Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

24. 3. 2016

Tutoriál - návod na rychlé každodenní líčení

Pokud nechápete, proč vám dělám tutoriál, když je jich plný YouTube, vysvětlím vám to. 

Ano, YT je nevyčerpatelným zdrojem všeho a najdete naprosto všechno. Miliony nádherných líčení, profesionálně provedených, perfektně vysvětlených. I já se na ně občas podívám a velmi se inspiruju. Mám ale jeden problém. A tím je míra. Ta nejlepší videa a nejlepší líčení našich i zahraničních youtuberek jsou prostě pro bžný den běžné ženy v podstatě nepoužitelná. Ano, jsou krásná a dámy, které tato líčení provádějí jsou krásné a šikovné. Některé své oblíbené obdivuju a vždycky mě inspirují. Ale když podeváté slyším "dnes to bude hodně přirozené a hodně nude na běžný den do školy nebo do práce" a ve výsledku opět zhlédnu složité a dlouhé líčení využívající škálu stínů, barev, linek, které je mnohdy navíc zakončené umělými řasami, těžko naleznu inspiraci na své skutečné každodenní líčení.

A protože já nejsem youtuberka, nejsem ani významná a komerční blogerka, můžu si dovolit skutečně rychlé a obyčejné líčení, které mi slouží po celý hektický den vyplněný péčí o rodinu a prací. 
Nafotila jsem vám dnes svoje líčení krok po kroku. Použila jsem paletku Chocolate Bar od Too faced, ale je úplně jedno, co použijete vy.

Začínám smetanovým matným stínem přes celé víčko a do ohybu nanáším matný teplý hnědý stín. Má nádech do skořicova a i když se vám může zdát nepěkný, věřte mi, že právě tyto stíny jsou nejlepší a nejpřirozenější právě k roztírání stínů v ohybu oka. Po dokonalém smísení všech stínů ve finále nikdo nepozná, že jste právě tuhle měkkou hnědku použily.





Následuje tmavší stín a nějaký přesný štětec. Na fotce níž vidíte, kam přesně nanáší tmavý stín sloužící k vystínování oka a prohloubení pohledu. Jen vnější třetina oka podél řas a véčko, nic víc. Úplně to stačí. Sín nanáším jen pokládáním štětce, nenatírám.
Všimněte si, že nevolím černé ani jiné hodně tmavé stíny. Důvody jsou dva - jednak rychlost (tmavší stíny vyžadují víc času na zapracování), jednak na den nenosím nic echt výrazného.


Beru chlupatý štětec a tmavou barvu rozetřu a pečlivě zjemním přechody. Štětcem zatím nerejdím po celém oku, kroužím pouze ve véčku a vytahuju do ohybu. Pod okem vidíte, že toto je okamžik, kdy hrozí opad stínů. Chupaté štětce prostě práší. Pokud už máte hotový makeup a korektor, dejte na to pozor, případně volte lepší stínek, než jsem vybrala já.



Do vnitřního koutku oka jsem ještě lehce přidala decentně třpytivý světlý stín pro jasnější pohled, tenhle trik mám ráda. A na spodní linku jsem lehounce nanesla tmavý stín, stejný, jako mám v ohybu. Stačil mi zbyteček ze štětce, do práce vůbec nepotřebuju tvrdší líčení.

Zde vidíte, jak vypadá výsledek. Já už klidně nanesu jen řasenku a utíkám, podle mě to na den zkrátka stačí, i když je mi jasné, že se to ani zdaleka v žádném ohledu nepřibližuje výkonům dam z YT. Jenže tohle je lajf... :)




Nicméně protože byl čas, vzala jsem ještě přesný štěteček s temně hnědým matným stínem a natlačila ho k řasám do vnější třetiny víčka. Lehce jsem přejela chlupáčem celé očko a na střed víčka jsem pro proteplení přidala lehkým dotekem třpytivý zlatý stín. Řasenka Giga od Kosmetika Moje a tečka. Mám hotovo.


Celé líčení, včetně tváře a rtů, jsem měla za 9 minut, což je pro mě fajn čas. Je mi jasné, že některá z vás nemá ráno ani těch 9 minut a naese jen řasenku. I já mám taková rána. Však co, i to je fajn. 
Je mi taky jasné, že tohle líčení některé z vás zvládnou rychleji, já určitě nejsem největší rychlík.

 Rozhodně to ale je normální a běžné líčení, které vás přes den nezradí a není vysloveně odfláklé.

Napište mi, jestli vám tento foto-tutoriál byl k něčemu dobrý, moc mě to zajímá.

A napište mi, co je pro vás běžným a nahým líčením, to mě zajímá ještě víc!

20 komentářů:

  1. Pro mě rychlé líčení je/bylo nahodit na obličej bb nebo nějaký tónovací krém pro sjednocení/zakrytí pupínku a jít :) maximálně ještě učísnout obočí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je fakt, na úplné rychlovky stačí minimum. Ale mě šlo dnes o rychlé líčení takové, aby se žena cítila zároveň upravená a sebejistá - tedy komplet tvář :)

      Vymazat
  2. Krásné líčení! Nejsem zrovna dvakrát zručná, a tak mi nude líčení trvá zhruba stejně, jako "přiznané" líčení (teda, nerada chodím opravdu výrazně nalíčená, nějak se v tom necítím... na druhou stranu se líčím strašně ráda, ačkoliv jsem nešika :-) Ráno v koupelně strávím asi dvacet minut. Z dekorativky běžně používám tužku na obočí, řasenku, stíny (obvykle dva), někdy tužku na oči, podle stavu pleti make up a korektor, vždycky pudr a tvářenku, rtěnku. To je takový standard - nevím, jestli je to moc nebo málo. Pro mě akorát :-) Nevypadám (aspoň myslím) zmalovaně, ale přitom upraveně. A je to pro mě snad už nezbytná rutina (kromě víkendů a dovolených, to vynechávám všechno :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zní úplně rozumně :)
      Já si taky malování užívám, kdyby mě to nebavilo, dám pudr, tvářenku, rtěnku a letím. Měla bych od všeho jeden kus a tenhle blog by neexistoval :D

      Vymazat
  3. ked to ma byt extra rychle - zatriem kruhy pod ocami, dam si licenku a ruz, inak nejake prirodzene tiene - too faced je aj moja paletka a mascara... nezvyknem sa licit velmi vyrazne, ked tak na vecer (len tych prilezitosti na materskej je nejak pomenej) a ak by som sa mala niekym inspirovat tak rozhodne si pozriem video Lisy Eldridge - v podstate sledujem len ju a este obcas Ruth, ale Lisa nikdy nesklame a ona ma skutocne aj denne licenia...
    Tvoj tutorial je tiez perfektny, paci sa mi, prosim pokracuj, myslim, ze na to ides dobre :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuju!
      Lisu taky miluju, ona je tak normální, milá a šikovná. Působí jako fajn člověk, což o mnoha youtuberech nedokážu říct, ačkoliv je sleduju ráda.

      Vymazat
  4. Nuf, tak pod tohle bych se podepsala, pokud chci inspiraci na párty, je YT ideální, pokud chci make-up do práce, tak si musím poradit sama. Vždyť jak jsi psala, z jemného nebo přirozeného líčení se vždycky vyklube něco výrazného a složitého. Většinou tmavé/ výrazné kouřovky, nebo celkově třpytivé líčení, které se hodí spíš na párty. Jako sice spousta mladých holek (youtuberek nevyjímaje) tvrdí, proč by se jako výrazný makeup nehodil na den? Kdo pracoval v kanceláři, nebo bance ví, že jsou místa, kam se to ani u těch mladých holek nehodí. Pracovala jsem v mezinárodní firmě a ze 100 zaměstnanců v naší pobočce ani jedna dívka/žena na sobě na den neměla výrazné líčení, ani kouřovky. Max. výraznou rtěnku. Být upravená a dodržovat dres code, ale výrazné líčení? Ne. Jsou profese, kde takový make-up není ideální, takto výrazně se může malovat prodavačka – prodejní asistentka, kadeřnice, kosmetička, ale úřednice, učitelka, bankovní poradkyně, nebo kdokoli, kdo pracuje v kanceláři?

    A nuf, možná nejsi významná komerční blogerka, ale váš web mám radši, než ty významné s 20 ti tisíci čtenářů. Protože váš web je poctivý, nepodvádí a nekupuje si čtenáře pomocí podvodů. A děláte ho dobře, a to se mi líbí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuju! Občas si říkám, jestli s blogem neskončit, ale taková milá slova mě rozhodně udrží v sedle :)

      Výrazné líčení je krásné, holky na YT skutečně umí. Ale přesně jak říkáš, nejde to nosit všude a vždy.
      I kdyby to v práci nevadilo, já bych ten čas na to nenašla. Před osmou musíme mít děti v ústavech umyté, nasnídané, učesané a oblečené, sami musíme mít za sebou totéž + já ještě líčení a vlasy. Zvířata musí být vyvenčená nebo musí mít uklizené záchodky a vyměněné misky. Takže mě jde hodně o čas :)

      Navíc si výrazné líčení už nemůžu dovolit i kvůli tomu, že čím jsem starší, tím méně mi lichotí. Je to tak a není důvod si to nepřiznat.

      Děkuji ti a užij si krásné svátky!

      Vymazat
  5. Prosím o více takových tutorialu, třeba i včetně líčení tváře, modelace apod.
    Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Pavli.
      S tváří se u mě asi moc nenaučíš, protože toho používám hodně málo. Modeluji jen hodně jemně, klasické konturování na den vůbec nenosím, maximálně používám nahnědlé odstíny tvářenek a sjedu s nimi níž. Bronzery používám velice opatrně a těmi vždy jen zahřívám okraje obličeje.
      Zkoušela jsem to nafotit, ale protože šetřím produkty, nebylo na fotkách nic vidět :(

      Možná to někdy nějak vykoumám, ale zatím neslibuju. Doufám, že tě to neodradí od dalšího čtení mého blogu :)

      Vymazat
    2. Tvůj blog je to jediné, co čtu pravidelně. Nic lepšího v blogosféře není. Občas mrknu i jinam, ale není to ono..... Proto doufám, že blogovat nikdy nepřestaneš : )
      P.

      Vymazat
    3. Netušíš, jak velmi mě těší tvé ocenění... Děkuji!

      Vymazat
  6. Nikdy jsem nechápala na co jsou ty hnusné hovínkové stíny v paletkách a teď konečně vidím, že na blendění stínů. Zítra vyzkouším. Díky Hanko

    OdpovědětVymazat
  7. Hurá. Konečně něco pro moje olšové ručky a pro můj věk.Dáša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, musíme se taky nějak zařadit :D

      Vymazat
  8. Tak to je perfektní! Zhruba něco takového dělám, když potřebuji za patnáct minut odejít a deset minut mi bude trvat obléct syna! :-D i když mi na všechno stačí bronzer vlastně ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako jo, tohle je fakt. Dobrý odstín bronzeru to vlastně dokáže komplet. Skvělý tip!

      Vymazat
  9. Tutorial se skvělý. Prosím, ať jsou i další! Proti videím na YT mi vyhovuje, že se můžu kdykoliv zastavit a popřemýšlet nad tím, jak by to fungovalo na mých očích. A naopak jen rychle můžu přelétnout to, co není pro mne. K zrcadlu už pak jdu s celkem jasnou představou, co vytvořím a hlavně jak toho dosáhnu. Hani, moc děkuji.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Jani. Ráda udělám nějaký další tutoriál. Jen se obávám, že to nebude nic nového, protože se obvykle držím svých neutrálek :)

      Vymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)