Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

17. 12. 2015

Village Candle? Ne, děkuji!

Značku Village Candle jste už asi zaregistrovali, pokud jste milovníky svíček. Dnešní post píšu s tím, že netuším, zda jsou nebo nejsou výrobci svíček nějak propojeni. Doufám, že není značka Village Candle levnější odnoží Yankee Candle... Píšu tak, jak si myslím a jak cítím.

Koupila jsem si Village Candle, protože mi to některá z vás, dobrých duší, poradila na instagramu. Za radu upřímně děkuji.
Dalším důvodem, který mě k nákupu posunul, jsou dva knoty. Miluju dvouknoté svíčky, klidně i víceknoté. Škoda, že Yankee Candle už jich většinu stáhla z výroby.
No, a konečně tu byl poslední důvod, kvůli kterému jsem moc chtěla dát šanci jiné značce svíček. Poslední dobou mě totiž nové edice Yankee svíček zklamaly, vůně mi už nepřipadaly tak přírodní a silné a vlastně mě ani nebavily.

V eshopu jsem nějak neřešila podobnost s YC svíčkami, ale když mi balík přišel, byla jsem v šoku. Zpětně sama nerozumím tomu, že jsem si nevšimla toho, že Village svíčky jsou fakt kopie YC. Stejné balení, etiketa okopírovaná do detailů, písmo stejné, filozofie stejná... 
Pod značkou Village Candle zkrátka koupíte svíčky okopírované podle slavných a úspěšných Yankee Candle. To mi není sympatické ani málo. Na nápadu, práci, vývoji, marketingu a ostatních vkladech lidí od YC se přiživili jiní lidi, kteří prostě chtěli fajn peníze bez práce. A to se mi obecně příčí. A vážně sama nechápu, že mi to nedocvaklo před nákupem... 


podobnost čistě náhodná?

A teď k obsahu balení. Jsou Village Candle dokonalými kopiemi YC? Ne, samozřejmě, že nejsou.

Knoty jsou slabé, oproti knotům v Yankee svíčkách je rozdíl poměrně znatelný. Jsem si jistá, že i složení knotů není tak poctivé, protože z Village svíček jde mnohem víc černého bordelu. Používám na horní část lahví kovové prstence, na kterých se obvykle usazuje jen slabý černý potah. Když jsem zapálila poprvé jablečno-skořicovou Village svíci, na prstenci se usadil snad třícentimetrový kusanec dehtu. Něco takového neznám, Yankee kupuju léta, rukama mi jich prošlo skutečně velmi mnoho ještě z dob, kdy u nás nebyly známé, ale takové cáry dehtu skutečně neznám. 

S knoty mám další problém. Zdá se mi, že hoří nějak rychleji, než by měly. Ve všech mých svíčkách totiž dochází k tomu, že knot uhoří a doslova se topí v rozpuštěném vosku. Stačí pak drcnout do stolu a svíčky zhasnou. Musela jsem vosk vylít do odpadků a zapálit znovu, protože to trapně bludičkuje a není to pěkné.



Vůně, které jsem si vybrala, se mi líbí. Všechny splnily to, co jsem od nich chtěla. Žádná z nich mě neštvala. Vybrala jsem si sváteční vůně a zalovila jsem i v "luxusní" kategorii, ze které jsem vybrala levanduli s praskajícím knotem.


Po prvním zapálení voní svíčky silně a věrně. Vůně je totožná s tím, co cítíte před zapálením knotů. Máme velký dům a od svíček chci, aby provoněly alespoň celé spodní patro. Podle toho ostatně hodnotím i Yankee svíčky, i ty mě zklamou, pokud je v otevřeném velkém prostoru necítím... 

Koupila jsem čtyři Village svíce. U všech z nich se podařilo po prvním zapálení provonět pěkně celý prostor našeho velkého obýváku spojeného s velkou kuchyní a jídelnou a chodby spodního patra. Tedy jsem byla spokojená. Ovšem po dalším zapalování v dalších dnech se tak již nestalo! V dalších dnech mi všechny čtyři svíčky provoní jen místnost, ve které je zapálím. A velký prostor už nezvládají ani jedna, cítit jsou pouze v blízkém okolí.

Překvapilo mě i to, že se vůně s dalším zapalováním mění. Může to být jen tou sníženou intenzitou, ale cítím je prostě malinko jinak, slaběji, méně zajímavé. V dalších dnech pálení už převládá jen základní tón vůně. U jablečné svíce jsem později cítila už jen příjemnou sladkost, ale skořici už ne. U zelených svíček se s intenzitou vytratila zajímavost a cítím jen jehličí a hřebíček. Obě vůně jsou ale i tak příjemné a líbí se mi.

U jablečno-skořicové svíčky se nám stalo, že při dohořívání na úplném konci sklenice praskla. Vůbec netuším, zda je to horší kvalitou skla a knotů, nebo jestli šlo o náhodu, která se prostě jednou za čas může stát. S tou hromadou YC a jiných svíček, které jsem už vypálila, se mi to nikdy nestalo. Takže vážně nevím, co si mám myslet. Každopádně to nebyl pěkný moment a uklízet horké rozprsklé sklo s roztavenou zkroucenou etiketou mě nebavilo. Nevyfotila jsem vám to, protože jsem v té chvíli neplánovala psát tento post, navíc jsem byla celkem polekaná.

Spokojená jsem s levandulovou svíčkou z luxusní edice, jejíž silný a plochý knot zvukem krásně imituje zvuk hořícího krbu. I ona sice po opakovaném zapálení ztratila intenzitu a musela jsem ji přemístit do menších pokojů, ale v ostatních ohledech je lepší. Vůně je typicky mastně levandulová. Samozřejmě když na střídačku zapálím levanduli s citrónem od YC, okamžitě si uvědomím, že v intenzitě i čistotě a hloubce vůní Village svíčy za Yankee těžce nestíhají. Není ale nutné vylévat rozpuštěný vosk, knot zvládá. Zvuk vydává opravdu krásný. Doufám, že se vám to podaří posoudit na následujícím videu. Snad je spustíte. Pokud nepůjde spustit, dám je na IG.



Na závěr zcela upřímně sděluji, že už si tyto svíčky nekoupím. Když už, tak kupujte originál. Vždycky :)

Kdybych nikdy předtím neměla opravdu kvalitní svíčky, asi by mě nadchly i svíce Village. Pořád je to ve srovnání s Ikea svíčkami nebo obyčejnými parfémovanými svíčkami jiné a lepší. Ale když už kopírují značku YC, na holý pupek vám přísahám, že na ně nemají a není to ono. 

Napište mi svůj názor. Máte podobný? Myslíte si úplně něco jiného? Není to nějaká odnož YC, když mají tak stejné balení?




33 komentářů:

  1. Tiež som si teraz zaobstarala VC, bola som na ne veľmi zvedavá. Zatiaľ sa mi nedeje to čo tebe, ale trochu sa obávam že tiež k tomu príde, najmä k tomu rýchlemu horeniu knotu a vosk ho potom bude zaplavovať. Ale uvidíme, na skúšku som vzala len dve sviečky.
    Popravde ja ani s YC nie som bohvieako spokojná, čo sa týka sviečok - necítim ich veľmi intenzívne a mám pravidelne problém s tým rozpúštaním vosku až po okraj aj keď mám prstenec. Takže nakoniec asi skončím naozaj len pri vonných voskoch, tie mi vyhovujú najviac :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. YC nejsou všechny stejně intenzivní. Taky mi to občas vadí.

      Vymazat
  2. Ohledně kopírování jsem militantně nekompromisní. Nikdy - ani kdyby byla kopie stokrát lepší než originál.

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Mne minule v mailovej schranke pristal mail s ponukou na otestovanie znacky Cheerful Giver, ktore na prvy pohlad vyzerali ako jasna kopia YC, az som sa divila, preco dalsia znacka kopiruje.. Ale vyzera ze maju rozne edicie. Aj tak som vsak skepticka, lebo nikde nepisu ci su parafinove alebo prirodne. Osobne silne preferujem sojovy alebo palmovy vosk, kedze sviecky necmudia a nevypustaju do ovzdusia kopu skodlivych latok. A postupne je na trhu cim dalej tym viac znaciek. Takze VC na mna nespravili dojem v ziadnom ohlade.
    Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím na ty další vosky taky kouknout, zatím je neznám.

      Vymazat
  5. Hani, a zkoušelas tyto? http://www.candle-lite.cz/essential-elements/ Jsou ze sójového vosku, tříknoté. Chystám se na ně (v sekci vůně měsíce mají některé s pěknou slevou http://www.candle-lite.cz/vune-mesice/).
    Yankee jsem byla poblázněná letos, ale už mě to pouští a vracím se k aroma olejům.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, neznám, ale zkusím. Děkuji za odkaz :)

      Vymazat
    2. Jo, a taky se chystám na difuzér olejů, nemáš zkušenost?

      Vymazat
  6. Ahoj, nemám vůbec sílu číst tak dlouhý článek...takže se omlouvám, ale jde podle mě jen o svíčku, nikoliv o konec světa, takže mi přijde až vtipné jak to řešíš.
    Já jsem jednu jednu village candle vyhrála jsem moc spokojená, naopak svíčka YC byla pro mě zklamáním(nebo jsem možná čekala moc a ono nic moc nepřišlo). Každému asi sedne něco jiného. Hezké svátky Markéta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Soudíš podle jedné svíčky? Tak jo :)
      Na blozích se většinou řeší banality, snad kromě iDnesu. Říká se tomu relax. Pokud ti to přijde vtipný, tak to něčti a věnuj se více povznášejícím tématům. Přesně jak píšeš, každému sedne něco jiného :)
      Pěkné svátky i tobě.

      Vymazat
    2. Mě zase baví ty tak unavený uživatelky netu, co nedokážou dočíst recenzi :-) Tak jen rada, chceš-li číst něco hlubokého, doporučuju jiné webovky než jsou kosmetické blogy, já si tu naopak orazím skvěle a ještě se něco dozvím - třeba že si můžu ušetřit investici do plagiátu a ještě špatného. Ano, Nuf to řeší, ale pro nás, její čtenářky, vzhledem ke svému věku asi sklerózou netrpí, že by si poznámky ohledně zakoupených produktů musela psát. Prostě fajn služba, ale čtení opravdu není povinné. Renina Š.

      Vymazat
    3. Děkuji, Reni :) Obecně je fajn, když zde někdo hází moudrou přezíravostí. Každý má koníčky, jen je potřeba tolerovat i ty, které osobně nechápeme :)

      Vymazat
  7. No panečku, to zní hrozně, jsem ráda, že jsi tu recenzi sepsala. Intuitivně jsem se jim sice vyhýbala, ale občas mne napadlo, že bych je zkusit mohla.... Díky za varování!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Ájo. Měj krásný advent :) Teda jeho zbytek...

      Vymazat
  8. Mě zaujaly Candle-lite, ale zatím nemám porovnání. YC mám ráda, na mě jsou drahé, tak si je kupuji výjimečně a za odměnu, nebo když mají velký výprodej. Jen tedy je těžké je kupovat naslepo, mám ráda hodně intenzivní vůně, takže je lepší je očichat někde naživo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono právě tu intenzitu kolikrát nepoznáš, dokud svíčka nehoří.

      Vymazat
    2. Candle lite fakt ne... Zkoušela jsem dvě svíčky a tři balíčky vosků. Svíčka mi neprovoněla ani obývák a vosk? Jo, to je jiná kategorie, ten byl cítit po celém 100m bytě, takže pokud toužíte po vúni rozpuštěných VOSKOVEK, směle do toho. Originálně to mělo být Apple cinnamon crisp. Nestojí to za to.Já i přes změnu ve složení zůstávám věrná YC a Bath and Body works. Lucka

      Vymazat
  9. Haničko mrkni na Heart&Home, mám zatím pouze vosky ale vůně jsou dost silné a autentické. Některé u nás provoní i to horní patro

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mrknu se, děkuji, Liduško.

      Vymazat
    2. Ja jsem jednu svicku od H&H mela a byla fajn a silna (vanilka)- takze tezko rict, jestli jsou takove vsechny, ale urcite doporucuji ozkouset.
      Muzu se zeptat - jake YC doporucujes jako silnejsi vune? Miluji levanduli, ale je pro nas takova slabsi, lemon take - vedela bys o nejake silne, ale "fresh" vuni? Dekuju moc, Helena

      Vymazat
    3. Heli, pokud budeš v menší místnosti, YC levandule s citronem je silná dost. Já mám ráda třeba brusinky, vánoční světle růžovou cukrátkovou (ta mi provoněla celý barák), passion fruit. Obecně ty ovocné a sladké mi připadají asi silnější. Třeba citronové jsou pro mě všechny slabé a už bych nekoupila. Skvělé jsou čokoládové. A teda obecně nejsilnější mi vždycky připadají ty drahé řady v číselné edici nebo s praskavými knoty. Z té praskací řady YC mám ráda malinu, ta je skvělá. Hodně silná je taková ta skoro černá svíčka s obrázkem měsíce, voní jako sladce kořeněný pánský parfém, ale je opravdu silná. Silná je i Black cherry, ale mě se nelíbí a je chemická. Já osobně už hned tak něco od YC nekoupím. Něco změnili a jsou to jiné vůně než před lety...

      Vymazat
  10. A také musím říct ze mi YC jaksi přestávají vonět, vůně už není tak čistá a přírodní, cítím tam chemie

    OdpovědětVymazat
  11. Hm, ja som sviečky "zavrhla" už pred pár rokmi, lebo som akosi prestala veriť, že sú okej (aj tie prírodnejšie). Zrazu mi akosi vadí čuchať niečo spálené :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bude určitě do jisté míry pravda. Taky to občas přehazuju v hlavě...

      Vymazat
  12. Aha, taky jsem si chtěla rozšířit svíčkové obzory o nové vůně, ale asi bych byla hodně zklamaná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nevím, ale určitě se dá koupit i něco originálního, co bude fajn :)

      Vymazat
  13. Mně začly vadit už YC svými vlezlými vůněmi, které se mi vůbec nezdají přírodní, leckteré (časem už všechny, co jsem zkoušela) vyloženě bolehlavné. Vlastně jsem se k těm velkým balením nikdy nepropracovala, protože se mi vůně zprotivila dřív, než jsem zpracovala vosk nebo votivní svíčku. Naopak pro lidi, co jsou na tom podobně jako já, doporučuju Kerzenfarm svíčky z řepkového oleje a včelího vosku (kupuju opakovaně už 3. rok v Biooo už jen ty, najvánočnější je pro mě vanilka-pomeranč). A difusér na oleje máme ve školní třídě už 4. rok, je to fajn - bezpečné, efektivní - obvykle pustím na větší výkon (máme dva stupně) třeba na 15 minut a pak vypnu, voní po zbytek dne.

    OdpovědětVymazat
  14. Moc dekuji za tipy, sladce koreneny pansky parfem zni fantasticky, takove vune mi sedi hodne. Brusinky a malina je taky dobry napad - to jsem ani nevidela, ze je, po tom se rada podivam! Citronove miluje manzel, ale jestli jsou slabe, tak je necham byt - mame sice jen byt a ne dum, ale docela rozlehly a s vysokymi stropy, je prave potreba neco silnejsiho.

    OdpovědětVymazat
  15. Village Candle patří mezi přední americké výrobce svíček - to porovnání s YC je stejné jako kdybyste porovnávali Coca-Colu s Pepsi... Tudíž není pravda, že by VC parazitovalo na vývoji Yankee Candle - Village Candle má třeba patentovanou Dual Wick Technology, což je dost dobře možná důvod proč YC nemá v nabídce svíčky se dvěma knoty... Další velký rozdíl je v tom, že valná většina výrobků YC je pouze z parafínu nejvyšší kvality. Výrobky VC jsou z parafínu potravinářské kvality + sójového vosku, který je ekologičtější a navíc lépe hoří. Lze to poznat podle toho, že povrch výrobků VC je takový.... jakoby kluzký (oproti YC).
    Naprosto souhlasím, že VC by mohlo zapracovat na lepších knotech, ale zase až takovou tragédii v tom nevidím. To mi víc vadí, že knoty u votivek nejsou vždycky přesně uprostřed :-( A co se týče těch etiket... Ano, jsou těm od YC HODNĚ podobné, ale u YC jsem nikdy neviděla abych na nich bylo napsáno složení dané vůně :-)
    Takže abych to shrnula: ne, nemyslím si, že by Village Candle byly ubohé kopie Yankee Candle (mám s čím porovnávat). A že parazituje na marketingu YC? :-D VC má v USA poměrně malý, u nás je nulový... Což je také důvod proč jsou o tolik levnější než YC, nemyslíte? A že okopírovali tvar sklenic? Kringle Candle má také tvary sklenic jako dříve Yankee Candle...

    OdpovědětVymazat
  16. Měla jsem jen votivky, ale bylo to dost podobné.Za mě Village znovu také ne.

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)