Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

18. 12. 2015

Apple Watch - neodborná a ryze uživatelská recenze

Abych byla upřímná, já bych ty hodinky sama od sebe nikdy nekoupila a myslela bych si, že je nepotřebuju. Mám to podobně i s telefony, počítači a vlastně všemi vymoženostmi moderního světa. Až když věci vidím, používám, osahám, pak teprve zjistím, že jsem bez nich nemohla žít. Máte to taky tak? Kdybych neměla svého manžela a nepohybovala se skoro v oboru, měla bych starou Nokii 3110. Dnes ale díky chlapovi miluju iPhony a pokud nebudu muset, už bez nich být nechci. 

Svoji recenzi sepíšu tak, jak hodinky používám. Zapomeňte na podrobný rozbor funkcí, vlastností a technické parametry. To si najdete všude jinde. Já vám napíšu, co Apple Watch znamenají pro obyčejnou ženskou, která má rodinu, hektické životní tempo, práci, velký dům, zabývá se zdravým životním stylem a už od patnácti let chce zhubnou dvě kila. 

Oznamuji, že bude tento post velmi dlouhý, proto doporučuji nečíst jej, pokud vám dlouhé recenze vadí. Je to lepší, než  potom anonymně hanit moji práci v komentářích :). Věřím ale, že u elektroniky startující na 10 000 korun je lepší si trochu počíst. 

Hodinky vzbudily velký rozruch, čekalo se na ně a u nás se na ně ještě stále čeká. Myslím si, že tím Apple cíleně vytváří hlad. A funguje to.


Jsou drahé, jsou velmi trendy, pro někoho jsou jistě i krásné. 

Skamarádila jsem se s nimi velmi snadno a rychle. I zde platí to, že Apple dělá věci pro lidi, dokonce i pro takové techniky, jako jsem já. Propojíte je s telefonem a je to. Velmi intuitivní je i ostatní nastavení a přizpůsobení vzhledu a ikon, já totiž nikdy nečtu návody. Když už něco mám, hned to chci zkoušet, na návod nemám čas a nudí mě. V tom je Apple fajn, hodinky jsem zvládla dřív, než jsem si v pauze vypila velké latté.

Stále jsem se ale cítila divně, na co já je vlastně mám?

No, rovnou vám řeknu, že dnes je už miluju. Po skepsi a prvotním odmítání, protože já přece jak debil nebudu chodit s hodinkama k telefonu, je skutečně nosím denně a ihned ráno je dávám na ruku. Neskromně vám řeknu, že mám poměrně zajímavou kolekci klasických hodinek velmi renomovaných značek, přesto jsem dřív v žádném případě hodinky nenosila denně. Spíše jsem je považovala za doplněk k oděvu a k příležitostem.  Apple Watche nosím denně. Docílily toho tím, že komunikují, hlídají mě, šetří čas a ještě o další kousek zjednodušily život. A o tom to celé je.

* Hodinky jsou spojené s telefonem a nemají vlastní SIM kartu. Abyste využili tohoto spojení, musíte být poblíž telefonu. Vzdálenost zkracují i některé materiály, třeba silný beton. Pokud hodinky nejsou spojené s telefonem, nadále vás monitorují a hlídají vaši aktivitu. I bez spojení s mobilem lze používat některé aplikace.
* Hodinky v běžném stavu nesvítí, nijak vás neruší. Rozsvítí se, až když otočíte ruku, když na ně poklepete anebo stisknete otočné tlačítko na jejich boku. Toto se dá ovšem nastavit i jinak, pokud by vám základní nastavení nesedlo.
* Základní obrazovka hodinek je oznámením času a data, případně dalších informací dle vašeho nastavení. Na výběr je z pohyblivých obrázků květin, podmořské havěti, fotek, ciferníků hodinek a dalších možností. Grafika je krásná, to nelze nezmínit. Můžete si vybrat i vlastní fotografii. Moje fotky kytiček najdete zde a zde.


* Pod základní obrazovkou je pak souhrn aplikací. Volíte si mezi informacemi o počasí, mapami, poznámkami, fotografiemi, stopkami, budíkem, ... nebo třeba instagramem. Je toho plno a sami si nastavíte řazení aplikací.

* Hodinky vás upozorňují kombinací zvuku a "kopnutí". Zvuky jsou odlišné pro různé typy oznámení, zvyknete si na ně do druhého dne a ihned rozpoznáte, jestli přišla zpráva nebo jestli vás hodinky nutí k pohybu. Pokud v hlučném prostředí neslyšíte zvuky, které jsou velmi decentní a nerušivé, zaručeně ucítíte ono kopnutí. Jde o krátkou vibraci, jejíž sílu si sami navolíte tak, abyste nepropásli upozornění, ale zároveň abyste se moc nelekli. 
* Zabezpečení hodinek je volitelné, v základu je musíte vždy po přiložení na kůži heslem odemknout. Pokud nejsou na vaší ruce, jsou také zamčené, pokud si nenavolíte jinou variantu. Odemknutí Apple Watch lze provést i přes iPhone, pokud si tak nastavíte.
* Měly by být vodě-odolné, nikoliv vodotěsné.

Kdy ocením Apple Watch?

Když jdu po městě s těžkou taškou a v ruce vedu malé dítě, velice ocením možnost přijmout hovor manžela, abych se narychlo domluvila, kde nás vyzvedne. Nemusím pouštět dítě z ruky a hrabat v těžké tašce.

Manžel si zavolá i ze záchodu.

Když vařím dvě jídla a u toho šůruju kuchyň, abych měla aspoň do středy pokoj s krmením famílie, moc ráda si přečtu textovku, která by mě jinak donutila odběhnout k telefonu. Jen otočím ruku a čtu. 

Ve fitku díky hodinkám vím, kdy mi přijde důležitý email, a vyhodnotím si, jestli musím slézt ze stroje, nebo jestli to počká.

Kdykoliv a kdekoliv si strašně ráda projdu oblíbené fotky dětí a manžela. Jde to i diskrétně bez pohybů, ideální na úřadech a čekárně zubaře. To stejné platí i pro instagram, který je skvělým vyplněním jinak nepříjemně tráveného času.

Nejvíc ale miluju aplikaci Activity. Na té jsem si vypěstovala malou závislost a v podstatě je ona tím důvodem, proč hodinky nosím denně a ráda. Velmi jednoduše hlídá váš aktivní život. Nastavíte si základní parametry vašeho těla a pak už jen plníte vypočtené hodnoty. 


- Červené kolečko je celé opsané až ve chvíli, kdy spálíte tolik kilokalorií, kolik spálit máte. 
- Zelená kružnice je celá opsaná až v momentě, kdy se 30 minut aktivně pohybujete. Tyto minuty nenabíhají podle toho, kolik minut cvičíte, uklízíte nebo jinak fungujete. Minuty se počítají na základě tepové frekvence a hodinky ví moc dobře, kdy vaše tělo něco dělá a kdy si to jen myslíte. Tohle mě nejvíc překvapilo a nejvíc naučilo. Za tohle jsem hodinkám Watch opravdu vděčná. Myslela jsem si, že u svých HIIT cvičení dělám tělu nejlépe. Ano, jistě jsou skvělá. Ale nestačí! Sama o sobě nejsou dost na to, aby tělo zdravě fungovalo. Tepová frekvence sice vyletí, to jistě, ale neudrží se dostatečně dlouho. A hodinky zjevně započítají jen takovou minutu, kdy byla tepová frekvence zvýšená podle vašich osobních parametrů dostatečně dlouho. Je to dost masakr, když jste úplně hotoví ze cvičení, klik už neuděláte ani jeden a činku neutáhnete, ale hodinky vám po dvaceti minutách započítají minutky dvě :). Naopak ale zjistíte, že cestou do obchodu, kdy se vlastně ani nenadřete, uděláte pět minut jedna dvě. Já osobně si myslím, že to plně odpovídá tomu, co je pro úplně normálního člověka nejlepší a nejzdravější. Nepřehánět nic, ani cvičení, ale pohybovat se co nejčastěji, chodit, chodit a chodit.
- I třetí modré kolečko je podle mě plně v souladu se zdravým selským rozumem. Počítá čas, který trávíme na nohou. Jistě víte, že každý člověk by měl velmi často a pravidelně i v práci vstát a alespoň několik kroků ujít. Pomáhá to především páteři, a tak jako ve všem ostatním všechno souvisí se vším. Toto je velmi důležité kolečko a já se přiznám, že mám největší problém splnit právě tuto aktivitu. Často mám na konci dne červené a zelené kolečko krásně splněné, někdy jsou i překročená. Ovšem modré kolečko bývá často nedokončené. Hodinky ví, jak je důležité se postavit a projít, proto vás na to upozorňují v pravidelných intervalech. Občas mě to strašlivě štve, když v hektickém pracovním dni doletím na oběd a sotva donesou polévku, hodinky zaťukají, že  je jako čas vstát a něco dělat :).
Apple Watch review

Vidíte? Spalování i aktivity překročené, ale na nohou jsem byla málo...


Aplikaci Activity pak podrobně sledujete a rozebíráte v telefonu, vidíte v něm statistiky a celotýdenní souhrny, můžete si měnit plány a nastavovat osobní cíle. Napadlo by vás, že pobíháním po domě dokážu za den ujít hravě pět tisíc kroků?

Pravidelně používám kromě Activity už jen sportovní aplikaci Workout. To je ten zelený běžec.


Zvolíte si typ sportu, nastavíte cíl nebo jedete bez cíle a hodinky vás pohlídají. Vše si zaznamenají a můžete sledovat své pokroky, průměry a jiné zajímavosti. 


Já osobně si velmi často sledují tepovou frekvenci, protože mě to nepřestává udivovat a bavit. Naučila jsem o sobě a o svém těle zase hodně nového. Například jsem zjistila, že jsem poměrně fit a mám velmi nízkou klidovou TF, podle čehož se pak báječně počítají ideální hubnoucí nebo rostoucí pásma. Díky nově nabytým znalostem už můžu i bez hodinek velmi efektivně sportovat tak, abych měla optimální výsledky. Na druhou stranu jsem zjistila, že stačí málo a tělo se chová hodně jinak. Jak dlouho jste od jídla, jaké jídlo to bylo, fáze menstruačního cyklu, spánek předcházející noci, ... To vše ovlivňuje náběh optimální tepové frekvence, schopnost těla udržet ji a další a další věci. Možná si řeknete, že nepíšu nic nového, a máte jistě pravdu. Ale i když něco znáte teoreticky, neznamená to, že s tím umíte ideálně pracovat.
Zjistila jsem, že Watche měří jinak než stroje a běžné sporttestry. Když chodím nebo běhám na pásu, naměřená vzdálenost je jiná na stroji a na hodinkách. Vzhledem k tomu, že se liší podle tempa, kterým sportuju, věřím víc hodinkám. Když běžím svižně, na hodinkách mám uběhnutý kilometr dřív než na stroji. Když se ploužím, hodinky mi kilometr nahlásí třeba až momentě, kdy stroj hlásí 1200 metrů.


Nebudu pitvat všechny ostatní aplikace a možnosti hodinek Apple Watch, protože nejvíc a neraději používám to, co jsem výše rozepsala.

Hodinky miluju, sledování rostoucích koleček je pro mě velkým každodenním úkolem, baví mě a cítím denně potřebu mít splněno. Ano, jsou dny, kdy jdu nahoru do patra odcvičit jen kvůli hodinkám. A pak jsem za to spokojená a šťastná. A i to je velký benefit, který hodinky Watch do mého života přinesly.

Jsem si jistá, že mnoho lidí kvůli hodinkám dokáže změnit životní styl zdravějším směrem. I ti lidé, kteří teorii znají. A co teprve ti, kteří nemají nic načteno! Spousta lidí si myslí, že mají celý den strašných aktivit. Ano, lítáte tam a sem, práce, mezi kolegy, tam papír, tu podpisy, pak domů, lítat kolem vaření a uklízení, sednete večer znavení do křesel a myslíte si, že máte pohybu plno. A hodinky vám řeknou, že máte prd... Zpočátku pro mě bylo i s pravidelným cvičením a posilováním hodně těžké objet všechna kolečka. A musela jsem se naučit, jak na to, abych měla splněno. Jelikož k úspěchu vedou právě naprosto obyčejné a jednoduché věci (rychlá chůze), věřím, že to má hlavu a patu. Svoje oblíbené cvičení jsem doplnila právě pomalým během a rychlou chůzí a vidím výsledky i na svém těle.

Na hodinky Watch jsem si zvykla velmi rychle a používám je strašně ráda. Jsou pro mě hlavně sportovním doplňkem a hlídačem zdravého a aktivního života. Baví mě. Už teď vím, že až Apple přijde a novou verzí, což oni udělají stoprocentně brzy, zase si ji koupím a budu nadšeně zkoumat vylepšení a rozdíly.
Jsem si jistá, že stačí verze Watch Sport, kterou máme i my. Je z nabídky hodinek nejlevnější a vyznačuje se silikonovými řemínky.

Vím, že všechno, co zde nadšeně opěvuji, se dá sledovat a nastavovat i v jiných a levnějších zařízeních. To ví každý. Jde ale o to, jak pohodlně a automaticky tyto procesy fungují. Mám velmi dobrý sporttestr, který jsem používala asi týden, nebaví mě to! A ten popruh kolem hrudníku je hnusný a nepohodlný! Navíc se s hodinkami v měření úplně neshoduje, zkoušela jsem ho. 
Upomínky si můžu nastavit v mobilu i počítači, jasně, že nepotřebuju jen tyhle drahé hodinky, abych se postavila a kousek se prošla. Ale takhle to mám jednodušší a mnohdy si opravdu v práci uvědomím, že jsem sice uhoněná a vyřízená, ale vlastně jsem nic pro své zdraví neudělala. Často mě skutečně až hodinky Watch lehkým kopancem upozorní na to, že se zase jen hrbím u počítače. Nemáte to podobně?
Navíc je prostě super to propojení všech Apple zařízení. Já to strašně oceňuju a miluju, i když se může někomu zdát pošahané, že mi SMS a hovory chodí na hodinky, telefon i počítač zároveň :) Ó, jak je to pohodlné!

Pokud mám zdůvodnit, proč koupit právě Apple Watch, řeknu: A proč ne, když je chcete a využijete?
Jistě, jsou i chytré hodinky jiných značek. Bezpochyby se najdou i dobré nebo skvělé výrobky, některé vlastnosti mohou být lepší, horší, jiné... Každému vyhovuje něco jiného a každý preferuje jiné vlastnosti zařízení. Já osobní zkušenost s jinými chytrými hodinkami nemám, ale v žádném případě je neodsuzuji. Můj bratr si třeba Apple Watche nekoupí, i když by je chtěl a docenil. To proto, že musí pracovat s androidy kvůli celofiremnímu nastavení podmínek. Proto si našel ještě dražší variantu, která má údajně lepší snímání tělesných hodnot (bohužel jsem zapomněla značku).

Najdu i nevýhody? Jasně.

* Nabíječka dodávaná v balení je sama o sobě otřesná! Je to jen lehké magnetické kolečko, díky drátu neleží na podložce. Dá se použít jen tak, že hodinky položíte na bok nebo displejem dolů. Četla jsem, že samotná nabíječka často poškrábe spodní část hodinek. Ihned jsme pořídili nabíjecí stojánky, které můžete vidět také na první fotografii. K dostání např. u nás ZDE.

doplňky k Apple Watch, stojánky a pouzdro s řemínkem

* Vzhled. Nejsou hnusné, ale na moje ostatní krásné hodinky to prostě nemá. 
* Nemůžu se s nimi sprchovat. Když už sportovní hodinky, tak tohle je nutnost a povinnost.
* Řemínky. Silikonové řemínky jsou sice vymyšlené moc dobře a účelně, ale trochu mě dráždí v místě kovového cvočku. Mám ale na podzim celkově přecitlivělou pokožku, takže to je asi jen můj problém. 
Dají se dokoupit nejrůznější jiné řemínky, které je velmi snadné měnit. Dokoupit se dají i celá pouzdra, která hodinky ochrání. Příklad můžete vidět na fotkách, ale za sebe říkám, že zatím se mi ještě žádné řemínky ani pouzdra dost nelíbily, případně se mi líbily, ale nehodily se na sport. Jistě toho na trhu bude milion na výběr a svoje hodinky můžete libovolně převlékat.



Cenu nezmiňuji, ta je u Apple zařízení obecně dost vysoko. Nechci se pouštět do diskusí, nakolik ty ceny jsou a nejsou opodstatněné vzhledem k funkčnosti, nemám na to vlastně žádný názor a nerozumím tomu. Já mám všechny své Apple kousky ráda pro jejich blbovzdornost, intuitivnost a jednoduchost. 

Doufám, že jsem vám sdělila něco podstatného a že vás moje povídání posunulo směrem k nebo naopak od nákupu, podle toho, jaké máte preference a potřeby. Ráda odpovím na případné otázky, jen se obávám, že toho už o moc víc nevím :) 

Budu ráda za vaše komentáře. A pokud chcete, abych napsala i o MacBooku (mám nově druhý kousek), dejte vědět.



9 komentářů:

  1. áno, napíšte aj o macbooku. tento typ recenzií ma baví - mňa to posunulo k apple watch :). Technické parametre sú mi k ničomu, tomu vobec nerozumiem, ale praktická použiteľnosť ma zaujíma a presne to som sa dozvedela.

    OdpovědětVymazat
  2. Hani, děkuju! Ještě by mě zajímalo, jakou máš velikost, resp. zdá se mi, že máte oba tu větší, proč? Mělas na ruce i tu menší? Jaká je čitelnost displeje? A nakolik je displej náchylný k podráždění? A ještě: když máš mobil v kabelce zaskládaný hromadou krámů, přenos hodinky–mobil funguje dobře? Děkuju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám ty menší, Hani. Ty velké jsou fakt velké na ženu... Čitelnost je výborná, jen fotky to neukazují, jelikož displej září. Lze si taky nastavit větší velikost písma. Když máš mobil zaskládaný, ale je poblíž hodinek, funguje to parádně. Já jsem měla mobil v utě někde vzadu v kabele s plaváním, fakt pod hadrama a ručníkama. Na tom ležela krabice z pošty. A bezproblémů. Displej náchylný být může, zatím jsem navlečená, takže je ok. Ale na léto si na něho nechám vyříznout invisibleSHIELD proti poškrábání.

      Vymazat
  3. Haničko moc děkují! Já pravě váham koupit nebo ne protože už jsem viděla par kousku s rozbitým sklem a jak se znám bude to i můj připad. Ale líbí se mi strašně moc!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš jak s mobilem, invisibleSHIELD to řeší. Já teda zatím nemám problém, věčně s nimi bouchám o madla na pásu a o futra, spadly mi jednou na dlažbu. Zatím asi šikovně bez poškození. Ale na léto pak taky dám ochranu. Stát se může, je to pořád jen věc na běžné užívání.

      Vymazat
  4. Keď s touto vychytávkou Apple vyrukoval, bola som si skoro istá, že si hodinky kúpim. Ale nie, dodnes ich nemám. Po prvé, mám fakt útlu ruku a všetky sú mi veľké (odskúšané) a nepáči sa mi nosiť taký balvan na zápästí, po druhé aj napriek tomu, že doteraz som musela mať každú Apple novinku, už prestávam ísť s dobou, nechcem byť pretechnizovaná, obklopená technikou a závislá na nej :) (Ktovie, ako sa to u mňa vyvinie o pár mesiacov...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu v tom, že jsme na tom všem stále závislejší. Když nám nedávno doma nejel internet a nemohla jsem do práce, byla jsem chvilku taková nesvá. A pak jsem párou uklidila celý barák, takže to je super a mám to tady zaubr :D

      Vymazat
  5. Děkuji za recenzi, mluvíte mi z duše, zejména v části o vyplňování koleček ... Pořídila jsem si Apple Watch 2, mám je asi 3 týdny a protože jsem soutěživá, klidně v 10 večer ještě skočím na stepper, abych doplnila červené kolečko ... stání se mi celkem daří :)

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)