Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

26. 11. 2015

O matných rtěnkách a o komfortu jejich používání

Mohla bych vám jednu po druhé zrecenzovat tu hromadu matných rtěnek, které se u mě nově zjevily. Jenže jsou tak rozdílné, že mě napadlo, pojmout to jinak a poradit těm z vás, které nenakupujete kosmetiku tak nadšeně a často jako já. Dnes to bude celé o komfortu, protože jak víte, já si kosmetiku potřebuju užívat a příjemné pocity s kosmetikou spojené jsou pro mě tím nejdůležitějším prvkem. Pokud máte stejně jako já citlivou pleť a vaše rty mají sklon k vysoušení, možná si pěkně počtete.

NEMUSÍTE ABSOLVOVAT STAHOVÁNÍ RTŮ, JEJICH VYSUŠOVÁNÍ ANI SHLUKOVÁNÍ BARVY, pokud toužíte po trendy matných rtech. 

Ano, je pravda, že většina matných rtěnek výměnou za krásný matný nebo sametový efekt bere komfort, ale není to pravidlem. 

Ukážu vám nějaké své matné kousky a hned vám taky řeknu, jak si stojí. Pro hodnocení komfortu nošení použiju stupnici 1 - 5 jako ve škole.

Na konci léta jsem zatoužila po nějakém odstínu v barvách lesního ovoce a velmi úspěšná jsem byla u značky Laura Mercier. Mimochodem se moc těším, až se tato značka dostane k nám, protože všechno, co jsem od ní měla, bylo prostě báječné.
Tato rtěnka je naprosto nádherně balená, kvalitně provedená i odprezentovaná. 

Rouge Nouveau Weightless Lip Colour - Muse


Odstín Muse splňuje moje požadavky. Žádná nahotina, ale ani velmi výrazná pecka. Unosíte ji na každý den a podrží vás i na párty.




Rouge Nouveau Weightless Lip Colour - Muse

Rouge Nouveau Weightless Lip Colour - Muse

Kvalitní rtěnku poznáte mimo jiné i podle toho, jakou vrstvu vytváří. Čím větší humpolák, tím hůř. Muse od Laury Mercier je vždy dokonalá a umí tenoulinký a sofistikovaný nátěr. Výdrž je perfektní. Já s ní mám zažité i skvělé dny, kdy jsem měla pusu jako v bavlnce, ale i dny, kdy mě po celodenním mluvení a běhání malinko stahovala. Komfort používání hodnotím známkou 2 v silném výrazném nánosu, v lehounké vrstvě jsme ale za čistou 1.

O matné rtěnce Kiko jsem podrobně psala nedávno, proto dnes jen pro doplnění dvě fotky.





Co se komfortu týče, Kiko matná rtěnka patří taky k průměru. Denně po ní zkrátka nesáhnu, tak pohodlná mi není. Dostává ode mě dvojku.

Z matné rtěnky Bobbi Brown Creamy Matte Lip Color v báječném odstínu Red Carpet 01 jsem byla zpočátku velmi nadšená. Naprosto klasická a krásná střední rudá v sametově matné úpravě dělá luxusní a krásné rty! Pigmentace je výborná a krytí se dá variabilně volit od lehkého nádechu až po plně rudé rty. To vše je super.
Jenže mi v některých dnech rty lehce vysušuje. Dřív jsem si myslela, že to je prostě fakt nutně provázející krásné matné textury rtěnek. Dnes už ale vím, že tomu tak není, takže rtěnkou oznámkovanou čistou dvojkou prostě nemohu být nadšená.







Báječným překvapením jsou pro mě matné rtěnky polské značky Dr. Irena Eris, kterou tímto potkávám vůbec poprvé. Rtěnky mi naslepo koupil manžel na letišti, takže se bohužel netrefil s odstíny. Přesto jsem jim opravdu dala šanci a můžu vám povykládat svoje dojmy.
ProVoke Real Matt Lipstick



V první řadě se mi strašně moc líbí balení, je dospělé, luxusní vzhledem i materiálem, magnetka u zavírání je moc pohodlná. 
Odstíny 605 a 606 jsou nádherné a oba mě ihned nadchly. 605 Madame beige bude asi sedět skoro všem, je to růžová tělovka na denní nošení. Vintage pink 606 je ideální spíš pro teplejší odstíny pleti, protože obsahuje znatelnou dávku béžové. Mně osobně se líbí víc a sedí mi o dost lépe.
Obě barvy jsou ale poměrně světlé, ačkoliv na swatchi se díky světlu nezdají. Anebo je to spíš mojí pletí a mými tmavými rty, které jsou prostě výrazně hnědé. 
Obě rtěnky naprosto báječně kryjí, pigmentace je neskutečná a slova real matt v názvu nelžou. Výdrž je úžasná, po celodenním maratonu je potřeba si upravit střed rtů, kde se rty potkávají. Zde se mi rtěnky shlukovaly a nemám to ráda.
Dr. Irena Eris ProVoke Real matt 606, 605
Dr. Irena Eris ProVoke Real Matt 605
Dr. Irena Eris ProVoke Real Matt 606
Rtěnky jsou neparfémované a komfort jejich nošení hodnotím známkou 3. Zde chci ale zdůraznit, že hrají roli odstíny. Kdyby byly odstíny krémové a nikoliv matné, bylo by hodnocení za jedna. Jenže při takové silné pigmentaci a skutečně dokonalém matu nemají tyhle dvě barvy šanci vyhovět mi, protože barva nezakryje bezezbytku moje hnědé kontury. A to vypadá vážně blbě... Bledším tvářím předpovídám nadšení a velkou lásku.

Velké zklamání mi připravila matná kráska z limitované edice Kandall Jenner - co se divím, celá tahle famílie je taková velká nafouknutá bublina...
Rtěnku Estée Lauder Pure Color Envy Matte v odstínu Restless 340 jsem strašně moc chtěla! Nechala jsem si ji přivézt a byla jsem si jistá, že budeme kamarádky na celý život. Tahle barva je totiž přesně pro mě - Restless je stejným dílem oranžová, jako je červená. Velká paráda a nic pro stydlíny.
Navíc mám celkově dost ráda značku EL a rtěnky z Envy řady považuju za skvostné. No, tentokrát to jaksi nedopadlo...



Obal je skoro stejný jako u rtěnek řady Envy, jen je provedený v matné modři, krása, co myslíte?





Jak jsem předpokládala, barva je to úžasná, sluší mi, sedí mi, miluju ji! Ale bohužel jsem jinak dost zklamaná. Moje přirozená hnědá kontura rtů bohužel vystupuje i za hranici rtů, což u takhle pigmentovaných a báječně krycích rtěnek nehraje v můj prospěch. To není vina rtěnky, naopak pigmentace a krytí jsou fenomenální. Přes den ale pod bervou, která na rtech lehce zatuhne, vylézá hněď mých rtů. A to se nedá. 
Jinak jsem byla s výdrží moc spokojená. Se rtěnkou je nutné se malinko naučit, je lepší dávat lehkou a tenkou vrstvu, která se přes den potom mnohem lépe chová. V silné vrstvě se rtěnka shlukuje ve středu rtů a ve vráskách.
Problém je rozhodně způsoben konkrétní barvou a tedy nenaplněnými očekávaními, ale já tuhle jinak nádhernou rtěnku hodnotím známkou 4. Napište mi, jestli ji máte vyzkoušenou a co dělá na vašich rtech.

A teď se konečně dostávám k tomu, co mě posunulo k dnešnímu postu a k přesvědčení, že ani kvůli posedlosti matnými rty nemusíme trpět shluky a vysušování. Následující dva kousky jsou pro mě úplnou oázou v množině matu. 

Givenchy Le Rouge Brun Cachmere 104 je první mojí draze milovanou rtěnkou, bez které už prostě nechci fungovat.
Líbí se mi balení, které spojuje stříbrný kov krásné kvality a černou strukturovanou kůži. Už to samo o sobě posunuje kosmetiku dost vysoko.




Odstín Brun Cachmere je krásnou směsicí hnědé a vínové barvy, která se chová trošku odlišně v závislosti na odstínu podkladu. Vždycky ale vyznívá měkce a něžně. Ideální pro tváře, které potřebují nižší míru kontrastu a také pro každodenní nošení.




Naprosto dokonalé je ale hlavně to, že tahle rtěnka ani po nanesení a ztrátě lesku nevysušuje, nestahuje a vůbec se nestahuje. Pocitově je to velmi komfortní krémovka, ale finish je saténový až matný. To je něco, co u matných rtěnek hledám a poměrně málo nacházím bez ohledu na jejich pořizovací cenu. Givenchy Le Rouge rozhodně musíte vyzkoušet, koupíte je v mnoha barvách od růžové, přes přírodní až k těm výrazným rudým, fuchsiovým a fialovým. Já osobně se chystám ještě na jeden odstín :). Minimálně! Známkuji velkou 1*!

Dalším báječným představením je moje nová matná Rouge Pur Couture the Mats od Yves Saint Laurent. Poslední dobou jsem YSL rtěnky ignorovala, protože mě nějak přestaly bavit. Všude bylo plno těch oblíbených balzámkovitých, ale na ty já moc nejsem. Rtěnky z řad Rouge Pur jsou ale něco jiného, jsou to plnokrevné a dospělé ženské, stejně jako my.
Rouge Pur Couture the Mats 207 Rose Perfecto



K balení toho mnoho neřeknu, zlaté a velmi opulentní obaly YSL jsou obvykle buď milované nebo nenáviděné. I když mě je obal vlastně jedno :). Jde mi o báječný obsah.

Tenoučká vrstvička, ve které přesto dostanete dokonalé krytí a bohatou pigmentaci je už skoro zárukou toho, že budou nalíčené rty vypadat krásně a ani moje podivná hnědá pigmentace kolem rtů nebude vadit. 
Dalším úžasným bonusem je ale pocit komfortu po celý den nošení. Stejně jako u předchozí krasavice se ani tahle rtěnka nestahuje, nezasychá a nevysušuje. Na rtech pocit krému a vzhled sametu. Dokonalost sama!

Barva 207 je zajímavá neutrální růžová, která pěkně sluší i mně, která jsem se jí bála. Myslím si, že padne skoro všem a mohu ji doporučit! Opět velká 1*!

YSL 207 Rose Perfecto


Vlastně je to tak, že kdybych nekoupila poslední dvě rtěnky, myslela bych si, že ostatní dnes recenzované rtěnky jsou skvělé (až na Kandallku samozřejmě). Teď už ale vím, že i v matné verzi mohou moje rty dostat jedničkovou barvu i péči. A už asi nejsem ochotná se mořit s ničím ne tak skvělým, i kdyby to dostalo nakrásně dvojku :) Přes den obvykle pořád s někým mluvím, pobíhám, občas musím nečekaně odejít - nemám čas ani náladu hlídat líčení, abych se nemusela cítit neupravená. Už volím zásadně jen velmi spolehlivé a pohodlné pomocníky. Jsem asi rozmazlená, ale říkám si: proč nosit něco dvojkového, když existují jedničky?  

Napište mi, zda jsem vás dnešním extrémně dlouhým postem neotrávila. Nevěděla jsem, jak jinak shrnout svoje zkušenosti.

Moje rada na závěr:
bez ohledu na značku a cenu nevěřte tomu, že matné rtěnky musí vysušovat. Zkoušejte si, jestli ta vámi zvažovaná umí velmi tenkou a jemnou vrstvu při současném dosažení té barvy, kterou požadujete. Hutné nánosy nekupujte, na rtech nevypadají dobře a shlukují se. Po swatchi chvilku vydržte a zkoušejte rtěnku roztírat. Pokud víte, že potřebujete hlavně báječný pocit, nekupujte nic, co sedne do kůže a nejde lehce otřít. Jestliže se barva dokonce drolí, rtěnku nekupujte.

A pokud jste na komfort a péči o rty zaměřeny ještě víc, na matné rtěnky se klidně vykašlete. Pomozte si starou dobrou fintou, kdy po aplikaci rtěnku odsajete do papírového kapesníčku. I to dostatečně zmatní rtěnku. Společně s faktem, že v normálním provozu (zde rozhodně nemyslím pořízení fotek na blog a natáčení videa na YT, myslím půldenní nebo celodenní pobíhání s mluvením, prací, pitím a jídlem, kdy není čas na přeličování rtů a balzámky) se rtěnka vždycky lehce zatáhne a zmatní, rty se přirozeně vysušují a barva se vytrácí, se na matný finiš rtů dostanete tak jako tak :) :) :).

Na fotce a videu vypadá krásně cokoliv, ale my - normální ženy - potřebujeme vypadat dobře celý den, každý den a i při detailním pohledu na plném denním světle. 

16 komentářů:

  1. Krásné rtěnky a krásně nafoceno. Matné rtěnky moc nepužívám, protože mám ráda hodně třpytek. Navíc mi přijde, že u matné je barva opravdu barva a ničím neodpoutáte pozornost od případně špatně zvoleného odstínu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je rozhodně pravda! Matné rtěnky vyžadují nejen dokonale vybraný odstín, ale jsou i náročné na preciznost aplikace. Neodpustí přetahy, lesklé a lehké rtěnky s klidnem nalíčím poslepu, s matnými je to horší.

      Vymazat
  2. Tak ten Givenchy obal je nádherný!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je! A i ta papírová krabička vypadala jako kožená...

      Vymazat
  3. Muse je presne moj odtien... tu by som brala hned. Kedze mam momentalne setriace obdobie tak som minule siahla po Catrice matnych ruzoch a vobec nie zle - mam odtien All that she wants (alebo tak nejako sa vola) a ten by sa mohol pacit aj tebe - mrkni na googli, len lutujem, ze niektore odtiene sa u nas nedaju kupit - mauve your lips napr. A konkretne tento odtien nevysusuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Muse je v blogsale, ještě máš šanci :)

      Vymazat
  4. Muse je presne moj odtien... tu by som brala hned. Kedze mam momentalne setriace obdobie tak som minule siahla po Catrice matnych ruzoch a vobec nie zle - mam odtien All that she wants (alebo tak nejako sa vola) a ten by sa mohol pacit aj tebe - mrkni na googli, len lutujem, ze niektore odtiene sa u nas nedaju kupit - mauve your lips napr. A konkretne tento odtien nevysusuje.

    OdpovědětVymazat
  5. Já nevím no, já moc matné nemusím. Odstíny máš pěkné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to teď módní, na detailu to vypadá nádherně. Ale je pravda, že se bez nic dá velmi krásně přežít :)

      Vymazat
  6. Perfektní článek! !! Givenchy miluju a už mám tyto verze 3. Ysl rovněž, i když ji pokládám spíš za semi mat. Škoda Kendallky! Já svoje Envy mattky mám moc ráda, obě. Zkus někdy matný Clinique, opomíjená kategorie, byť jsou rtěnky velmi slušné. A překvapily maybellinky. Na jedničku ne, ale taková dvojčička by jim slušela, možná s malinkatým minusíkem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, drahá! :) Na tebe jsem čekala. Pravdu máš v tom, že ty nejlepší jsou spíš semimatné. Ale ono je to jedno, po hodině provozu to nepoznáš a velmi poznáš komfort... Já prostě za svoje pohodlí nepůjdu a nikdy nebudu nosit něco, co musím hlídat a upravovat. Ani hadry, ani rtěnky :)
      Clinique si osvěžím, dřív mě vysušovaly.

      Vymazat
  7. Co se týče vztahu k rtěnkám a komfortu nošení, tak dodám jen "amen". :)
    Jinak moc pěkné, hezky nafoceno i sepsáno . Já ten mat používám méně, pomáhám si klasicky ubrouskem, jak píšeš. Teď jsem koupila nedávno Catrice, tam je to slabší, když je den dlouhý moc, tak není tak zcela bezproblémová, jinak mám oblíbenou v matu Chanelku z řady Velvet, ta mi vyhovuje hodně a pak Estee Lauder, tekuté PCE a jejich sametový finish, i když během léta a podzimu jsem sahala po matu víc než teď.

    OdpovědětVymazat
  8. Matné rúže sú aj pre mňa top a tiež používam trik so zmatnením vreckovkou alebo púdrom. Musím však povedať, že komfort až tak neriešim, ak sa mi jiečo nezdá, rúž dám dole a nanesiem nanovo, aj tak si potrpím na upravené pery, takže kedykoľvek vytiahnem rúž a rúžujem aj v odraze výkladu ;)

    OdpovědětVymazat
  9. Díky za skvělý článek. Člověk se pořád učí a tak jsem zase o kousek moudřejší. :) Já na úplný mat nejsem, i když je to teď tak moderní. Vypadá to pěkně, ale mít to úplně nemusím. Ale aspoň vím, dle čeho vybírat, těch pár matných, co jsem zkusila, za kdovíco zrovna nestojí...

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)