Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

17. 11. 2015

nemám ráda:

Na trhu je spousta věcí, miliony, nepřeberné hromady všeho. Co se kosmetiky týče, seženete specialitky na paty, na krk, na řasy, na bělení konečníku... Člověk se snadno pomate a ztratí, získá pocit, že musí aspoň kousek od všeho mít. Nemusí!

Jak už víte, kosmetika je moje hobby, je součástí relaxu, patří do časů, kdy nemusím řešit průšvihy a hasit požáry. Ranní líčící rituál se skvělými, krásnými a úžasnými věcičkami si bezezbytku užívám, i když ho většinou potřebuju urychlit a zkrátit. A moc ráda vyzkouším, osahám a oňufám cokoliv nového a převratného. Kdo ne, že... Užívám si ty vůně, krásná balení, leklé nebo matné textury, tyčinky a paletky. Ach!

Ale přitom jsem konzerva. Hrozná!


Už vím, že jsou věci, které zkrátka nepoužívám, i když jsou super. Z principu. Z jejich podstaty. Z mé podstaty. Kvůli mé lenosti. To hlavně. Lenost a pohodlí je pro mě alfou a omegou (čtěte shnilost). Už mnohokrát jsem psala, že nebudu vlastnit a používat výrobek, který pro mě není dokonalý. Neuznávám hodnocení ve smyslu: "není to úplně nejlepší, ale za tu cenu se to snese." A nerozumím ani argumentům: "sice mě to trochu štípe, ale je to značkové a bylo to drahé, tak to nějak spotřebuju".    Na to mě neužije. Bez ohledu na cenu výrobku mi musí každý kousek sedět a pracovat mi na maximum.

Zde jsou kategorie, které už mě nenalákají. Když jdu obchodem a okukuju, nechám si nabídnout ledacos. Ale jsou věci, vůči kterým jsem už zcela rezistentí a hluchá. Je sice možné, že za rok vám napíšu velkou chválu na něco z tohoto seznamu, ale v tuto chvíli si myslím, že jsem se jmenovanými kategoriemi nadobro skončila :) :) :)






Protože se znám.

Už vím, že skoro nepoužívám lesky na rty. I když jsou skvělé, sluší mi, pečují a mám je ráda. I když jsou vážně báječné, já po nich nesáhnu. Anebo je hodím do kabelky a pak po nich nesáhnu. Vlastně ani nevím, proč. Asi mě nějak nebaví ta aplikace. Jedinou výjimku tvoří růžové balzámolesky By Terry, které občas vytáhnu.

Do stejné kategorie patří tekuté rtěnky. Jakmile to má leskový aplikátor, jsem příliš pohodlná na to, abych to použila. Vím o několika velmi dobrých produktech v této verzi, ale nebudu je kupovat a ani už o nich neuvažuju. Bohužel vítězí moje lenost...

Už vím, že nemá smysl, abych si kupovala krémové oční stíny. Nejdřív jsem na ně neměla štěstí. Všechny mě tížily - já to zkrátka cítím na víčku a zatuhne to. Pak jsem měla i dobré krémové oční stíny, které na pokožce neseděly (By Terry byly nejlepší, dobré byly Armani), ale zas mi vadilo to, že jsem musela opatrně roztírat okraje. Prsty byly špinavé, zůstal mi pocit, že musím něco dodělat, nebylo to dokonalé... No, asi jsem tichý blázen :) Krémové oční stíny asi už ne. S pudry to holt umím líp.


Makupy. Klasické krémové nebo tekuté makeupy. Stále se snažím a pokouším se znova. Stále a znova docházím k tomu, že to není to ono. Připadá mi, že s nimi moje pleť není tak pěkná, jako je bez nich. Mám tenhle blog vrátit? :) Makeup je základ a já to vlastně neumím!
Celý život jedu v pudrech, a spokojeně. Pokaždé koupím nějaký makeup nebo BB krém a po dvou pokusech ho zase odkládám...

Po předchozí kategorii musím samozřejmě zmínit i BB krémy (a všechny další písmenkové následovníky). I když jsem po dlouhém tápání náhodně našla jeden skvělý, stejně ho nějak nepoužívám, a celkově musím říct, že to pro mě není to pravé. Prostě další věc, která není stvořená pro moji osobu.

Zapečené stíny a tvářenky. Kvůli Chanelu jsem jim dávala dlouho šanci, ale prostě nám to nefunguje. Nemám štěstí na neprášivé a tak akorát pigmentované věcičky, které by netvrdly s časem. Ani ty dříve milované tvářenky a paletky Chanel už mě nenalákají. I když byly po létě megaslevy, šla jsem dál. Čím pevněji zapečené, tím dál odejdu. Možná o něco přicházím, co říkáte?

Voděodolné řasenky, o těch nebudu mluvit raději vůbec. Jakmile to pevně sedí na řasách, nepoužiju to. Já se raději nenalíčím, než abych musela opatrně odličovat olejem. Možná je to i tím, že mi v dřívějších pokusech vždycky při odličování masivně padaly řasy. Ale hlavní je opět pohodlí. Večer, když smývám líčení, zakládám si na tom, aby šlo vše rychle pryč ve sprše anebo v umyvadle. Ideální řasenka je pro mě ta, kterou opláchnu teplou vodou. Jistě je to dáno tím, že umím chodit i s nenalíčenými očky. Pokud mám bezchybnou pleť, stačí mi fajn tvářenka nebo rtěnka, abych se cítila upravená.


Dlouhé nehty. A u mě to znamená klidně jen délku přesahující pár milimetrů. Ačkoliv mi nehty rostou jako blázen, ačkoliv jsem velmi spokojená s jejich kvalitou i tvarem, nenosím je delší. Jsem možná trochu divná, ale připadá mi to špinavé. Ať si myjete ruce jakkoliv, ať máte v kabelce jakýkoliv antibakteriální gel, stejně je za dlouhým nehtem binec. Když krájíte maso. Když utíráte prach. Když nabíráte krém. Když pohladíte koně. Když zahradničíte - i když třeba v rukavicích. Prostě když obyčejně žijete. Já osobně se z delšími nehty cítím špinavá, i když se mi moje ruce s delšími nehty zatraceně líbí.


Rtěnky, které nepečují o rty a rtěnky, které dostatečně nelichotí tváři. Tohle je takové moje věčné téma. Miluju rtěnky a odjakživa na nich dost ujíždím. A bez ohledu na jakýkoliv trend, nakonec se stejně držím toho svého - musí to rty opečovávat a musí mi to lichotit.
I když jsou v módě zásadně krémové odstíny, já stejně pojedu i v těch perleťových, protože mi sluší.

Na vysoké jsem často poslouchala od spolužaček poznámky, že jsem sto let za opicemi se rtěnkou v hnědém odstínu, když všichni nosí výrazné růžové. Co nadělám, když mé tváři prostě hnědé odstíny sednou a s růžovkami působím lacině?

I když bude období dokonalých matných rtů (které jsou nádherné!), já dám přednost lesklé verzi před nějakou vysušující kráskou. To je právě to ono, i velmi značkové a drahé rtěnky někdy umí rtům cosi sebrat. A já jsem holt příliš pohodlná na to, abych ustoupila ze svého komfortu. Narozdíl od jiných blogerek nevěřím tomu, že matné rtěnky musí vysušovat. Nemusí, vím to jistě. A pokud vysušují, já je nebudu nosit.
Raději si máznu nejobyčejnější perleťovou a spolehlivou kolegyni od Rimmelu, která mi sluší, než abych se týrala s matnou novinkou za tisícovku z parfumerie, která mi lehce stahuje rty a řadí mě mezi přísné sekretářky...

A vůbec, asi vám sepíšu post o svých nejlepších rtěnkách z posledních nákupů, chcete? Žádná z vás se nemusí trápit s krustou barvy na puse, jenom aby dostála diktátu trendu.



Určitě bych přišla na nějaké další věci, které nepoužívám, i když jsou třeba báječné a pro spoustu jiných dam jsou nepostradatelné. Stejně tak jistě najdu věci, které se netěší masové oblibě, ale já je miluju a zbožňuju. A možná by o nich mohl být nějaký z mých dalších postů, co říkáte?

Napište mi, jestli se mnou u některých kategorií souhlasíte. A klidně mi napište i v případě, že si myslíte, že jsem blázen a že se připravuju o něco skvělého. Moc ráda se zamyslím a třeba zase jednou zkusím něco, co mám v kategorii zapovězenců, když mi dobře poradíte :)


35 komentářů:

  1. S tímhle postojem souhlasím, nemám stejné produkty, ale souhlasím s myšlenkou tohodle postu, mám to stejně.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak z 80% se shodneme, hlavně co do rtěnek.
    Nemám potřebu používat a kupovat něco co mi nesedne, méně se nechávám strhnout šikovnou asistentkou či makeup nadšenci /i když ty, Hanička i Lída pořád fungujete spolehlivě/.
    Obecně taky nekupuji lesky, už několik let jsem žádný nespotřebovala, obdobně i barevné tužky na rty, tužky na oči či linky.
    Mám doma "jen" rtěnky, jeden balzám na rty a miniatury barevných baume de rose z loňské Vánoční kolekce (růžová krabička). Zjistila jsem, že nesnáším dlouhé nehty a zelené či žluté nehty, spíš jsem na klasické odstíny, pro někoho je to možná staromódní, usedlé, ale zas až tak mě to netrápí .
    Nebaví mě hodiny se malovat, miluji luxusní štětce, ale stejně si krémové produkty nejraději nanáším prsty a ano, krémové stíny a tvářenky, ostatně jako i korektory a většinu makeupů si nanesu nejraději rukama. Většinou si nemaluji celý obličej, ale oči a rty :).
    Obecně nemám moc ráda řasenky, sice pokaždé, když se řasenkou namaluji mi někdo pochválí líčení, ale prstě nemám ráda ten pocit že si neůžu promnout oči. Totéž linky.
    Takže pořád mám ráda makeup, ale dost se změnily moje nákupní a spotřebitelské zvyklosti - kupuji si věci u kterých jsem si jistá, že mi budou vyhovovat a mám tendenci spoléhat na osvědčené značky :). A velmi inspirativní příspěvek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dajánko, zelené a žluté nehty jsem taky nikdy nepochopila. Myslím si, že bych to asi nedokázala prodat.
      Taky si nelíčím všechno, na blogerku jsem vlastně v běžném životě obyčejná :) Ale cítím se pořád tak nějak líp. Už se mi dokonce daří zvládat i nevyspání a dolíčit si trochu svěžesti. A to považuju za nejvíc :D Hrůza!
      Ale co si tě pamatuju, tobě skutečně svědčí řasenky! Nicméně tě chápu, i já si stále mnu oči. Nejlíp mi drží Clinique řasenky.

      Vymazat
  3. Vo vela veciach sa zhodneme :)
    Konkretne: lesky a tekute ruze, kremove ocne tiene, vodeodolne maskary, dlhe nechty a samozrejme, aj keby bol odtien ruzu sebekrajsi, nebudem ho nosit, pokial mi ta farba nepristane.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, prostě není špatné, když jsme pohodlné a líné :)

      Vymazat
  4. Já se pořád nutím vynosit to co jsem si nakoupila, aby mi mamka neřekla, že utrácím zbytečně. A ani nevím co si mám koupit dokonalé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych taky chtěla vynosit všechno, co koupím. Ale prostě to tak nefunguje. Někdy až třeba po týdnu zjistím, jak mi drží a sedí korektor. Nebo i ta rtěnka je jiná podle toho, jaký mám den a kolik namluvím. Když můžu věnovat hodně pozornosti vzhledu, unosím i blbou rtěnku. Ale když lítám a musím řešit práci, tak bych skončila s cuckama v koutcích nebo s fleky... To prostě nejde. A to nestojí za to :(

      Vymazat
  5. Za mě NE: voděodolné řasenky, minerální make-up, sypký pudr a stíny, zelené, žluté, modré, atd. laky na nehty, dlouhé nehty. Jinak aktuálně módní barvy používám jen tehdy, když mi sluší, jinak je klidně míjím. Nekoupím si zářivě růžovou jen proto, že je to zrovna in, když vím, že mi nebude slušet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš to, sypké stíny a tvářenky jsem zapomněla. Ty jsou nepohodlné, taky je nepoužívám :)

      Vymazat
  6. S věkem jsem taky dospěla do stadia, kdy víím, že některé věci nepoužívám, tak už je prostě nekupuju. U mne jsou to krémové oční stíny, voděodolné řasenky, jakékoliv barvičky na obočí mimo gelu od benefitu a z nějakého neznámého důvodu rtěnky. Nesnesu je na puse, mám pocit, že mi nesluší a nedokážu je nosit. Kolikrát bych si tak nějakou koupila, ale k čemu asi :) mám dva lesky a když už je opravdu nějaká velká akce (divadlo) tak teda dám lesk.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to s věkem hodně souvisí. Člověk už nemá důvod ztrácet čas :)

      Vymazat
  7. Zmíněné posty určitě sepiš, těším se :) já mám takové povídací články ráda moc.

    Jinak se shodujeme hlavně v tech nehtech, nemám ráda dlouhé, přesně pro ten pocit... ono i kancelářský papír za nimi umí usadit nepěkné věci... to by si je člověk musel čistit pak nonstop...

    I ten dojem z tekutých MU a BB vs. pleť mám občas. Používám je, ale v maličkém množství, ne každý den a někdy se mi zdá, že to je bez nich fakt i lepši :)) Letos u mě možná i proto vedl pudrový make-up/pudr Dermacol. Levná drogérka, která nakonec překvapila i takového rozmazlence jako jsem já.

    U rtěnek taky preferuju komfort, vzhledem k tomu, že léčení u mě trvá pak 3x déle než u ostatních, tak mi za to nestojí ani sebekrásnější odstín, když mi nesedne, tak prostě nepoužívám. A cena a značka jsou v tu chvíli už nepodstatné.

    Stejně tak trendy - ano, novinky ráda omrknu, ale vyberu a koupím to, co sedí nakonec mně. Netrápí mě, že nemám přesně ten odstín rtěnky, nebo tu tvářenku, která láme na sociálních sítích počty laiků. Když v ní vypadám jak mrtvola, nebo jak z cirkusu, tak prostě ne. Nepůjdu přece pak třeba na jednání s nápisem na čele "Ale to je poslední kolekce od Chanelu" ;)

    A voděodolné řasenky taky nevyhledávám, tak 15-17let zpátky jsem je používala i celkem často, hodně mi slzely oči, ale opravdu dost dávaly řasám zabrat, což byl nakonec důvod je opustit. Letos jsem koupila po hodně letech na zkoušku ze zvědavosti obyčejnou Essence - chválenou a nakonec mi leží v šuplíku :)

    Ono se to celé taky mění s věkem - pozoruju u sebe, tím jak člověk zná lip a líp sebe, svou pleť, už ví, co je pro něj a co naopak ne.... tak se přetváří i ty preference :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že Dermacol toho umí dost. Jen nějak nepočítají s tmavšími a žlutými ženami :)
      S věkem a preferencemi naprosto souhlasím, zrajeme a to je krásné :)

      Vymazat
  8. V mnohých veciach som sa našla. Akonáhle ma niečo leskový aplikátor tak to nie je veľmi pre mňa.
    Rovnako s nechtami. Nosím šošovky a neviem si predstaviť dvakrát za deň si vypichávať oko nechtiskami. Plus sa mi nechty všade potom zdrhávajú. Do svetra do šálu atď. Mne sa aj výdrž laku skracuje s dlhšími nechtami a tiež komu sa chce lakovať každý druhý deň, keď môže len každý štvrtý?
    S rúžom to mám podobne keď viem že sa mi nehodí klasická vínová červená lebo vyzerám ako dracula, nekúpim si ju aj keď je na jeseň in. Viem že z výrazných sa mi hodia korálové tak ich s kľudom nosím aj na jeseň aj v zime.
    Čo sa týka krémových tieňov, mám len tri od Maybelline, ale dve farby z toho by som si už nekúpila. Mám pocit že na nich absolútne nejde tieňovať žiadny tieň a spraví mi to tam len monokel. Tiež mám radšej púdrové :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co se krémovek Maybelline týče, fakt nechápu tu masovou oblibu. Zkoušela jsem je poctivě a nedrželo to, nebylo pěkné a stahovalo to.

      Vymazat
  9. Velmi podětný článek! :)
    Já třeba nesnášim lesky - prostě se mi nelíbí ten leský efekt, to, co dělá lesk leskem. Nikdy jsem je nenosila a nosit nejspíš ani nebudu. No a ani rtěnky s jakoukoli viditelnou perletí nebo nedejbože třpytkama si mě nezískají. Naopak miluju matný rty a lehký vysušování mi nevadí, večer použiju balzám a ráno je všechno ok.

    Pak nechápu všechny BB, CC, Fň Fň krémy... a nikdy bych si na nehty nedala neonovou barvu. A teda zajímavý je, že já mám špinavý pocit spíš když mám nehty krátké, dostává se mi za ně víc špíny než za dlouhé.

    Občas mám období, kdy mi venku hrozně slzí oči a už několikrát jsem uvažovala nad koupí voděodolné řasenky, ale vždycky převáží pocit, že to musí ty řasy strašně namáhat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zajímavé s těmi nehty. Možná je to dáno tvarem?
      Voděodolné řasenky jsou podle mě zlo, ale znám i holky, co je používají denně a celoročně. A řasy mají ok.

      Vymazat
  10. Tak mě přijde logické, že to, co mi nevyhovuje, taky nepoužívám :)
    A už jsem se naučila i vyhazovat/darovat. Jinak ale co se týče laků na nehty, tam jsem schopná klidně nosit i zelenou, ale vydržím to tak dva dny, když se mi to hodí k oblečení. Nesnesu jen žlutou, hnědou. Jinak s makeupy souhlasím, taky je nepoužívám, leda tak na ples. Držím se upraveného obočí, očí a tvářenky, rtěnku jak kdy, někdy jen balzám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A zapomněla jsem, co opravdu nikdy nesnesu - nude rtěnky! Na mě prostě vypadají příšerně, mám tmavé rty, je to jako bych si na ně dala korektor... Ty můžou být v módě jak chtějí.

      Vymazat
  11. Pokud ještě stále hledáš dokonalý make-up - pěstící, neviditelný - vřele doporučuji By Terry Terrybly Densilis. Je dokonalý a navíc obsahuje i pečující sérum.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mm ho doma, zkouším. Je super, možná je v něm maličko nějakého kvalitního silikonu, dělá mi krásnou pleť. Ale nesedí mi odstíny a musela bych míchat ze dvou. To zas v životě nespotřebuju...
      Ale moc děkuji za skvělou radu :)

      Vymazat
  12. mne je proti srsti mať doma pol drogérie.mám to,čo potrebujem.nepotrebujem mať všetko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já toho mám určitě hodně, ale neustále všechno třídím a nechávám si jen to, co používám. Sbírky kosmetiky taky nechápu.

      Vymazat
  13. Ach ano, asi to přišlo až po třicítce - miluju všechno dekorativní, co je pečující, chci korektor, co zakryje kruhy třeba méně, ale pěkně oční okolí napucne, rtěnku, co bude raději méně krýt (mrtvolné nude a asi ani matné u mě neprojdou, s leskama to mám stejně) a mizet postupně, ale ať pěkně hydratuje a chrání před sluncem/mrazem.
    ŘASENKA - umýt vodou, ideál, voděodolné ani v létě, to radši nic (nebo nabarvit)
    NEHTY - mám jiný tvar, takže i krátké mi víc přesahují, já zas nemusím laky, mám je ráda "nahé" a lakuju tak 3x do roka rudě (jsem učitelka, dost možná i proto, kvůli dětem - i těm svým klukům doma - nejsem ráda příliš barevná)
    MAKEUP - nejradši minerální roky oblíbený, ale s tónovacími či klasickými makeupy experimentuju přes léto, kdy hledám něco s SPF.

    Jinak díky za článek, super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak kromě těch laků to máme snad úplně stejně :)
      Děkuji i já :)

      Vymazat
  14. Ve mnoha vecech se shodneme :) Nemam rada produkty, ktere se nedaji pohodlne odlicit (vodeodolne rasenky, glittery na nehty, tinty na rty) a ty, ktere clovek musi kazdych 20 minut kontrolovat, zda-li jsou porad tam, kde maji byt...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně souhlasím. Ono se to ani nedá, když člověk normálně funguje, kosmetika má pomáhat a nikoliv život otravovat :)

      Vymazat
  15. Extra se těším na rtěnkopost! Mně nesedí jakýkoli pudrový makeup. Jakýkoli tuhý korektor. Lepivé lesky. Bronzery! Nude rtěnky. Vosk na obočí. BB krémy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano ano, rtěnkopost se mi už líhne v hlavě. Věřím, že k němu budeš mít co dodat, ó, guru :)

      Vymazat
  16. :)) nehty muzes nosit kratke, kdyz mas tak dlouha luzka, se nekdo ma.. Jinak kdyz chystam maso nebo testo, tak si pak proste jdu poradne ty "drobky" zpod nehtu vycistit a umyt:)) Ja asi jedine, co moc nemusim, jsou ruzna multifunkcni licidla typu "tint", takova ta vodicka co se da na rty, na tvare, nelibi se mi to..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to máš velkou pravdu. U nehtů záleží na tvaru. Jen si myslím, že u mě by ani tvar lůžek nezměnil pocit bordelu za nehty. Umýt ruce si samo umím taky :D, ale jde o to, že s kratšími nehty po krájení masa nic velkého pocitově za nehty nemám. Za dlouhými jo, myju jak zběsilá a stejně mám pak pocit, že nemůžu sahat na děti a jejich jídlo třeba. Jen pocit...
      Tinty mě hlavně obecně vsušují, na rtech to není pěkné.

      Vymazat
  17. Jak už tu mnozí psali, asi to přichází s věkem. Já třeba stále ještě hledám, ale už se mi daří mnohem lépe se vyhnout přešlapům, než před rokem, dvěma, třemi. Trendy nijak moc nesleduju, vybírám si to, Čemu věřím. A potom to buď funguje nebo ne... Taky moc nemiluju lesky, nude rtěnky, ale zbytek zatím hledám. Na článek o rtěnkách se těším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co se nude rtěnek týče, to je zvláštní kategorie. Není nude jako nude. Co je nude pro mě, je pro mé bledé kamarádky plesová vampy :) :) :)

      Vymazat
  18. Rozumím Ti. Metodou pokus-omyl jsem si taky postupně došla na věci, které se mi sice líbí, ale používat je nebudu.
    S věkem jsem si oblíbila rtěnky, do kterých jsem z rozevláté dívenky milující lesky, musela dorůst jako žena. Na oční linky mě neužije. Velice výjimečně si linku nanesu na večer, na den vůbec nepřichází v úvahu. Zapečené oční stíny a tvářenky mě též nechávají chladnou. A dlouhé nehty nikdy mít nebudu, nelíbí se mi a překáží. A už vůbec nebudu nikdy lakovat jiné než tělové a rudé odstíny. Naopak jsem se naučila například na kleštičky na řasy. A bez upraveného obočí už roky nedám ani ránu.
    Z péče jsou to pak séra a jakékoliv kroky navíc. Kolikrát jen vyčistím a na noc nanesu oční krém. S vlasy to mám stejné. Moje vášeň jsou stylingové přípravky, na ty se postupně a velmi ráda učím.
    A jakýkoliv článek o rtěnkách velmi uvítám!

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)