Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

24. 9. 2015

MAC rtěnky z řady frost - New York Apple a Fresh Morocco

I když to už ode mne znáte, ani dnes nesmím nezmínit, že rtěnky MAC nijak extra nemiluju. Měla jsem jich požehnaně a tvrdím, že až na světlé výjimky jsou předražené. Věřím tomu, že když se trefíte do svého ideálního odstínu, můžete rtěnku MAC milovat až nekriticky zbožňovat. Nicméně jako skupina jsou to prostě jen drahé rtěnky, které kvalitou extrémně kolísají. Nejen, že každá řada rtěnek je úplně jiná - to je logické. Horší je to, že i v rámci jedné řady je kvalita konkrétních odstínů různá.

Já osobně už v MAC sahám pouze po hydratačních a pečujících texturách, protože nesnáším vysušování rtů. Za to mi nikdy žádná rtěnka nestála, ani kdyby byla nejznačkovější a nejkrásnější na světě. 

Dnes vám představím dvě krásné rtěnky z řady frost. Jak už název řady napovídá, rtěnky jsou lesklé, obsahují drobnou perleť. Vím, že to není úplně moderní a některým dámám už samotný tento fakt stačí k plošnému odmítnutí. Já ale perleť jako takovou neodmítám, nijak extra mi nevadí. Vždycky záleží na odstínu barvy i odstínu třptek a na celkovém barevném vyznění. 
Navíc si všimněte, že jemným typům žen, které v obličeji nesnesou příliš kontrastu a intenzivních barev, mnohdy jemná perleť (spolu s dobře zvoleným odstínem samozřejmě) udělá mnohem lepší službu než hutné krémové textury nebo dokonce nekompromisní mat. Ty totiž v jemných tvářích mohou působit dokonce tvrdě. Lesk perleti světlo měkce odráží a "obrušuje hrany".

MAC New York Apple a MAC Fresh Moroccan

Nemohla jsem si vybrat mezi dvěma velmi podobnými odstíny, které mě lákaly oba. Krásný New York Apple mě uchvátil na první pohled. Patří k odstínům, které chytí moje oko skoro spolehlivě. Fresh Moroccan mě uchvátil až na druhý pokus, ale díky kapce hnědé, kterou obsahuje, byl větší jistotou. Na fotce vedle sebe vypadají rtěnky rozdílně, ale hoďte si je samostatně do googlu a zjistíte, že je mezi nimi těžké vybrat, dokud je nevidíte pospolu.
Do prodejny  MAC jsem vyslala manžela, který měl jít kolem. Mělo mi být jasné, že dát mu na výběr dva odstíny prostě nebude fungovat. A tak přinesl oba... Co už s chlapama :). 


Milovnice krémovek určitě nepochopí mé nadšení. Já ostatně taky nejraději používám krémové rtěnky, ale těmto krasavicím se nedalo odolat. 


Fresh Moroccan
New York Apple

K odstínům víc dodávat nemusím, fotky mi tentokrát vyšly věrně. K ostatním kvalitativním parametrům dodám, že rtěnky jsou příjemné, hodně hydratační, pocitově až vlhké. Nevysušují! Jejich krytí není plné, v lehkém nánosu rty jen leskle natónují a perleť v podstatě nepřiznají. Až v silnějším nánosu zahlédnete skutečnou barvu produktu a třpytky, které doplní vlhký vzhled rtěnky.


Výdrž není závratná. Oproti hutnějším texturám rtěnek se tyto frost kousky chovají spíš jako pečující balzámy. To je pro mě problém. Dřív mi to nevadilo, ale v nabitém programu to problém je. Netvrdím, že bouchám od 7 do 7 a nemám ani moment klidu, ale čas na úpravy makeupu taky příliš nemám.

Chtěla jsem si užívat ty nádherné barvy, ale rtěnky mi nedržely tak, jak si představuju. Vím, že mám vysoké nároky, navíc u mě už hraje roli i věk (kontury rtů nejsou tak pevné a tekuté rrěnky snáze putují), ale opravdu se nezvládám stále kontrolovat a barvu obnovovat. Někdy stihnu rtěnku obnovit po obědě, někdy ani to.
Proto v poslední době sahám především po klasických hutnějších rtěnkách a krémovkách, které mi déle vydrží. Nechce se mi dělat kompromisy ani za cenu úžasných barev... 

Přesto ale můžu tyhle rtěnky doporučit těm z vás, které hledají lesklé a opečované rty a na výraznější nánosy barvy si nepotrpí. Tyto zklamané nebudou, naopak věřím, že jim tyto vanilkově navoněné rtěnky MAC mohou být věrnými partnerkami na každodenní používání. Věřím taky, že mladé dívky nebo mladší ženy, než jsem já, s výdrží potíž mít nebudou. Já jsem před lety tyhle rtěnky taky nosila bez výhrad a remcám až dnes, coby starší kus :).

 MAC New York Apple


MAC Fresh Moroccan

Přeju vám krásné podzimní dny a letní malovátka sklízím na stranu. Co vy na to?

11 komentářů:

  1. U rtěnek mi nevadí jemná hydratační vrstva ani pořádný nános :-) Záleží na barvě a na tom, jak mi sluší. Obě rtěnky vypadají moc krásně, hlavně NY Apple. Perlet je v nich nádherná

    Jsi krasna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že i někdo další cháoe krásu těchto rtěnek :)

      Vymazat
  2. Ja mam Viva glam IV, to je take frost a strasne me prekvapilo, jak krasne na me ten zatracovany efekt vypada! Je ma nej.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Ono je to teď módní, plivat na perleť. Ale všechno je individuální.

      Vymazat
  3. No, tyčince a v detailu vypadají hrozně... :-D Ne, ale musela jsem si vygooglit celkové fotky a ono se to opravdu neblýská jak zrcátko, ale ten třpyt sám o sobě není vidět, ale barvu "rozmělňuje". Jo, někomu prostě nesluší ostré, zářivé primární barvy. New York Apple vypadá v obalu hrozně osmdesátkově, jak na diskošku, ale jinak se mi líbí víc, já hnědou nemusím. Ale nenosila bych ani jednu, neslušely by mi, "moje" barvy jsou úplně jinde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dee, ty jsi sněhurka, podle toho, co píšeš. Tobě bych tyhle kousky neporadila. Ale rozhodně nejsou ani ostré, ani osmdesátkové, ani jinak hrozné. Třeba Estée Lauder má celou řadu velmi úspěšných rtěnek ve stejném finiši, nikdo se jim nesměje. Maybelline taky měla úspěšnou řadu lesklých barviček s jemným třpytem. Ono je všechno o prezentaci :)

      Vymazat
    2. Musí se to umět. I tady jsou v detailu ty třpytky hrozně vidět, ale na holkách, co si vyfotily celkové líčení, je to krásná tlumená barva. Jo, já takové nenosím, nesluší mi, ale rtěnky jako takové jsou ok, nejsem zastánce univerzálního zatracování. :-) Jakože perleť ne a modré stíny ne. :-) Komu to sluší, ať to nosí. Prasátka všemi směry to nehází, tak proč ne. :-)

      Vymazat
  4. Na New York Apple jsem se dívala, zatím nevím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty bys NYA mít mohla, Fresh Morocco už je možná na tebe i moc hnědá. Nevím :) Každopádně tvoje krásné rty unesou a prodají cokoliv.

      Vymazat
  5. Toto jsou i mé barvy. Mám jednu velmi podobnou Ardenku, kterou vytahuji na podzim. A už chápu, proč obě dvě rtěnky skončily v blogsale:). Carol

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Carol, skončily tam kvůli tomu, že jsem měla depku. Konec léta mě vždycky zničí. Vžycky dělávám velké čistky. A rtěnek jsem vytřídila fakt hodně... :)

      Vymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)