Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

15. 9. 2015

Konturovací tužky na rty

Nikdy jsem je nepoužívala. Obvykle se mi ani nelíbil jejich ostrý efekt. Dobré to u mě měla jen silikonová bezbarvá tužka Benefit, tu občasně používám už léta.

Poslední dobou mě ale ubíhající čas nutí tento názor a zvyky měnit. Pozoruju, že už mi rtěnky nedrží, jako držely dřív. Začaly mi utíkat v koutcích a některé konzistence se dokonce pokouší opustit rty i dřív netušenými vrásečkami. Nejdřív jsem vinila rtěnky, ale když mi ze rtů začaly maličko utíkat i prověřené a milované kousky, připustila jsem si, že bude lepší si rtěnky pojistit barevnou hranicí. Nehodlám se trápit přibývajícími roky ani biologií, k tomu naštěstí zatím nemám sklony. A vy se taky netrapte, pokud vám (stejně jako mně) už není sladkých šestnáct :) Udělat musíme jediné: zvýšit nároky na kvalitu rtěnek a vhodně je doplnit fungující konturou. Je to tak, dřív drželo leccos, teď už některé textury rtěnek neunosím...

Začala jsem pozvolna a nakoupila si několik konturek. Protože jsem s těmito tužkami nikdy nekamarádila, začala jsem u levných kousků. A zatím jsem s nimi poměrně spokojená.


Teď to vypadá takhle, to jsou aktuálně všechny moje tužky na rty. 


Samostatnou kapitolou jsou jistě průhledné a bezbarvé silikonové tužky, které mají doplnit jakoukoliv rtěnku nebo lesk a svojí texturou tvoří neviditelnou bariéru pro líčidlo. Výhodou je, že jsou univerzální, stačí vám jedna jediná. Léta jsem používala Benefití tužku, mám pocit, že tehdy ani jiná na trhu nebyla. Byla jsem s ní spokojená. Jak je zvykem, plno dalších značek se "inspirovalo", takže dnes tuhle neviditelnou silikonku koupíte na každém rohu. Dlužno říct, že v tomto případě stačí levná. Já osobně nepoznám rozdíl. Dokonce bych řekla, že mojí nejmilejší je nyní varianta od Essence. Je nejměkčí z mých třech typů, je taky nejštíhlejší a díky tomu úplně nejpohodlnější k používání. Cena je neoddiskutovatelná... Ačkoliv jsem měla tuhle věcičku od Benefitu asi čtyřikrát, příště zas vezmu tu od Essence. ELFí silikonka taky není špatná, ale cítím v ní místy hrudky nebo tvrdá zrníčka, což mi na rtech vadí. Můj exemplář se navíc v balení kýve a jistě se brzy ulomí, to přímo nesnáším.


Nákup barevných tužek jsem zatím řídila jen barvami. Už jsem si je maličko osahala, takže vím, jak budu nakupovat příště.
Oboustranná tužka ELF Lip Definer and Shaper by byla super, kdyby i v ní nebyla tvrdá zrníčka, která škrábou. Určitě to není záměr, je to chyba. Našla jsem je ale jen v tělovém odstínu ke konturování, který je mimochodem krásný a velmi přirozený. V rozjasňujícím konci nejsou, rozjasňovač je naopak až moc měkký a láme se. Navíc si myslím, že rozjasňující konec kvůli výraznému odstínu málokterá z vás použije kolem rtů. Maximálně do srdíčka, jinak se ale hodí i pod obočí nebo k rozetření na lícní kosti. Barvu má moc pěknou. Už ji ale znovu nekoupím.

Charlotte Tilbury Pillow Talk je boží! Tak, jak mě nenadchla tužka na oči téže značky, tuhle konturu na rty nedokážu nemilovat. Nejen kvůli božské barvě, která se hodí každé z nás a dělá vysloveně sexy rty. Navíc se i báječně nanáší - kreslí úplně sama, je matná a jako další plus vydrží celý den. Nekecám, i když sníte veškerou rtěnku, konturu neztratíte. Žádná jiná tužka mi takhle dlouho nevydrží a říkám si, že asi zkusím i jiné dražší tužky, pokud je rozdíl v kvalitě tak výrazný... Tu si klidně znovu koupím a poohlédnu se i po jiných odstínech.



Jemná nenápadka Essence In the Nude je takový zlatý střed. Pěkně kreslí, pěkně vypadá, k narůžovělým tělovkám prostě pracuje. Výdrž není závratná, ale ani špatná. Nemám s ní problém. Nekoupím ji podruhé jen proto, že Pillow Talk je podobná odstínem, ale mnohem lepší kvalitou a pocitem. Na fotce vypadá Essence světlejší, ale je to jen tím, že je lesklá.

Velmi mile mě překvapily tužky na rty od NYX a až se dostanu ke stojanu, asi přikoupím další barvy. Výborně kreslí, snadno se s nimi manipuluje a není je nutné ořezávat. Protože jsem shnilá, tuhle vlastnost moc a moc oceňuji. Mám odstíny 01 Natural a 04 Nutmeg, oba jsou teplejší a nahnědlé. Používám je moc ráda a hodí se k mým oblíbeným odstínům rtěnek. NYX tužky doporučuju, zatím si myslím, že tvoří ideální střed - nejsou úplně nejlevnější, ale nejsou drahé, báječně pracují.

Dál vidíte dvě mauve tužky Essence v odstínech Honey Bun a Satin Mauve, liší se tmavostí nebo intenzitou odstínu. Jsou povedené, pracují spolehlivě. Pokud nosíte růžové nebo mauve odstíny, určitě stojí za koupi.

Když už jsme u tužek, klasičká červená nesmí chybět. Při mém nájezdu na drogerii jsem ulovila tuhle Catrice Red Lip District. Je o poznání tvrdší než jsou tužky Essence. Řekla bych, že v tomto ohledu Essence vede na celé čáře. Protože ji nepoužívám jako první a konturu doupravuju až po nanesení rtěnky, tvrdost mi tolik nevadí. Kdybych ale klasicky nejprve obtahovala rty a rtěnkou až následně vyplňovala, asi bych ji nepoužívala. Příště koupím lepší červenou, až na nějakou narazím. Problém je odstín, já potřebuju právě tento a u ostatních značek byly červené výrazně studenější.

A jako poslední swatch vidíte Essence Soft Berry. Je fajn k mým tmavým a vínovým rtěnkám, které se obzvlášť na podzim hodí nám všem. Je dobrá, měkká a spolehlivá.


Jak vidíte, chybí mi pěkná hnědá a klasická teplá béžová, ty zkrátka nejsou k dispozici. Asi nejsou populární. Alespoň v drogerii nebyly. Zaběhnu se podívat ke značkám z vyšší cenové kategorie, abych doplnila svoje oblíbené hnědky, které mému barevnému typu svědčí. 

Moje rady k používání tužek na rty jsou následující: 

* hlídejte si barvy! Na kontrasty se nehraje a tužka se rtěnkou musí ladit.

* ořezávejte! Co dodat...

* pokud máte (stejně jako já) odpor ke tvrdým a ostrým liniím, kreslete linku až po aplikaci rtěnky. Tužkou začistěte linie, doveďte tvar rtů k dokonalosti. Tvrdší tužka se na rtech smísí s měkčí a mastnější rtěnkou a výsledek je velmi přirozený. Výdrž takové kontury sice není nejvyšší, ale za krásný efekt to určitě stojí. Jsou rtěnky, které ani jinak nanést nelze, pokud nemilujete štětečky... Tento postup je navíc perfektní volbou pro všechny pospíchající nebo lenivé ženy. A já jsem obojí :) :) :) Tuhle variantu navíc oceníte v momentech, kdy prostě nemáte po ruce perfektně ladící tužku a rtěnku. Vzhledem k barevné nabídce v drogeriích to vážně hrozí. Všechno je růžové nebo červené a fialové, teplé barvy prostě nejsou.

* silikonové tužky naopak používejte zásadně jako první. Pokud po nich sáhnete až po rtěnce, rozmažete si barvu. 

Já teď na náročnější dny kombinuju efekt silikonu i barevných tužek. Silikonku nanesu hlavně kolem koutků rtů, kde mi výrazné rtěnky utíkají nejčastěji. Pak si v libovolném pořadí nanesu barevnou tužku a rtěnku a běžím.
Výrazné rtěnky samozřejmě musím hlídat i tak, ale rozhodně se na ně můžu spolehnout lépe, než když jsem tužky nepoužívala. Kupodivu se mi zdá, že i za málo peněz se dá koupit fakt bezvadná tužka. Nicméně velkým znalcem v high-end tužkách na rty nejsem, měla jsem jich pár jen po náhodných nákupech, proto nebudu dělat závěry a začnu s průzkumem :).

Čas neošálím, ani se nepokouším, ale nalíčených rtů se nevzdám :)

Jak to vidíte vy? A kde mám koupit pěknou hnědou a rezavou tužku?

14 komentářů:

  1. Pre dlhokansku vydrz som si zvykla najprv vyplnit pery konturkou, potom ruz a doladit hrany konturkou na zaver. Zatial si vystacim aj s lacnejsimi kuskami, mna celkom bavia aj od Avonu, dostatocne dobre sa otieraju, su mi sympaticky pigmentovane a drzia. Inak su mi zahadou bezfarebne verzie a aj som prekvapena ze ich mas :) mam iba od Artdeca a som z nej rozpacita, nepaci sa mi jej textura, sice zabranuje rozpijaniu sa, ale mam pocit akoby pery "zvrastovala"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji nemám jako bázi, jen s ní obkroužím rty, aby rtěnka nelezla ZA :)

      Vymazat
    2. ani ja ju nedavam ako bazu, iba k okrajom pier

      Vymazat
    3. Aha, to jsem nepochopila. Nerozumím, co tím myslíš, co ti to dělá?

      Vymazat
  2. Uz som mala rozne znacky ale posledne dva roky kupujem v podstate len tie od Essence - su bezkonkurencne - podla mna nema velky vyznam kupovat si drahsie znacky, tieto mi stacia a kreslia paradne. Satin Mauve je takmer presne farba mojich pier, takze obcas dam len balzam a trochu pocarujem s konturkou a mam nude look :-)))). Bezfarebna Artdeco ma tiez neuchvatila, vyhodnotila som to ako vyhodene peniaze, nabuduce skusim tvoj tip - Essence.

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem majitelkou 5 konturek, z toho jsou dvě Essence a jsou super. Nechápu, že jsem si zatím nikdy v obchodě nevšimla té bezbarvé silikonové, to by se hodilo. Sladkých 16 bych nechtěla zpět ani za zlaté tele.

    Jsi krasna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že to je jedna z novějších věcí od Essence. Ale jsou dobré, fakt. Ta jejich silikonka je super.

      Vymazat
  4. Mám to stejně, už se to začíná rozjíždět :) Naštěstí mě konturky docela baví. Od Essence bych spíš doporučila ty vysunovací, které nejsou na trhu dlouho, přijdou mi výrazně lepší než ty ořezávací a navíc nemaji žádnou chemickou příchut' (někdy dávám na celé rty). No a baravně by ti mohla sedět 05 frappuccino, je do hněda, ale ne úplně hnědá, něco jako moje rty ale tmavší, nosím ji ted' pořád.
    Jinak díky za tip na tu bezbarvou tužku od Essence, ani nevím, že ji mají, určitě vyzkouším.
    tatana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vůbec neznám vysunovací Essence! jsem ostuda. Podívám se, děkuji ti Táni :)

      Vymazat
  5. Ahoj, já mám výbornou zkušenost - léta ověřrnou s Clinique Quickliner. Jejich 01 Lipblush ( nude rúžovo-hnědá) mám již asi 7. v pořadí :-) ... Vysouvací, dlouhá výdrž, nezalézají ... Zatim všecny odstíny byly supr, Akorát, že mám pocit , že jej vytěsňují chubystick, co mě nějak neoslnili.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, na Clinique jsem zapomněla, to je velká chyba. Ale tvůj odstínek neznám, hned ho okouknu. Děkuji :) A jinak - čubiny mě nudí a otravují. Fakt jsem je zkoušela, ale pro mě tohle není :)

      Vymazat
  6. Dobrý večer, článek mě donutil se zamyslet nad tím, jaký vliv má věk na rozjíždění rtěnky na rtech. Myslela jsem, že je to spíše kvalitou a konzistencí rtěnky, nicméně musím přiznat, že mi rty věkem /34/ trochu klesají, tak asi i tím. Jinak má zkušenost s konturkami - hledala jsem dlouhodržící v nude barvě, zakoupila nejdříve 3 tužky v drogerii / S-he, Catrice a Rimmel/, které byly průměrné. Následovala návštěva parfumerie /jak jinak:)/ a v ní zakoupená Estée Lauder Double Wear plně uspokojila mé požadavky, drží celý den. S pozdravem Gábina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gábi, mně to taky trvalo. Vinila jsem rtěnky. Ale pak jsem zjistila, že rtěnka, která dřív krásně seděla, najednou malinko opouští své území. Jiný to nevidí, ale ty ano...
      Myslím, že jsem kvůli tomu i ukřivndila v recenzi jedné rtněce od Rimmel. Ta došla nově, výrazný odstín, najednou mi začala utíkat... Odnesla to. A teď si říkám, že možná to nebylo jen její vinou.
      Voda vzala :)
      Každopádně je dobré o tom vědět a líčit se opatrně. Cílem není unosit cokoliv, cílem je vypadat a cítit se dobře.

      Vymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)