Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

5. 8. 2015

Vlasy a trvalá? Jasně, proč ne?

Očekávám, že dnes to bude celkem kontroverzní. Trvalá má totiž špatné jméno. Je zoufale nemoderní, patří do nevkusných diskotékových časů, je plošně odmítána. Kadeřníci se skoro křižují, když vyslovíte jen tohle slovo. Většina z nich vám bude trvalou vymlouvat a někteří dokonce odmítnou tuto službu provádět.

A já vám dnes přesto sdělím, že se mýlí. A budu tvrdit, že je trvalá v některých případech prostě geniální a perfektní.

Moje vlasy... Tohle téma vlastně nijak ráda nemám. Mám jich hodně a jejich kvalita je slušná. Jsou ale nejjemnější z jemných a nejrovnější z rovných. 

Myslíte si, že je to splněný sen? Že byste je rády měly a nemusely žehlit? Nevěřte tomu! Víte, co je na takových vlasech nejstrašnější? I když jich máte dost, nemají objem. Lehnou na hlavu a leží tam. Dokonale z profilu uvidíte tvar lebky, protože vlasy ji perfektně kopírují. I kdybyste kulmovaly a vnily, efekt nebude stát za vynaloženou energii. Nesnáší styling, ihned se slepí nebo zpramínkují. Nedrží na nich ani culíky, čelenky, sponky, z copu vyleze všechno, co má kratší délku.
Navíc tím, jak vlasy leží hladce na lebce, se rychleji mastí.

Mám nepřebernou spoustu vzpomínek na přípravy na taneční, na plesy, na akce, kdy jsem toužila po pěkném účesu. Jednou mi maminka nakulmovala celou do pasu dlouhou hřívu na tenkou kulmu po pramínkách. Jak skončila na druhé straně, ukázalo se, že první strana již mezitím povolila. Jindy mi vyčesala drdol, který nevydržel ani cestu na ples a kompletně mi sklouzl. A rozhodně nešlo o nešikovnost mojí maminky. Nezapomeňte, že ona sama dospívala v období natupírovaných temen a šedesátkových drdolů... Ta umí tupírovat, lakovat a nutit vlasy do tvaru. 

Na mé vlasy si nepřišly ani kadeřnice, vystřídala jsem jich plno. Některé mě odmítaly stříhat s tím, že tam vždycky budou zuby. Většinou mě ale nutily vlasy prostříhávat, což je ten nejhorší omyl. Po prostříhání vždycky zbyly jen myší ocásky v délkách a neupravitelné křoví. A proto jsem nakonec spokojeně zaparkovala u své kadeřnice (dnes již dlouholeté kamarádky), která mě jako jediná uměla rozumně ostříhat do jedné délky, poslouchala moje vlasy a nikam je nenutila. Naučila mě nic nechtít, respektovat to, že s vlasy prostě nic nenadělám, a netrápit se jimi.


Neumím používat kulmy, žehličky ani fén, nezvládám skoro žádná tužidla ani podobné vynálezy. 

K tomu jsem neuvěřitelně shnilá a o vlasy se nestarám. Umyju, chvilku počkám s turbanem na hlavě a tečka. Výhodou je, že se mi vlasy samy rozmotají, nemusím je ani česat. 

Strašně jsem toužila po tom, abych i bez stylingu a úprav měla nějaký účes. Víte, myslím si, že žena po třicítce už by měla mít účes. Nejen vlasy. To je totiž zásadní rozdíl, účes nebo jen vlasy. Tvář, kontury a barevnost každé z nás prostě s věkem ztrácí. Můžeme být naštvané, ale nenaděláme nic. A dobrý účes může strašně pomoct. Určitě znáte kolem sebe některé poměrně hezké ženy, které mají prostě jen vlasy. Třeba i husté, dlouhé, ale visí jim kolem tváře nebo je hodí do culíku. A to jsem byla já, a nechtěla jsem být...

Prošla jsem si obdobím velmi krátkých účesů, kdy jsem byla strašně spokojená. Slušelo mi to, měnila jsem jen délku. Ale znáte to, změna je občas nutná. Tak jsem vlasy nechala dorůst. A pak jsem si začala kadeřnici zpracovávat na to, že až bude nějaká délka, natočíme natrvalo. Nechtěla a skoro se křižovala :). Ale nakonec povolila a podle mých pokynů natočila.

Ihned poté vlasy hodně sestříhala a řekla mi, že je sama zvědavá :). A jsme spokojené. Já mám konečně objem bez práce, tváři to samozřejmě prospívá víc než zplihlé rovné prameny a cítím se skvěle. Ona je ráda, že jsem spokojená a že mám konečně nějaký účes, i když na vlasy kromě mytí ani nesáhnu. Vlasy se mi zvedly a odlehčily, najednou je není nutné mýt často (i když i tak myju po cvičení skoro denně).

Proč je u mě trvalá takovým úspěchem?

- mám dokonale zdravé vlasy (nebarvím je, nefoukám, neupravuju..., nemají být z čeho zničené)
- věděla jsem přesně, co čekám a co je reálné očekávat, nečekala jsem vlnky jako z reklamy na Glisskur ani vlny jako po žehličce (i když to by byla paráda)



Takhle vypadají vlasy po umytí, když jsou ještě mokré. Před aplikací trvalé byste viděly jen rovné ocásky v několika vrstvách. Nevlnilo se nikde nic a nikam, jen to všechno leželo a nechtělo to schnout.




Takhle vlasy vypadají po uschnutí. Bez trvalé by byl vzhled vlasů stejný, jako když byly mokré. Jen hladké cosi v jedné vrstvě, lesklé, ale bez objemu. Vy, které bojujete s jemnými a rovnými vlasy, mě chápete. Tohle je prostě pohoda. Nemusím pro to vůbec nic udělat, jen umyju, prohrabu prsty (případně použiju nějaký krém) a jdu. Nepoužívám ani kondicionér, jen jednou za čas náhodně masku.


Takhle vlasy vypadají ještě více sestříhané po více než šesti měsících po aplikaci trvalé. Já vím, že mě asi pochopí jen podobně zoufalá majitelka stejně otřesných vlasů, jako byly naděleny mně - ostatní z vás nepochopíte, co mě baví.
Na fotce nejsou ani česané, manžel mě blýskl po návratu z celodenního výletu, abych rychle naklepala článek. Jistě to není žádný oslnivý účes, já vím a ani netvrdím opak. Ale pro mě je to prostě velký pokrok od naprosto hladkých a létavých vlasů, které přesně kopírovaly tvar lebky, po naprosto bezúdržbový objem. 
Víc nepotřebuju.

Pokud o trvalé uvažujete, myslete na důležité věci:
- suché nebo slabé vlasy budou po aplikaci trpět
- po aplikaci je nutné vlasy více ostříhat, aby konečky vypadaly dobře, jsou po natáčení polámané
- trvalá vypadá dobře pouze na stupňovitě sestříhaných vlasech, na rovně střiženém účesu udělá "hrnec" s objemem pouze v jedné části
- pokud máte vlasy barvené, po trvalé budete mít s barvou problém, vlasy se výrazně odbarví, barva je z otevřeného vlasu vyplavena
- čím kratší vlas, tím víc jsou vlnky vidět, delší vlasy se vlastní tíhou natáhnou, i kdyby byly použité tenké natáčky
- nevěřte tomu, že existují šetrné trvalé, ať vám tvrdí cokoliv, vždycky je to nezvratný zásah do vlasu
- kadeřnici vybírejte hodně obezřetně, v případě trvalé je toho hodně, co se dá zkazit  

Je mi jasné, že dnes nepíšu o moderních a trendy věcech. Ale věřím, že nejsou na světě všechny ženy jak z kopírky, aby chtěly vypadat stejně. A určitě i některé z vás nejsou ochotné po každém mytí 40 minut makat na účesu. Těm z vás, které to pravidelně absolvujete, vzdávám hold. Já bych tak dlouho nebyla ochotná ani držet ruce nad hlavou, dodnes se netrefím v zrcadle na pramen vlasů :). A díky trvalé to nemusím řešit, a přesto jsem s účesem moc a moc spokojená.

Mimochodem takhle nějak kdysi vypadala trvalá na mých delších vlasech.


Napište mi, co si myslíte o trvalé. Na tuhle diskusi se docela těším. Podle toho, jak reagovaly kadeřnice v mém okolí, když jsem to nadhodila, se zdá, že trvalá je sprosté slovo.



31 komentářů:

  1. Protože moje vlasy jsou jak z reklamy na Glisskur, nemám s tím osobní zkušenost. A asi právě proto se mi nejvíc líbí fotka s rovnými vlasy))). Carol

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je klasika :D Každá chceme, co nemáme...

      Vymazat
  2. Když se řekne trvalá, vzpomenu si na svou tetu, která ji nosila na brutálně hustých a dlouhých zrzavých vlasech (a protože měla ty opravdu nejtenčí vlnky, vypadala spíš jako ovce...).
    Jinak ale v popisu tvých vlasů docela poznávám ty svoje, na kterých nedrží opravdu nic. To zklamání, když jsem spala na natáčkách, ráno je vymotala, zalakovala, vyšla na ulici a měla jen velmi lehce vlnité vlasy, je nezapomenutelné.
    Jinak si myslím, že ti to sluší a mít účes bez větší práce je určitě super.
    Jestli někdy najdu nějakou věrohodnou kadeřnici (a tím vážně nemyslím tu, která mi posledně obřadně aplikovala regeneraci na konečky... které následně ustřihla), možná si vzpomenu, že jsem někdy něco takového viděla a popřemýšlím o tom. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) :) :) jo, kadeřnice je v tomto ohledu klíčový faktor.

      Vymazat
  3. Mě slovo trvalá nijak nepohoršuje. Nemám s tím problém, kdo chce, ať ji má. Samozřejmě takový ten stojící účes z 80.let už si snad na hlavě nikdo vytvořit nenechá. Mně se líbí jaké máš vlasy s trvalou.

    OdpovědětVymazat
  4. Mám podobný typ vlasů jako ty a kdysi dávno jsem také dospěla k rozhodnutí získat trochu objemu pomocí trvalé. Výsledek byl tak napůl. Vlasy se mi sice zvedly, ale strašně vysušily, takže jsem byla ráda, když mi trvalá odrostla. holt mi byly dány splihlé vlasy

    Jsi krasna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě mrzí. Samozřejmě ten vlas je otevřený, takže vysušení je možné.

      Vymazat
  5. a já budu ten rejpal, kterej řekne co byl všechno by dal za tvoje vlasy :D ... mít krásné rovné zdravé lesklé vlasy a nic s něma nedělat? SEN! :D ... prostě si umýt vlasy a jen si tak sednout k telce a nechat je uschnout s tím pocitem že je budu mít hezké a ne že se někde opřu a ony se ohnou, začnou se NESMYSLNĚ kroutit! ano kroutit žádné ala vlnky vlny nic takové prostě jen nějak ohyb ... takže každý večer 15 minut sušení přes velký kulatý kartáč, aby byly tak nějak do rovno vyhlazené a měly objem a ráno se vzbudím a opět někde nějaký ten přehyb je :D ... takže se na to vyprdnu a dám je do culíku .... ale nejlepší je že vlasy mám taky jemné takže nějaké vlny kulmou na nich nijak extra nedrží ... z domu vyjdu s krásnými vlny a po hodince už to jsou jen takové nic moc stočené vlasy a nedej bože kdyby bylo vlhko/pršelo to jsou opět rovné hned ... ale naopak když jsou rovné a prší tak se zvlní, nebo teda zkroutí zohnou, opět upozornuji žádné vlnky pravidelné :D ... no tomuhle já říkám problém s vlasy ! :D :D
    ale ještě k trvalé, ano kadeřnice o tom nechtějí ani slyšet ale v tvém případě bych to taky neviděla jako problém když vlasy absolutně nezatěžuješ a i kdyby tak jsi ochotná je ostříhat po sléze ... takže ať se ti tvůj účes krásně nosí! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mam stejne vlasy:-(
      A i se vsim souhlasim.
      To jsem rada,ze jsem to tu nemusela sepisovat :-D

      Vymazat
    2. Holky, vy vůbec nevíte, jaké je to hrozné, když ty vlasy jenom tak visí a leží :)
      Ale jak jsem psala výš, fakt chápu, že každá máme jiné zkušenosti, jiné požadavky, jiné trápení :)
      Ale denně bych vlasy nefoukala ani omylem! To raději budu na ježka :)

      Vymazat
  6. Ach boze, co by som dala za rovne klince.mam polovlnite polo kucerave vlasy, ako ty po trvalej, este viac do vln a seru ma cim dalej tym viac.takze trvalu, byt vyzera co najprirodzenejsie nikdy nepochopim�� chcem klince,ktore umyjem a slus,nech si aj kopiruju lebku, ale chceeem ich��

    OdpovědětVymazat
  7. Mam vlnite, nefarbene, dlhe vlasy a mam ich VELA!!! :-) Ak by som si dala trvalu tak aj Jackson za mladi by bol popri mne ako s vyzehlenym harom... Ak mam dobry (postupny, nie prestrihany) strih tak som spokojna, moj jediny problem je, ze vrchne vlasy su stale tak trocha suchsie ako spodne a tak ich stale potrebujem niecim "naimpregnovat", ale to nevadi, aspon mam dovod skusat rozne oleje a sera a spreje... A ano aj ja som donedavna chcela rovne vlasy, ale uz som asi "dospela" a som spokojna s tym co mam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony ty horní vlasy jsou vždycky víc namáhané, svítí na ně, víc na ně saháme.
      Asi kdo má těch vlasů fakt hoooooodně hodně, tak tolik ležení na lebce neřeší. Já jich nemám málo, ale nevypadají... Proto to řeším. A jakékoliv sestříhání mi vždycky uškodilo.

      Vymazat
  8. Z vlastní zkušenosti s mými jemnými vlasy můžu k článku dodat jen "amen" ;)
    Tvůj účes se mi líbí, je "chic" - žádné vyumělkované, ale přitom to má své kouzlo a ženskost. Rovné vlasy občas právě s věkem (mi tedy přijde) dodávají tváři zbytečnou přísnost.
    Jinak co se úprav jemných vlasů týče, mám poslední dobou jeden objev, Alterna Bamboo 2-in-1 volumizér krém - nedělá žádnou neplechu - neslepuje, nepramínkuje, nemastí, nezdrsní, nevysuší, zbytky nejsou ve vlasech (jak to mají ve zvyku podobné věci). Řekla bych to asi tak - jemný vlas udělá normálním, stačí vetřít trošičku do vlasů - jedno zda do mokrých nebo kdykoliv pak i do suchých, jakoby se "vsákne" a během chvilky jsou vlasy takové plné, nejsou klouzavé, líp tvarovatelné, ale přitom na dotek stále příjemné. Nejčastěji vetřu do mokrých, nechám uschnout a výsledek je lepší, než přes fén&kartáč + tužidlo/jiný styling.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zní jako zázrak pro moje vlasy, píšu si!

      Vymazat
    2. Moc děkuji za komentář, na ten krém se musím podívat!

      Vymazat
  9. Mám dost podobné vlasy jako Ty :) K trvalé jsem se uchýlila právě kvůli objemu a také nadměrnému maštění vlasů. Po prvním přešlapu jsem si našla šikovnou kadeřnici a vlasy vypadají hezky a přirozeně. Lidi, kteří mě dříve nezažili s dlouhými vlasy, si dokonce myslí, že je to moje vlastní. A dokonce se daleko méně mastím, z téměř každodenního mytí jsem se teď dostala na jednou za čtyři dny, což považuju za naprosto úžasné. Z části za to určitě můžou jemné přírodní šampony, ale je mi jasné, že ta trvča na tom má svůj lví podíl... Takže ano, kvalitně provedená trvalá je super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a jsem ráda, že je někdo s podobnými zkušenostmi, jako mám já :)

      Vymazat
  10. A co Beach perm, Headlines? Já to měla a vlasy to vůbec nepoškodilo a vlny byly nádherné. A mám hodně husté (culík tlouštky ruky) dlouhé vlasy jedné délky, od hlavy jsem měla vlny, až afro (což jsem chtěla) při tenkých natáčkách a podruhé pak asi za 2 roky jsem měla jen vlny na 3cm natáčkách

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje kadeřnice (které hodně věřím, je to holka s nohama na zemi...) tvrdí, že je naprosto jedno, jak se to jmenuje, jaké to má promo a jak to má být revoluční. Trvalá je prý vždycky trvalá a nejvíc ze všeho záleží na tom, jak se to natočí a pohlídá.
      Že firmy jednou za čas vždycky vyjdou s něčím super novým, ale taky super drahým - už školení jsou drahá a služba samotná pak taky.
      A já jí věřím :)

      Vymazat
  11. Děkuji předem za odpoved5. srpna 2015 22:04

    Líbí se mi to moc! Akorát prožívám lehký zmatek. Trvalá není = ovce s odrůstajícími vlasy, které jsou rovné, takže za pár měsíčů člověk vypadá jak blb, horní část rovná, spodní pudlovitá? To je nějak od půli hlavy? Nebo ??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není, pokud se dobře udělá :)
      Mně podle aktuální délky vlasů stačí absolvovat ji třeba jednou za rok a pak účes udržovat pravidelným kvalitním střihem...

      Vymazat
  12. My, majiteľky neupraviteľných skôr suchých polovlnito-polokučeravých vlasov si o tvojich krásnych lesklých rovných vláskoch myslíme svoje. A ako píšeš, treba svoje vlasy rešpektovať, pochopiť ich a trochu si to aj zrovnať v hlave.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A my, zoufalé majitelky zplihlých vlasů, zas nevříme tomu, že vlnité vlasy mohou být problém a že je potíž s jejich úpravou :) Tak to asi je...

      Vymazat
  13. Já na DOBŘE udělanou trvalou nedám dopustit!
    Ale do takové se nepočítá právě ta, co udělá z člověk pudla a vypadá o 40let starší.

    OdpovědětVymazat
  14. Naprosto super! když jsem si příspěvek přečetla..uplně mé srdce zaplesalo..konečně by mohly i moje vlasy nejak vypadat?! Jelikož kdykoli jdu ke kadeřnici..neodolá a přeci jen je(přes me protesty) na závěr projede prostřihávacími nůžkami :(..a z vlasu mám myší ocásky..
    Otázkou je, kde mi tuto krasu na hlavě spáchají..ptala jsem se v nekolika pražských lepších salonech..a skoro si přede mnou odplivly :)Ale je pravda, ze mi málokdy poradí i v těchto "vyhlášenych" salonech..vždycky natrefim na nejake pískle..co mi znuděně prohrabuje vlasy s takovým : tak jak to chcete?!..to mam vždy chut vrazdit..proto jde clovek do slaonu, kde to stoji 2x vic nez jidne..aby mu poradily nebo snad ne?..nikde jsem ještě nenatrefila na nekoho, kdo by mi poradil i pitomou barvu, co bvy sedela k odstínu pleti..takže..má-li nekod super zkušenosti s výborným účesem a přístupem, kde poradí-sem s tím..už me nebaví si v kadeřnictví nadiktovat všechno sama.. :)

    OdpovědětVymazat
  15. Super článek....neodsuzuji ani trvalou, ani barvení, ani prodlužování...hlavně ať to nějak vypadá a nositelka je spokojená. Já mam taky peklo s vlasama...jemné, navlněné, barva myší, sem tam šedina....takže suma sumárum krátký, blonďatý sestřih je pro mě to pravé..několikrát jsem se pokoušela o mikádo atd. bez úspěchu, ty přechodové stavy byly nenositelné....se stylingem a šampony mám problém, skoro po všem mi vlasy plihnou (pochopitelně, když jsou jemné), takže neustále hledám,,,,mám to komplikovanější těmi odrosty, kdy mám prakticky po 6 týdnech na hlavě vlasy dvojí kvality - svoje a ty odbarvené.....bez odbarvení to nejde, moje barva je hnusná, tmavší mi přidává roky...takže jsem odsouzena k pravidelným návštěvám po 6 týdnech, max. dvou měsících- barvy, střih....miluji změny, ale už toho moc nenadělám, ve 42 letech už vím, co mi sluší a co ne....takové to vstanu a jdu už zažívám málokdy, tak 14 dní po kadeřníkovi, pak to chce péči....no nemají to ti chlapi jednodušší? :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrý den, máte moc hezké vlasy. Nemohla byste prosím zveřejnit kontakt na Vaší kadeřnici?

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)