Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

8. 7. 2015

MAC (ne-MAC) paleta očních stínů

Zdá se, že jsem vás už dostatečně namlsala a píšete si, abych konečně ukázala svoji seskládanou paletku stínů MAC. Takže tady je!



Poněkolikáté zopakuju, že pro mě MAC stíny nejsou svatým grálem. Jejich kvalita kolísá nejen mezi jednotlivými odstíny, ale dokonce i v rámci jedné barvy. Několikrát se mi stalo, že jsem koupila dvakrát nebo i třikrát stejný stín a pokaždé se choval jinak. Přesto je mám a používám. To proto, že je pěkný výběr odstínů, stínky jsou malé a dají se skládat do paletek. 

Na trhu je milion paletek, i krásných a skvělých paletek. Ale kolik z nich je skutečně dokonalých právě pro vás? Já teda skoro v každé paletce najdu něco, co tak úplně nepotřebuju, vy ne? Někdy nesedí odstín, někdy finish, někdy pigmentace. Proto jsem si chtěla sestavit paletu takovou, která mi bude sedět kompletně.


K tomu, abych si tuto paletu seskládala, výrazně napomohlo to, že moje oblíbené a často používané stíny od MaqPro a By Terry mají naprosto stejnou velikost a daly se do paletky posadit. To rozhodlo. Než mít po šuplíku 15 (byť malých) sólo krabiček, raději budu mít jednu plochou, skladnou a kompaktní paletu.

MAC má v nabídce několik typů stínů, liší se podle efektu, který vytváří. Nebo bych mohla říct, že se liší obsahem a velikosti lesklých částeček. Paradoxní je, že mi připadají stíny z jednotlivých kategorií různé kvalitou i třpytkami. Nemůžu říct, že používám pouze některé linie. Jak jsem už u MAC zvyklá, žádná pravidla neexistují...
Po letech zkoušení MAC stínů už vím, že pro mě má smysl vybírat pouze z matných nebo jemněji lesklých finishů. Nesnáším velké třpytky, protože jsou vždycky hrubší a hůř sedí na víčku. I kdyby byly sebekrásnější, vím, že pro mě je jejich použití zbytečně pracné a nepohodlné. Navíc konkrétně ty třpytkaté stíny od MAC mi nikdy nevyhovovaly. U matných stínů si ale je nutné taky dávat pozor, některé jsou totiž příšerně tvrdé a slabě pigmentované. Jindy jsem zase z matného MAC stínu naprosto nadšená, protože je měkký, pigmentovaný a nepráší. Jo jo, MAC to se mnou zkrátka umí, dokonale mě udržuje v napětí.

Takže to mám takto seskládané.
V první řadě jsou tito kousci:
MaqPro 7206 je matný a barvou připomíná vaječnou skořápku. Je výborný a naprosto univerzální.
MAC Malt je matná narůžovělá tělovka. Stále velmi světlá. Ideální k černé lince. Pigmentace by mohla být lepší, ale věřím, že až se dostanu hlouběji, stínek změkne. 
MaqPro 7085 je naprosto dokonalá tělovka s teplým nažloutlým nádechem. Kvalita dokonalá!
MAC Omega je matný, tělovo-hnědý sameťáček. Opět ideální základovka, barevně velmi příjemná.
MAC Soft Brown je tím nejbáječnějším stínem pro roztírání tmavších odstínů. Miluju ho a o hlavounech v MAC si myslím, že jsou zbláznění, když ho přestali vyrábět. Urychleně si ještě ulovte ten svůj, potřebujete ho.










V prostřední řadě mám
MAC Ricepaper - velmi univerzální stín, poměrně lesklý, ale úžasně lichotivý. Pigmenatce je lepší průměr, ideální na to, aby nebyl efekt přehnaný.
By Terry Créme Brulée působí trochu nezvykle, ale je to naprostá bomba. Nejen, že jeho kvalita a výdrž jsou neskutečné a báječné. Miluju i jeho barvu. Neopakovatelným způsobem rozjasní oko i celou tvář. Stačí malý dotek do vnitřní části víčka a naženu několik hodin spánku. A hodí se mi ke všemu. Miluju ho!
MAC Sable je pro mne jedním z nejlepších stínů, co MAC má. Je to nenápadný hrdina, který sluší asi všem. Velmi špatně se fotí, málokdy vyjde reálně. Jeho krása je fotkami utlumená. Určitě se na něho podívejte, protože prostě stojí za to. Nejen, že barva lichotí, taky kvalita je skvělá.
MaqPro 8072 je moje oblíbená velbloudí barva v báječné kvalitě.
MAC Coquette - s tím mám problém, protože jsem narazila na otřesný kousek. Je tvrdý jako kámen a nedá se z něho skoro dobýt barva. Možná se divíte, že si ho nechávám, ale paradoxně je díky tomu pro mě slušivější. Vnější koutek oka prohloubí velmi přirozeně a vytvoří efekt, že skoro nevíte, jak je to možné, že je oko tak plastické. Abych s ním ale udělala linku kolem řas, musím vzít pevný a ostrý štěteček a pořádně zarýt. Přitom vím, že to není obecný problém tohoto stínu. Jiné kousky bývají měkké a silně pigmentované. 






A poslední řada hostí ty relativně nejtmavší barvy z mé kolekce.
MAC Warming Trend je sice pořád světlounký, ale hodil se mi sem :). Miluju ho jako univerzální celoplošný stín. Sluší mi, drží mi, je to taková moje jistota. Bohužel to byla limitovaná edice. Nicméně na ebay se ještě koupit dá.
By Terry Goldy Honey je mým dalším oblíbencem. Kvalita je opět neskutečná, barva je taky moc příjemná. Tyhle měkké odstíny zkrátka můžu kdykoliv. Slusí mi, ráda je nosím, užívám si je.
MAC Sumptuous Olive je nádherný zlatavě zelený stín, který bude slušet všem. Jeho kvalita je hooooodně vysoko, báječně se s ním pracuje a drží.
MAC Cork je mým oblíbencem. Měkká světle hnědá v matném provedení je prostě nutností. 
MAC Espresso je mým nejtmavším stínem, je krásný a dobře se s ním pracuje.




Jak vidíte, mám hlavně jemné a přirozené odstíny. I moje nejtmavší stíny, které používám k řasám nebo k prohloubení stínování, patří k těm středně tmavým. Vyhovuje mi to, tmavší barvy prakticky nepoužívám. Maximálně namaluju tenounkou linku hnědou nebo černou tužkou, ale i to dělám jen zřídka.



Tak co, jak se vám moje paleta líbí? Inspirujete se?


13 komentářů:

  1. Moc pěkná paletka. Akorát si myslím, že ta cena není úměrná kvalitě, takže do toho ty peníze asi nikdy nestrčím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že MAC je obecně spíš předražená značka.
      Když jsem si skládala paletu, ekonomické hledisko jsem neřešila. To totiž nelze...

      Vymazat
  2. Líbí,hodně odstínů si plánuju do paletky také pořídit.Mám zatím tři stíny a zatím jsem spokojená,tak doufám že budu mít i na dále šťastnou ruku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať máš štěstí a všechny tvoje stíny jsou skvělé! :)

      Vymazat
  3. Farebne veľmi zaujímavá paletka. Kozmetické firmy by sa tvojou zostavou mohli inšpirovať! Ako píšeš, odtiene sú takmer pre každého, každý deň vytvoríš iné líčenie :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám Mac ráda pro jejich rtěnky, ale stíny jsem si tam nikdy nekoupila - používám je minimálně a úplně mi tedy stačí jedna paletka od The Balm + Kiko. Ale zaujal mne hned ten první matný :)

    touch of pink

    OdpovědětVymazat
  5. Mám to úplně stejně a taky v každé paletce najdu pár stínů, které moc nevyužiju. Proto už dlouho přemýšlím, že bych si taky sestavila vlastní MAC paletku. Žádné stíny MAC zatím nemám a dost mě lákají.
    A stíny v ní máš krásné :). Já bych vybírala nějak podobně a přidala ještě pár burgundy odstínů.

    OdpovědětVymazat
  6. Naprosto fantastický článek! Jsou to přesně odstíny, které bych si vybrala. Jen by mi hodně pomohlo, kdybych u swatchů viděla, který je který, takhle se úplně neorientuji, nicméně i tak je pro mne recenze moc užitečná, díky! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Swatche idu po sebe, presne ako su v paletke.

      Vymazat
  7. Krasne poskladane, ako pre mna :-). Asi pozriem na Maqpro :-D. Vdaka za tip na telovky a "tavie" odtiene.

    MAC tu sice mame, ale aj bez velkeho skusania som z ich tienov na oci v rozpakoch.

    OdpovědětVymazat
  8. Nádherná! Maqpro jsem vybírala hned po tvé první recenzi, ale zrovna nic kloudného neměli skladem, stíny od Macu mi šly všechny do šeda, ale paletka je to opravdu skvěle sestavená a líčení perfektní!

    OdpovědětVymazat
  9. Tie tvoje krásne oči a tie krásne "nudné" líčenia - to mám naozaj rada! Paletku si si zostavila veľmi využiteľne. Mne tam chýba ešte nejaká tmavá a hlbšia neutrálna hnedá farba, ktorou by som si tie svetlé ďalej upravovala. S MAC tieňmi veľkú skúsenosť nemám - páči sa mi ich výber odtieňov, ale mali by zapracovať na kvalite. Taká značka ako MAC by mala byť 100%-ná :)

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)