Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

14. 4. 2015

zase o level výš: štětce RAE MORRIS

Strašně dlouho jsem odolávala. Dělala jsem, že o nich nevím, nečtu, neslyším... Pak se to už nedalo a nakoupila jsem je. 
Štětce Rae Morris.


Jsou totiž pojem. A já už velmi dobře chápu, proč tomu tak je. Ano, čtete správně. Přidám se k velké množině naprosto  nadšených a do těchto božských udělátek zamilovaných blogerek. Chtěla jsem být kritická, a vlastně jsem i byla. Ale ve výsledku prostě musím říct to, co se dočtete i jinde. Tohle je jiný rozměr toho, co o štětcích znáte, víte a co jste kde slyšely.




Proč jsou tak jiné? Jasně, už ta cena je docela jinde :) Dřív byl kumšt sehnat dobré štětce a kdo nechtěl jít do MAC, musel nakoupit u kopírky Sigmy. Až později se začalo všude hemžit štětci různých tvarů a kvality, až to došlo do dnešního stavu, kdy skutečně s trochou štěstí seženete za dobrý peníz velmi slušné štětce. Když člověk ví, co chce (tento aspekt zdůrazňuji), koupí super štětec klidně i za stovku. A za tím si stojím.
I z toho důvodu se může zdát absurdní, že někdo kupuje štětce fakt o tolik dráž. 


Navíc je dneska trendem, který já osobně úplně nevyznávám a nenásleduji, požadovat všechny štětce co nejhustší. Blogerky často posuzují kvalitu a použitelnost štětce právě podle toho, kolik je v něm narváno vlasu. Čím víc, tím podle nich lépe. A tomu já nevěřím, ne plošně. A to, že tomu nevěří ani Rae Morris, byl pro mne důležitý faktor a pomohlo mi to se rozhoupat k nákupu. 

Možná jste teď malinko zmatené, taky jste si myslely, že pořádná štětka má být hutná a hustá. Má i nemá. Jde o to, na co ji chcete používat a jaký má být výsledný finish. Nechci to zde pitvat úplně detailně, ale shrnu to takto: obecně čím větší je požadované krytí, tím větší hustota je potřeba. Kdybych chtěla vysoké krytí makeupu, jistě raději použiju hutný chlupatec. Já ale kryju minimálně, chci, aby byla moje pleť vyidět. Chci, aby vypadala nenalíčeně, ale dokonale. A toho bohužel nejde docílit, pokud budu vpracovávat a vtiskávat barevný produkt do pleti. Je jedno, jak skvělý makeup budu mít, ale mnou požadovaného efektu fakt nedosáhnu. Možná víte, že používám jen pudry, pudrové makeupy a meteoritky. A právě v tomto případě je efekt hutného vs. kvalitního lehčího štětce neskutečně znát! Tam, kde hutný kabuki pudrový produkt tvrdě položí a navrství do pleti, lehounký kvalitní štětec tentýž produkt na pleť lehce a skoro neviditelně posadí. Bingo!

Moje pleť je celkem bezproblémová a nemám, co ukrývat (anebo je, co ukrývat, ale pouze za cenu nánosu, což nesnáším). Když nanáším hutným štětcem makeup (jakýkoliv), vytvoří mi v detailním pohledu buď tečičky nebo póry třeba na čele, i když bez makeupu jsem nikde nic neměla. Určitě je to tím, že jsem přehnaně náročná na výsledný efekt, chci prostě vyfotošopovanou pleť jako z reklamy na parfém Davidoff. Ale je to tak. A všimla jsem si to i u jiných žen - makeup bezpochyby pleti pomáhá a pleť vypadá líp - především ze zběžného pohledu nebo na dálku. Ale hodně zblízka nebo v průběhu dne už to skoro vždycky taková hitparáda není. 

Anebo pudr - lepší je jím pleť lehounce pohladit, než ho do pleti ve velkém natlačit. Nánosy holt nevypadají dobře nikdy! 
Mimochodem - všimněte si, jaké štětce používají světové vizážistky a youtuberky. Třeba Lisa E. taky pleť hladí jemným štětcem a nemlátí do ní hutným špalkem :) Přeháním, ale třeba díky tomu lépe pochopíte, co se pokouším vysvětlit.



Štětce Rae Morris jsou skvěle vymyšlené, seskládané a lehké. Pleť hladí jako peříčko. Vymýšlel je nějaký génius, protože i když jsou řidší, jsou nebývale přesné. Mají kratší rukojeti, díky čemuž jdou neskutečně skvěle do ruky. 
Kombinace krátkých rukojetí a perfektně naskládaného a střiženého vlasu umožňují velmi rychlé nalíčení, klidně to zvládnete v šeru, v rychlosti a rozespalé - i tak bude výsledek skvělý. To mě překvapilo! Na štětce jsem celkem náročná. Hledala jsem muchy :) Ale nenašla...


Mým jednoznačně největším oblíbencem, miláčkem nejdražším, nejmilovanějším a nejúžasnějším je tento štětec na pudr 22. Pro Powder.

Rae Morris 22. Pro Powder

Je tulipánového tvaru, je velmi hebký a hladký, relativně řídký. Jeho vlas je poddajný a snadno se ohýbá. Byla jsem zklamaná, když jsem ho vybalila. Myslela jsem si, že to je dost hrůza za ty prachy. Tak málo štětin, takový jakýsi rozježenec...
Nikdy jsem neměla tak báječně nanesený pudr nebo pudrový makeup! Předčí i můj do té doby oblíbený Illamasqua a dokonce i MUFE 130 (ano, dámy, mufík se krčí v koutku a od té doby, co mám tento pudrový Rae Morris, dostane se mufík už jen na celé přepudrování meteoritkami...). Díky tvaru se báječně dostanete pod oko i kolem nosu, některým partiím se dá báječně vyhnout. Miluju ho a asi si koupím ještě jeden.

Rae Morris 1. Deluxe Kabuki

Další bombič je tento kabuki 1. Deluxe Kabuki. Pokud máte potíže s konturováním, ihned ho kupte. Zvládnete to s ním i poslepu a s jakýmkoliv produktem. Rukojeť je dokonalá! Zjistila jsem, že díky rukojeti tento štětec držím nějak úplně jinak, než držím ostatní štětce. Zdá se mi, že mi sedí víc v dlani a méně v prtech, taky jeho sklon je jiný, než s jinými rukojetmi a tvary. Padne zkrátka do ruky a najednou ani nevíte, jak, a prostě konturujete. Výsledek je báječný! Tento štětec je malinko hustší a pevnější, ale stále je to oproti aktuálně oblíbeným špalkovitým kabuki zcela jiná liga. A to ve všech ohledech.

Další čtyři štětce, které jsem si koupila, jsou z řady určené na líčení očí. Vzala jsem ploché shadery k nanášení očních stínů hned ve třech velikostech, protože to je něco, co jiné značky moc nenabízí. A musím říct, že to opět byla trefa do černého. Pracují nebývale přesně, což je v případě větších velikostí skoro zázrak. Ač jsou opět měkké a řidší, nepráší. Ten největší 6. Deluxe Pro Blender používám na tvářenku a rozjasňovač. Protože je prostě úžasný, přesný a dokonalý. Velikostí je asi skutečně spíš na tvář než na oční víčko, nicméně na nanesení základního stínu je špičkový. Já někdy na denní líčení ani víc nepoužívám - nanesu jeden základní stín a utíkám. K tomu je báječný právě buď 6. nebo třeba i 10. Deluxe Oval Shadow, který už je bezesporu určen hlavně na oči.

Rae Morris 6. Deluxe Pro Blender

Velmi doporučuji i 7. Deluxe Point Shader. Takových štětců taky nepotkáte na každém rohu osm. Je měkký, velmi ohebný, ale přesný a rychlý. Naberete stín, nasadíte na nejhlubší místo ohybu a rozetřete. I když to neumíte nebo spěcháte, výsledek je přesný a výborný. Výhodou těch měkkých a řidších štětců je to, že naberou tak akorát. Nemusíte ani oklepávat. Sedmička má i báječnou velikost. Nejprve jsem si myslela, že bude velká, ale díky jemnosti vlasu a zašpičatělému tvaru je naopak přesně akorát!

Rae Morris 7. Deluxe Point Shader

U mne zatím posledním kouskem, který ovšem zdaleka na poslední místo neřadím, je oválný štětec na pokládání očních stínů. Opakovala bych se, opět je boží, měkký, přesný a nepráší. 11. Medium Oval Eyeshadow je univerzální a věřím, že ho upotřebí každá žena. 

Rae Morris 11. Medium Oval Eyeshadow

Všechny štětce na oči, které jsem si vybrala, se dají výborně použít i k líčení tváře. Tak jsem je vybírala a jsem se svojí volbou spokojená. Na oči mám slušné štětce od MAC, Sephory a Real techniques, se kterými to umím, takže jsem šla po něčem, co tyto značky v nabídce nemají.

Vytkla bych něco? 
Když jsem štětce vybalila, občas koukal nějaký ten vlásek. Po vyprání se to už ale nestalo a používám je skutečně denně. Tak nevím, zda je to problém, anebo jen klasický průvodní jev běžný u každé značky.
Na fotkách vidíte jakousi desku, na které štětce stojí. Jde o magnetický podnos, na kterém jsou štětce díky silnému magnetu v rukojeti jednoduše postavené. Vypadá to báječně a je to i velmi příjemné. I když já - šťoura - bych jednu výtku měla... Magnety jsou na obou stranách tak silné, že když štětec z podnosu rychleji odeberu, podnos nadskočí a ostatní štětce to může shodit. A já ráno většinou celkem spěchám, nemám čas dávat si pozor, co mi kde poskočí.
Přesto ale magnetický podnos musím pochválit. Mnohem hezčí a čistější skladování štětců než jakékoliv kyblíky. Štětce se o sebe neotírají, snadno je vyberete. Prostě super věcička.

No, a samostatné a zatavené balení každého štětce je taky fajn.  



Co dodat? Rae Morris štětce umí! Netuším zatím, jak to bude s jejich trvanlivostí při častém praní. Přece jen mají některé z nich dřevěné rukojeti, což je vždycky horší. Mám plno štětců jiných značek, které mají dřevo díky praní popraskané.

V žádném případě nechci říct, že nemáte od zítřka používat hutné kabuki, které jsou poslední dobou  tak populární. Chci jen říct, že je nemusíte používat vždycky a na všechno. Klidně sáhněte i po jemném a řídkém štětci, klidně makeup zapracujte řidčím štětcem pro lehčí finish a výsledek. Chce to zkoušet, učit se a možná i ztratit trochu víc času. Zjistíte, že s každým štětcem váš pudr vypadá jinak. Každá tvářenka je s různými štětci jiná. Někdy dokonce volba štětce rozhoduje o tom, jestli produkt považujete za skvělý nebo otřesný. Zkoušejte před zrcadlem, dávejte šanci i tomu, co zrovna třeba tolik nefrčí.
A pokud máte v arzenálu právě jen levnější špalkovité kabuki, nesmutněte. Jestli s nimi umíte pracovat a vypadáte po nalíčení celý den skvěle, není, co řešit!

Štětce Rae Morris si v každém případě zapamatujte a až budete mít důvod udělat si radost, rozhodně si nějaký kupte! Tahle investice za to stojí.

Až to uděláte, potvrdíte mi, že i když jste třeba předtím měly drahé a kvalitní štětce, Rea Morris vám vnímání v této oblasti posunul zase o kus dál. Jako ve všem ostatním, i zde platí: kdo nezažil, nepochopí.

Napište mi, jestli je znáte. A napište mi, které další značky musím osahat. 

27 komentářů:

  1. Já je samozřejmě neznám, jsou nádherné. Líbí se mi ten bílý puclík :))

    OdpovědětVymazat
  2. Měla a Rae mám moc ráda, ale poslední dobou ve mě vrtá červíček jestli nevyzkoušet japonsko, některou z prémiových řad. Obecně nejčastěji používám 7 a 8 a ty starší verze 12 a překvapivě i štětce od Wane Gosse, jeho blending a ty velké husté na dočištění.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach jo, ty mi dáváš, Dajánko! Četla jsem, že ty starší verze byly lepší...

      Vymazat
  3. Já už o nich četla, ale potíž je v té objednávce. Musela bych je objednávat ze zahraničí a mě se nechce platit za clo atd. :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blue, dají se občas sehnat i v UK.

      Vymazat
  4. hm, takze lepsi nez Louis Young nebo Tom Ford?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tom Ford nemám ozkoušený, znám pouze z parfumerie. Nezaujaly mě, ale to je asi tím, že mi celá ta řada není extra sympatická...
      Louise Young, co mám, jsou super. Ale ty dřevěné rukojeti mám lehce popraskané. Nicméně to samozřejmě neovlivňuje úžívání štětce.
      RM na pudr je úplně nejlepší, LY na makeup je taky nejlepší. Oba pointed blendingy, co mám, jsou skvělá kombinace. :) Tak nevím...

      Vymazat
  5. Tenhle článek přišel jako na zavolanou... zrovna prožívám menší osobní štětcovou krizi/depresi. Udělala jsi mi tím povídáním o štětcích velkou radost, protože jsem nedávno ve vzteku na sebe samotnou za unáhlený nákup napsala článek o štětcích a o líčení a působení na pleť. A pak si řekla, že v době, kdy všichni milují tuhé husté kabuki, tak jim nebude moc jasné, z čeho jsem tak rozladěná...

    Je fajn si přečíst povídání od "štětcově spřízněné duše" ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to mám radost, že to máš podobně. Husté kabuki jsou jistě fajn na rychlou aplikaci makeupu a na přeleštění výsledného líčení. Ale nejsou to dokonalé štětce na všechno.

      Vymazat
  6. Tak ja vam do tejto debatky skocim a budem tu za "burana" - stetce su pekne, to nie ze nie, ale mna na moje domace - chap - zenanamaterskej pouzitie uplne stacia RT a aby som to este vyhrotila :-) tak dodam, ze aj tie su predrazene - ked uz som mala asi 20 roznych RT stetcov a nevedela som co od rozkose tak som si zo srandy objednala napodobeniny RT z ebay a cuduj sa svete - ja medzi originalom a nimi nevidim ziaden rozdiel - jasne obcas je tam nepresnejsie nasadena rucka a pod. ale inak v kvalite vlasu je to totozne.
    Pre uzivatela ako som ja nema vyznam kupovat si tak drahe a kvalitne stetce. Ale mozno raz, ked nebudem vediet co s peniazmi....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsi za burana. Já souhlasím s tím, že RT jsou super a že i levné no name mohou sloužit věrně a spolehlivě - to i píšu v postu.
      Nesouhalsím ale s tím, že nemá význam koupit si drahé a kvalitní. To právě poznáš, až když máš to srovnání :)

      Ohledně cen a předraženosti je to samozřejmě na jinou diskusi...

      Vymazat
    2. Tak to já budu asi za největšího burana, páč mě RT přijdou naprosto k ničemu a nechala jsem si jenom klasickej na pudr. Jinak mi přišly jako rozježený píchací nepřesný štětky. Ups...

      Vymazat
    3. Od RT mám cestovní štětec na bronzer a je to jedna velká tragédie... :-D Tak řídký a pichlavý, stejně nic nenabere a o přesnosti ani nemluvím.
      Veru - Cosmetic Jam

      Vymazat
    4. Holky, ty první štětce od RT byly otřesné - přesně jak píše Dejnička, byly píchací a nemožné. Ty novější už jsou velmi dobře tvarované. Nejsou nejjemnější, ale jsou dobře prakticky použitelné.

      Vymazat
    5. Novější od kdy? Nebo jak poznám ty novější lepší?

      Vymazat
    6. No, když RT vyletěly jako novinka a nakoupily jsme je svorně na MUB, byly otřesné. Dlouho jsem je ignorovala a nedávno koupila znova. Nesrovnatelné!

      Vymazat
  7. Štětce Rae nešly v poslední době přehlédnout:). Do teď mě moc nebraly, ale vzhledem k mojí nechuti k líčení hutnými štětkami by 22 mohla být přesně to pravé. Carol

    OdpovědětVymazat
  8. Tyhle štětce jsem taky chtěla moc zkusit, ale nakonec jsem podlehla značce Hakuhodo (neplést k Hakuro). štětce mají rozdělené do sérií, a od toho se odvíjejí ceny. Já doporučuji mrknout na J series kde je na výběr z 87! štětců.
    http://www.hakuhodousa.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=1_23

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, ty znám. Ale kouknu ještě jednou.

      Vymazat
  9. úplně si je představuju. A když si představím, že můj nejdokonalejší pudrák (Sephora stará kokekce, dlouhá růžová rukojeť) naprosto splňuje moje požadavky na ohebnost, průměr a hustotu, a že je oproti tomuhle nejspíš nic moc....tak to musí být fakt paráda.
    Veru CJ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sephorácké štětce jsou taky velmi fajn, to se musí nechat.

      Vymazat
  10. Vypadají krásně. Já jsem si ale štětcovou sbírku obohatila nedávno, tak zase chvíli počkám. :) A zkusím si na ně vzpomenout, až to bude aktuální. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je toho na trhu fakt hodně, člověk vždycky na něco zapomene :)

      Vymazat
  11. Chudák Mufík dostal na frak :), beruška moje milovaná:). Naprosto souhlasím s postojem k tomu - nevím proč - vychvalovanému zatlačování produktů do pleti.

    OdpovědětVymazat
  12. Ešte prednedávnom som ani netušila, že takéto štetce existujú. Potom som ich uvidela. A... dostali ma. Neskutočne ma lákajú, lenže ja som si v zápale šialenstva kúpila 3 sady Zoeva. Musím povedať, že väčšinu z nich zbožňujem, ale som si istá, že existuje ešte väčšie štetcové nebíčko :)

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)