Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

21. 2. 2015

proti pravidlům? ANEB pár mých tipů

Vždycky ráda kouknu na nějaký článek nebo video o tom, co a jak pro krásu. Je to velká legrace, číst a slyšet to "nikdy nesmíte" a "zásadně dělejte", nemyslíte? 

Ale s některými věcmi nesouhlasím. Žádné pravidlo není stoprocentní, nejsme každá stejná, nepožadujeme totéž. Co třeba myslím?

Tak třeba pudrování korektoru pod okem. Ne! Fakt ne. Hlavně pokud je korektor krycí, nikdy nepudruju. Mám ráda perfektní pleť, ale vrstva korektoru + pudr jsou zblízka VŽDYCKY vidět. A bohužel přidávají únavu a těžkost pohledu. Nevím už přesně, který vizášista to řekl ve videu ale moc se mi ta věta líbila. Prohlásil totiž, že nikdo nad 22 let nesmí dát pudr pod oko, že je to sebevražda. Nelze nesouhlasit :).
Vyzkoušejte si to - až budete mít čas a bude pěkné počasí, naličte si jednu část tváře pořádně i s pudrem a druhé oční okolí upravte jen velmi jemně a decentně, pudru se vyhněte. Potom zajděte se zrcátkem nebo foťákem ven a pěkně na denním světle a klidně i slunci se zblízka prohlédněte. A tak vás vidí lidé, se kterými jste přes den v kontaktu.

Konturování zásadně matným pudrem. Ne. Ne nutně. Proč vlastně? Vím, že zrovna tohle je jedno z velmi často a jednoznačně prosazovaných pravidel, ale moje barevnost a můj obličej přímo milují rozjasňování. Vzhledem k tomu, že při líčení nepreferuji žádné ostřejší hrany, konturuju jemně a decentně, pouze lehce zvýrazním přirozené stínování obličeje. A dobrý rozjasňující bronzer mi udělá dokonalou službu i na den. Vůbec to nevypadá špatně ani nepřirozeně. Naopak je výsledkem celková měkkost a uvěřitelná plastičnost tváře. Jemný a zdravý lesk je ve tváři vždycky uvěřitelnější a přirozenější než krutý mat a ostré hrany. Chce to zkusit, případně střídat podle příležitostí a požadovaného vzhledu.

A s tím souvisí i odstíny konturovacích přípravků. Všichni vám vnutí taupe odstín, uslyšíte, že bronzer nesmí být oranžový. Může, pokud jste opálené. Pokud jste snědá anebo stejně jako já vysloveně nažloutlá, se studeným odstínem bronzeru se akorát ošklivě ušpiníte. Věřte mi. Všechny možné ikony jsem vyzkoušela dávno. Bohužel se ani mně nevyhnul NYX Taupe, naštěstí je to už strašně dávno a velmi brzy jsme se spokojeně rozloučili. Stejně tak to bylo s ostatními obecně omílanými bronzovacími pudry. MACy, Bobbi Brown i čokoládky Too Faced - všechno je to studené! 
Bronzer musí perfektně sedět a strašně moc žen odstín bronzeru podceňuje. Je teď módní objevovat produkty podle blogerek, takže i oblíbenost bronzerů jde ve vlnách. Je to ale škoda.

Občas si myslím, že je u bronzeru mnohem důležitější barva než finiš. Doladit se dá kdeco, ale pokud požadujete opravdu přirozený vzhled, zamyslete se nad odstínem konturovacího přípravku hodně dobře. Jestli chcete vypadat prostě skvěle, je to nutné. Ačkoliv je konturování hodně v módě, nemělo by razit. Kamarádka nebo kolegyně by si neměla říct, že máte skvěle vykonturováno. Měla by si říct, že vypadáte skvěle a odpočatě.
Jestli se taky nedokážete srovnat s obecně proklamovanými pravidly, že bronzer nesmí být teplý v odstínu, jděte na to z druhé strany. Chce to zkusit. Zkoumejte různé odstíny bronzerů, různé finiše. Nakonec zjistíte, že nejsvěžeji, nepřirozeněji a nejlépe vypadáte jen s některými. Víte, kolik ušetříte peněz? Až budete znát ty svoje barvy a finiše, nepodlehnete dalším nákupům na základě YT nebo blogů (kdo z nás to nezná, ať se přihlásí), protože prostě budete vědět, že "ten je krásný, ale mně by neslušel". A taky si ušetříte plno dní, kdy projdete kolem zrcadla a řeknete si "sakra, dneska to nějak není ono". Ano, i tohle umí bronzer.

A pak mě taky napadá, že je nyní až moc v módě přehánět to s obočím. Já jsem nikdy neposlechla trhací pravidla. Nikdy jsem moc nešermovala tužkami kolem nosu a oka, neměřila, kde má moje obočí končit a začínat. I tak jsem to doklepala ke svatbě, povila jsem dvě krásné děti :) Nebojte se toho a pokud se vám do toho nechce, nechte to koňovi. Začistěte pouze to, co vysloveně škodí pohledu a táhne opticky oko dolů, a jinak to nechte volně. A jestli se vám nechce, ani nedokreslujte. Mnohdy je lepší obočí nechat skoro bez zásahu než to přehánět. Především, pokud jste tlumený typ, uděláte lépe, pokud nebudete obočí hrotit.
Ne každému je dáno, ne každé dámě rostě pořádné obočí. A hlavně zdaleka ne každé tváři sluší dominantní a přesně vykonstruované obočí. Jsou obličeje, kterým výrazné a přesně nalinkované obočí jistě prospěje, ale nemusíme mít všechny "slimáky" (to jsem taky slyšela na YT, tento výraz není můj, i když mě velmi pobavil). 
I když vím, jak na to, trhám pouze několik málo chloupků ve vnější spodní části, kořen nosu i celou horní část nechávám být, i když tam světlounké a velmi jemné chloupečky přebývají. Je to vidět na detailních fotografiích mých líčení, ale jinak mě to neruší. Víte, kolik bolesti a nežádoucích reakcí na pinzetu si ušetřím? 

Nedávno jsem četla, že ráno se nesmí používat mastný krém, že pak nelze používat líčidla. Nesouhlasím. Moje pleť poslední dobou trochu zlobí, je stále více vymyšlavá. Čuchla si k přírodním krémům z vyšší kategorie a začala mi odmítat do té doby klidně snášenou péči z konvenčního ranku. A proto i ráno sahám po Egypťanovi, který je mojí jistotou a spásou, než mi dorazí zásilka z biooo.cz. Možná víte, že tento přípravek je vysloveně hutný a mastný. Je pravda, že klasický makeup by asi na něm nedržel. Já ale už nějakou dobu používám převážně pudrové makeupy. A s těmi to jde. Dokonce můžu používat i krémovou rozjasňující bázi, s pudrovými texturami se to prostě všechno pohodlně snese. Pleť je spokojená, což je nejdůležitěší - kdo má podobně vymyšlavou pleť, chápe mě. 
Jediná nevýhoda je, že musím často prát štětce. Když pudry posadím do lehce mastné pleti,  štětec je samozřejmě znečištěný a lehce zmaštěný. Kdo ale používá tekuté nebo krémové makeupy, musí štětce prát stejně často. 

Už se vypisuju dlouho, navíc dnes je to bez fotek, proto budu končit.
Dnešní post berte jen jako zkušenost někoho, kdo barevně neodpovídá převládající populaci v našich končinách, a kdo miluje velmi lehký a přirozený vzhled. Pamatujte na to, že kamera toho strašně moc snese. Pokud youtuberky něco ve videu předvedou a vypadá to skvostně, neznamená to, že to unesete na denní používání. Věrte tomu, že ony umí pracovat jak s kamerou, tak i se světly, aby byl výsledek ve videu perfektní. Ale nevěřte tomu, že je na ně vždy zblízka krásný pohled. 

Napište mi, co děláte jinak vy. Ráda se inspiruju radami od vás, protože nejsme stejné, nemilujeme to stejné a i když je blogová masírka strašně silná, občas není od věci se udržet :)

33 komentářů:

  1. s tym pouzivanim pudru na korektor pod ocami 100% suhlasim. Vyzera to ok mozno tak na kameru a silne svetla, ale hlavne pri dennom svetle to velmi bije do oci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejhorší je, že někdy to ženy ani neví. Nalíčí se ráno na umělém horním světle a přes den pak v práci prostě pobíhají a nestihnou se zkoumat. Přitom rozdíl je to velký.

      Vymazat
  2. Díky za tenhle článek. Jsem slečna žlutá a právě jsi mi asi objasnila, proč vypadám s těmi taupe bronzery jak unavená čtyřicátnice (je mi 30). Bohužel pořád hledám, protože na rozdíl od tebe jsem hodně světlá (teda aspoň podle fotek detailů tváře, třeba obočí, působíš jako tmavovláska), takže i s teplými bronzery se musím krotit, abych nebyla jako sioux.
    Nepudrovat korektor, to se lehko řeknete, ale nemáš pak opatlanou řasenku na tom korektoru?

    Ráda bych viděla nějakou youtuberku in natura. Hlavně ty zahraniční. To je někdy vrstev a vrstev. Víc toho dávají nejen na tvář, ale i na obočí. Když si dám makeup, přepísknu to s pudrem a ještě neočistím od pudru obočí a pak se podívám na slunku do zrcátka, je to děs děs děs. Proto bych chtěla vidět na slunku je. Různé hry s očními stíny beru, konturování beru, ale ta fasáda, co si dělaj, mě děsí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej NARS Laguna, ten je relativně jemný a není studený. A jinak na konturování koukni po nějakém nažloutlém tmavém pudru, třeba MUFE má fajn tmavší žluté odstíny v makeupech i pudrech. Hledej v bronzerech zlatý podtón, v pudrech pak medový.
      Anebo koukni na novinku Clinique, mají konturovací stick, barevně je super pro tebe.
      Do korektoru se mi nic neotiskuje, Shiseido korektor ihned zaschne. A Benefit taky nezlobí.
      S youtuberkami souhlas - chápu, že ony to dělají pro show. Ale venku by to asi nešlo.

      Vymazat
    2. Díky za tipy. Na NARS mám spadeno a zrovna kolem Laguny jsem kroužila, tak jsi mě pošoupla, asi si udělám radost.
      A asi bych teda měla investovat do kvalitního korektoru, koukám.

      Vymazat
    3. Korektor je rozhodně důležitý! Jsou v nich obrovské rozdíly a každá hledáme něco jiného.
      Laguna je super v tom, že se pěkně dávkuje, což je u jiných bronzerů někdy problém. Jestli si světlá, chce to nenapálit hned tvrdou dávku. A zkoušej to, nic nekupuj bez zkoušení.

      Vymazat
  3. Já teda pod oči používám transparentní sypký pudr, hned zítra to zkusím bez něj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro oblast pod očima je ten mat prostě nemilosrný. I u mladých slečen mnohdy pudr vytvoří rozdíl mezi "má vrásky" a "nemá vrásky". Mat taky zdůrazní terénní nerovnosti a případné otoky.

      Vymazat
  4. Fajn clanek.Jsi moje krevni skupina.Jsem moc rada,ze pises blog.diky!

    OdpovědětVymazat
  5. S obočím souhlas! A ty geometrický tvary se mi beztak nelíbí. Nikdy nepoužívám kleště na řasy. Nikdy bych přes den nevyšla s nalepenými řasami, ačkoliv to někteří beauty Babicové prezentují jako normálku a snad dokonce, že i sexy.... (ale já ani večer, nesnáším umělotiny). Korektor lehce pudruju, ale ysl je rozjasňující. Proti pravidlům jdu v tom, že i ve svém věku nosím výrazný a i matný rtěnky. Super článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenze ty popiras svuj vek....tak si to muzes dovolit😆

      Vymazat
    2. No, nechtěla jsem zabíhat do detailů, protože meteoritky pod oko občas dávám s klidem - a ty počítám do pudrů. Myslela jsem klasický nános matujícího a třeba i krycího pudru.
      U tvého typu je výrazná a matná rtěnka pravidlem snad kdykoliv. A o věku nemluv, zrovna ty na to nemáš právo :)
      Děkuju!

      Vymazat
    3. Beauty Babicové!!!

      Martina na to přišla, to přesně vystihuje můj názor na některé blogerky! Prodáme to masám, však oni se chytnou, když je to levné a na první pohled to vypadá dobře..

      Vymazat
    4. Holky, mě Babica vůbec nevadí, naopak mě baví. Vždyť je to celé vypočítané. Kšeft. Nikdo ji skutečně nebere vážně, je toho plný nejen internet :)
      Všechno zdarma je pro krátký okamžik naprosto skvělé, nalíčí se tím pro fotku za barákem a udělá video, aby se prodávalo... Nic o kosmetice vlastně neví a vědět nemusí :)
      Doufám, že nám vydrží!

      Vymazat
  6. Parádní článek. Odpustit si kombinaci korektor+pudr určitě zkusím a zaměřím se na to, stejně jako bych mohla popřemýšlet o tom konturovacím pudru/bronzeru v teplejším tónu (NARS Lagunu mám teď nově doma, tak to s ním zkusím i když jsem si myslela, že kamarádi na konturování díky třpytečkám nebudeme...)...S obočím to máme podobně.
    Stars by Lucy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lagunu zkus, na mé pleti ve finále nenechává vůbec žádné třpytky.

      Vymazat
  7. Lucy, chce to prostě zkoušet. Možná s překvapením přijdeš na to, že profláklé produkty nejsou to nej právě pro tebe :)

    OdpovědětVymazat
  8. Jo, hlavně se nedržet různých zaručených nepsaných pravd. Každá jsme originál, chce to vyzkoušet a sebekriticky u toho popřemýšlet. Korektor jemně pudruju, abych ho podržela. I když je vám dvacet, tak tu pleť nemáte napnutou, drobný linky se najdou a přijde mi, že bez toho se mi v těch linkách usadí právě ten korektor. (Já si tam určitou vrstvu dát musím, mám snad odjakživa pod očima temná kola, díky kterým vypadám jak Kurt Cobain po lajně. :-D Sice teda je to takový kompromis mezi "něco to zakrylo a pořád to vypadá přirozeně", protože pro plný krytí bych musela použít asi Primalex. :-D )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak - zkoušet a nevěřit Babicovským zásadám :). Zrovna tvůj sněhurkovský typ asi snese více matu. Tobě to barvu a zdraví možná nesebere :)

      Vymazat
  9. Ty jo, tak si zase připadám jako trubka, nic z těchto pravidel neznám. Ale jsem za to ráda, proto k vám ráda chodím, protože se často něčemu přičím a klidně to přiznám.

    Jediné co nedramatizuji je obočí, mám povedený tvar a sluší mi i výrazné, můj obličej to snese a mám jej natolik solidně rostlé, že menší dobarvování není identifikovatelné.

    Jo a co jsem ještě chtěla říct. Myslím si, že ty youtuberky, co to přehánejí s líčením jsou jasně identifikovatelné už na těch videích, takhle prostě normálně nikdo nevypadá. nejhorší je, když se v tom vidí pubertačky (nechci se nikoho dotknout) a myslí si, že tak mají vypadat všichni a mají komplexy. Uplně nejhorší jsou ty nalepené řasy v kuse, které jsou při každém mrknutí opravdu děsné. Jistě existují i přirozenější a já sama nosím metodu řasy na řasu, ale to už by bylo náročnější na odličování těch vrstev makueupu, stinu, linek atd

    Žena by především měla vnímat sama sebe, i si umět odříct produkt, který jí očividně neprospívá a nebát se zeptat tech, co tomu rozumí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsi trubka, jen máš zdravý rozum a bereš si z kosmetiky to pravé pro sebe :) A chápeš, o co jde Babicům :D

      Vymazat
  10. Tak ten pudr na korektor radili přímo i známí vizážisté :D , bylo to tak cca 5-10 let zpátky, protože "cokoliv lesklého pod okem nevypadá dobře", stejně tak mat na konturování, protože lesk nevypadá přirozeně a je víc znát - tohle všechno bylo v době, kdy obecně se preferoval ve vzhledu mat.
    Teď je trend rozjasnění. Ale jak říkáš, každý je originál a měl by především respektovat, co mu sluší - svůj barevný typ a další věci.

    Souhlasím, že taupe na teplé pleti nevypadá pěkně. Zejména NYX si svoji slávu zasloužil faktem, že bylo dost málo produktů v studenějších barvách bez výrazného shimmeru (dle matného trendu) vhodných ke konturování studenějších typů. Většina bronzerů šla spíš do teplejšího tónu.

    Obočí je takový chudáček, který doslova trpí módními trendy víc než snad kterákoliv jiná část obličeje :) Mám ráda, když vše ladí jako celek a nepůsobí příliš uměle. Jak toho kdo dosáhne, je mi vcelku jedno, takže dobarvování či citlivé dokreslování obočí beru, stejně jako nezatracuji zcela pinzetu.

    K youtuberkám - taky plně souhlasím, kamera snese hodně. Nedovedu si ale představit takhle napochodovat na pracovní jednání. Nalíčená jdu do práce vždy, protože nalíčená = upravená, ale sedět na schůzce s umělými řasami, hlavou plnou klip-in, nánosem líčidel...... to je sci-fi :)

    Moc hezký článek ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mat byl velký trend, to určitě. A určitě i dnes může slušet a prospět. Ale ne vždy a všem. Já holt trendy obecně moc neposlouchám, nenásleduji. A málokomu bych to doporučila.
      Děkuji!

      Vymazat
  11. Díky za článek, já jsem zrovna typ, co trpí na tmavé kruhy pod očima a byť mi teda je víc než 22, nenapadlo mě ten korektor pod očima nezapudrovat, což zjevně byla chyba. Odteď už never! :) Vypadá to vážně líp, ikdyž jsem pudrovala fakt jen maličko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? No, to jsi mě strašně moc potěšila! Tohle je na blozích to nejlepší, sdílení tipů, rad a zkušeností :)
      Děkuju moc za zpětnou vazbu :)

      Vymazat
  12. Tak o tom pudru jsem vůbec netušila. Za 18 let, co se maluju, jsem se o tom nikdy nikde nedočetla. Zkusím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pak třeba napiš, zda to je lepší s nebo bez :)

      Vymazat
  13. Pod to se podepisuju, za sebe pudr pod oko = jistota vrásek nebo alespoň dehydratace za pár let/měsíců. Taky s tím mám bohužel bohaté zkušenosti... a za okolí hlavně to obočí. To mě pálí:-) Co občas vidím na blozích i v reálu, to se s přirozeným obočím nedá srovnat ani z vlaku (a to jsem holka, co má ráda líčení a jsem v tom tolerantní, pokud to vidí třeba má kamarádka nebo přítel, tak prskají smíchy). Často koukám na tutorial a říkám si, jé ta má pěkné obočí, snad ho nechá být, má tmavé, husté, hezký tvar a za minutu šup, už tam rve tužku, stín a fixuje to barevným gelem. Nehledě na to, že většina nectí tón kořínků vlasů a dělá si nazrzlé obočí i se studenýma odrostama (znáte např na youtube Shaanxo?, to je zářný příklad). ehm možná to byla jiná australanka, ony jsou všechny přehanné.

    A vůbec, řídit se tím, co dělají youtube "gurus" je pro mě zcestné, kolik toho na sebe patlají, hlavně korektoru a MU? Někdy je pak v close upech vidět ta tmelovitá vrstva a to i u es jako Tanya, Zoe. Video dělá iluzi, že tam sedí dokonalá slečna s krásnou pletí, ale obvykle je to jen tuna makeupu a světel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám, co bych dodala. Máš úplnou pravdu. A proto se tady snažíme psát o trochu normálnější a stále ještě přirezené kráse a zdravém rozumu :)

      Vymazat
  14. Jj. obočí může hodně pokazit. Někde jsem slyšela výraz velrybí tvar.. ten byl jednu dobu hodně in.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však stačí kouknout na staré filmy, to je mnohdy peklo! Jak strašně to změní tvář a jak to fakt skoro nikomu neslušelo :)

      Vymazat
  15. Ja konturovaci pudr hledam uz pul roku a nic... Bud je to moc oranzove, ruzove anebo tmave. Jsem bila jamo zed se zlutym podtonem...

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)