Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

22. 2. 2015

křižovatka nebo nucený odchod k přírodní pečující kosmetice?

Já si s vámi potřebuju povykládat. Tak nějak probrat to, co se mi v hlavě líhne a k čemu mě dovádí moje pleť.
Dnes nechci poučovat, nechci nic recenzovat, dnes to bude spíš fakt takový neurčitý pokec s kamarádkami. Protože to pro mne jste a já vám za to děkuji :).

Asi víte, že jsem mívala vždycky trochu problém s přírodní kosmetikou. Dekorativku nechme stranou, ta mě zatím zásadně zklamala. 

Ale mívala jsem problém i s péčí. Vždycky se mi líbila myšlenka, že bych používala krémíčky a gelíčky bez zbytečných přídavků, bez chemie a čehokoliv navíc. Jenže jsem nikdy nenarazila na nic dobrého, konzistence, textura a účinky - nikdy mi nic nefungovalo. Až mě oslovili z biooo.cz. Napsali mi, že chtějí, abych vyzkoušela high-end z množiny přírodní kosmetiky. Že prý to je něco jiného. A potěšili mě názorem, že mám jistý přehled, takže poznám, co to umí. To mi samozřejmě zalichotilo, nebudu lhát. 

Nicméně jsem fakt byla značně skeptická. I přes touhu odlehčit od chemie i pleti (protože jídelníček celé rodiny už léta odlehčujeme co nejvíc, ač Instagram mého chotě tomu úplně neodpovídá) jsem prostě do té doby musela zůstat u konvenční péče (cíleně nepoužívám slovo chemické, nemám to ráda a považuju tohle označení za tendenční a nepřesné). Do té doby jsem z přírodní kosmetiky používala pouze Egyptian Magic, ale na férovku se musím přiznat, že jsem o jeho přírodním složení ani nevěděla. 
Používala jsem ho prostě proto, že mi zázračně funguje. Mohla bych teď machrovat, že jsem šla po složení, ale lhala bych. Poprvé jsem ho koupila proto, že to měl být zázrak modelek, hereček a zpěvaček, ikona a poklad. Vždycky koupím takové produkty, napište, že je něco ikonické, já to zakoupím... Ale bohužel musím říct, že z té haldy "ikon" se mi kromě Egypťana a osmihodinovky od Elizabeth Arden ty bájné pověsti nepotvrdily.
Zpět k tomu, co mi nadělili v biooo.cz. Byla to tehdy pěkná nálož vzorků, nevěděla jsem o nich ani zbla, značky mi neříkaly nic, bylo mi to jedno. Měla jsem dopředu jasno.
První pokus nedopadl dobře, jak víte. Opět jsem musela napsat - není to pro mne. 



Nicméně hned od  druhého pokusu se vzorky od biooo.cz jsem v háji. Hydratační Naobay je nenápadný, nezajímavý, nevoňavý... A dělá to, co má, JEN hydratuje. 


Možná nebudete rozumět tomu, co se pokouším sdělit, a proč jásám nad něčím, co prostě jenom nakrémuje pusu. Moje pleť je pěkná, ale příšerná, a jak jsem už mnohokrát napsala, vymyšlavá. Čím víc dostane, tím víc se ksichtí. Ukázalo se, že čím jsem starší, tím méně toho snesu. Zní to absurdně, s věkem ženy obvykle péče přidávají. Moje pleť ale naopak touží po málu a po klidu. Když koupím drahý a sofistikovaný přípravek, který kromě hydratace slibuje i protivráskovou prevenci, za tři dny mám drobounké pupínky nebo zvýrazněné póry na čele. Jako když z nich vylézají malinké špuntíky,  které i sebelepší líčení ukáže. To fakt nemám zapotřebí, je mi, krucinál, pětatřicet... Když pečující klenot vysadím a jsem jen na Egypťanovi, druhý den je pleť hladká a krásná (ano, zní to nafoukaně, ale mám pěknou pleť, pokud ji nepřetěžuji). 
Jelikož se tento postup opakoval už asi stokrát, došlo mi to. Ano, ano, stokrát mi něco sdělte, já to nakonec po stoprvé MOŽNÁ pochopím. A navíc to pak ještě vyhlásím jako objev roku :). 

Cítím se jako pitomec, že jsem objevila Ameriku. Napadá mne, že ty ojedinělé pupínky, které jsem v minulých letech nárazově a nepochopitelně musela maskovat, mohly být způsobeny špatně zvolenou péčí. Tehdy jsem nevěnovala velkou pozornost složení kosmetiky. Vlastně jsem tehdy ani tolik neřešila složení potravin, celkově to, co jím a hlavně proč. Zpětně mi samozřejmě dochází některé souvislosti a moje pleť mi toho taky dost říká.

Co mě vlastně dohnalo k sepisování dnešního (pravděpodobně značně zmateného) postu? Můj draze milovaný oční avokádový Kiehls. Používala jsem ho s přestávkami a léta, jistě jsem vymazala osm balení. A najednou mi leze na nervy. Už nemohu stát za svojí vlastní letitou recenzí, už vám ho nedoporučím. 


Je mi nepříjemný, nesedá mi do pleti, při roztírání vrže, nedává mi pocit péče. I když je po aplikaci pleť "mokrá", necítím žádný benefit. Ach. Já si teda myslím, že za to může Egypťan a Renata z biooo.cz. Kdyby mě nezmlsali, tohle nemuselo nastat. Nebo se mi změnila pleť? 

Prožívám skutečnou revoluci... A ta revoluce se odrazila v tom, že mám na cestě větší objednávku péče Naobay a Martina Gebhadrt. Než dorazí, nepoužívám kromě Egypťana nic, ale upřímně musím napsat, že už se těším na změnu. Na noc budu nadále používat Egyptian Magic, protože fakt hloubkově hydratuje a hlavně hojí, nicméně na den chci něco lehkého. Egypťana prostě cítím. Když jdu do práce a nechci se zabývat vzhledem, mastný pocit Egypťana je trochu navíc. Na home office klidně, ale jinak ne... Kdybyste jen tušily, jak se těším na krémy Naobay! 


Abych v tomto dnešní pokecu byla úplně fér, musím napsat, že mi konvenční krémy nedělají zle úplně všechny. Není to tak, že by najednou plošně cokoliv s kombinovaným nebo nepřírodním složením bylo fuj. High end mi nevadí, mám tu dobrý krém Dior a Helena Rubinstein, které jsou v pořádku. Nenačala jsem svůj oblíbený Clinique, který mi ale taky nikdy krupičku nebo podráždění nepůsobil. Takže netvrdím, že prostě nesmím nic nepřírodního. 
Tvrdím ale, že musím velmi pečlivě vybírat, aby mi krém vyhovoval pocitově (textura a pocit při vpracování do pleti jsou zásadní) a zároveň mi i při delším používání udržel klidnou pleť.

A protože se mi nechce vybírat tak obezřetně, nechce se mi řešit, zda mi krupičku udělal krém, zda jsem snědla nevhodnou kombinaci potravin a trefila se do citlivé fáze menstruačního cyklu (protože to jsou faktory, které se významně podílí na výsledku - a nejsou všechny!), budu asi příště zase sahat do sortimentu přírodní kosmetiky. Ano, i zde musím vybírat opatrně. Možná ještě opatrněji, protože některé výtažky bylin jsou dost silné. Ale pocitově je to vážně jiný level.

Nevím, jak to přesně popsat. Bohužel asi opět skončím u toho blbého rčení "kdo nezkusil, nepochopí". Je to bohužel tak. Když mi Táňa z Vanity jednou k něčemu napsala jako reakci, že ten pocit z chemické kosmetiky už nesnese, kroutila jsem hlavou. A dneska ji o kousek víc chápu, i když to nemám ještě tak striktně rozdělené. Ukázal mi to právě avokádový Kiehls a hlavně ta "třetidenní" pleť.

Čím víc píšu, tím víc se bojím, jestli mi to dává smysl. Prosím, napište mi k tomu svoje zkušenosti. Na poli přírodní kosmetiky jsem vysloveně nováčkem, Egypťana nepočítám, ten mi do výbavy pronikl vlastně omylem :)



Mimochodem, právě testuju tento krém SantaVerde. Sama si ho nekoupím, je pro mne pocitově málo hutný. Ale pro letní období nebo majitelky mastnější pleti ho doporučit můžu. Ihned se vsakuje do pleti, můžete se okamžitě nalíčit. Velmi silně květinově voní, mně se ta vůně strašně líbí, je až parfémová. Neuvěřitelné, že je to vážně přírodní vůně. Myslím si, že jde o silný a skutečně účinný krém - pro mne až moc :) Zdá se mi, že mě po něm svědí okolí nosu. Pokud budu mít v budoucnu možnost (Renatko), ráda vyzkouším jejich krémy s aloe vera.

Vy si určitě projděte jejich sortiment, značku Naobay mají právě v akci a já jsem přihodila i mýdla s eukalyptem a mentolem. Nahlédněte i do sekce čajů a bylinek, doporučuju si projít popisy bioinformačních čajů - skoro každá žena potřebuje posílit ledviny, v jarním období bude vhodné zařadit detox jater a střev, podpořit žlučník. Ostatně pokud budete chtít, napíšu vám post o výživě a o tom, jak naší rodině pomáhá čínská medicína.

No nic, doufám, že pochopíte, co se ve svém zamyšlení pokouším říct. Netvrdím, že jen přírodní péče je skvělá, že konvenční je špatná, že už nekoupím nic nepřírodního. Vím, že dekorativní kosmetika, kterou používám, není přírodní ani trochu. Vím, vím, vím... 
Jen už zase znám o kousek lépe svoji pleť, vím víc, chápu lépe některé souvislosti. Za to děkuji biooo.cz, i když jim vůbec nejsem vděčná za to, že jsem tam zase utratila spoustu peněz a asi to nekončí.

Pokud máte podobné myšlení, podobně vymyšlavou pleť nebo jen uvažujete o změně, určitě zkoušejte ze vzorků. Přírodní kosmetika je plná bylinných výtažků, které jsou skvělé, ale nic nesedí všem. Nevyhazujte peníze za něco, co není jisté, dokonce i skvělé zázraky nemusí sednout všem. Vzorky se dají nakoupit na biooo.cz a oficiální distributor Egyptian Magic vám zašle vzorek dokonce zdarma.

Mějte krásnou neděli!

57 komentářů:

  1. Já nevim no, tak taky zkusim něco napsat a utřídit si myšlenky: ) Mně tohle dělení na přírodní a nepřírodní kosmetiku připadá vždycky hrozně křečovitý. U obou bude asi tak stejná pravděpodobnost toho, že mi něco bude vyhovovat a že mě to podráždí. Některý výtažky v rostlinný kosmetice mi přijdou tak drsný, že to musí hraničit s popálením obličeje. Tys používala věc A, přestala ti vyhovovat, přešlas na věc B, ta ti vyhovuje. Shodou okolností je přírodní. Ale pochybuju že si tvoje pleť řekla, že by si dala něco přírodního. Přestala jí vyhovovat nějaká jedna složka, ne jedna celá větev kosmetickýho průmyslu.

    Já jsem nějak nikdy necejtila potřebu se zařadit do jedný z variant, jsem limitovaná nějakejma dermatologickejma problémama a jsem ráda když najdu něco bez těch věcí, co nesnesu. Jo, jsem ten typ co čte na všem složení a ne, neni to póza: ) Takže mám takovou směs chemický a přírodní kosmetiky. No asi víc převažuje ta chemická.

    Ale! Chápu, že jde i o pocit: ) A mám z článku pocit že ty máš lepší pocit (he he) z přírodní a pak chápu, že na tebe funguje lépe. Jo, tomu věřim že to takhle funguje: )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, možná máš naprostou pravdu. Ne možná, pravdu máš úplně. Jde o to, co komu vyhovuje. Taky začnu číst složení, o tom to určitě je. Doteď jsem byla shnilá se tomu věnovat, no. Snad přijdu na to, co mi vadí. Pak by byl výběr určitě přesnější.
      Však taky můj post je o jakési úvaze, o křižovatce.

      Nicméně ten pocit je důležitý, i když se tomu někdo směje. Já celkově kosmetiku vnímám hrozně pocitově. Takže ta péče nemůže být výjimkou. To máš jako když jen pro pocit nekoupím cíleně padělek, i kdyby byla ta věc fajn a funkční.
      Děkuju za komentář :)

      Vymazat
    2. Netřeba být tak přísná, anno. Přece každý má svoje cestičky. Nuf holt na něco přišla později než ty.

      Vymazat
    3. Děkuju moc, asi jsem vážně k smíchu, že přicházím na zjevné věci pozdě. Dneska to tak jistě vypadá :)
      Ale já věřím tomu, že je obrovské množství žen, které složení neřešily a řešit nepotřebovaly. Na to mám blog, abych svoje kosmetické úvahy sdílela. I když nejsou převratné :)

      Vymazat
    4. Jejda, nee, já se přeci nesmála tobě, já se smála svýmu slovosledu, tomu jak nemá bejt stejný slovo ani ve stejnym odstavci, natož ve stejný větě. To mě mrzí. Evidentně mám s psanym projevem ještě víc problémů než jsem myslela.

      Vymazat
  2. Egyptian Magic si chci pořídit příští měsíc. Ráda bych o ho zvolila jako noční péči. Z přírodní kosmetiky mám nejraději Inlight čistící balzám + pleťovou masku, pak Sisley Creme Hydratante au Concombre a Lush masku MOM. Není ale přírodní kosmetika jako přírodní kosmetika. Vyzkoušela jsem již mnoho produktů a u některých je zkrátka lepší ta konvenční. Chce to zkoušet, zkoušet a zkoušet... Mrkni určitě na typy, co jsem ti dala. Dám za ně ruku do ohně. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, Blue, kouknu. Péče Sisley mi nikdy nevyhovovala, zkoušela jsem jí dost. Buď byla pro mne silná nebo jsem volila špatné řady. Dráždila mne. Mrzelo mě to, protože si myslím, že je to kvalitní záležitost.

      Vymazat
  3. Já jsem většinu pečujícících produktů vyměnila za přírodní v těhotenství a jsem nadšená. Zamilovala jsem se do značky Apeiron, používám jejich sérum na oční okolí (je mi 26, takže už je potřeba používat něco jako prevenci) a pak Jemné čistící mléko, to je můj svatý grál:) Teď se ale poohlížím po nějakém séru na pleť, chci hlavně hydrataci a tam asi zvolím Biotherm..... A tak jak to píšeš s pletí, tak já to mám s vlasama. Čím méně, tím lépe a vlasy mám zdravé, dlouhé pod lopatky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aperion neznám, musím se podívat na net. Děkuju za podnět! A vlasy mám příšerné! S těmi nemá cenu dělat nic :)

      Vymazat
  4. Těší mě, že začínáš směřovat k přírodní kosmetice! Váš blog čtu moc ráda a zkušenosti s přírodní kosmetikou mě hodně zajímají. Chtěla jsem si o tom už i založit blog, ale nakonec na to pořád nenacházím dostatek času - a navíc jsem už spíše na instagramu než abych četla blogy - ale Váš blog je jedna z výjimek ;)
    Mě nakoplo hlavně o, když jsem přečetla knížku "Ve rtěnce je olovo". U dekorativky jsem tedy nepřešla - tam mám už velké zásoby klasické kosmetiky, které jen tak nespotřebuju - ale u všeho ostatního se snažím a nakazila jsem tím naštěstí i přítele (takže na sprchování už kupuje jen Weledu :))
    Toužila jsem hodně po kosmetice od Dr. Hauschka - tak jsem si ji v létě dopřála a od té doby ji používám (ucelenou péči o problematickou pleť). Jenže moje pleť je na tom stále nic moc, řekla bych, že i hůře než před tím, kdy jsem používala Avene z lékárny. Chtěla jsem tomu dát nejméně půl roku šanci, ale už mi dochází trpělivost, když je to i po 7 měsících s Dr. Hauschkou stále nic moc (a to se snažím pravidelně používat i napařovací lázeň, čistící masku..). Zvažuju, že zkusím něco jiného, ale přecejen bych ráda zůstala ve vodách přírodní kosmetiky. Možná Karel Hádek (s tím už taky zkušenosti mám) nebo Primavera.. ale teď jsi mě navnadila i na NAOBAY, tak asi využiju ty slevy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Pastelko :) Tvůj blog by byl určitě zajímavý :)
      U dekorativky se taky nechystám přecházet, asi se nedokážu ani v myšlence připravit o to potěšení z obalů, vůní, barviček... To asi přírodní dekorativka nedokáže a navíc co jsem zkusila, bylo tragické.
      Hauschka mě nenadchl, ty textury na mě nepůsobily komfortně. Ale nezkoušela jsem toho moc.
      Zkus Egyptský zázrak, na problematickou pleť je velmi dobrý i přesto, že je mastný. Ty včely v něm opravdu hodně hojí. A složení je ok.
      Naobay mě úplně nadchlo, tak doufám, že budu spokojená. Nakoupila jsem totiž krémy, co jsem nezkoušela :)
      U Hádka jsem měla moc ráda lecitinové krémy, možná je někdy v budoucnu zase koupím.

      Vymazat
    2. U Egypťana bacha. Nehodí se pro pleť se sklony k akné a ucpáváním pórů - to se totiž nehodí žádný přípravek postavený na olivovém oleji. Plus je třeba znát svoji toleranci ke včelím produktům, je to velmi silný alergen. Já jsem velký příznivce přírodní kosmetiky, ale odtud potud, je třeba číst složení a používat zdravý rozum. Anna to napsala velmi výstižně.

      Vymazat
    3. Vidíš, a mně právě EM pupínky hojí viditelně a do rána. Tak já nevím.

      Vymazat
    4. Ty ale z toho, co píšeš, nemáš ani mastnou pleť, ani akné. Sem tam pupínek je opravdu něco jiného. Pro problematickou pleť jsou vhodnější přípravky s jinými oleji - mokřadkovým (to je strašný název, ale nemá to lepší překlad - meadowfoam oil), brutnákovým, pupalkovým. Olivový olej je vhodný na zralou a suchou pleť, problematickou může zlobit .Plus výborný jsou ve složení hydroláty nebo výtažky - z vilínu virginského (hammamelis) případně růžová voda. Ač to výrobci rádi tvrdí, žádný univerzální krém na všechny typy pleti neexistuje a není to ani Egypťan.

      Vymazat
    5. No jasně, všichni snad víme, že nic univerzálního neexistuje. Vlastně jo, univerzální hnědá omáčka z jídelen byla taková furt stejná a vždycky hnusná :).

      Vidím, že se parádně vyznáš, klobouk dolů! Díky za komentář, věřím, že může spoustě holek pomoct. Mně třeba oleje jako takové nevyhovují. Anebo je neumím používat. I když je míchám s teplou vodou, nedají mi hydrataci ani výživu. Naopak mi vysušují pleť. Takže to plné balení čistého arganového, co mám doma, asi vymaže manžel v garáži... :(

      Vymazat
    6. Olej samotný ti hydrataci navíc nedodá, stejně jako Egypťan – prostě proto, že neobsahují vodu. Egypťán technicky ani není krém, ale obyčejná mast – krém je emulze lipidní a vodní složky. Oleje mají jen funkci okluzní - ale stejně fungují všechna zvlhčovadla – i slavná kyselina hyaluronová, urea neboli močovina, glycerin. Jejich úkolem je zajistit, aby se voda z povrchové vrstvy kůže neodpařovala. Lepší než míchat vodu s olejem je pleť napřed navlhčit – sprejem termální vodou, hydrolátem, a pak vmasírovat olej. Že ta voda má být teplá nemá vůbec žádné opodstatnění, emulgaci ani vstřebávání to nijak nepomůže. Úplně stejně to funguje i v krému, jen tu vodu dodáš dva v jednom a aby se ti ty složky neoddělovaly, přidáš nějaký emulgátor. Krém v zásadě je směs nějaké olejové složky (u levných krémů, ale bohužel třeba i u Sisley je to minerální olej, jehož jediná přednost je, že je levný), vodní složky – voda, růžová voda, aloe gel, často tam bývá u problematické směsi právě ten vilín, emulgátoru – ty se liší podle toho zda je to konvenční nebo přírodní kosmetika, nicméně je to složka která právě umožní to spojení vody a oleje, funguje tak i včelí nebo jiné vosky, cetearyl alkohol, lecitin atd., pak bývá nějaký coemulgátor, který pomáhá stabilnosti směsi , dál může obsahovat SPF filtr buď chemický nebo minerální, opět podle druhu kosmetiky, případně rostlinné výtažky, které mají dodat „něco navíc“ a úplně ve finále jsou konzervanty, které jsou i v té přírodní kosmetice-jen se smí používat jen některé. Jednak se konzervuje ta vodní složka proti plísním, druhak pak ta lipidní proti žluknutí – ta nejčastěji tocopherolem neboli vitaminem E. Některý oleje to ani nepotřebují, protože ho obsahují samy o sobě víc než dost. Tolik k hydrataci. No a k výživě – největší část výživných látek v krému jde právě v těch olejích, tak je třeba prostě dobře vybírat podle typu pleti a ty malý písmenka na krabičkách číst. A celkově k pečující kosmetice - podle evropské legislativy ani NESMÍ působit jinde než ve škáře, čili povrchové vrstvě kůže. Stačí se zamyslet a vzpomenout na hodiny biologie. Kde a jak vznikají vrásky? V hlubších vrstvách kůže destrukcí kolagenu. Může jim pomoct krém, když se do nich nedostane ? No ale naděje umírá poslední že jo… a na tom je víceméně postaven celý kosmetický průmysl. Výborný články na tohle téma má Ada na Módním pekle-jmenují se Klamy reklamy. A co se týče toho, co komu vyhovuje-jak tu někdo napsal, kůže je strašně komplexní orgán, který ovlivňuje daleko víc věcí než jen péče a v podstatě nějaké obecné doporučení lze dát velmi těžko. Chce to hledat a zkoušet a otravovat, že chci vzorky, číst ty pidipísmenka na krabičce a používat rozum. A taky se teda smířit s tím, že naprostá většina personálů parfumerií o tom, co píšu výš, nemá ánung a uvědomit si, že jejich prvotním cílem je prodat.Konec hlášení, někdy to možná sepíšu na blg nebo na IG.

      Vymazat
    7. Určitě napiš, ráda se poučím. Souhlas, já taky všude beru vzorky. Složení zatím moc nečtu, na to su ostuda.

      Vymazat
  5. Tím že nějaké značky přírodní kosmetiky dovážím tak jsem "u zdroje" a i přes to že jsem nikdy složení neřešila a koukala jsem pouze na to jestli mi ten konkrétní přípravek vyhovuje a nebo ne, tak nedávno jsem se přistihla že už několik let nemám doma ani jeden chemický přípravek péče o tělo, nic s chemii pro děti a na plet mám profi kosmetiku sice s chemii ale už mám nějaký věk a zatím jsem nic vyhovujicího bez chemii nenašla. A i vpráce už máme z 90% přírodní barvy a přípravky péče o vlasy:) Takže tak nějak nenásilně a přirozeně tak přírodní kosmetika vytlačila chemii:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak u tělovky zatím složení neřeším, ale postupně na to taky kouknu. Hlavně díky tobě jsem přišla na boží věci! Másla a sprcháče, však víš :)
      Ještě bych potřebovala něco snadno a rychle roztíratelného po cvičení.

      Vymazat
    2. Já už tim postížena a když jsem šla očuchat Dermacol sprchače a nejde to, citím tak chemku:) Lip se roztírá krém ale já zatím se furt držím másla. Když ho necham v dlanich chvilku tak se krásně rozpustí a roztírá se velice rychle

      Vymazat
  6. Skvely clanok, ja mam taku kolegynku v praci, ktorej tiez sedia jednoduche kremy, ale nedala si aj tak pokoj a skusala anti-agenove, a vzdy sa jej vyhodila vyrazka, ked som kontrolovali zlozenie zistili sme ze problem bude asi v silikonoch teda Dimethicone, hned ako krem presala pouzivat bolo po probleme. Znacko Naobay som este neskusala, nejako som nenasla eshop na SR, postovne na Biooo je dost vysoke. Paci sa mi ten krem z ktoreho si mala vzorku ale uz ho na Biooo nevidim.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, July! Jsem tak trochu jako tvoje kolegyně :) taky věčně testuju... Hydratační krém, co jsem testovala, zrovna nemají na biooo.cz skladem. Ale prý ještě lepší je ten anti-age, ten jsem objednala. A vzala jsem i ten výživný :) A taky oční.... Ach jo. :D

      Vymazat
  7. Na dojmy z Naobay se těším! Egypťana si určitě koupím plné balení. Jinak nijak striktně nerozděluji přírodní - nepřírodní , akorát se dost snažím eliminovat silikony. Na vlasy zcela, na pleť, kde to jde. Nemám ráda ten těžký pocit na obličeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, to dobře děláš. Aspoň víš, co ti vadí.

      Vymazat
  8. Naprosto Tě chápu, Nuf - pokud jsi neměla problémy, nebyl ani důvod to nějak víc zkoumat, ale je fajn si o tom pokecat ;)

    Já sama bych to možná taky ještě dnes nedělala, ale před 20ti lety mi začaly zdravotní problémy, které se projevily i na kůži, takže nastudování informací bylo prostě nutné.
    Pleť mám specifickou, musím přemýšlet (a opatrně zkoušet), co si k ní mohu dovolit, byť je to lepší než kdysi.
    I v době, kdy byly moje problémy výrazné, jsem třeba snesla lépe kosmetiku z lékárny pro atopiky (atopik ale nejsem), než třeba mnohou přírodní kosmetiku, ale byla i přírodní, která mi sedla a taky mi nesedla všechna lékárenská pro atopickou pleť :)

    Zrovna tak se nedalo říct ANO/NE jednohlasně o konvenční kosmetice (teď mám na mysli spíš high-end).

    Věřím ale, že když přírodní kosmetika uživateli sedne, tak má mnohdy trvalejší, hlubší účinky a člověk má i lepší pocit, že nezatěžuje tělo. (I u mě je "ten pocit" hodně, ale pak i výsledek.) Kdybych neměla tu svoji pleť, asi zkouším z přírodky víc, takhle našlapuju zlehka :)

    Snažím se mít na paměti, že složky v přírodce jsou velmi silné a proto by se měla jinak dávkovat a taky zvážit stav pleti - i u mě se mění. (A tohle bych měla za trest opsat 200x ;)
    Dva měsíce na zpět jsem "na to trochu zapomněla" a během jediné minuty (než jsem stihla krém smýt) jsem si doslova rozleptala kůži na ruce do krve superpřírodním krémem - značka velmi solidní, složení přečteno, všechny látky v pohodě, přesto nastal problém - ano, moje kůže je "jiná", nechci tedy hanět krém či firmu - moje blbost, měla jsem to vyzkoušet na kousku nejprve. Díky bohu za možnost okamžitého smytí - jinak bych to bohužel musela léčit opět celé měsíce :( což už ze zkušenosti vím.

    Myslím, že jsi sama došla k poznání, že prostě tělo si řekne, co ano, co ne - ty mu můžeš nabídnou varianty a ono si už vybere. Nějakým striktním dělením bych se ale příliš nezatěžovala :)
    Moc hezký povídací článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, tohle je super komentář. A teda to muselo být hodně drsné, když ti nějaký krém tak krutě podráždil pokožku. Zatím jsem se s podobnou reakcí NAŠTĚSTÍ nesetkala, moje reakce byly mnohem slabší, ale i tak nepříjemné. Kdo nezažil, nepochopí. Nejhorší je ten pocit, když se už bojím dát si na sebe cokoliv.

      Vymazat
    2. No, když nejsem zbrklá, tak se takovým katastrofám dá dost předejít. A velmi dobře rozumím strachu "dát na sebe cokoliv", chápu.
      Líbí se mi, co píše níž RENA ve svém příspěvku v bodě, že na kůži působí víc věcí. Vidím to u sebe, netrpím žádnou primárně kožní nemocí typu atopický ekzém či lupénka apd, přesto ty projevy si nezadaly a najít příčinu trvalo několik let.
      No, ale zase vše zlé pro něco dobré - ať tu jen nekňourám - i proto jsem nakonec začala psát blog, což je zábava :)

      Vymazat
    3. Já taky vím, že toho působí víc. Jen občas je to těžko vysledovat.

      Vymazat
  9. Děkuji za příspěvek! Řeším něco velmi podobného. Mám velmi citlivou sušší pleť, které hned tak něco nesedne a chci co nejpřírodnější složení, které funguje, což není jednoduché splnit.
    Po E.Magic jsem se záludně osypala až po týdnu, přitom mi jednotlivé složky v jiných přípravcích nikdy nevadily. Ta textura je jinak moc příjemná...bohužel.
    Dnes jsem si chtěla objednat něco na vyzkoušení z Natura Siberica, ale našla jsem jejich výrobky na stránce SZÚ pro překročení limitu pro konzervanty(http://www.uvzsr.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=2333:nebezpene-kozmeticke-vyrobky-24-6-2014&catid=73:nebezpene-vyrobky-rapex&Itemid=80), což pro mě znamená jasnou ztrátu důvěry ke značce a tedy z nákupu nebude nic:(.
    Navíc mě začal štípat i můj noční REN, přestože jsem na konci balení.
    Po pravdě se obavám, že úplný přechod k přírodě budu muset odložit na neurčito a na nějakou dobu se vrátit k lékárenské péči, jejíž výsledky jsou sice fine, složení ale už tolik ne.
    A hlasuji pro post o výživě a medicíně! Zdraví Carol

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to máš taky nepříjemné, Carol.
      A nezávidím ti hledání. Zajímavé, že ses osypala po EM, asi ti něco vadí. Buď včelí produkty nebo jejich koncentrace, kombinace... Je to těžké.
      To je právě ono, nahoře mi někdo psal, že si mám hlídat složení. To je jistě pravda. Ale i když si člověk pohlídá kdeco, stejně to nemusí stačit.
      A jak píšeš, někdy člověku něco začne vadit ke konci balení... Ach jo.
      Přeu hodně štěstí s hledáním toho pravého přípravku, v nejhorším skončíme u vepřového sádla. Psi nás budou milovat :D

      Vymazat
  10. Já ti úplně rozumím, taky jsem někdy prostě na vážkách. Osobně si myslím, že u mě funguje celkem efekt placeba a dobrý pocit z "přírodního". Dekorativku stejně jako ty odmítám, prostě toho potěšení z komerčních značek se nechci vzdát.Zcela evidentní je to u vlasové kosmetiky, i když občas použiju kondicionér či olejíček se silikonama a sulfátovej šampon na "pročištění", tak je to postupem času na vlasech hodně znát a taky už úplně zmizely veškeré potíže s podrážděností a svěděním hlavy.

    A u té pleťové, tam je to těžký. Pořád se mi dělají pupínky, mám prostě mastnou a aknózní pleť a nejspíš jedinou osvědčenou formou opravdu účinné pomoci by byl Roaccutane a podobné, ale to prostě hned z několika důvodů podstupovat nechci. Asi před rokem mi kosmetička nakázala úplně se přestat mazat a vcelku to pomohlo. Některé přírodní věci mi teda nesedí, zvláště ne ty s obsahem oleje. Clinique pěna, kterou teď miluju, zas taky úplně přírodou nepřekypuje :) Kiehls krém bych už si asi taky nekoupila, ale jsem předsvědčená, že je to o pocitu a psychice :) Zatím jsem tak nějak nakloněná oběma směrům a myslím, že není dobré se v tomto nějak radikalizovat...no také jsem vypsala svoje pocity, snad to nebude působit příliš zmateně...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to celé vnímáme podobně. Akorát mně přijde, že možná u některých lidí jsou pupínky spíš z něčeho z potravy. K pokusu o nemazání jsem se ještě nedostala. Já po odlíčení nebo po sprše cítím pleť staženou.

      Vymazat
    2. Ahoj. Já mám zkušenost, že jsem přestala pojídat mléčné výrobky a taktéž bílý cukr a pleť se mi zlepšila v podstatě v řádu hodin. Předtím jsem zkoušela spoustu krémů, naposledy konopný ( http://www.videolekarna.cz/videoporadna/?otazka=93 ). Měla jsem pocit, že i docela pomáhal. Ale nakonce jsem si uvědomila, že ty pupínky nevznikají jen tak. A že někde je pro ně nejaké palivou, nebo řekněme podhoubí. A pak po změně stravy se to fakt vylepšilo. A je hezké vidět když si sem tam dám nějakou těžkou potravinu, jak na to zareaguje pleť druhý den. (a třeba mám ráno i víc ospalků v očích) Experimentujme!!! Jo a neomezuju se, to by mě nebavilo. Dá se uvařit úplně skvěle a lehce. Tohle mě dost nakoplo: jimejinak.cz

      Vymazat
  11. Já v poslední době začínám taky přecházet na přírodní kosmetiku, za prvé je mi sympatičtější, za druhé mé pleti i víc sedí. Kdysi, před nějakými 6 - 7 lety kdy jsem poprvé vyzkoušela Sanoflore nebo Haushku, nesedlo mi to, dnes je moje pleť po přírodní kosmetice krásná. Bohužel jsem někdy loni zjistila, že jakýkoli krém, ve kterém se ve složení vyskytne silicon nebo vazelína, mi příšerně ucpávají póry. Mám pleť normální, v zimě spíše suchou. přehnaně se mi nemastí, snad jen trošičku na nose (ovšem brada ani čelo ne). Ovšem jakmile je v krému silicon, konec. Předtím jsem složení až tak nehrotila, dneska si před nákupem složení raději přečtu. Před 14 dny jsem poprvé vyzkoušela Hádka, pleťovou vodu a vzorečky krémů a po výplatě asi půjdu do plného balení 2 krémů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě od Hádka hodně sedly lecitinové krémy, dělaly mi moc pěknou pleť, akorát smrdí :)

      Vymazat
    2. :) Já když se na noc namažu lecitinovou mastí, tak mě partner žene spát do pokoje pro hosty, protože mu to smrdí. Takže to u nás funguje jako antikoncepce:) Na druhou stranu, pleť je nadšená. Gábina

      Vymazat
  12. Hani, dost jsi mě nalákala a asi taky něco vyzkouším. Mmch. ty obaly Naobay jsou krááásné. :)
    Egypťana jsem si koupila u Lidušky a teda veliká spokojenost. Je úžasný.
    A hlasuji pro článek o čínské medicíně. Ten by mě velmi zajímal. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verunko, děkuji. Já se pokusím ty bylinky rozumně sepsat. Ale nejsem odborník, tak je mi dopředu jasné, jak se zas budou chovat mnoudří anonymové :)

      Vymazat
    2. Grrr, budou vyrypovat no. :(
      Každopádně já se na článek moc těším, Hani. :)

      Vymazat
  13. Hmmm, nad podobným tématem se zamýšlím už nějakou dobu. A dospěla jsem k názoru, že nebudu vyloženě řešit, zda je něco přírodní/nepřírodní, ale spíš budu sledovat svoji pleť, tělo, vlasy apod., jak na danou věc reaguje. Já jsem téměř dva roky nedala na obličej (co se týče péče) nic jiného, než přírodní produkty a ze začátku si moje pleť lebedila a opravdu dost se zlepšila...jenže po nějaké době jsem zjistila, že mi to nějak nestačí, navíc se u mě projevila opět touha zkoušet něco jiného. Nedávno jsem přešla na nepřírodní pleťovou kosmetiku a pleť mám jako vyměněnou...věřím, že tohle období nebude trvat věčně a bude potřeba se rozmarům a jiným potřebám pleti zase přizpůsobit a najít zase něco jiného, co by ji dělala zase dobře. Ale mě to nevadí...alespoň to nespadne do nějaké fádnosti, beru to jako hru :-)
    Stars by Lucy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ono se hodně píše o tom, že pleť otřebuje změnu. A taky je hodně dalších faktorů. Mnohdy i různé potravinové nesnášenlivosti nebo alergie přichází až postupně...

      Vymazat
  14. Určitě je fajn, že zkoušíš nové vody a ráda si o tom zase přečtu:-) Já přešla od silikonů před skoro 6 lety, mám pleť pěknou, ale náchylnou na ucpávání pórů a tvoří se mi pupínky stejně z konvenční (kde hlavně vede silikon), tak z přírodní (bambucké, kakaové máslo, kokosový tuk a včelí vosk) a zrovna po Egyptian Magic jsem byla jako struhadlo, je to samá ingredience, se kterou nekamarádím. Ze začátku jsem myslela, jak je všechno bio super a v životě se do parfumerky nevrátím, ale roky ubíhají a už vím, čemu se vyhnout a mám své oblíbené textury, kterých se nevzdám. Např. výše zmiňovaný Dr. Hauschka je sice složením fajn, ale hutné, převoněné krémy, co zanechají mastný poct mi moc luxusní uživatelský zážitek nevykouzlí a já sice chci složení bez silikonů, ale i citelnou péči a pokud možno příjemné lehké textury. Nakonec jsem se vyprofilovala během té doby k Samparu, REN, Mádaře a Kimii(e?) a cca 3 roky jen obměňuju v rámci těch několika málo značek a snad to vydrží působit a fungovat stejně dobře i nadále. Už bych nikdy nic nerozdělovala na huj a fuj, u sebe jsem přišla na to, že jde o konkrétní složky a konkrétní poměry a je jedno, zda je to "příroda" nebo "syntetika"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba Hauschka mi taky nijak extra nesedl, ale je fakt, že jsem ho už dlouho nepoužila. I jedna moje kamarádka měla po Egyptianu reakci. Až pak z ní vylezlo, že je alergická na propolis. Ono to fakt chce zkoušet aspoň rámcově. A proto já si většinou říkám o ty vzorečky. Nepozná se všechno, ale aspoň silný nesoulad by se poznat měl i z toho krátkého používání.

      Vymazat
  15. Ten post o výživě a čínské medicíně určitě uvítám! Stejně jako recenze na přírodní kosmetiku. Postupně jsem na ni přešla před 2-3 lety. Je to určitě hodně o pocitu, ale ke konvenční kosmetice se vrátit nechci. Tedy krom dekorativky, tam jsem konvenční velmi... :-) Ale pěstící konvenční kosmetika mi už zkrátka vůbec nevoní. Když se zastavím v parfumérce nebo drogerii a pár přípravků očichám, většinou mi přijdou hrůzně parfemované (a to nemluvím o složení). Jsem moc ráda, že se na Vašem blogu začne objevovat i "alternativa" ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky :) Dekorativku zatím taky nedokážu měnit. Dokud mi nedělá zle, nevzdám se těch krabiček a oblíbených značek :)
      Pořád to opakuju, u mne je to strašně moc o pocitu.

      Vymazat
  16. Věř a víra tvá .......23. února 2015 14:19

    Tolik zmínek o biooo.cz, že mi to je protivné už dopředu. I reklama či vděčnost se dá dělat s mírou.
    A k Egypťanovi - olivovej olej a včelí produkty, hm, hm..
    ČAS. Počkej si.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ty mi řekni - jak to šalamounovo ho.no chutná?

      Vymazat
  17. Ahoj, ja si vyrabam multifunkcny krem podla blogerky kissabee. trosku som pozmenila zlozenie a vypustila vceli vosk a nahradila ho mangovym maslom, davam menej bambuckeho(mam nebielene a trosku mi smrdi :), pridavam este mandlovy olej..a tak isto som vyskusala anti-aging krem od znacky Bioaroma. Mam suchu plet a na noc je vyborny. Cez den si davam ten moj home-made. Po tejto "prirode" mam plet vo vybornom stave (ak neratam obcasny mesacny hormonalny vykyv)..za mna pletova kozmetika uz iba bez priemyslenych aditiv :) Denisa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Deni, to zní zajímavě. Nicméně já asi tak daleko nedojdu, DIY nějak není moje parketa vůbec v ničem. Končím u seskládání paletky očních stínů :) :) :)

      Vymazat
  18. Já si myslím, že to moc řešíš :-) Ono to není tak, že člověk přejde na přírodní kosmetiku (i když najde takovou, co mu perfektně sedí) a naráz zmizí všechny problémy, co měl s pletí předtím. Jo, zmizí ty, který ta chemka způsobovala, což je hlavně dehydratace a různá menší podráždění (nemluvím o případech, kdy dotyčný nějaké složky fakt nesnese). Ale kůže je strašně komplexní orgán, nereaguje jen na péči, takže ono se pokaždý něco vyvrbí. Ty máš pleť krásnou a to, že jsi doteď to složení nemusela řešit, je spíš plus. Navíc pokud nakupuješ kvalitní kosmetiku, tak tam nic příšerného není, často jde hlavně o to, že je to spíš podvod na zákazníka, když někdo do krému za 8 tisíc narve minerální olej, který v tom nemá absolutně žádné opodstatnění kromě toho, že je levný (sisley, abych teda neplivala jed jen tak anonymně :-) ). Ale stejně jako ve dvaceti může člověk propařit tři dny a pak jde do školy a ve čtyřiceti se po pár deckách ráno sbírá jako troska, tak stejný to je s pletí. Co snesla dřív, už snést nemusí. Já vidím skutečně jako největší zlo v té lepší kosmetice ty silikony a ropu, ne proto, že po tom všichni zemřeme. Ale proto, že starší pleť je prostě křehčí a daleko citlivější na hydrolipidovou rovnováhu, ubyývají jí tuky a tím pádem daleko snadněji ztrácí vodu než dřív. A silikony, ropný deriváty a nadužívaný glycerin to prostě jen podporují. A přitom, když se ta pleť nechá, klidně se srovná i sama. Ale to neznamená, že to tak prostě nutně měl člověk dělat už dávno a když nedělal, bylo to špatně. Já třeba přestala pít :-) Úplně, nedotknu se alkoholu, nedělá mi dobře. Odbourám ho stejně rychle jako v mládí, kocoviny mám snad i lepší, ale prostě mi je i po nepatrným množství fakt divně a není to příjemný. Ale to neznamená, že všechny ty propařený roky byla chyba :-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Ty jo, co s tebou, když už nepiješ??? :)
      Já toho na své pleti poznám teď mnohem víc, myslím si, že proto, že jsem hodně změnila jídelníček. Stačilo docela málo a najednou fakt poznám hodně. Dřív jsem občas měla zvýrazněné póry a sem tam pupínek, myslela jsem, že to tak holt je. Když nejím lepek a skoro žádné mléčné výrobky, neudělá se mi ani jedno z toho. A když se to udělá, tak právě jen po nějaké kosmetice. Takže proto jsem o té kosmetice začala víc přemýšlet. Dřív jsem nemohla vidět tak jasně souvislosti.

      Vymazat
    2. Já vím, su strašná :-))) Ono to je propojený, jak člověk začne dávat pozor na jednu věc a je fuk, jestli začne jídlem, pohybem nebo kosmetikou, tak se to prostě nabaluje a pak už není cesty zpět. Když si navykneš na čerstvý potraviny, tak už se taky nevrátíš k polotovarům, prostě to tak je, že to tělo cítí, co je pro něj přirozenější a lepší a pokud ho člověk poslouchá, tak je mu vyloženě proti srsti mu nějak škodit. Protože proč, že ano..

      Vymazat
    3. No, přesně tak. A právě kvůli hlubším změnám pak vidím i ty detaily třeba na pleti. A když můžu ulevit aspoň kousek, tak proč ne :)

      Vymazat
  19. Dobrý večer, selský rozum mi říká, že je pleti mnohem bližší a tudíž účinější přírodní složení bez alkoholu, parfemace a konzervantů. Poznám to podle pocitu, přírodní krémy /používám Hadka a Alverde, občas Arganeol / se lépe vstřebají a pleť je na pohled pružnější a zářivější. Krom toho moje pleť miluje výživný norkový krém. Mám za sebou několikaleté období na krémech od Estée Lauder, Lancome a Clinique, a už se k nim nevrátím, je to /alespoň pro mě/ předražená a dráždivá chemie, která žádné zázraky neudělá /výjimka je City Block 25 od Clinique/. Co se týká dekorativky, tam jsem ale jednoznačně pro high-end produkty. S pozdravem Gábina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gábi, díky. Mám to hodně podobně, i když stále ještě můžu některé parfumerkové krémy.

      Vymazat
  20. Skvělý článek! Asi jsme na tom podobně. Také jsem nakonec přešla na přírodní péči o pleť. Stalo se to nějak samo a přírozeně. Bez toho, abych byla takový ten BIO nadšenec.. Krémy, nyní také mýdla a šampony. Nesvědí mne hlava ani tělo, nikde nemám pupínky.. jsem moc spokojená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K mýdlům a sprcháčím přecházíme postupně - přece jen spotřebujem to nakoupené :) Ale šampony už jedem dlouho "zdravé".
      Díky :)

      Vymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)