Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

29. 10. 2014

Na palici

Tak nějak by se to celé dalo nazvat.

Poslední dobou mě nic nedokáže nadchnout. Přestože jiní jásají a net je plný nádherných fotek, u nichž jásám i já, jakmile danou věc a je celkem jedno, zda oblečení, kabelku, něco do bytu či kosmetiku dostanu do ruky, nejásám. Vlastně ani nejsem spokojená. Vše mi přijde jen dobré. Vůbec nevím, co to se mnou je. Nakupuji fakt krásné kousky a nejsem spokojená. Není to impulzivní blázněním, hodně si vybírám a promýšlím každý nákup, ty tam jsou nájezdy na eshopy či kamenné prodejny. Ale stejně se mi nedaří. 

Tak několik příkladů z poslední doby. 

Strašně jsem chtěla shopper Grineeh od By Malene Birger. Dokonce jsem vám ho ukázala v nedávném postu. Dnes přišel. Nadšení se nekonalo. Kus plastu, takové divně měkké to je, snad to i smrdí. Takže jede zpět. Přitom na fotkách se mi furt tak líbí. Jen ta realita je jiná.

Včera jsem si šla prohlédnout paletky inspirované tvídy od Chanel. Tissé Venitien, každý o ní básní, tak jsem ji taky chtěla. No ale v reálu mě nenadchla. Textura, barvy, prostě jsem čekala lepší.Já ji snad ani nechci.

Ikonický svícen Etch a Tom Dixon. Dokonalé na každé fotce. Mám ho doma. Nejásám. Jo, je hezký a už ve mně trochu láska k němu dozrála, ale kdybych ho neměla, klidně budu spokojeně žít dál. 

No a podobně bych mohla pokračovat dalších pár řádků. Neříkám, že je to železným pravidlem a každá věc, kterou jsem si poslední dobou koupila, stojí za prd, ale stává se to zvykem. A ten zvyk se mi vůbec nelíbí. Chci být zas nadšená a jásat spolu s ostatními. Možná by to jen chtělo snížit nároky a očekávání. Ale to vlastně ani nedává smysl. Všemi těmi blbostmi kolem si přece máme dělat radost. Tak snad se to zas posune o level výš. Já ten podzim prostě nerada. :)

Jsem v tom sama? Jásáte? Doufám, že jo a moc vám to přeju, 


20 komentářů:

  1. Pokud bys chtěla můžu ti poradit co na to zabírá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sem s tím. :) I když se trochu obávám, že nějak tuším, co bys mohla napsat, a myslím, že to není cesta. Ale nechám se překvapit. :)

      Vymazat
    2. Myslím že tušíš zcela správně :). Zkus chvilku nenakupovat. Nenakupovat žádnou kosmetiku, hadříky, doplňky ani třeba dekorace apod. Chce to abstinovat minimálně měsíc a pak uvidíš tu radost z nových nákupů :)

      Vymazat
    3. Jak jsem psala, nenakupovat není v mém případě cesta. V létě jsem třeba nenakupovala vůbec a situace byla podobná, takže to platí na někoho, kdo v nákupech řádí a plení, což můj případ rozhodně není.
      Mám prostě jen vysoké nároky, to se blbě odstraňuje, neb se nehodlám smířit s ničím průměrným. :)

      Vymazat
  2. Jsem na tom ted velice podobné a vůbec se mi tento stav nelíbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Liduško, je to hnus, viď. Tak snad se nám bude zase dařit. :)

      Vymazat
  3. U mě se to zhoršuje plynule s věkem:). Jsem vybíravější a opravdu máloco mě nadchne. Obzvlášť, když už jedu po spirále po několikáté a leccos v předchozí variantě bylo lepší, než v té současné /věci i vjemy, bohužel/. Ale i tak se sem tam něco najde, jen musím víc hledat:). Přeji hodně štěstí! Carol

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě je to dáno věkem a s ním zvyšující se náročností. Jojo, kdyby mi tak zas bylo dvacet, to by se jásalo. :) I tobě přeji, aby ti zas zářila očka.

      Vymazat
  4. A co dat uplnou pauzu nakupum, a pak to zkusit zase? Nojo, ale jak naroky rostou, ...tak nic nepomuze :D
    Ja mam treba takovy problem obcas s darky. Opravdu bych byla radeji nektete nemit...ne snad, ze by me tim znami nejak zavalovali :) Ale proste po cem touzim, je vetsinou drazsi a koupim si sama (a taky nikdo moc nechape, nac pudr za tisicovku). Mym blogove-verejnym wishlistem se ridi tak jeden-dva lidi, a to tam davam spis ty levnejsi veci, jenze zas ne kazdy umi nakupovat po netu. Takze sice radost z darku mnihdy i mam, ale pak vznika starost kam s tim, protoze ja to nevyuziju. Na druhou strabu darecek z wishlistu me dokaze nadchnout, uz jen proto, ze si dotycny dal tu praci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že stop nákupům nemá smysl. Jednak zakoupené věci mají dělat radost a nemá smysl se týrat nějakými umělými stop stavy, to principu odporuje. Navíc stop stavy mohou platit na někoho, kdo nakupuje pro samotné nákupy, což není můj případ, z toho jsem už vyrostala. Já si každý nákup promýšlím a nenakupuju pro ten pocit z nákupu.
      Myslím, že je to dáno věkem a vzrůstající náročností, to je celé. Už mě prostě jne tak něco nanadchne. :)

      Vymazat
  5. Mám to podobně, i když ještě ne tak úplně strašně. Ale pomáhá nakupovat hlavně v kamenných prodejnách poté, co si věc prohlédnu. A proto nakupuju třeba oblečení o hodně méně, na netu se prd pozná...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to pravda, u oblečení se mi to prakticky nestává právě proto, že oblečení nakupuji jedině v kamenných prodejnách. Bohužel v kosmetice a bytovém designu jsou stále značky, které u nás neseženeme, takže net je jediná šance a pak dochází k tomu rozčarování.... no jo no, postěžovat jsem si musela. :)

      Vymazat
    2. Aj mne napadlo len take riesenie, ze nenakupovat veci cez net, ale len v kamennych predajniach. A tiez necitaj tolko recenzii a nepozeraj fotky, potom sa das ovplyvnit ich pozitivnym nazorom a si sklamana. Niekedy je prvy dojem najdolezitejsi.
      Mne sa skor osvedcilo nakupovat tak, ze zbadam nieco, co ma nadchne, poobzeram, vyskusam a ked je to vacsi nakup, dam tomu par dni. Ak to stale chcem, bezim pre to. Casto na to aj zabudnem, takze som rada, ze som to vtedy nekupila.

      Vymazat
    3. Já už recenze čtu fakt minimálně, spíš třeba koukám na instragram a nestačím se divit, nad čím některé holky jásají, když jsem to třeba viděla v reálu a vím, že se mnou to absolutně nic nedělá vzhledem ke kvalitě a pod.

      Vymazat
  6. Tiez mavam take obdobia. A najlepsou terapiu je dat si od nakupov nejaky cas pauzu...clovek sa potom vie viac nadchnut :)
    Bez ohladu na to ale faktom je, ze obecne podla mna ide kvalita tovaru coraz viac dolu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě stop stav v nákupech není cesta, nedává mi smysl, protože nenakupuji pro nákup, vše si nejprve dobře rozmyslím. Jak jsem psala výše, s věkem jdou ruku v ruce vyšší nároky, alespoň u mě to tak platí.

      Vymazat
  7. Mě taky v poslední době jen tak něco nenadchne, takže rada zní - nic nekupovat, až přijde chvíle, kdy ti něco opravdu udělá radost :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel na mě toto nefunguje, ale nevadí, jsem ráda, že to funguje na jiné.

      Vymazat
  8. Hm, když jsem měla taky takové stavy, bylo mi řečeno, jestli se nerouhám a nepálí mě dobré bydlo .... no něco pravdy na tom asi je :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak s rouháním tohle nemá nic společného, to patří do zcela jiné oblasti. A co se týče toho druhé, myslím, že je to pouze věc pohledu a záleží dost na tom, kdo se dívá. :) Myslím si, že skutečnost, že se člověk nespokojuje s průměrem, není špatná vlastnost. Pokud by se někdo nespokojil s průměrem se svém studium, práci či sportu, byl by za to pochválen. Je to jen totéž aplikováno jinam. :) Nicméně já jásám i nyní nad tím, co je opravdu skvělé, jen bohužel nejásám tak často, protože asi ne vše je tak dokonalé, jak se zdá, je prezentováno atd.

      Vymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)