Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

14. 10. 2014

FARAN přírodní krémy ANEB high-end v oblasti přírodní kosmetiky

Po strašně dlouhé době se s vámi mohu konečně spojit a opět vám povykládat něco málo o svých kosmetických i nekosmetických událostech. Měla jsem notebook v servisu a i když jsem pochopitelně používala jiné počítače, neměla jsem přístup k fotkám. Dnes je již vše na svém místě a já toho mám strašně moc, co vám chci říct. Proto vás možná zahltím a budu teď postovat hodně často :)

Dnes to bude o mém testování přírodní kosmetiky. Jak víte, ve spolupráci s www.biooo.cz testuji několik značek přírodního kosmetického high-endu. Byla jsem natěšená a strašně zvědavá a do testování jsem se pustila s opravdovým nadšením. Moje předchozí zkušenosti s přírodními produkty byly zvětšiny nedobré. Buď mi nevyhovovala konzistence produktů, nevsakovalo se to do pleti, pleť to dusilo apod., nebo mi pleť reagovala nespokojeně. Jediný přírodní krém, který miluju a dlouhodobě mi dělá velmi dobře, je Egyptian Magic.

FARAN oční, denní a noční krém

Dnes vám tedy představím trojici krémů Faran. Dostala jsem vzorky očního, denního a nočního krému, tedy kompletní péči o pleť, což považuju za ideální. Byla by škoda tříštit si ten přírodní pocit nějakým klasicky chemickým krokem v péči.


Balení i velikost vzorků je super! Praktické dávkování z tubičky nemá chybu a produktů je víc než dost. Vystačí minimálně na tři týdny používání, šetřivým uživatelkám mnohem déle. Oční krém je na měsíce.

Začnu očním krémem, protože jím začínám i péči o pleť. Je hutný, ale není těžký. Konzistence je pro mě strašně příjemná a přináší báječný pocit. Mám ráda tento typ krémů, sedí mi, vyhovuje mi, klidně bych u něho zůstala. 
Faran oční krém

Denní krém Faran je malinko tekutější, roztírá se báječně a působí hodně hydratujícím dojmem. Velmi lehká vůně bylinek je mi moc příjemná.

Faran denní krém

Noční krém je opět malinko hutnější a i vůně bylinek je pro mne silnější.
Faran noční krém

Všechny krémy mají bezvadnou texturu, skvěle se s nimi na pleti pracuje a nezanechávají nepříjemný pocit. To je pro mne u přírodní kosmetiky nejčastějším problémem, ale tady se fakt nebojte. Všechny Faran krémy voní bylinkami, cítím Geranium (pokud mne botanická paměť neplete, jde o kakost). 

Ne, že bych byla tak dobrá a poznala vůni, ale když si něco přečtu, tak to pak opravdu cítím. Taky to tak máte třeba u degustací vína? Já vždycky cítím kopřivu, chléb a lipovou vůni okamžitě v ten moment, kdy mi někdo z odborníků sdělí, že bych je cítit měla :) Tak tohle je to stejné. Nejdřív mi krémy voněly bylinkami a po doplňujících informacích od mého kontaktu v biooo.cz je to jasné Geranium :) :) :).

A teď jdeme k věci. K tomu, co vám sdělit musím a samozřejmě chci.

I přes vysokou kvalitu krémů, přes perfektní texturu a senzorické vlastnosti bylo tohle testování pro mne doslova katastrofou. Bohužel se ukázalo, že já a přírodní kosmetika se nemáme ráda. Ačkoliv bych velice ráda přešla na čisté a chemie-prosté produkty, musím zůstat ne "chemce" (fuj, to je ošklivé slovo, zaslouží si to vůběc???).

Ptáte se, co se stalo? Moje pleť řekla "ne". A řekla to poměrně rezolutně. Po třech dnech používání mě začalo silně kousat a štípat okolí nosu a objevil se mi ekzém. 


Musím říct, že to bylo strašně nepříjemné, nejsem na nic podobného zvyklá. Malou chviličku jsem se zamyslela nad tím, že bych zkusila vydržet a poslechnout si, co mi tělo říká. Ale ekzém byl tak nepříjemný, že jsem Faran krémy vysadila. Nejen, že mě pokožka svědila a kousala, ale kdo by chtěl chodit s červenými fleky mezi lidi. Vzpomněla jsem si na dobu puberty, když se mi jednou za čas vyrojil nějaký pupínek, jak jsem se styděla a jak se mi nechtělo komunikovat s lidmi. I tyhle mapy ekzému mi tak trochu hrábly do sebevědomí. Dokonce se mi ani nechce zveřejňovat tyhle fotky a ukazovat vám svoje nedokonalosti, ale udělám to. 
Tyhle pocity jsem opravdu dávno zapomněla a jejich zbytky byly zasuté někde hodně hluboko. Zas o kousek víc chápu každou ženu, která má jakýkoliv (byť by neobjektivní) důvod se stydět za svůj vzhled.

Po vysazení Faranu se pleť hodně zklidnila, ale bohužel ani po měsící nemůžu říct, že by mě ekzém zcela opustil. Mapy už nejsou červené, ekzém už nedělá drobné pupínky a kromě mne o nich asi už nikdo neví. Já ale pořád cítím štipkání a vím, že pokožka kolem nosu není ve své optimální kondici. Zajímalo by mě, čím dám pleť úplně do pořádku. A rovnou vám sděluji, že si nejsem jistá, zda mám testovat další vzorky přírodních krémů, které jsem od biooo.cz dostala.


Jak vidíte, není to úplně slavné. Ačkoliv jsou krémy perfektně zpracované, nebude to pro každého. Vyzkoušejte si je. Objednejte si vzorečky.
Ty z vás, které jste citlivé na Geraniový nebo růžový olej, obejděte tyto krémy velikým obloukem a ještě se pokřižujte. Koncentrace těchto složek je zde totiž poctivá. 

Jak mi bylo vysvětleno, tyhle přírodní high-endové značky se toho nebojí a koncentrace jednotlivých účinných látek jsou v jejich produktech opravdu vysoké. Proto taky určitá část populace zareaguje tak dramaticky. Klasické značky, které touží hlavně zaplavit trh a které si na bylinky, aroma terapii a přírodní složení spíš hrají, použijí tyto látky jen v malém množství. Právě tak, aby se vyhly zástupům flekatých zákazníků. To je alespoň vysvětlení, které jsem od biooo.cz dostala. Vzhledem k tomu, že já sama nemám dostatek informací pro jiný rozbor, předkládám bez poznámek :)

Uvědomuji si, že na pleť působí soubor vlivů. Ale zde se skutečně nedá ani dumat o jiné příčině vzniku mé reakce. Můžu se zamyslet nad tím, co mi tím sděluje moje pleť. Samozřejmě by se mi líbilo se úplně vyčistit, pleti dát impuls pro samostatnou regeneraci. Ale s kousavými fleky prostě žít nebudu. A vzhledem k tomu, jak se ekzém vyvíjel, jsem si skoro jistá, že by mě sežral.

Přejte mi, aby se mi pleť brzy porovnala a napište mi svůj názor. Pokud se někdo vyznáte, prosím, poučte mne v diskusi.

Já dnes musím bohužel říct, že ani po kontaktu s drahou přírodní kosmetikou to na přechod od běžných produktů (nechci jim říkat chemických, protože ani to není pravda a zní to prostě blbě a nespravedlivě) nevypadá. 


Faran denní krém

Faran oční krém

Za poskytnuté vzorky děkuji eshopu www.biooo.cz. Vaší pozornosti by neměl ujít jejich Magazín, kde můžete najít některé zajímavé informace a tipy na produkty z jejich nabídky. I když slouží primárně pro účely eshopu, je pěkně udělaný.




26 komentářů:

  1. Já je měla taky, teda tuhle sadu, na mě byla hodně mastná,ale voněla krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně právě mastnější vůbec nevadí. Sice se pak s makeupem lesknu, ale to odsaju papírkem.

      Vymazat
  2. Zůstávám též věrná konvenční kosmetice. Nějak mám pocit, že moje suchá, hypersenzitivní pleť reagující na většinu produktů ucpanými póry prostě odporuje filosofii "patlej toho na sebe co nejmíň a co nejvíc bio a kytičkovýho, ono si to pomůže samo". Jasně, pokud nemusím, za každou cenu pleť netýrám tunami matlátek a nezkouším zběsile jeden krém, tonikum a vodičku za druhým, ale pokud mám nějaký problém, odpovídajícím způsobem se ho snažím eliminovat. (Ad pleťové krémy? vyhovuje mi Mixa, přestože spousta lidí ohrnuje nos nad tím, že je to silikonové a nesáhla by na to snad ani klackem. Mně ale póry neucpává a uleví mi od suchých šupinek, takže neřeším a používám. Účel splněn.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, slovo konvenční je lepší. Přesně tak, prostě co vyhovuje, je to pravé.

      Vymazat
    2. Asi nemám ten správný zelený mozek. :-) Neumím uvažovat stylem "no, na přírodu je to tak nějak ok". Já v kosmetice nechci kompromisy, nezajímá mě, co to je, když to funguje. Kosmetiku nepoužívám z nějakého přesvědčení, ale aby mi prospěla. Uznávám, že bych možná měla přemýšlet více ekologicky i z hlediska například obalů a podobných věcí, no...

      Vymazat
  3. Já si stojím za tím, že nějaký čištění, eliminace nebo regenerace, který se projevují jakýmkoliv diskomfortem, jsou blbost. Prostě pokud tě to dráždí, tak to pleť nechce a hotovo a ani ti nemusí nic sdělovat, esenciální oleje jsou prostě extrémně koncentrovaný látky a někdo je nesnese. Znám lidi, co se osypou po aloe vera nebo konopným oleji a tu ple´t nezajímá, jak moc je to prospěšný a krásně bio. Opravdu přírodní kosmetika v tomto může být zrádná a chápu, že to je důvod, proč od toho spoustu lidí odejde, protože je prostě nebaví hledat co jo a co ne. Upřímně říkám, že fakt nevím, jestli bych opustila konvenční kosmetiku, pokud bych k tomu nebyla donucená stavem mé pleti, protože ta cesta k tomu, abych našla, co mi opravdu sedí, byla taky dost dlouhá. Te´d toho samozřejmě nelituju, protože mám pleť v daleko lepším stavu jak kdykoliv předtím, ale jen tak z plezíru by se mi do toho možná taky bývalo nechtělo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych díky čínské medicíně a dalším věcem, které se mnou provádí terapeutka, byla ochotná dojít k lepšímu stavu i přechodným obdobím nějakého zhoršení. Ale tohle nebyl ten případ :)

      Vymazat
    2. V tomhle případě jo, ale fakt si myslím, že tohle kosmetika neumí. Minimálně ne taková, co se běžně prodává. Terapeut ti dává vrcholně personalizovaný produkty, který jsou přesně cílený (pokud je dobrý, samozřejmě :-) ). Takže tam to přechodné zhoršení má nějaký smysl, to je stejné jak u homeopatik - když sednou, též se ti přitíží. Ale jednak to je většinou docela krátkodobé, protože zas není účelem to tělo odrovnat, že jo, jednak je to fakt cílený na konkrétní problém. Ačkoliv přírodní kosmetiku skutečně bezmezně miluju, tak si fakt myslím, že tohle není ten případ, navíc, jak říkáš - když je člověk na tyhle druhy léčení zvyklý, tak už je časem skutečně schopný rozpoznat, kdy jde o přechodné zhoršení a kdy mu to prostě fakt nesedí, ono to tělo to sice jemně, ale hlásí. Ale tohle ti prostě vyžral ten éterák :-) Mi se udělalo něco podobného na krku, když jsem si tam jednou frajersky mázla hřebíček, protože přece to neopláchnu, když mi to nateklo na ruku :-)

      Vymazat
  4. Nevyhoda prirodnich produktu :( Osobne bych volila neparfemovane (byt prirodne) verze.
    To co mas u nosu mam pravidelne po ruznu v obliceji a popravde jsem jiz rezignovala -zije to vlastnim zivotem 100% mi pomohlo jen sanatorium, denni dochazka na slanou koupel a soucadne UV. Byla jsem jak z dovolene. Jenze 3 mes.terapie je hrazena jednou za rok a navic bych to musela nechat rozjet do nejhorsiho stavu, aby mi to dr.znovu predepsal :( Ma to totiz hodnotu lazni, jedno sezeni za 500 Kc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...ale to jsem odbocila :)
      Zkus zinkovou pastu, Jarischuv roztok vubec nelicit a treba to zmizi. Pripadne kozni, da ATB nebo hormon.mast a pak se snazit nenechat to misto vysusit.

      Vymazat
    2. Jéda, tak hormony, kortikoidy ani ATB ne, to fakt nepotřebuju :) Věřím, že to přejde i bez toho. Z toho bych se pak nevyhrabala... Spíš je fajn tip něco s těmi solemi, díky :)

      Vymazat
    3. Já bych to zkusila namazat Sudocremem, Pityolem nebo něčím podobným léčivým na dětské prdelky. :-) Tedy, nic proti, samozřejmě, to nemyslím nijak škodolibě, mám jen s těmihle krémy dobrou zkušenost i na různé vyrážky, pupínky a kopřivky na sobě, fungují a nevadí ani mně, citlivce (nemůžu třeba opěvovaný zaručeně přírodní tea tree, na mě děsně vysušující dryák).

      Vymazat
    4. Jo, to je fakt. To klidně zkusím. Já si toho zatím moc nevšímám, ale pokud se to zhorší, nastoupím na to něčím takovým :) Díky.

      Vymazat
    5. Něco zinkovýho na zadečky, to je nejlepší :-)

      Vymazat
    6. Je to tam, holky :) Na nose, ne na zadečku...

      Vymazat
    7. Jasně, souhlas, vzít to zinkem :-) Dr.a jejich koktejly až v nejhorším, což snad nebude třeba :-)

      Vymazat
    8. :) :) :) Snad ne, holky. Ono to fakt není tak děsné po vysazení. Jen mírný diskomfort.

      Vymazat
  5. Me treba ty prirodni produkty vyhovujou stokrat vic. Mam cysticke akne a s tim mi konvencni kosmetika udelala velky kulovy. Zlepsilo se mi to az po ciste prirodnich kremech a dobry dermatolozce. Ale to, ze je holt hodne alergeni, je fakt a chapu, proc mnoha lidem nevyhovuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je právě na celé kosmetice to ono - individualita. Já jsem asi sáhla hned zkraje po velmi silné a koncentrované kosmetice.

      Vymazat
  6. Hani, to me teda mrzi... Ty prirodni veci byvaji strasne silne a vesmes si toho davam strasne malo, na vlhkou plet. Ja naopak prirodni kosmetiku celkem muzu a nastesti me nedrazdi. Ale mozna je to prave i zpusobem nanaseni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Táni, děkuji :) Myslím, že jsem toho dávala maličko. Já všeho dávám strašně maličko, takže si ani moc neumím představit, jak bych nanesla méně. Tyhle krémy nemají konzistenci, která by se snesla s navlhčenou pletí - aspoň si myslím.
      V každém případě jsem holt začala silnou a koncentrovanou řadou kosmetiky. Stane se.

      Vymazat
  7. Přidávám se, to je podráždění - reakce na něco v přípravku, více bych za tím nehledala... tak JENOM vydržet až se to vyhojí :( Můj přechod na přírodu byl velmi zdlouhavý a vlastně mi v tom pomohlo těhotenství a kojení, protože před tím jsem měla tak zuboženou pleť - vysušenou a reaktivní! Pak se to "najednou" zlomilo a měla jsem ji jako ze žurnálu, jako děťátko, prostě úžas.. Teď už přes rok nekojím a pomalu se objevují nějaké dřívější projevy, ale zatím jen ekzém v hlavě, ve vlasech, a to už téměř dva roku používám šetrnější šampóny.. Takže co chci říct? Je jedno, co používáš, jestli konvenční nebo přírodní přípravky, podstatné je, jak je pleť snáší a má/nemá ráda. No a já teď vím, že Faran asi zkoušet nebudu, neboť bych mohla dopadnout podobně a nechám si ty roupy zase na něco jiného :)) Moc zdravím K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za tak pěkný vzkaz. Máš úplnou pravdu. Já občas tak trochu podléhám tomu, že někdo z mých kamarádek používá jen přírodní věci (třeba Táňa z Vanity, Renča a tak)...
      Tobě určitě pomohly v přerodu i hormony, zde já už jsem naštěstí po porodech a kojení stabilizovaná. A chci tak i zůstat :)
      Zatím se hojím Egyptským zázrakem, on je skutečně skvostný a milovaný.
      Kdo ví, třeba zase k nějaké té přírodě zkusím zběhnout? Ale Egypťan je taky přírodní.

      Vymazat
  8. Zajímavé čtení. Já a přírodní kosmetika jsme si též nesedly. A na cestu zdlouhavých pokusů se svou citlivou pletí se vydávat nehodlám. Osobně si myslím, že na pleti se stejně nejvíc projeví strava a duševní rozpoložení.
    Jinak podobný krásný ekzém mě trápí už od dubna. Ani už si nepamatuji, po čem se ni ta nádhera udělala. Ale nezmizel. Naopak. Došlo to do velmi bolestivého stádia, kdy mažu lokální ATB. Ale snad se toho už konečně zbavím.
    Jinak za mě osobně jsou na pleť nejhorší stres, příliš cukru, málo vody (pití) a mytí tvrdou vodou (děkuji, Brno!). To na svém obličeji hned poznám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, to mě strašně mrzí. Já jsem tento dementní ekzém měla naposledy před státnicemi. Jak jsem se obávala, abych podala výkon. A jak jsem potřebovala jakousi jistotu, že najdu sama za sebe bez tlačenky práci, která mě uspokojí. A když jsem potom získala tu nejbáječnější (a fakt legračně zaplacenou) práci ever, ekzém mi zmizel sám.
      Proto sama za sebe špekuluju, proto jsem chtěla počkat, co se děje. Já věřím psychice strašně moc. U tebe samozřejmě netuším, nemusíme to mít stejně. Ale já obecně věřím, že emoce a naše psychika se na pleti a kůži ukáže.

      Pro všechny ostatní, co mi poradili/vlastně poradily: jedinkrát jsem namazaka krémem na prdelku a je to pryč. Co to znamená????

      Vymazat
  9. Zrovna jsem po nich šmejdila na netu, a říkala jsem si, kdo by mohl mít zkušenost... Napadly jste mne vy dvě a nezklamala jsem se. A ještě jsem ušetřila, protože jsem se zatím po všem (kromě egypťana) přírodním osypala..

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)