Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

8. 8. 2014

Letem světem vol. II

Tak do Moskvy jsem se zas tolik netěšila. Bylo to první odloučení od dítěte na delší dobu, což já (narozdíl od mnoha jiných) poměrně těžce nesu. Dítě to neslo naopak velmi dobře, takže jsem se po první noci zklidnila i já. No ale samozřejmě toto nebyl jediný důvod, proč mé nadšení nedosahovalo stropu od první myšlenky, že se tam vypravíme. Nápad to byl hlavně mého chlapa, ten se tam těšil velmi moc. No a hodná manželka nakonec ustoupí a jede, že. Byla jsem ale plná předsudků. Přiznám se, taková já prostě jsem. Navíc v této době, kdy si Putin hraje na cara a nevíte, co se stane zítra, to byl další důvod, proč jsem nejásala. A pak to počasí, v Moskvě je vlastně furt hnusně, prší tam víc než v Londýně, sněží i v květnu (což je pravda, nejen báchorka a předsudek). Takže když to sečtete, nemůže vám z toho vyjít nic jiného než fiasko.

Omyl! Byly to naprosto dokonalé dny zalité sluncem a třicetistupňovými vedry. Ono se ale na vše kouká jinak jako turista v metropoli, když jen pokukujete, nakupujete, jíte, užíváte si luxusu. Z toho skutečného Ruska jsem zažila jen jeden den a bohatě mi to stačilo. Být uvězněn v klášteře plném až k prasknutí v době hlavní modlitby, kdy prostě není cesta ven, protože "hlavní hlídač dveří" vás pryč nepustí, ani kdybyste omdleli ( v Rusku opravdu nemá život sebemenší hodnotu), je dost děsný pocit, až se vlastně ani těm starým babičkám nedivím, že se tam jednoduše počůraly.... jen ty tenisky nasáklé močí mě pak venku docela dost štvaly... :) Takže i to je Rusko. Ale já si odvážím hlavně krásné zážitky a docela ráda se tam vydám zas. Jen Sergej Posad tentokrát vynecháme. 




























no není ten Sergej přímo pohádkový




8 komentářů:

  1. Osobně Moskvu nemusím, dokonce nesnaším.Není to ani náhodou to prave Rusko. U nás se říká že Moskva je stat ve statě. To Peterburg už je úplně jiná pisen:) Ale je moc dobře že jsi ten pobyt užila a že vám tak krásně vyšlo počasi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Liduško, určitě, Moskva není ani omylem pravé Rusko. Však ono to je tak skoro se všemi metropolemi, ty se velmi liší od zbytku země. Nicméně právě třeba Sergej Posad s Moskvou už nic společného nemá, alespoň co mohu soudit, ale věřím, že to skutečné Rusko je ještě někde jinde.

      Vymazat
    2. Sergijev Pasad je kousek toho pravého Ruska a pak ještě uličky okolo Starého Arbatu.

      Vymazat
  2. Nikdy jsem nepřemýšlela nad tím, že bych někdy v životě navštívila Moskvu, navíc ani rusky neumím.:/ Ale fotky vypadají moc pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já rusky také neumím, ale azbuku jsem se za ty dny tam naučila perfektně. :) Moskva velmi mile překvapila ve všech rovinách a nyní jsem moc ráda, že jsem tam byla.

      Vymazat
  3. Super! Ja bych do Moskvy naopak jela strasne rada (a vyhledove to mam v planu, ted zrovna mi to neprijde dobrej napad, tak snad se zas zklidnej ;))

    Akorat nechapu to s tim klasterem? Proc vas nechteli pustit pryc a proc se tam proboha nekdo pochcal?:D

    OdpovědětVymazat
  4. Je to tam krásné, ale trošku mě jímá hrůza. Každopádně to musel být zážitek na celý život (jak se říká).

    OdpovědětVymazat
  5. Moskva je urcite zajimava k nakouknuti, i kdyz z ruskych mest neni nejhezci.

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)