Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

18. 8. 2014

bleskurychlé líčení krok za krokem - TUTORIAL

Kamarádka, která občas čte náš blog, mě nedávno překvapila. Řekla mi, že mám vždycky krásně a precizně nalíčené oči a že ona by taky chtěla, ale nemá na to čas a neumí to. Z toho důvodu se omezuje na rychlou silnou černou linku a dvě vrstvy řasenky jako mnoho jiných žen. A zrovna u ní je to vážně škoda! Má krásný jemný obličej, který tvrdou a ostrou linkou zbytečně postarší a udělá hrubší. 

Napadlo mě, že vám jednu svoji bleskovku autenticky vyfotím přímo u příprav do práce. Ráno je světlo a pár bliknutí foťákem mi mnoho času neukradlo. Doufám, že uvidíte, že to není žádná vyšší dívčí a že i pro uspěchanou ženu je víc možností než jen lesk a řasenka. A taky chci, abyste viděly, že to ani u mne není dokonalá práce. Prostě běžné líčení, které by žádnou cenu nevyhrálo, ale udělá velmi dobrou službu v celodenním pracovním nebo maminkovském maratonu. Nic víc, ale ani méně!

Když spěchám, to úplně nejdůležitější je, POUŽÍVAT NEPŘÍLIŠ INTENZIVNÍ ODSTÍNY
ANO říkám skvělé textuře a dobré pigmentaci. 
NE říkám výrazným a tmavým barvám. 
Tmavé a výrazné barvy si vyžádají mnohem více času na dokonalé zapracování a rozetření, také samozřejmě vyžadují přesnost a trochu cviku. Takže ty nechte na večírek nebo na čas, kdy máte na líčení aspoň půlhodinku.

Vyberte si nějaké tři stíny z vaší kolekce podle vlastních preferencí a podle svého barevného typu. Místo nejsvětlejšího odstínu klidně použijte běžný pleťový pudr, místo nejtmavšího směle použijte bronzer nebo přirozenou tvářenku. Obsah nebo absence lesklých částeček je na vás.

Jestli si ještě nejste jisté svými schopnostmi, začněte tím nejtmavším stínem a blendingovým štětcem ho naneste do vnějšího koutku oka. Postupujte směrem zvenku do středu víčka a v místě, kde měkké víčko přechází v kost pod obočím několikrát štětcem přejeďte směrem k vnitřnímu koutku. Na fotce níže vidíte, že žádná velká přesnost není potřeba. Spěcháme, ne?


Použijte tento tvar štětce, ideálně poslouží v ohybu víčka. Štětec ať je měkký a ohebný, neměl by vás štípat.


Dalším krokem je nějaký střední odstín. V případě nahého líčení volte barvu podobnou odstínu vaší pleti, případně šedavý nebo narůžovělý odstín. Tím nezkazíte nikdy nic. Jak vidíte, já vesele a celkem neomaleně nanáším plochým chlupáčem stín na celý střed víčka a klidně přesáhnu i na stín z předchozího kroku. Spěchám, vím, že pojedu půlhodinu do práce, přemýšlím, co mě v práci čeká, a srkám u toho chládnoucí čaj. Co by kdo mohl chtít :)


Tento tvar štětce mi připadá nejlepší na pokládání stínů na větší plochy. Jde mi to s ním lépe než s klasickým plochým štětcem (ten používám na výraznější nebo třpytkové stíny, u matného nenápadného mi případný opad nevadí).


Teď čapnu velký a chlupatý štětec, jakýkoliv. Musí být měkký a huňatý, ale jiné požadavky nemám. Vcelku velkoryse jím přejíždím přes víčko, abych nánosy a hrany ztratila. Na to není potřeba zkušenost ani nic jiného, stačí být vzhůru :)



Stejným štětcem zajeďte do světlého stínu nebo do pudru a důkladně jím zakryjte vnitřní koutek a projíždějte až pod obočí. Snažte se jet i po hraně dvou předchozích stínů, dokonale je tím smícháte dohromady a nebude vidět žádný přechod na kosti. Měkkých chlupáčkem můžete líčení jemně přejíždět celé, zjemníte ho a bude vypadat dokonalejší. Vysvitlo mi sluníčko :) To je tak, když se fotí skutečně autenticky a není čas na přefocení. 


Pokud chcete a máte ještě minutku, opatřete očko linkou. Já to běžně nedělám, ale chtěla jsem vám ukázat, že se to rychlé ranní rutiny vejde.


Lehký tah řasenkou a je hotovo! Sluníčko se opět schovalo a fotky jsou již zase normálně barevné. Omlouvám se za ty skoky, ale autenticita je autenticita :)



I s focením, rozjasňujícím krémem, bronzerem a meteoritkami na tvář to bylo 7 minut. Čaj dopíjím na schodech a dole, beru si kabelku a tašku s počítačem a dokumenty, banán a tumbler s dalším čajem do auta a jedu. Rtěnku nanesu až na dálnici nebo před firmou. Celý den se budu cítit upravená a decentně zkrášlená.

Vím, že tohle líčení není z nejdokonalejších, není na něm nic světoborného. Ale o to mi dneska právě jde! Není to věda, není to hra na dokonalost. Takže z toho ani vy nedělejte vědu a dopřejte svému obličeji něco víc než jen hrubou linku, řasenku a lesk. Čím jsme starší, tím sofistikovanější by naše líčení mělo být. Věřte mi - kolem čtyřicítky už silná linka nevypadá dobře skoro na nikom. Jak samy vidíte, stačí velmi málo.

Napište mi, zda je pro vás tento post přínosem. Nebo nosím dříví do lesa?



25 komentářů:

  1. Díky. Je přínosem - více prosím.
    Mám zelené oči a tak sem chodím pro inspiraci, ale výsledek není valný, moc nerozeznám barvy a co k sobě sedí, takže ve svých 32 se neumím nalíčit, mohu si dovolit kvalitní produkty, ale pak nevím co s tím. Teda něco vykouzlím, ale je to že použiji nějaké duo stíny. Jdu to dnes zkusit dle tutorialu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky za reakci :) Určitě to zkoušej a neboj se toho. Neřiď se barvou očí, ale řiď se spíš pletí a celkovým vyzněním tváře a vlasů v celku. V čem záříš, máš jasné a odpočaté oči, to je to pravé :)

      Vymazat
    2. Hmm, pleť mám světlou a myslím, že mi sluší tmavá fialová a šedá, ale na den mi to přijde moc tmavé.
      Zkouším teda hnědou, ale není to ono, tak často vyrážím jen s řasenkou :-( Jojo takový sofistikovaný look to bych si přála.

      Vymazat
    3. A co vyzkoušet matnou šedou a taupe, případně takovou tu dirty narůžovělou? Ty jsou luxusní na každé pleti :)

      Vymazat
  2. Já taky děkuju! Cítím to podobně jako Anonymní výše, kupuju pořád hnědé stíny, a nevím proč, začínám takovéhle líčení vždy světlým stínem přes celé víčko, takže určitě vyzkouším i tenhle postup :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, Hani, jenže tobě to sluší pořád... Takže to je fuk, kup si cokoliv :D

      Vymazat
  3. A jsem moc ráda, že vidím, i který štětec k čemu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za podporu, velmi si jí vážím! :)

      Vymazat
  4. S tou silnou černou linkou souhlasím, já ji nosila tak do 26, pak už jsem si úplně odvykla, přišlo mi to prostě moc tvrdý... Tohle je na mě sice moc světlé, ale jako inspirace fajn :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jistěže to není pro každého, ale kdo je výraznější, vybere si tmavší stín. Určitě je potřeba si všechno přizpůsobit ke svému typu a vkusu :)

      Vymazat
  5. Hani, precizní, běž do soutěže...moc děkuju, parádní příspěvek a chtěla bych být taky tak šikovná a rychlá....a opět kouzelné oči***

    OdpovědětVymazat
  6. Co chodím k vám na blog, přicházím tomuto nenápadnému a hlavně matnému líčení na chuť. Už obhlížím matné stíny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě strašně moc těší. Díky takovým ohlasům nás baví blogovat :)

      Vymazat
  7. Aj keď nestíham, pre mňa je najdôležitejšie zjednotiť odtieň pleti, zdokonaliť obočie a k tomu mi už stačí len rúž. Ale to je skutočne minimum, väčšinou idem na kompletku. Som dosť výrazný typ, preto mi to stačí aj takto. Najnovšie som objavila ceruzkový tieň Gosh (mám naň aj recenziu s líčením) - stačí dvakrát pretrieť po viečku a mám super líčenie očí. No jasné, ešte riasenka.
    Tvoje skóre 7 minút na všetko je parádne :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gosh jsem jednu dobu víc zkoumala a kvalitou mi ta značka připadala celkem fajn. V každém případě závidím, pokud vypadáš báječně jen se rtěnkou :) To je super!

      Vymazat
  8. Ja dekuji prevelice!
    Krasne, vyborne popsana a slusive.

    OdpovědětVymazat
  9. Poslední měsíc se líčím převážně podle tebe a cítím se moc fajn, takže i tenhle "easy" návod moc vítám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak toho si strašně moc cením, děkuju ti, Šárko :)

      Vymazat
    2. Nechtěla jsem napsat měsíc, ale měsíce :)

      Vymazat
    3. Jé, tak to je ještě milejší :)

      Vymazat
  10. Je to take licenie akoze nie som nalicena, som uz taka krasna ked vstanem rano z postele. Matny tien sa tvari, akoby tam ani nebol, len nenapadne vytvaruje oko a prehlbi pohlad. Carovne.
    Mne by to vsak do prace nestacilo, takmer vzdy idem na kompletku. Ked sa uz naozaj velmi ponahlam je to make up, gule, obocie, mascara, licka a vyraznejsie pery.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to nenápadné, ale přece jen zase foťák tak polovičku ukradl. Nicméně můžeš samozřejmě kouzlit s barvami. Stačí vzít intenzivnější odstíny a je to :)

      Vymazat
    2. Bezva tutorial! Já vstávám v 6 a moc líčení nestíhám.. řekla jsem si, že teď zkusím vstávat v 5:50, abych si aspoň těch 10 min. na nalíčení dala :) Uvítala bych ještě, kdybys sem prosím napsala co to je za konkrétní štětečky? Já používám MAC - 219 a 239, případně 217... ale ráda bych se ještě dovybavila více :)

      Vymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)