Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

29. 6. 2014

Co dělám jinak

Povykládám vám o věcech, které dělám úplně jinak než většina ostatních. A taky se tak trochu zamyslím nad věcmi, které mě vždy zaujmou při sledování kosmetického světa.

Jsou určitá kosmetická pravidla, která se mají dodržovat. Otevřete jakýkoliv ženský časopis, budou tam. Klikněte na internetu na článek, opět to v něm najdete. Něco dodržuju, něco dělám jinak. Možná je to špatně, možná ne.
Anebo koukám na youtube a žasnu. Vzhledem k četnosti níže popsaných jevů asi budu divná já - proto se vám dnes vyznávám :) 

Nu, pojďme k věci!

RÁNO SI NEČISTÍM PLEŤ

Tak!
Všude se to píše. Většina blogerek má na ranní čištění jiný kosmetický přípravek než na večer. Mají i rozdílné postupy a rituály. Asi je to tedy naprosto nezbytné a potřebné! Ach....
Já to nedělám.

Večerní odličování nepodceňuji, to samozřejmě ne. Ráno ale skutečně jen a pouze omyju pleť vodou z kohoutku a dávám krém.

Asi mi řeknete, jak si škodím a proč, ale mám léty ozkoušeno, že moje pleť prostě nejlépe reaguje a vypadá právě v tomto režimu. Mé pleti obecně prospívá nejlépe režim "méně", máme tedy dohodu o neútočení. Já JIŽ nehnípu neexistující póry, nedrásám ji, nečistím ničím agresivním a neodličuji ráno a neplácám mnoho péče - ona je naoplátku krásná, září a dovolí mi líčit se a testovat kdejaký produkt, který mě třepne přes nos.
Když poruším svoji část, mám zapovězeno jak líčení, tak testování novinek. Byla bych jen na Hydrolotiu z lékárny nebo na Egyptském pokladu. A to nechci, i když jsou to bezvadné produkty :)


NEPLÝTVÁM KOREKTOREM A MAKEUPEM

Když vidím ta videa, jsem v šoku! Vážně si někdo dává taková kvanta produktu na pleť??? A to jako denně???
Nechápu, nerozumím, nepobírám a nechci to pobírat. 
Špendlíková hlavička - tolik korektoru mi stačí pod obě oči a ťuknu i kolem nosu.

Tohle množství korektoru mi stačí pod oči, kolem nosu i nad horní ret:
štětec MAC 217 je na fotce pro referenci

Na pupínky nebo červená místečka použiju jen dotek korektoru z tyčky aplikátoru, stačí to!


Makup v nějakém klasicky velkém balení mi vydrží minimálně rok, pokud bych neměla jiný. 
A víte co? Stačí to, mám pěknou a upravenou pleť a rozhodně neděsím okolí. Spíš si myslím, že okolí děsí ty přemalované youtuberky - netvrdím, že všechny, ale některé z nich opravdu brutálně přehánějí. Nechtěla bych jejich pleť a  líčení vidět zblízka. Kamera strašně moc sežere, ale i tak to musí být prostě "husťácký" (tak to říká moje dcera a partička jejích kamarádů, asi je to nějaký terminus technicus). 
Samozřejmě chápu, že velké problémy se musí korigovat. Pokud máte nějaký vážnější nebo rozsáhlejší problém, samozřejmě spotřebujete více korektoru než já. Ale normální holka/žena prostě taková kvanta  na běžné nošení nepotřebuje. 


NEDÁVÁM SI BALZÁM POD RTĚNKU

Ještě tak nějak chápu, když to ženy dělají jako přípravu rtů. Pak ano. 
Nanést trošku balzámku, upravit obličej, balzámek dokonale setřít a nalíčit rty. To by šlo a přijde mi to pochopitelné. Já si dávám hutný krém nebo kvalitní balzám ihned po čištění zubů. Vždy. A stačí to.

Ale v žádném případě nechápu, když někdo chce blbou rtěnku vylepšit balzámem. Nefunguje to, není to pěkné, není to ani smysluplné. Rtěnky jsou vyrobené už tak, aby fungovaly samy o sobě. Pokud máte blbou rtěnku, vyhoďte ji a kupte si kvalitnější. Pokud rtěnka vysušuje, není vhodná na denní nošení. Snese maximálně ojedinělý večírek, pokud ji doma držíte kvůli exkluzivní barvě, ale jinak ji doma nedržte. Pokud nedělá pěkné a příjemné rty, do koše s ní. 
Balzám tyhle věci prostě nevyřeší - v momentu nanášení vám možná vytvoří iluzi vyřešeného problému, ale počkejte si hodinku a uvidíte, jak vaše rty vypadají. Barva nebude celistvá, nebude držet, na případných šupinkách bude ulpívat, stejně budete nucena rty odlíčit nebo přelíčit. Budete se hlídat a nebudete se cítit pohodlně. Líčidla nemají způsobovat takové pocity. Líčení je na světě hlavně proto, aby vás udělalo krásnější a sebevědomější. S nekvalitním produktem se tak cítit nebudete. A balzám to nespasí.
Na trhu je tak obrovská škála perfektních výrobků, že mrcasit se s něčím polovičatým může jenom šílenec. A nejde o cenu ani o značku! Seženete i levné a velmi vyhovující věcičky. Naproti tomu koupíte i předražené srágory. Hledejte, zkoušejte, buďte náročné. A nevěřte blogerkám všechno. Hlavně některým, které se spokojí skutečně s čímkoliv, co dostanou zdarma :), však už se určitě trochu orientujete.


VLASTNĚ NEPOUŽÍVÁM ŘASENKU NA SPODNÍ ŘASY

Když fotím líčení na blog, většinou řasenkou máznu i spodní řasy. Abyste neřekly, že to neumím :)
Ale na běžné nošení to většinou nedělám. Asi se vám to zdá divné a možná to tak trochu divné je :) Ale moje oči jsou pak moc výrazné! Jsou orámované jako očka mrkací panenky, zdá se mi to většinou až moc. Tohle je určitě individuální a netvrdím, že to máte dělat stejně. Je to hlavně můj osobní pocit a věřím, že z fotek byste neřekly, že je to tak strašné :) 
Víte přece, že se běžně nelíčím moc silně a výrazně. Jistě je to i tím, že moje světlé oči v jinak tmavším obličeji září i tak dost, když je ještě obklíčím černým vězením, vypadám jako husky. Jsou to krásní psi, o tom žádná, ale já prostě ta špicovitá plemena tolik nepreferuji :D
A druhá věc je, že pokud se mi maže nebo drolí řasenka, vždycky je to ze spodních řas. Když spodní řasy nenalíčím, můžu být celý den v brutálních podmínkách s jistotou, že nebudu jak panda.
Máte to taky tak nebo jsem exot? :)

NENECHÁM SI PRODUKT, KTERÝ MI NESEDÍ 

To už jsme tu mnohokrát řešily, ale stejně to zase ráda zopakuju. Probůh, dámy, buďte náročné! Je jedno, kolik peněz jste zaplatily. Neříkejte si, že za tu cenu to vlastně jde. Neříkejte si, že když to bylo levné, smí to mít nedostatky. NE! 
Ale neříkejte si ani, že to stálo moc peněz a musíte to spotřebovat. Že když to bylo drahé a honosí se to jménem slavné značky, je to určitě potřeba využít. NE! Ne a stokrát ne.
Oprostěte se od peněžní hodnoty, ignorujte to číslo. Vnímejte pouze to, jak konkrétně pro vás konkrétní produkt pracuje. A neohlížejte se ani na to, že vaše kamarádka nebo oblíbená blogerka to či ono vychvaluje. Prostě ne, ne a ne.

Dělá vám skvrny? Šupinky? Stahuje vás? Štípe vás pleť? Vysušují se vám rty? Nedrží vám celý den? Rozmazává se? Slévá se? Cítíte ho na pleti? Cítíte potřebu jej neustále kontrolovat? Nedaří se vám to nanést? ...
Ne, tohle kosmetika dělat nemá! Kosmetika má váš život zlepšit, udělat vás krásnější a sebevědomější, nesmí vás obírat o čas ani energii. Co není ve všech bodech příjemné a funkční, vyhoďte nebo darujte někomu, kdo má jiné preference. Neztrácejte drahocenný čas s čímsi, co nepracuje pro vás. Je jedno, zda to stálo dvacku nebo dva tisíce, váš vzhled a pocit jsou k nezaplacení.

NEHROMADÍM, NESKLADUJI

Ono to všechno tak trochu souvisí i s tou kvalitou a funkčností. Prostě nevlastním šest stejně barevných rtěnek, tvářenek, stínů nebo patnáct otevřených řasenek. Mám jednu řasenku, jeden makeup, jeden tónovací krém, od každé své barvy jedinou tvářenku a jediný stín, stejně tak je to u mne se rtěnkami. I tak toho mám dost :)
Toleruji pouze dva kusy stejného pudru, jeden mám doma a druhý tahám s sebou v kabelce. Vše, co mám, mi ale bezvadně slouží a jsem s tím spokojená.

Když vidím na YT videa o skladování makeupu, kroutím hlavou. Promiňte mi to všichni, ale to, co youtuberky ukazují, není makeup, to jsou skládky! U profesionálek to asi je ještě pochopitelné, pokud líčí zástupy jiných lidí, ale u normálních žen to je k zamyšlení. A nejvíc se podivuji nad tím, jak ukazují milion limitek a starých krabiček. U spousty věcí řeknou, že je to dost na prd, u hodně věcí vidíte, že je právě po letech našly, hodně krabiček je rozbitých a umatlaných. Nezdá se vám to někdy až nechutné?
Ani profesionální blogerky jistě nepotřebují skladovat nekvalitní produkty, ale dělají to. Neposoudím, zda někdo potřebuje vlastnit a skladovat osm stejných stínů - já za sebe vím, že mi stačí jeden. 
Většinou když koupím něco nového, něco staršího vytřídím, i když to bylo fajn. Když mám dvě podobné rtěnky, nechám si tu lepší. Jdu stále směrem k dokonalosti, méně je více. Kvalita je lepší než kvantita. Jeden skvostný produkt je víc než 57 polovičatých a 16 příšerných k tomu :) 
Nevěřím, že se ty holky pravidelně poctivě vrací k tomu, co jim tam leží třetím rokem. Přece když máte něco nového, taháte hlavně to nové, ne? Obzvlášť, pokud se opakují odstíny... 

Udělejte si pořádek, uleví se vám.


KAŠLU NA STYLING VLASŮ

A zde jsme u bodu, který chci změnit!
Nikdy jsem si moc neupravovala vlasy, vycházím z toho, co příroda dala. Je to hlavně tím, jakou mi příroda nadělila kvalitu vlasů - živé, rovné, zdravé, hladké, klouzavé, jemné a nezkrotné vlasy. Co s tím?
Po zkušenostech a zásahu své skvělé kadeřnice nechávám vlasy žít jejich životem a růst směry, kterými růst chtějí. Ale není to optimální každý den, vypadá to skvěle pouze ihned po umytí. Když se na tom vyspím, není to nic moc...

Je to strašné, ale jsem shnilá. Pár minut na jemné nalíčení si najdu vždycky, prostě mě to baví, miluju svá oblíbená líčidla a do svého programu to vmáčknu. Ale úprava vlasů mě otravuje. I když mi stačí jen pár minut, abych se svým účesem byla maximálně spokojená, nevěnuju je. A pak si stěžuju, že mám blbé vlasy :)

Takže tohle prostě musím vyřešit sama se sebou. To by za to stálo :)



Napište mi, s čím souhlasíte. A napište mi taky, na co máte jiný názor. Myslíte si, že v některých bodech nemám pravdu? Je to možné :)




64 komentářů:

  1. Hlasim uplne stejne ty spodni rasy, taky si pak prijdu divne:D mam je moc dlouhy, je to s cernou desne premalovany ... pekne vypadaj jen s fialovou rasenkou, ale uz jsem leta zadnou nemela

    Stejne tak ty zasoby kosmetiky ... hlavne treba rtenky se musej i zkazit, proc jich nekdo treba plnej suplik? Wtf ... u pudrovejch veci to neni s trvanlivosti tak akutni, ale suplik jich stejne nepochopim

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to mám radost, že ty dolní řasy tak nemám sama. Fialovou řasenku udělali u Essence teď na léto. Koupila jsem ji a hádej - je to shit :) Maže se. Ani za těch 70 kaček nestojí! Že já si nedám pokoj... Ale ta tyrkysová se nemaže.

      Vymazat
  2. Spodní řasy souhlas:). Korektoru také ubírám.

    OdpovědětVymazat
  3. Taky si nemaluju spodní řasy. Protože mi to připadá nepraktický, nechce se mi s tím patlat a navíc mi můj chlap řekl, že mu holky s nalíčenýma spodníma řasama připadají umělý a přemalovaný. :-) Zásoby taky nechápu. Kosmetika není skladovací a sběratelská, vždyť se to kazí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, ty skládky jsou normálně diagóza :)

      Vymazat
    2. Mně není líno investovat hříšné peníze do kvalitního oblečení nebo bot. Při módě špatně ušitých hadrů z Asie je padnoucí oblečení poklad a já si ušetřím každosezónní lítání po obchodech a zoufalé zkoušení. Kosmetiku stejně musím spotřebovat, stejně tu rtěnku nemůžu doma roky nábožně oprašovat, jakkoli drahá byla. Ke kosmetice mám vztah na rovině "spotřební zboží". Důležitý je pro mě efekt, to, co to dělá. Jestli to žádoucí dělá Chanel nebo Essence, fetiš na značky nemám a navíc jsem možná hygienicky paranoidní, ale představa prošlého, s úctou uchovávaného produktu, ehm, to je trošku fuj... :-)

      Vymazat
    3. Balzám pod rtěnku je to samý. Tak buď mám dobrou rtěnku a pak nějaký tanečky netřeba anebo mám zmetek, no. :-) Pusu si balzámem ošetřím standardně, pod rtěnku otřu případný zbytky, nanáším, jdu. Nechápu takový ty obezličky, jakože abyste mohly produkt X použít, tak si musíte koupit ještě produkt Y. :-)

      Vymazat
  4. Zrovna nedávno jsem četla, že Salma Hayek ráno odmítá pleť pucovat byť i jen vodou, prý si nechce smýt ten ochranný film, co si za noc pleť vytvořila. A že, holka, vypadá dobře. Já to teda bez vody nedávám, ale taky hned po ní jde na řadu krém. Už odmítám pleť provokovat. Samozřejmě večer, to je pak jiná. Renina Š.
    Jo, a Ines de la Fressange ve své knize doporučuje spodní řasy nemalovat proto, že se tím prý jen upozorní na kruhy a otoky pod očima + případné vrásky. Nevím, nemám vyzkoušeno, já je teda maluju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, je možné že řasy upozorní na kruhy, to mě nenapadlo.
      Salma je krásná baba, asi ví, co dělá. Já vodou ráno umývám už proto, že mi někdy dělá společnost některý z kocourů. Nespí se mnou často, ale chodí se pomazlit. Takže aspoň tu vodu musím.

      Vymazat
  5. Hezky jsem si početla a souhlasím :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to dělám vlastně všechno stejně až na tu řasenku.
    K pleti ráno, podle mě je dobře, když člověk ráno pleť nezbavuje kožního mazu, a jen opláchne a nakrémuje/naolejuje, případně přidá makeup. Pleť je bez svojí přirozené ochrany mnohem citlivější k vnějším vlivům, které na ní celý den působí, navíc po ranním vyčištění může i lépe vstřebávat některé ne úplně supr látky z kosmetiky. Zato večer vyčištění pleti pomůže se přes noc pěkně zregenerovat.
    Markéta

    OdpovědětVymazat
  7. Hrozně dobře píšeš a baví mě tě číst. Za kosmetiku vůbec neutrácím a mám vždycky jenom Dior řasenku a tužku. Koupím je dvakrát ročně ve slevách a moc to nezkoumám.
    Vždycky jsem si myslela, že mi to stačí a sluší, ale kvůli tvým článkům uvažuju o tom jestli dělám dobře.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Jarko.
      Záleží na typu, někomu linka a řasenka stačí. Někdy je to ale zbytečně tvrdé :)

      Vymazat
  8. Ráno si nečistím pleť - ano, umyju vodou, namažu a frčím. Makeup nenosím a korektor si dávám jen pod oči. Nedávám si balzám pod rtěnku, nechápu smysl, aby se mi rtěnka roztekla? Spodní řasy si líčím, mám světlé. Produkt, který mi nesedí tak posílám dál, ale problém je , že skladuji a hodně, ale produkty, které mám vyzkoušené a které mám ráda :) Styling vlasů? no ke kadeřnici chodím.. A jestli máš pravdu? Pokud ti to tak vyhovuje, tak to prostě dělej po svém, ať je to napsané kdekoli :))

    OdpovědětVymazat
  9. Zásoby kosmetiky taky nevedu, jen se musím přiznat, že mám momentálně otevřený 3 mini řasenky, ale to jen proto, že Dior pořádně nemaluje a opadává a Mary Kay dělá šmouhy, takže jsem nakonec otevřela Bobbi Brown, která je jako jediná perfektní a vydrží celý den :D A korektor ždný nemám, jsem strašná já vím ;)
    Osobně taky nechápu slečny, který na sobě mají neprůhlednou vrstvu (často lacinýho) make-upu, který buď vypadá jako maska, nebo by si některý z fleku mohly stoupnout na E55. Já vždycky měla za to, že make-up má člověka vylepšit, popř. zakrýt nějaké ty vady, ne úplně zakrýt obličej a namalovat tam něco jinýho, co jen vzdáleně připomíná obličej té slečny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nejhorší je, že podle tutoriálů by člověk skoro myslel, že se to tak má dělat. Když mladá kočka vleze na YT, že se chce něco naučit, získá pocit, že jedině s tunou barviček to bude to pravé...

      Vymazat
  10. Hned v prvním bodě se shodneme :) Ráno jen voda a pleťový olej. Makeupu mi taky stačí trocha a šminky nehromadím, takové množství malovátek jako v některých těch videích se nedá spotřebovat.

    OdpovědětVymazat
  11. souhlasím s těmi zásobami. já vše jednou za čas protřídím a pošlu dál. i když to pro mě není nejlehčí, jsem taková straka, a pořád si říkám "co když se mi to bude hodit?" :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) no jo, a pak člověk skončí s plnou půdou veteše :)

      Vymazat
  12. Krome rasenky na spodni rasy to mam stejne :-). Teda za rok jsem nikdy nespotrebovala zadny make up, bohuzel kazdy max. v pulce vyhodim, protoze projde. Obcas "projde" i drive nez spotrebuji pulku, jsem hrozna. A korektor pouzivam jen v pripade kdyz se mi udela pupinek, coz neni casto. Ale zato mam hromady ocnich stinu v temer stejnych barvach, ale temer stejne nejsou stejne, stejne jsou pro vetsinu, jen ne pro me :-). To same se tyka tvarenek. Stejne nejsou stejne :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Táni, pokud ty věci používáš a prostřídáš je, tak to je v pořádku. Já mám taky hodně meteoritek, ale fakt je všechny používám.
      Ale když na YT ty kočky vyhrabávají stařičké limitky Essence nebo starý Avon, u kterého řeknou, že to bylo nekvalitní..., to mi přijde fakt nepochopitelné.

      Vymazat
  13. No přesně! Na některé youtuberky taky čumím jak puk, když vidím ten nános. A nakupování a skladování kosmetiky, o které vím, že ji nikdy nespotřebuju, tak to je taky na psychiatra.
    Co se týče líčení spodních řas, tak já nelíčím z toho důvodu, že je mám hrozné a nechci na ně upozorňovat. Mám na spodním víčku dohromady asi pět řas, ale za to dlouhé až moc. Takže ať jsou radši světlé a nikdo je nevidí, než aby mi z oka trčelo pár divných černých štětin.

    OdpovědětVymazat
  14. Odpovědi
    1. Bohužel nejsem, ale asi by se mi to aspoň na moment líbilo! Kdo by nechtěl být vysoká, štíhlá a nádherná blondýnka s úžasnými vlasy, že... :D

      Vymazat
  15. Spodne riasy tiez nemalujem,makeup mi teda rok nevydrzi,ale korektor aj hej:) Pod ruz si davam balzam iba tak ako pises na zaciatku a na styling vlasov som kaslala do minuleho roku,kym somsa dala ostrihat na mikado :) Co sa tyka toho zbierania, tak mam vacsinou otvoreny jeden produkt a jeden mam nachystany do zasoby. Vynimku tvoria makeupy, tam mam vacsinou dva, jeden lahsi, jeden viac kryci a ruze a laky na nechty. Ruzov mam vela aj v podobnych odtienoch, ale skor omylom, ze sa mi to zdalo na umelom svetle ine. Nevyhadzujem, pretoze mi je to luto :D Pouzivam na striedacku. Takze tie asi hromadim, ale pri ostatnych veciach sa toho snazim vyvarovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zas ale rtěnky obvykle míváme poházené po kabelkách, a tím se zajistí, že je pořád používáme.

      Vymazat
  16. Ahoj,
    možná by Tě to zajímalo http://www.europarfemy.cz/pro-zeny/guerlain-meteorites-exceptional-pressed-powder-refillable-luxusn-kompaktn-pudr-7-5-g-wulong-plnitelnt/. Nevěděla jsem kam Ti ten odkaz mám poslat, vím jak miluješ meteority, možná o tom někdo někde už psal, ale já jsem byla skoro 3 týdny mimo civilizaci. Kdyžtak promiň, jestli Ti tu spamuju. S pozdravem Hanka (netěhulka)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeste jsem chtela napsat k tematu, ze si rano taky nemuzu mit vodou, protoze mam plet potom silene cervenou, takze rano s ni nedelam vubec nic. Spodni rasy si take nemaluji a korektor vetsinou nepouzivam. Donedavna jsem zadny ani nevlastnila, a kdyz koukam na nektere youtoberky, tak si pripadam uplne trapne. Hanka

      Vymazat
    2. Děkuju moc, Haničko! Jsi strašně hodná, velmi si toho cením :)

      Vymazat
  17. spodni rasy taky maluju jen na blog :D Ja jich mám naopak děsně málo, takže mi přijde, že to vypada divně - prodlouží to ty uprostřed víčka, ale po stranách není co prodlužovat, protože tam vlastně nic není, takže mám jen tak jako tři chlupy namalovaný někde :D A já s pletí ráno nběžně edělám vůbec nic. Žádnej krém, žádná voda nic...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky ne, přijde mi, že ráno se ta pleť nejlíp vzpamatuje sama. Vodu teda chápu, pokud můžete, ale mně po vodě pleť pálí, svědí a pne, mám hodně citlivou kůži.

      Vymazat
    2. Evidentně kvůli blogu děláme ledacos :) Já bych se mohla vymlouvat, že kvůli blogu nakupuju. Ale není to pravda...

      Vymazat
  18. Výborně napsaný článek!

    V pár věcech jsem se sice našla (ajaj), ale každá jsme nějaká :-D

    A co chci říct. Sama makeup vubec nepouzivam, navic mam plet temer bez chybicky a jedine co, tak mam jruhy pod ocima. A na fotkach ve vysledku vypada lepe ta hvezda s nanosem makeupu. Tak co fer?? Jinak ja tedy taky nikdy nevidela, ze by makeup na pronlemove pleti cokoliv zakryl, spise presne naopak..

    A spodni rasy si licim. Jednak jsem na to zvykla a se zahustenyma hornima rasama to neni uplne ono, navic kdyz su udelam linku. Ma ocka to snesou ;-)

    Jinak ja taky hromadim, ale zase je fakt, ze mam od vseho (jedne barvy) jeden kus, takze casem upotrebim vse.

    A zbavovat se shitu, haleluja, kez bychom to opravdu svedomite plnily :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já už těm videím a fotkám až tolik nevěřím. Vím, kolik mi toho vždycky foťák ukradne, takže těm holčinám ty perfektní tváře nezbaštím :)
      Jde stejně o to, jak to vypadá v reálu.
      A zbavování se shitů je pro mě snadné - když to nanesu a jsem naštvaná, ihned to odnesu pryč.

      Vymazat
  19. Se spoustou věcí musím souhlasit, dolní řasy taky nemaluju, kdysi jsem četla, že to zvýrazňuje kruhy a zestařuje, což mi taky tak přijde a není to určitě nikomu třeba :)
    Jinak s hromaděním kosmetiky taky docela souhlasím, ale mám trochu úchylku na rtěnky, takže jich mám asi víc, ale zatím se nekazí:) Ráda je prostě střídám. Od pleťových věcí mám vždycky jeden kus - tonovaci krem, pudr, korektor. A s ním to taky nepřeháním, většinou to není k užitku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jinak ráno se oplachuju vodou s nepatrným množstvím čistícího gelu, ale taky jsem to dělala léta jen vodou. Opláchnout se ale musím, bez toho bych se neprobrala.

      Vymazat
    2. Já si myslím, že rtěnek má každá víc. To ještě nemusí být hromadění, pokud jsou využívány a spotřebovávány.

      Vymazat
  20. Já ráno taky pleť jen umývám čistou vodou a máznu krémem, byla mnohem sušší, když jsem se ji pokoušela ráno ještě nějak víc čistit.
    A balzám pod rtěnku taky nechápu, neb nedokážu na mastné rty prakticky nikdy nanést rtěnku nějak smysluplně, to fakt nejde! Jo, někdy nabalzamuji, nanesu zatím mu na obličej a potom setřu a dám rtěnku. :) A toho mu taky nedávám nijak moc, ani korektoru. Pleť pak vypadá hůř než bez nich, když je toho moc. :)
    Sbírky kosmetiky jsou krásná věc, ale s mírou... Mně se to někdy hromadí, protože mám ještě třeba pár kusů levnějších věcí, které jsem koupila na vyzkoušení odstínu a "mohly by se někdy hodit" (takže pokud je nepoužiju do příštího probírání kosmetické krabice, tak je vyhodím nebo pošlu dál). Ale nač má někdo tolik věcí, kolik mnohdy vidím, to vůbec nevím... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jedině, že v tom plavou jako Strýček Skrblík v penízkách :D

      Vymazat
  21. tak nevím. kdybych se ráno neumyla a nenatonerovala, tak by moje pleť moc daleko hezká nedošla. ale zase se nemusím mazat. bez toho se moje pleť klidně obejde. balzám pod rtěnku klidně dám, pokud je rtěnka kvalitní, tak to neplechu nedělá. ale tedy balzám dávám, protože chci jiný vizuální efekt od rtěnky, než je její původní. ale má to vliv na výdrž, to zase jo. řasy si většinou nemaluji vůbec, jsem schopná si namalovat oči a na řasenku zapomenout. styling moje vlasy nepotřebují, nejlíp vypadají nečesaný. makeup při každodenním používaní mi vydrží taky rok. nebo spíš tak devět měsíců.

    ale skladuji, hromadím a nakupuji. taky občas sbírám a vůbec se za to nestydím. a teď úplně nevím, co je pointa mého komentáře... asi nic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pointou je, že každá jsme jiná. Když jsem mívala dlouhé vlasy, taky jsem neřešila úpravu. Ale ty krátké účesy a dorůstání pixie střihu, to je peklo bez stylingu :)

      Vymazat
  22. No já bych souhlasila vesměs se vším až na ty řasy...naopak mi přijde, že když holka nemá namalovaný spodní a horní jo, vypadá to fakt hodně divně, asi jako by si namalovala půlku oka...sice to není tvůj případ ale kor hrozně to vypadá, když je holka světlej typ, vrchní má černý a spodní blond. Brrrr! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a to mytí pleti - ráno se mi to osvědčilo. Podle mě je to podle typu pleti. Moje je problematická, dříve jsem to taky nechtěla přehánět a ráno jen vodu, ale s použitím čisticí pěny se mi spravila..

      Vymazat
    2. Určitě je to typem. I ty řasy jsou individuální. Jako skoro všechno :)

      Vymazat
  23. ráno to taky nehrotím a jen pleť přejedu tamponkem s micelárkou (mám teď poprvé Biodermu a jsem z ní tak na větvi, že bych se v ní nejraději i koupala :D)
    co se týče množství makeupu, tak dávám taky málo, protože ačkoliv mám flekatou aknózní pleť, tak mi přijde, že je lepší některé věci před světem neskrývat (ono se to stejně neskryje, jen to pak vypadá ještě odpornějc :D) ale zase kamarádka, má skvělou pleť a občas použije bb (a řekla bych, že asi takové množství jako ty používáš korektoru), to mi přijde jako trochu blbost, jelikož ani nerozeznám kdy bb použila a kdy ne :D takže asi nejlepší je nějaký ten průměr, ani ne přeplácanost, ale když už to teda používat chci, tak aby byla vidět nějaká změna :D
    balzám jsem nanášela občas, teď už to nedělám :) akorát když si dělám peeling rtů, tak potom nanesu Carmex pro dokončení rituálu, ale před rtěnkou smažu, protože by na tom nedržela ani z legrace :D
    spodní řasy se mi někdy taky víc líbí nenalíčené, ale jednou jsem tak vyšla a mamka mi řekla, že vypadám jak číňan a že mi to dělá divné oči, tak jsem si řekla, že je asi něco špatně :D
    skladování kosmetiky je jedno velké dilema. já totiž hrozně nerada vyhazuju nedodělané produkty a zároveň hrozně nerada skladuju zbytečnosti. takže jsem nucena používat i věci na nic jen proto, že je mi je líto vyhodit. a tady ani nejde o peníze, kdybych je někomu mohla darovat, tak to udělám hned, ale bohužel kosmetika nikoho v mém okolí moc nezajímá. jenže mě deprimuje věci skladovat, nenačnu produkt, než dopotřebuju jiný. je to strašná situace, ale to co jsi napsala mi dodalo odvahu, zítra bude velké třídění :D
    co se týče vlasů, tak je to jak kdy. občas si je nakůlmuji (mám přirozeně velmi rovné vlasy), někdy jen učešu, maximálně přefixuju ofinu aby nějak vypadala :D ale v létě si je snažím česat nahoru, nějakým zajímavým způsobem, protože je mám hodně dlouhé a ve třicítkách se mi z nich potí krk :D
    snad nevadí, že jsem se ke všemu rozepsala, měla jsem chuť :) super článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za komentář, ráda jsem si ho přečetla. Doufám, že ti to třídění udělá radost :)

      Vymazat
  24. hromadenie kozmetiky mi pripadá rovnaké ako ked ukazujú tích chudákov z Ameriky,čo majú zapratané domy vecami.mejkap má svoju dobu spotreby,po jej uplynutí sa v ňom tvoria plesne.nie sú citiť,vidieť,sú tam.dávať to na tvár je hnus.o to väčší,že to robia baby,blogerky.
    pekný článok,máš veľké plus :-)

    OdpovědětVymazat
  25. Já si též na běžné denní nošení nelíčím spodní řasy a jako světlá blondýnka ještě často používám hnědou řasenku. Řada lidí v tom nevidí rozdíl, já ano. Černá je na mě "tvrdá" a nejsem tak šikovná, abych vždy namalovala řasy až od kořínků, a je to pak vidět, jak prosvítají světlejší řasy. U hnědé řasenky, to je méně viditelné.

    Korektoru používám méně, než průměrná americká youtuberka, ale rozhodně víc než ty ;0)

    Co ale určitě dělám jinak je, že si ráno myji obličej. V noci se hodně potím, přestože průměrný Čech u nás v bytě mrzne, a pokud si obličej pravidelně 2x denně nemyji, ucpávají se mi zejména na čele póry.

    Vlasy … no ty si žijí vlastním životem, zcela nezávislým na tom, co si o tom myslím já, nebo dokonce co se s tím snažím dělat ;0)

    A vlastním 3 makeupy - každý jiného odstínu. Nemám stejnou barvu pleti v zimě a v létě, tak proto ;0)

    Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, tři odstíny stále ještě chápu.
      To má smysl, obzvlášť u některých typů žen. Ale nechápu jeden odstín v osmi provedeních :)

      Vymazat
    2. To máš pravdu, to taky nechápu ;0)

      Vymazat
  26. Spodní řasy si taky nemaluju. U mě je to hlavně z toho důvodu, že ať si dám na spodní řasy nebo i linku cokoliv, ještě pak druhý den brečím jako želva. Zkoušela jsem dřív všelico, ale výsledek byl po všem stejný. A teď už na to z vysoka kašlu, protože mám svoje oči ráda. Nahoře mi nevadí téměř nic, ale dolů na oči mi nesmí nic. :-) Taky mám spodní řasy hodně nepravidelné, a než abych chodila s jednou namalovanou řasou (kdybych mohla) uprostřed oka, nechodím s žádnou.
    Pleť ráno opláchnu vodou a zlehka přejedu tonerem. Krémovat ráno nemusím, stačí mi večer. Dřív jsem nedělala nic, ale časem jsem došla k tomuto a jsem spokojena. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, každá si nakonec najdeme ten svůj režim :)

      Vymazat
  27. Moc ráda slyším, že v tom nejsem sama.:-) Ráno používám taky jen vodu, ručník a krém. Vyzkoušela jsem i verzi s čištěním ale neprospívalo mi to. Zato večerní čištění nikdy nevynechám.

    OdpovědětVymazat
  28. ja si tiez nemalujem spodne riasy, davno v praveku som citala, ze marlene dietrich si nemalovala, lebo to vraj robi tie kruhy a tiene. mne sa zase zda, ze spodne riasy robia prilis okruhle oko, takze ja radsej len raz pretriem horne a parkrat prejdem horne vo vonkajsom kutiku, spravi to skor taky mandlovy tvar..
    rano si pretieram plet 2-3 kockammi zmrazeneho zeleneho silneho, fakt silneho caju.
    zas , ako ktosi pisal, ze rano nic, ani vodu , ani krem- pride mi to vyslovene humusacke. to si len vytrie oci, ci ani to?
    neskladujem, s valsmi sa netrapim, balzam pod ruz ano, kedze mam plne pery a tie maju vzdy sklon k presusaniu.
    PS

    OdpovědětVymazat
  29. Já souhlasím úplně se vším! Hlavně s tím make-upem, rtěnkou a přehnaným ranním čistění pleti. Musím se ale přiznat, že tím syndromem Co je drahé, musí být dobré, jsem taky jeden čas trpěla :D

    OdpovědětVymazat
  30. Já mám největší problém s bodem NENECHÁM SI PRODUKT, KTERÝ MI NESEDÍ, zejména pokud jde o drahou či pro mě dražší značku než co kupuju obvykle. Teď nemluvím o tom, pokud produkt štípe v očích, stahuje atd., to letí do koše okamžitě, ale že nedrží celý den? Mám potřebu jej kontrolovat? Takový produkt nemám srdce vyhodit..: Ale třeba k tomu dospěju. Na druhou stranu, máloco mi vydrží 100 % netknuté 12 hodin v kuse, to bych pak musela vyhodit snad všechno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš, kdybych potřebovala něco jen pro efekt na jedno vyfocení, tak to použiju taky. Nebo pokud bych byla jen blogerka, která se nalíčí na videjko v jedenáct, odlíčí se a zbytek dne stříhá video. Pak klidně. Ale na normální život vyžaduju prostě maximum.
      Samozřejmě ty požadavky se liší, každá chceme něco jiného a máme jinou pleť :)

      Vymazat
  31. u mna plati -
    1. v podstate SUHLAS, pretoze pouzivam len jemne tonikum na osviezenie a nepovazujem to za cistenie pleti;
    2. SUHLAS;
    3. nepouzivam rtenku, takze n/a;
    4. NESUHLAS - pouzivam Bottom Lash Mascara od Clinique, ktora je na toto urcena a nanasam ju ku korienkom rias,nie po dlzke;
    5. SUHLAS s vyhradami - vzdy sa snazim dotycnemu produktu najst "druhy zivot" napr. krem na ruky, ktory mi nesadol, vypouzivam na nohy... ale jasne, ak je tam nejaka alergia alebo podobna vec, tak bye-bye;
    6. SUHLAS s vyhradami - obcas si "nasyslim", ked je nejaka dobra zlava alebo tak a viem, ze by som si danu vec aj tak kupila. Ale snazim sa najprv vypotrebovat tie, co mam otvorene. Takze uz od pred Vianoc mam doma neotvorenu paletku Stila, lebo este neprisiel jej cas.
    7. NESUHLAS - mam kratke vlasy, takze musim, ked nechcem vyzerat ako jezko v prievane.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to je pravda, hodně krémů vymažu bohatě na tělo :) Ale to je pořád spotřebovávání.
      A moje krátké vlasy byly zcela bezúdržbové, v tom jsem exot :) Teď s mikádkem je to mnohem horší...

      Vymazat
  32. Opět velmi zajímavý článek.
    Ranní čištění pleti - pro mne osobně nutnost, jelikož mám pleť smíšenou a omytí vodou nestačí. Ale ráno čistím lehce, spíš na osvěžení, důkladné několikafázové čištění provádím jen večer. Jinak já si myslím, že co se líčení a péče o plěť týče, žádná univerzální pravidla neexistují, jen doporučení. Pokud někomu něco vyloženě nesedí, nepotřebuje to, nebo to až škodí, nemá smysl to dělat jen proto, že se to někde píše.
    Korektor - pod oči na rozjasnění dávám více, jinak nevidím rozdíl a líčení nevydrží, na pupínky a nedokonalosti minimum. Používám dva různé korektory s jinou schopností krytí dle potřeby a na nedokonalosti mi stačí malinko.
    S balzámy souhlasím. Pro mě je balzám součást péče o pleť - umyju, nanesu péči včetně balzámu a líčím až se to vsákne. Pod rtěnku balzám nedávám, rtěnka mi pak nedrží, barva se trhá a vůbec to pak vypadá blbě.
    Řasenka - já dávám na horní i spodní řasy, na spodní jen malinko, úplně bez vypadám divně a líčení jaksi nedotaženě. Pokud nechci obtisky, osvědčilo se mi dospod dávat řasenku jen ke kořínkům řas, když dám i konce, v horku je ze mne panda :D Anebo další trik - černá nahoru, hnědá dolu.
    Naprosto souhlasím s tím, že bychom si neměli nechávat produkty, které neplní svůj účel. Pokud něco není dokonalé, nejprve se snažím najít způsob, jak to vylepšit (jiný štětec, způsob nanášení, pod.), pokud to nefunguje, jde to do koše. A je mi jedno, kolik to stálo. A na to, když od nějaké blogerky slyším "za ty prachy dobrý", jsem neskutečně alergická! Jak jako za ty prachy? Když je to levný, tak to může být šunt na nic, ale stálo to jenom dvacku? A na co mi taková věc bude? Co to jako má být?
    A mohu se podepsat i pod nehromadění. Já si po několikerém stěhování nechávala méně a méně, dnes mám minimum ve srovnání s několika lety zpět. A stejně mi přijde, že toho mám dost. Nechávám si jen to, co mi slouží. Nejhorší jsou prošlé produkty. Tvářenka, kterou si někdo pořídil na maturitní ples a tahá ji dodnes, 10 let poté? Jako vážně? A pak si lidi stěžují na akné, nedokonalosti a podobně. Řasenku mám jednu, měním každé tři měsíce, jinak mě štípou oči. Makeup mám jeden tekutý a lehký minerální na léto. Víc nepotřebuji. Stačí to, sedí to, dělá to, co má a hlavně: je radost to používat :)
    Já vlasy upravuji, ale též jsem líná. Mám polodlouhé, ale nesnesu vlasy v obličeji, takže většinou nosím drdol na temeni a tím to hasne. Chudáci vlasy i hlava tím pak samozřejmě trpí. Tady bych se nad sebou měla též zamyslet.
    Jinak já bych ještě dodala jedno: pravidelné mytí a čištění štětců a hřebenů je základ! Sebekvalitnější péče a líčení nemá šanci, když si na sebe patlete bakterie, zbytky líčidel a mastnosty z obličeje.

    OdpovědětVymazat
  33. Já ráno musím čistit, jsem po spánku taková celá olepená :-D Možná by to spravila jen voda.... Taky se snažím nerozrýpávat :)
    Co se týká hromadění , tak mám problém s tím, že hromadím ještě nenačaté věci.
    balzám pod rtěnku taky nechápu, vždy´t ta rtěnka pak hned sleze ne?
    A jinak ono určitě se od těch peněžních částek za méně kvalitní věci odprostit dá, ale asi až od určité výše výplaty :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A MU dávám asi tak stejně jako máš na tom obrázku, používám hodně krycí místo korektoru jen na několik zarudlých míst. Dávat si to na celý obličej je podle mě zbytečné. Když je dobře vybraný odstín a nemusí se nijak složitě kamuflovat, že to nesedí. Proto mám doma taky tento MU ve 3 odstínech :)

      Vymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)