Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

24. 6. 2014

Čas her skončil, děvčátko...

Už nějakou dobu se mi v hlavě mele téma dnešního postu, tak se vám s ním svěřím. Souvisí s věkem, samozřejmě :) 

Určitě si pamatujete, jak jste vypadaly ráno po probuzení v šestnácti, v osmnácti, v pětadvaceti. Většinou svěže a použitelně, barevný ráz pokožky byl jednotný. I když se někde objeví pupínky nebo kruhy pod očima, v mladém věku obvykle stačí dotek korektoru a jede se dál. Líčení být může, nemusí. Obličej snese málo i více a většinou ani není nutné řešit barevnost a teplotu odstínů. Mládí to zkrátka unese.

Nechci a nebudu o sobě tvrdit, že vypadám staře. Jsem se svým vzhledem celkově spokojena a považuji se za vyrovnanou. Doufám, že to nebude vyznívat nafoukaně, ale sama sobě se líbím.
ALE... :) :) :)

Už se mi začalo stávat to, že i když se nalíčím, nejsem spokojena. Při líčení je všechno v pořádku, pleť mám jemnou a pěknou, oči nalíčené ke své spokojenosti. Jenže když se během dne zahlédnu v zrcadlech, ve výlohách nebo třeba v odrazu mikrovlnky, připadám sama sobě tvrdě nebo unaveně. I když jsem stále měla krásnou a upravenou tvář, působila jsem sama na sebe nepřístupně a odměřeně. 

A to je to, o čem se chci dnes zamyslet. A možná některé z vás budu inspirovat, snad vám pomůžu vypadat ještě o kousek líp.

Barevné ladění a teplota barev. To je to...

Ačkoliv miluju kosmetiku, všemožné novinky a vymyšlenosti, které se objeví, mým cílem je stále jediné - vypadat co nejlíp. A proto jsem šla do sebe a velmi přísně jsem projela svůj zkrášlovací arzenál i šatník. Na základě svého barevného typu jsem nekompromisně vyřadila všechno, co mi neprospívá. 

Nebylo to jednoduché z několika důvodů. Ačkoliv jsem velmi pilně studovala dostupné materiály o barevné typologii, nebylo snadné zařadit se do jednoho ze subtypů. Nejsem ani trochu typická, v žadném z typů a subtypů na mne nesedí všechno. To je i důvod, proč jsem barevnou typologii tak trochu ignorovala. Když z každého nahlédnutí do problematiky zjistíte, že nepatříte vůbec nikam, otráví vás to :D

To se asi stane mnohým z vás. Bylo by nasnadě poradit: "jděte k odbornici a nechte se otypovat". Jenže se přiznám, že já jim tak nějak obecně moc nevěřím. Bohužel ne každá, která má kurz, má taky skutečný cit. Nechci se svěřit komukoliv, kdo by okolo mne bezcílně běhal s barevnými šátky. Vím o mnoha případech, kdy různé "odbornice" určily různé dámy zcela rozdílně. A pak si vyberte. Šla bych jedině k někomu skutečně ověřenému, ale nikoho takového neznám... Takže dokud nebudete mít ověřený tip na opravdu dobrou odbornici, zkuste spíše věřit vlastnímu citu a intuici. Věřím, že většina z nás intuitivně sahá po vhodných barvách, pokud nepropadne tlaku trendů nebo okolí.

Podle mého názoru je nejdůležitější si uvědomit, zda jste teplý nebo studený typ. Už to by mohlo pomoci k tomu, abyste vypadaly co nejlépe. Rozhodně je to dobrý start :)




Já jsem sama sebe našla v barevném typu podzimu, váhám, který jsem subtyp. Nicméně jsem si už spolehlivě ověřila, že mi barvy doporučené pro tyto typy skutečně dělají tu nejlepší službu.
A co mě velmi potěšilo, byla skutečnost, že v mém šatníku tyto barvy skutečně převládají. Kromě několika růžových kousků jsem skoro nic nevyřadila. 

Mnohem horší to bylo v mém makeupovém království :) A tam mi v některých momentech srdce krvácelo. Ačkoliv se na běžné příležitosti líčím celý život správně (rozuměj v souznění se svým barevným typem), na večírky jsem sahala i po výrazných a studených barvách. Anebo když jsem zahlédla nějakou novinku a musela ji mít... Možná to znáte, možná to aspoň chápete. To jsou ty momenty, kdy jde intuice stranou.

Já už takhle nakupovat nebudu. A velmi vřele to radím i vám, kdo mne čtete. Žádná žena na světě nemá důvod používat něco, co jí neprospívá nebo dokonce škodí. 
Jistě to dovedu pochopit u hereček, které kvůli rolím musí měnit vzhled. Chápu to i u profesionálních blogerek, které musí představovat poskytnuté produkty, novinky a barvičky hlava-nehlava, aby nepřišly o sledovanost. A pochopím to i u mladých žen, které zkrátka radostně experimentují - tam je to v pořádku, patří to k vývoji a mládí to unese.

Ale žádná jiná dospělá žena by neměla používat makeup, který ji dělá unavenou, starší, tvrdou, odměřenou... Nemělo by to být tak, že makeup nese ženu. Žena má být prostě krásná i díky makeupu.


Pro mne osobně to znamená to, že PRAVDĚPODOBNĚ v budoucnosti hodně ušetřím :) (Věříte mi to?)
A strašlivým způsobem jsem si zjednodušila ranní shon. Neřeším líčení, nepřemýšlím o něm. Všechno, po čem sáhnu, mi slouží. Žádné zírání do šuplíku a porovnávání barviček, aby k sobě šly. Každá tvářenka mi ladí ke všem stínům i rtěnkám, co mám. Není nutné tolik ztrácet stíny a být pečlivá, protože mám už jen barvy, které se mnou přirozeně splynou. Jen jsem zvědavá, kdy mě líčení začne nudit... :)


Nebudu se detailně rozepisovat nad jednotlivými typy a subtypy. Jednak se na to necítím dostatečně povolaná, jednak je toho plný internet a je mnoho velmi pěkných zdrojů informací, které vám pomohou. Já za sebe velmi doporučuji především přehledný blog Supervizáž. Četla jsem sice mnohem více stránek, ale nejvíce se mi líbilo právě zde. Jestli se vás moje dnešní téma dotýká, rozhodně si pročtěte tyhle stránky. 

Ačkoliv nadpis mého dnešního článku nezní optimisticky, já si tuhle malou změnu v myšlení strašně užívám. Už žádné tvrdé odrazy v zrcadle, žádné překvapení na ostrém slunci. 
Místo experimentů si budu užívat elegantní, uhlazený a sofistikovaný vzhled. Už na to mám ostatně věk :)

Napište mi, jak to máte vy. Strašně mě zajímá, jak ostatní ženy vnímají barevnou typologii.

68 komentářů:

  1. Mně se něco podobného přihodilo přibližně před rokem a půl... Prostě jsme se zahlídla někde v zrcadle a byla jsem "stará". Nevedlo to tedy ke změně barevného spektra (já netuším, co jsem, bo jsem tak nějak žila v tom, že jsem podzim a Liduška mi minule naprosto suverenně řekla, že jsem jasná zima, což mě dost zarazilo, takže fakt nevím :-) Ale vzhledem k tomu, že nejlíp vypadám v černé, bílé, červené, fuchsiové a tak, tak na tom nejspíš něco bude :-) ). Ale přestala jsem se skoro malovat, používám vlastně jen makeup (někdy pudr) a to jen lehký, tvářenku sporadiky a spíš bronzer na kontury, když už, maličko řasenky, žádné stíny a pomaličku se přesouvám k výraznějším rtům (já tomu říkám výraznější rty, normální lidi MLBB :-) ). Vzhledem k tomu, že se mi v posledním roce fakt strašně zlepšila pleť, tak s tím nemám žádný problém a na poslední párty byl o deset let mladší mladík úpřímně šokován, když jsem se přiznala, kolik mi je, takže efekt tam asi bude :-) Sbalit mě nechtěl, takže v tom žádné postranní úmysly nebyly ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reni, podle mě jsi tlumená zima. Musíme se potkat, rozhodně chci vidět, jak vypadáš s výraznými rty :)

      Vymazat
    2. Liduška je dobrá, musím se jí zeptat taky;-)))

      Vymazat
    3. S těmi rty asi tak - mám dizao balzám v odstínu Camelia a používám relativně střídmě, ale miluju ho :-) Dělá mi takové ty rty ve stylu "heč, sežrala jsem kilo malin" :-)

      Lidu, však já ti věřím jak bibli :-)

      Vymazat
    4. Jo jo, kde bychom všechny byly bez Liduš... :D

      Vymazat
  2. Reni, já myslím, že ty ses tak nějak dost krotila, co se barev týče. A výraznější barvy mi k tobě jdou.

    Nuf, rozhodně velmi zajímavý článek. Naprosto souhlasím. Ono experimenty s barvami jsou krásná věc, ale když to ve výsledku škodí, tak to nemá smysl. Takové ty rady ve stylu "nebojte se experimentovat" jsou sice fajn, ale pokud člověk ví, co mu sedí, není důvod měnit, možná sem tam zkusit něco nového v menší míře (např. doplňky, lak na nehty). Já osobně absolutně nemám ponětí, jaký barevný typ jsem, a po těch x hodinách strávených tím, že jsem se to snažila vyzjistit, jsem to vzdala. Tuším, že bych mohla být léto, ale odborníci mě tipovali na podzim (absolutně si nemyslím, že jsem teplý typ).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Jaruško, podle mě jsi vysloveně teplý typ. Podle mě jsi podzim jako já :)
      Jak si tě pamatuju, seděly ti zlatavé a bronzové stíny a cihlovější rtěnky. A vzpomínám na tvoje krásně měěké měděné vlasy.

      Vymazat
    2. Také jsi myslím že Jaruška je teplý typ, akorát mě se zná že je jaro:)

      Vymazat
    3. Tak to jste mě teda dostaly, holky. Já to od včerejška zkoumám a něco na tom bude, sakriš. Ve výrazně studených (zima) barvách se vůbec necítím, ale černou i bílou klidně vezmu. A tlumené léto taky asi nebude ono. Na podzim jsem, řekla bych, málo teplá. Vidím to nakonec asi opravdu na to jaro. Lída má zase pravdu (jako vždy) :D Docela dost mě přesvědčil fakt, že barvy, co jsem si myslela, že jsou studené a letní, a které si instinktivně vybírám, jsou jarní (např. tyrkysová, tmavá modrá).
      No... Stejně už jsem byla veprostřed uklízení šatníku i makeup taštičky, tak to teď můžu dorazit. Ale já teda narozdíl od Nuf asi nic neušetřím, protože se mi teď chce nakupovat :D

      Vymazat
    4. :D Neboj, však já taky právě nějak nešetřím a už mám na cestě další stíny...

      Vymazat
    5. AAAa uvaha spravnym smerem :-) Asi budu taky muset zavolat Lidusce :-)

      Vymazat
  3. Ahoj, naprosto souhlasim. Od urciteho veku je proste dobre vedet, ktere barvy nam sednou, rozjasni plet a rozzari oci. Barevna typologie me zajimala uz dlouho, asi pred rokem jsem si nechala udelat analyzu od odbornika. Byl mi potvrzen letni typ. A je pravda, ze barvy dokazi kouzlit. A kdyz mam chut na nejaky barevny "vystrelek", poridim si v barve, ktera mi jinak neslusi, nejaky doplnek (kabelku, naramek:) a jsem spokojena..L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně ty doplňky nebo drobnosti, které nejsou blízko obličeje, paseku neudělají. Laky na nehty v nevhodných barvách zatím nevyhazuju :)

      Vymazat
    2. Jo, mládí unese hodně a souhlasím s tím, že když je člověku pětadvacet a nalíčí se, ok, pěkný, nenalíčí, pořád tam nějaká ta jiskra bude. To je důvod, proč se zatím nemaluju nijak moc. Je mi čtyřiadvacet a nepokládám to za nutný.
      Barevná typologie podle mě funguje. Na subtypy musíte mít teda už sakra oko, ale alespoň teplé a studené barvy je dobré si rozdělit. Myslím si, že jsem docela jasný zimní typ, podle supervizáže jsem se po chvíli bádání zařadila do chladné zimy.
      Laky na nehty je taky to jediné, co si nechávám i ve "špatných" odstínech. :-) A sem tam beru na milost i doplňky v barvě žlutého kovu, šperky si takové cíleně nekupuju, vím, že mi nesluší, pokud má ale kabelka/boty/tričko zip nebo zdobení ve zlatě, neřeším.

      Vymazat
    3. Je to tak, barvy dělají strašně moc. A po třicítce je prostě potřeba tomu těmi barvami pomoct :)

      Vymazat
  4. www.supervizaz.net - tahle paní je považovaná za odbornici (žije teda na Slovensku)+ má moc pěkný blog, kde jsem se dozvěděla hodně věcí o oblékání podle typu postavy a hlavně o barevné typologii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně je to asi ten nejlepší blog ze všech českých a slovenských, co jsem projela. A podle mne je lepší dokonce i než plno anglicky psaných blogů.
      Autorce bych se do rukou klidně svěřila :)

      Vymazat
  5. Ty jo Hani, to zní zajimavě! A divím se, že jsem u předních českých blogerek a vizážistek o něčem takovém nikdy nečetla, přitom určení spravného typu může člověku asi hodně pomoci.

    Hned jdu zkoumat, co jsem já a jsem tedy zvědavá, co mi vyjde ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, zrovna u tebe na blogu jsem dneska zkoumala, zda ty rezavé vlasy a růžové rty sedí k sobě :) Ale jsi mladá a svěží, je léto. Takže proč ne :)

      Vymazat
    2. No pozor, tricitka uz mi pomalu klepe na dveře :-D A ony ty barvy na fotkach vypadaji uplne jinak, rtenky mi to vzdycky sezere a vlas y jsou oranzove jen na slunicku

      Jinak ja bych se nezlobila, kdyby jsi napsala, ze uz je to moc nebo se to ke me nehodi, nekdo mi to rict musi kdyz to sama nevidim :-D

      Vymazat
    3. No, to je právě to, že z fotek se to skoro nedá poznat. Navíc fotky mění a kradou barvy. Tohle prostě musíš buď sama nebo nějaký spolehlivý odborník face to face...

      Vymazat
    4. Veru myslím si že jsi zima:)

      Vymazat
    5. Tak jsem koukla na tu zimu a řekla bych, že jsemsev tom našla a pokud tomu tak je, mám ohromné štěstí, protoze mi vlastně vyhovuje skoro vse, nikdy jsem se moc nelicila a vyrazne rtenky miluji ;-)

      Vymazat
    6. To je právě ta intuice a vkus :)

      Vymazat
    7. Slečně Veronice: zima nebo léto nedokážu odhadnout, ale jednoznačně studený typ. Řekla bych, že zrzavé vlasy vytahují z pleti červený nádech a člověk pak vypadá, jak v horečce. Teplé barvy bych jednoznačně nevolila.

      Vymazat
    8. Já bych Verče taky doporučila základní tmavší hnědou barvu vlasů. Myslím, že by v ní působila sofistikovaněji a výrazněji.

      Vymazat
    9. Já se teda přiznám, že jsem na nevhodné použití červenorezavých tónů ve vlasech vysazená. Neberte to nikdo osobně jako rýpání, já si toho jen všímám, protože sama jsem si červenými experimenty s vlasy prošla. A tak nějak mě baví pozorovat ostatní, protože mám pocit, že ta barevná typologie ddocela funguje. :-) (A docela bych věřila tomu, co tu psala někde níže jedna komentující, že většina Češek patří k letnímu, tedy chladnějšímu typu. Jak si toho celkem dost všímám, tak mám pocit, že chemická rezavá/červená/měděná sluší v našich podmínkách fakt málokomu.)

      Vymazat
    10. Holky, já vím že mě spousta z vás v té tmavé hnědé měla raději :-D

      Ach jo! Jenže na zimu ta světlá je lepší, jak nechodím na solárko a nepoužívám makeup, tak jsem v hnědé byla jak smrt.

      A jako opařená nevypadám, to se nebojte. i když třeba za pár let, až/pokud se ,,najdu" dokonale a budu někde jinde, to uznám :-)

      Vymazat
    11. Veru ono by stačilo vyměnit zrz za červenou, třeba mahagon, a nechat ji pouze jako podton. Třeba že základ bude nějaká tmavší hnědá čokolada a do ni se přidá trocha toho mahagonu. Vysledek by měl byt hodně dobrý:)

      Vymazat
    12. A ja se te cervene pořád bráním a hlavně asi neumim poznat, co jsou chladne a teple barvy, ja myslela, že čokoláda je teplá. Každopádně prohledla jsem si více svých fotek i starších a vidim, že ta světlejší barva do zrz mě tak nějak upozaduje, v tmavší jsem výraznější.

      Na zimu mi to asi sedlo, ale ted ze me kadeřnice asi radost mit nebude :-D Moc děkuji za rady!

      Vymazat
    13. I červenou můžou studené typy nosit. Pokud se bavíme o ryzí červené, ne o těhle odlescích, tak to ale musí být malinově červená dorůžova, ne rajčatově rezavá. Jenže je dost těžké těhle tónů doma dosáhnout, s oblibou ty barvy do tepla jdou a dělají to i "normální" hnědé, že chytají spíš do zlatova, než do studených odstínů.

      Vymazat
  6. Díky za tip na blog, tohle mě dost zajímá:) Je pravda, že už přece jen ve třiceti vím, co mi fakt sedne a co tak úplně ne, ale pořád mě baví v kosmetice trochu experimentovat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já určitě neříkám "ne" experimentům. Ale musí to být prostě v určitých barevných mezích, abych si neuškodila. Netvrdím, že na blog nevyfotím pro můj typ nevhodné líčení, ale nepůjdu v něm na prezentaci :)

      Vymazat
  7. Perfektni clanek! Uz mi neni ani 35 :-), zrovna se stehuju a tak sedim nad haldou satu, kalhot, kabatu, topu, bot a tunou kosmetiky.. V mladi jsem byla docela extravagantni, a protoze jsem nikdy nemela hluboko do kapsy, je muj kosmeticky arzenal HODNE rozsahly a barevny. Chtela jsem vlastnit vsechny limitky, a tak me ceka vyrazovani a ujasnovani si, co mi slusi a co ne. V obleceni se uz trochu orientuju, navic mam komu je davat, tak to neni takovy problem, ale ta kosmetika... Dekuji za stranky, uz se do nich norim.. Misto uklizeni, achjo! Jo a mas nadhernou barvu oci!
    Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, moc děkuji! A přeju ti, aby ses v tom našla tak jako já. Ono potom i to třídění věcí je snazší a cítíš se potom strašně lehce. Když víš, že si necháváš jen to, co ti prospěje, máš pocit, že máš v životě krásně uklizeno :)
      Já dám veškerou kosmetiku do Blogsale a z utržených peněz nakoupíme žrádlo nebo jiné vybavení do útulků :)

      Vymazat
  8. Kolikrát mám pocit že ty mladé kočky jsou jako čistý list papíru a můžeš tam namalovat co chceš, jaro, léto, podzím , zimu a vše bude vypadat super. Ale s přibyvajícími roky už to tak jednoduché není a je fakt potřeba ty barvy ohlidat.
    A to zrovna píše ta co rok co rok se snaží o návrat do mladých let v podobě výrazné zrz barvy na vlasy a pak vypadá jako prodavačka v sovětském obchodě se zeleninou:) Ale doufám že skoro ve 40 už jsem se konečně uklidnila a zustanu věrná své zimě:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D ty jsi prostě ďábel. Moc díky, že jsi mě k tomu podzimu nakopla. Chvilku jsem váhala i nad tím jarem, ale už vím díky Supervizáži, že na jaro jsem moc teplá (to zní docela blbě :D, ale tak co už).

      Vymazat
  9. Ja som u pani Oravcovej absolvovala poradenstvo, subjektivne som inklinovala k tym farbam, ale typovala som sa inde, takze som sa rozhodla ist k nej. Potvrdila mi farebny typ tlmena jesen, dala mi vzorkovnik farieb, ktore sme predtym odskusali, no a teraz ked nieco kupujem objednavam uz viem presne ktoru farbu ano alebo nie..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je naprosto ideální stav. :)

      Vymazat
  10. to ja naozaj pekne zamyslenie. ja som blizsie k 40 tke ako 35 ke a na to, co mi pristane som prisla pred asi 4 rokmi. v podstate moj styl je na sposob znacky Gant. ciste linie, par farieb- hlavne navy, seda, biela, bezova, troska ciernej, kvalitne materialy, zo vzorov pruzky...
    a licenie- pekna plet, vobec mi nevadia vrasky, ale plet musi byt rozjasnena, cize fajn lahky zaklad, licka, spirala, pery, ja to volam makke, cize jemna broskynovo ruzova, koralova. vlasy nefarbim, cize o starost menej.
    akurat vobec netusim, co som za typ, niekto mi hovori, ze zima, iny, ze jesen? netusim, ale typovo som ako anna friel alebo evangelina lilli. v zime bledsia, v lete opalena do zlta, pehy celorocne, svetle oci a tmave vlasy aj obocie...
    ale aj ekby mi povedali, ze mojmu typu pristane cojaviem oranzova, tak si ju nedam, kedze sa v nej necitim. cize treba pocuvat troch aj vnutorny hlas.
    PS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obě tyhle herečky bych viděla jako studené typy, tedy tu zimu.
      A souhlas s líčením, pletí a intuicí :)

      Vymazat
    2. Viděla bych to na tmavou (jmenuje se to tak?) zimu (vzdor pihám). Tu terminologii mám zažitou trošku jinak, zimní typ rozdělený na jižanský podtyp a Sněhurku. A je fakt, že jižanský typ má proti Sněhurce tmavou, až olivovou pleť (to by odpovídalo), zatímco Sněhurka zřetelně studeně růžovou (což pak může svádět k onomu poměrně matoucímu tipování jižanky úplně opačně na teplý typ).

      Vymazat
    3. Přesně tak! Překvapilo mě, kolik i vysloveně výrazných a tmavých typů žen patří vlastně do stejně škatulky jako Sněhurky.

      Vymazat
  11. Pod ten článek bych se podepsala! Mně se stalo to, že moje mamka kdysi těsně po revoluci absolvovala vizážistický kurz a hned se jala mě otypovat. Bohužel jí ale právě chybí ten cit (promiň mami:-)) a tenkrát taky typologie byla u nás v plenkách... Takže mě špatně otypovala jako zimu, já jí věřila a celý mládí jsem nosila barvy a líčení, ve kterých jsem se moc necítila, ale když jsem tak byla otypovaná, tak ... :-D Už mi taky dávno není dvacet a při nedávném prohlížení fotek z nějaké akce jsem se zhrozila, jak vypadám staře, nesympaticky a tvrdě. Takže abolvování všeho možného + supervizáž a výsledek - tlumený světlý neutrální typ :-D A takhle se taky cítím nejlíp a najednou mě víc balí chlapi:-) Absolutně nemůžu velký vzory, tmavý křiklavý barvy a dokonce jsem zjistila, že mi špatnou službu dělalo i líčení spodních řas - ale to už je zase jiný faktor - věk. Prostě - čím starší, tak čím méně, tím lépe:-) Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, o to jde. O ten celkový výsledek a vyzařování.
      Proto právě nebudu křečovitě vytvářet kontrasty s barvou duhovky a podobně, protože ve výsledku jsem tvrdší a výraznost tohoto rázu není na místě.

      Vymazat
  12. Barevná typologie je zapeklitá věc....Sama jsem si udělala kurz....áááá stejně nevím jaký jsem typ :-))))) Dokonce ani lektorka si u mě nebyla jistá....léto s prvky jara, hihi...udělala jsem si různé typologické dotazníky a skutečně jsem něco mezi :-) Nejen článek je zajímavý, ale i tato diskuze. Hodně z Vás tu píše, že je podzimní typ...My se třeba zrovna v kurzu učili, že podzimních typů je u nás málo cca 10%, převládá letní typ cca 70%, zimní typ cca 15% a jarních typů je jen asi 5%... Prosím Vás ty čísla berte s velkou rezervou. Podzimní typ se údajně vůbec nikdy neopálí jako příklady jsme si uváděli Sáru Saudkovou a Václava Havla....to jen jestli byste našli společné charakteristiky. Bylo to hodně zajímavé zkrátka. A je to tak: k obličeji dávat barvy co lichotí barevnému typu, kalhoty, pásky, kabelky, náramky a samozřejmě boty můžeme experimentovat. V líčení očí není ani tak důležitý celkový barevný typ,ale barva duhovky...tedy v šedým, zeleným a modrým očím nejvice sednou odstíny hnědé a fialové (samozřejmě jak hnědá, tak fialová může být teplá i studená), hnědé oči si mohou dovolit zelené, fialové, modré, šedé stíny....vždy jde o to vytvořit kontrast k barvě duhovky.....Abych pravdu řekla po absolvování kurzu na barvovou typologii dost kašlu, asi by to mělo být naopak...ale tím, že mi bylo řečeno, že jsem opravdu smíšený typ, tak to mám ve finále snažší:-) mám barvy, které si nikdy nevezmu a barvy, které mám ráda, dobře se v nich cítím, je to tak nějak pocitové....největší komplimenty sklízím s jemnými pastelovými barvami, jak teplých, tak studených odstínů...no babo raď fakt :-) Nicméně na stránky Supervizáž hned jdu...třeba budu chytřejší!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Hm, tak chytřejší nejsem:-( Našla jsem se v letním světlém a v jarním světlém typu:-) A do Žiliny z Chebu fakt nepojedu. Takže kdyby náhodou tady někdo věděl o někom dobrém v rámci ČR a pokud možno ne z Ostravy, sem s ním. Díky :-)

      Vymazat
    3. A tak já připouštím, že se mohu mýlit s tím podzimem. Ale v tom případě už nejsem fakt nic :) Když se koukneš na podzim na Supervizáži, zjistíš, že to opalování taky není dogma. Jen to je jeden z předpokladů.
      A s kontrastem nemohu souhlasit. Je to krásná myšlenka, ale konkrétně ke mně se moc aplikovat nedá. S fialovou si umím vytvořit krásné líčení, zde na blogu vždy sklidím pochvalu. Ale v celkovém barevném kontextu ty oči vysloveně razí, vystupují a pleť nemá tu obvykle krásně měkkou lehkost.

      Já to mám dost těžké, když mám vysloveně světlé oči, zlatavě tmavou pleť, světlejší vlasy a poměrně tmavší obočí :D

      Vymazat
    4. Tak ono to není vysloveně o barvách. Já bych se té typologie přece jen přidržela. Ta fialová může být vínová i švestkově modrá a to už jste v úplně jiném barevném spektru. Když to vidíte izolovaně, tzn. jen líčení a barvu očí, tak těžko posuzovat, jak moc to sluší. To je právě nutné v celkovém vnímání na obličeji. A málokterá z nás jsme navíc "čistokrevná". Já mám na zimní typ od přírody poměrně světlé obočí i světlejší vlasy (ty si teda barvím, přiživení na tmavší odstín mi vyloženě prospělo), na slunci mi dokonce šisují do teplých tónů. Díky zeleným očím a teplým odleskům ve vlasech jsem se mylně v pubertě tipovala na podzimní typ. (A nosila jsem cihlově oranžové oční stíny a červené vlasy.) Ze zimy mám typicky světlou, téměř bílou pleť, která se neopaluje a výrazné oči, sice zelené, ale intenzivní, čistou zelenou, nemám v očích žádnou příměs žluté, hnědé nebo něčeho podobného. :-)

      Vymazat
    5. Určitě souhlasím. Jde hlavně o to, že konkrétně švestková nebo lilková by u mne musely na oči být velmi málo pigmentované, abych je mohla unést. Nebo jen jejich dotek u řas... Jsem asi tlumená. Ale rozhodně tuto variantu nezapovídám, vím o ní.
      Hodlám se tomu určitě pověnovat víc, věřím tomu a chce to prostě načíst víc. Právě proto, že nikdo není typický a čistokrevný :)
      Já třeba nemám pihy, opaluji se skvěle do tmavě zlaté, vlasy mám tmavě blond :D Zmatky...

      Vymazat
    6. I tohle by mohlo být vodítko. Když je člověk takhle nejednoznačný, tak to podle mě trošku svádí hádat na tlumený typ. Pokud to můžu soudit, tak i ty oči mají "jinou" zelenou než vidím třeba u sebe. Není to čistá zelená, vidím v tom dotek něčeho mezi žlutou, oříškově hnědou. Podtón a "výraznost" pokládám osobně za klíčové vlastnosti, jinak je fuk, že jste celoživotní blondýna jak poleno, tak přece nemůžete být zimní typy. Můžete. (Je to samozřejmě blbost hádat to z popisu, chtělo by to alespoň celkovou detailní fotku tváře, ale zatipuju si, jen tak z legrace, když už je tu taková vášnivá diskuse a některé se v tom ztrácíme, tak dám vplen další názor, ať je to zamotanější: že by jarní typ? :-) A právě proto si myslím, že vytváření nějakých kontrastů nebude fungovat. Kontrast buď v tváři máte nebo ho až tak nemáte a pak ho barvičkama nenaženete, protože to bude strašně násilný.

      Vymazat
    7. Já jsem za to moc ráda :)
      Váhala jsem mezi jarním a podzimním typem, ale na webu paní Beáty Oravcové jsem se dočetla, že pokud první dojem z odlíčené a nahé tváře je vysloveně teplý, je to podzim. Kdo mě zná, určitě mi dá za pravdu, že na mně razí oranžová, teple hnedá a zlatá. A k tomu mám ještě přirozeně zářivou pleť ve smyslu lesklejší. Takže podle toho všeho jsem se vyhodnotila jako podzim.

      Vymazat
    8. No, paní Oravcová na to určitě má lepší oko, já si jednoznačně podzimní typ představuju jako bledou pihatou zrzku. Ale on i zimní typ může být blondýna, není to jen taková ta typicky tmavé oči, skoro černé vlasy a bílá pleť. Celá ta problematika je složitější a jistě i podzim je možný. Pokud unosíš fakt zářivě oranžovou, napovídalo by to, že by mohlo... :-)

      Vymazat
  13. Chtěla bych jednou být taky tak vyrovnaná žena jako ty ;-)
    Co se barevné typologie týká, tak stále tápu, asi budu studený typ, ale nevím nevím...zřejmě se to časem vyselektuje právě tím věkem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :)
      U mladých koček je to prostě volnější, neboj se, časem si to začneš sama od sebe hlídat. Prostě zjistíš, že v některých barvách to není ono.
      Jako my - starší kusy :D

      Vymazat
  14. Netuším jaký jsem typ, na tohle jsem jelito, neumím to poznat ani z detailního popisu pro amatéry :D jojo, věk je mrcha, naštěstí to zatím není až tak strašný, takže relativně zvládám svůj odraz v lesklých plochách, no je fakt, že někdy je to děs, jenže furt jsem to já, tak co nadělám ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) No jasně, nakonec to stejně jinak nedopadne :)

      Vymazat
  15. No ja se vubec neumím zařadit. Nevim ani jestli mi vic ladí zlato/stříbro:D atd. Docela by me zajímalo, co jsem. Kouknu na net!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy je to těžké. Ale věřím, že jednou se najde každá z nás :)

      Vymazat
  16. Ahoj, zajímavé zamyšlení - já sama se přiřadit neumím (když jsem teď projela ty stránky supervizáže, jsem na tom stále stejně) a vím, že matu i okolí - asi to bude tím poměrem studených a teplých pigmentů, možná ho mám proměnlivý :)) ale myslím si, že jsem nejspíše studené léto a pak mě zase zmate, že mi sluší i výrazné a syté barvy a některé černé, atd. Vzpomínám si na svého kadeřníka, který mi probarvoval vlasy a najednou říká: já si myslel, že jste teplá, ale vy jste studená!... tak si pak vyberte :) No, vybírám intuitivně a určitě ne vždy se dobře trefím .... do zrcadla se dívám minimálně, tedy pokud jde o oblečení - u makeupu to neplatí. A jsem 35++, aby bylo jasné, že i na mě se zub času neúprosně podepisuje. Je to pro mě zamyšlení, jestli někoho nevyhledat a mít názor toho, kdo se tomu věnuje. A kdo to je Liduška?? a kde ji najdu? Děkuji. K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsme na tom stejně:-) Mám kurz a stejně nevim, u ostatních většinou vim, ale u sebe ne. Je mi 41 a nijak zvlášť to neřešim. Myslím si, že mi sluší pastely, přitom občas sáhnu po nějaké výrazné barvě-červené, černé, fuchsiové....podle citu a nálady se to snažím nějak vhodně kombinovat. Možná se celá barevná typologie přeceňuje...jsou samozřejmě barvy, které nemám ráda-nemusím žlutou, oranžovou, některou zelenou, cihlovou, bordó...v těch mě asi nikdo neuvidí. Je to prostě úhel pohledu a hodně subjektivní záležitost. Jitka Singerová

      Vymazat
    2. Myslím si, že barvy jsou hodně důležité a nepodceňovala bych je. Ale můžete patřit mezi takové hodně neutrální typy co se týče teploty i intenzity barev.
      Liduška je naše velká přítelkyně, která umí poradit úplně se vším, na co si jen vzpomenete. Optám se jí, zda by se chtěla zde na blogu více představit a nechat na sebe svůj profesionální kontakt. Nicméně se obávám, že toho má už nad hlavu :)

      Vymazat
    3. Barvy určitě nepodceňuji a mám je ráda, a za Lidušku, respektive pár řádek o ní a za kontakt budu ráda. Ještě jednou děkuji :) Užívejte si léto a těším se na blogsale :)) K

      Vymazat
  17. já ani nevím :D jedna paní od Oriflamu nám to jakože určovala, ale taky nám říkala, že se má používat tmavší konturka než rtěnka a když není po ruce, může posloužit černá tužka na oči, takže no... moc bych tomu určení typologie nevěřila :D jsem typická sněhurka, průsvitná pleť, modré oči, vlasy mám přírodně popelavě hnědé, ale barvím si je na tmavou hnědou, která mě dělá výraznější :) řekla bych, že mi víc sedí makeup s podtónem do žluta, ale určitě bych řekla, že jsem studený typ :D nejlíp se asi cítím v pastelových barvách, ale co se týče barev, tak to hrozně střídám. jeden měsíc se mi líbí mint a broskvová, další královská modř a potom zase neonová růžová :D takže prostě nosím co se mi zrovna chce. co se týče líčení, tak tady mám ráda jen velmi neutrální oční stíny - tóny růžové a hnědé, ale zase ráda sahám po barevných rtěnkách. je mi 18, takže to ještě nějak neřeším :D bohužel ten první odstavec o kráse po probuzení na mě moc neplatí, mám ošklivou flekatou pleť (když pominu akné) a nevýrazné prořídlé obočí, takže vyjít nenalíčená si dovolit nemůžu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, takové paní z Oriflamu a jim podobné samozvané odbornice prostě pomoct nemůžou. Není na vině typologie, ale neodbornost dam, které si udělají základní kurz a rozdávají rozumy :)
      Jsi mladá kočka a jistě ti sluší úplně všechno. Ještě máš čas toho hodně vyzkoušet, než budeš sahat po jistotě. I já jsem měla několik barev vlasů, snad veškeré možné barvy rtů, očí a nehtů. A je to tak dobře :)
      Hlavně se u těch barevných experimentů a proměn bav, to je nejdůležitější :)

      Vymazat
  18. Mě je 35 za 21 dni :)) a stále nejsem schopna určit svuj typ. Cítím se ale nejlíp v černé a ta by mi slušet správně nemela ;(

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)