Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

4. 2. 2014

MEPIFORM SILIKONOVÁ NÁPLAST - prostředek ke zlepšení vzhledu jizev

Původně jsem absolutně neplánovala informovat svět o čemsi takovém. Ale protože to funguje, rozhodla jsem se ihned nafotit zbytky výrobku, co doma mám, a pomoct sdílenou informací těm z vás, které se trápí nějakou tou jizvou. 


Mám jizvu po císařském řezu. Ačkoliv se celý život hojím báječně, z různých důvodů tahle jizva nedopadla tak krásně, jak jsem čekala. V několika místech se vytvořil keloid - tedy zbytnělá tkáň, která tak nějak vylezla na povrch. A ani barevně není jizva příliš vzhledná. 
Miluju svoje děti a jizva je jistým druhem připomínky všeho toho kolem. Ale přece jen je zvláštní pohled na nahé tělo a ploché břicho, které díky cvičení vypadá uspokojivě :), přeťaté poměrně výraznou jizvou.
Netvrdím, že mám jizvu úplně strašnou a rozhodně nevyžaduje estetické zákroky, to zase ne. Ale proč nevyzkoušet nějaké ty bezbolestné zlepšující prostředky, že ano?

Už ani nevím, kde jsem se doslechla o silikonových náplastech na hojení i velmi starých jizev. Jednu jsem pro zkoušku koupila a ani jsem nic konkrétního nečekala.


Jak vidíte z detailních fotek, jedná se o měkkou silikonovou vrstvu v tělové barvě. Koupíte si plát ve velikosti podle vlastního výběru, případně se dají koupit kulaté náplasti na bodové jizvy i náplasti už nastříhané. Na trhu je také více značek téhož produktu v různých cenách. Já jsem se doslechla, že značku Mepiform používají v nemocničních zařízeních po léčbě popálenin, proto jsem zakoupila právě ji. 

Ustřihnete si náplast podle tvaru a velikosti jizvy, kterou plánujete ošetřit. Tělový silikon odlepíte od čiré plastové podložky a nalepíte na čistou a suchou pokožku. A nosíte třeba týden. Nebo i deset dní, pokud vám náplast vydrží.
Před sprchou a saunováním obvykle odlepuji, odkládám na umyvadla nebo do škříněk a po osušení se opět nalepím. 
tady jsem náplast nalepila poněkud křivě a vidíte kus jizvy, kterou řeším

Hned po prvním týdnu nošení jsem poznala pozitivní účinek Mepiform náplasti. Jizva byla znatelně vyhlazená, méně vystupovala, byla měkčí, pružnější a vypadala hydratovaná. Předtím jsem používala drahé kolagenové sérum, olejíčky i klasické vepřové sádlo, ale nic nemělo efekt. 
Takže pokračuji s používáním a budu doufat, že se bude vzhled jizvy stále vylepšovat. Plánuji vyzkoušet i jinou značku náplastí. 

rožky se poněkud odchlipují

Silikonové náplasti je možné používat i na velmi staré jizvy, ale je nutné vědět, že používání musí být dlouhodobé. Vylepšení je obvykle pozorováno po měsíci až roce používání. Rok to určitě nevydržím, na to nemám trpělivost. Ale zatím jsem nadšená! Pokud by to šlo stejným tempem dál, věřím, že zbyde jen jemná linka :)

A aby bylo mé shrnutí kompletní, zmíním se o negativech. Po dvou a více dnech je nalepená náplast nevzhledná - rožky se malinko odchlipují. Nicméně na funkčnosti to nic nemění, náplast výborně lepí i po opakovaném sundávání a lepení zpět.
Když nosíte oblečení ve výrazných barvách, náplast je pak špinavá a vypadá to hnusně. Rozhodně nevydržíte týden a spotřeba roste.
Pokud bych používala rok, vyjde to nakonec velmi draho!
A co chci zmínit nakonec - nejde o negativum náplasti, ale já ji zapomínám před sprchou odlepit :) Nicméně i tak drží dál :)

Doufám, že mi odpustíte poněkud netypickou a netradiční recenzi. Ale jizvy a jejich řešení s krásou rozhodně velmi úzce souvisí. A proto, že na sobě vidím velké zlepšení, chtěla jsem se s vámi podělit.
Třeba máte taky nějakou tu jizvičku, která vám není úplně jedno. 

Dejte mi vědět!

30 komentářů:

  1. ja mám na bruchu jazvu po odstránení znamienka. 5 stehov prosím pekne :( na jednej strane som rada, že nemám tú jazvu vystupujúcu, ak to býva v takých prípadoch (so šitím sa tu žiaden kožný lekár nebabre), je hladká, ale zmena farby tam je a je aj dosť rozsiahla. iný lekár sa len čudoval, prečo je to tak blbo zašité, že keby to šlo tak a tak (nerozumiem sa do toho) ,tak by nič nemuselo byť vidieť....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Je to šitím, lékařka mi řekla, že to schválně méně utáhla, že to chtěla zkusit - nechtěla jsem to moc rozebírat, protože jinak jsem byla s péčí lékařů i ostatního personálu strašně moc spokojená :)
      Holt gynekologové nejsou chirurgové a plastici a šlo o jiné priority... Beru to tak.

      Vymazat
    2. Taky mám nehezkou jizvu po císaři, uprostřed s hypertofickou (vyvýšenou) jizvou. Co mi na ní moc pomohlo bylo ošetření mikrojehličkovou frakční radiofrekvencí LIFTRON, které mi dělali tam, kde nebyla jizva vyvýšen a už po dvou týdnech od ošetření byla jizva menší a jakoby se stahovala k sobě. Na vyvýšenou jizvu uprostřed mi doporučili taky silikonové tlakové pásky, ale tam si budu muset na výsledky poškat daleko dýl. Platila jsem 1 900 Kč na Praze 1 a ještě jednou to budu asi opakovat. Kdo by chtěl zkusit taky, tak tady je odkaz www.mikrojehlickova-radiofrekvence.cz

      Vymazat
    3. Mám s náplastmi MEPIFORM taky velmi dobré zkušenosti. Po odstranění Bazalimu jsem měla jizvičku. Krásné se vstřebala. V současné době používám dál, obzvlášť teď kdy svítí sluníčko a chci místo chránit. JK

      Vymazat
  2. ahoj,za sebe doporučuji naplast siltape-vyhovovala mi více než mepiform.co se týče "nevzhlednosti" naplasti,kterou zmiňuješ v článku-tak siltape se každý den oplachuje vodou s mýdlem,vydrží tak až 3 týdny a u toho vypadá stále k světu;-) a finančně to vychází na necelých 500 kč za 3 metry náplasti,. jizvy ještě mažu newgel silikonovým gelem,hodně mi pomohl s blednutím jizvy a vyhladil i starší jizvy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky, tu právě plánuji. Prý je i silnější. Jsem ráda, že mi to potvrzuješ :)

      Vymazat
    2. není zač, je fakt skvělý.jinak,ještě jsem chodila i na biostimulační laser, ale ten je určen na čerstvé jizvy, do měsíce od zákroku...

      Vymazat
  3. U jizev nehraje roli jen schopnost kůže se hojit. Opravdu, jak výše napsala slečna, dost závisí i na tom, jak se to sešije. A myslím si, že i na místě, mám jizev několik, různé velikosti a paradoxně jedna z těch nejmenších se nepovedla. Pak se celkem nepovedla i jedna velká, nicméně, pokud bych to chtěla nějak řešit, asi spíš laser, plastika nebo podobná cesta. Pokud bych si vydržela rok kupovat a aplikovat tuhle náplast, stálo by mě to nejspíš stejně. :-) Na čerstvý jizvy mazání určitě, ale bude to samozřejmě taky podléhat vlivu výše zmíněných faktorů. Co podle mě pomáhá, ale opět to spíš platí na jizvy čerstvé nebo mladší, na ty starší ne, je bio lampa. Kdysi jsem ji měla naordinovanou v lázních po operaci a viděla jsem výsledky. Pravda, že bych si asi nekupovala pofidérní výrobek od podomních prodejců, ale ptala se lékaře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto se vším souhlasím, Dee :)
      Akorát já nemám chuť jít na žádné zákroky, lampy ani lasery... Tak zkouším tohle. A když se to nezlepší, taky se nezblázním :) Nicméně kdybych byla mladá a neusazená, tak mi ta jizva podkopávala sebevědomí :)

      Vymazat
    2. No, neinvazivní cesta je jistě příjemnější metoda, nicméně si porovnávám tu finanční stránku. Kdybych si střádala do prasátka to, co vydám za ty náplasti, nejspíš bych si z toho zvládla zaplatit zákrok a plastik by mě nejspíš dokázal "opravit" tak nějak spolehlivěji s lepším výsledkem. Taky jsem teda marnivá ženská se vším všudy a pro krásu ochotná ledasčeho, ale z operací, které nejsou nezbytné z důvodů ohrožujících zdraví nebo život, mám respekt. :-) Jinak mě moje jizvy až tak netíží, krom téhle největší... pokud se zdaří a fakt se to zhojí jen do tenké světlé čárky, není vystouplá,tak to ničemu nevadí. (A tady konečně bodujeme my, lidi v prakticky celoročním odstínu "ředitel vápenky", jizvy a vybledlé strie na nás prostě nejsou tak vidět. Já si nemůžu pomoct, ale vysolárkovaná kočka vypadá dobře, pokud má pevný bříško a nohy jak laň, ale ne, pokud už jí boky z dob puberty zdobí pár strií. :-)

      Vymazat
    3. Já na tebe dneska vůbec neumím reagovat, protože souhlasím s naprosto každým slovem :)

      Vymazat
  4. mě se jizvy líbí :) mám jednu pod okem ale bohužel zmizela víc než bych si přála :D ale jestli to někomu vadí, což chápu, tak tohle může bejt docela dobrý způsob jak se toho zbavit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě nijak nevadí jizvy, které se hojí nějak normálně. Ale ten tmavý keloid je pro mě takový nepřirozený.

      Vymazat
    2. psala jsem vám na mail ohledně blogsale :)

      Vymazat
    3. Baru, dnes jsem všechno vyřídila. Nic nového tu nevidím, prosím, ještě jednou. Asi spam nebo nějaký můj omyl!

      Vymazat
  5. vypadá to slibně, možná ji pořídím manželovi, byl zrovna na reoperaci staré jizvy... díky za tip

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkuste, mě to fakt mile překvapilo. Aspoň to jizvu změkčí.

      Vymazat
  6. Já mám na tváři 3 malé jizvičky (asi do půl cm) po tom, co mě chňapl náš první německý ovčák, nejsou zas tak moc vidět, zvláště s make-upem a jsem opravdu vděčná za to, že mi to sešíval plastický chirurg na plastice v Brně. Nicméně i po 10 letech jsou krapet vidět a v létě raději ani moc na sluníčko nelezu, protože se bojím, že by to na opáleném obličeji bylo vidět. Zkusila jsem i v lékárně vychvalovaný Cicaplast, nepomohl, různé krémy, taky nic, tak asi zkusím i tu náplast, o které píšeš a uvidíme :) Takže díky za post

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Strašně nerada čtu o dětech kousnutých psem :(
      Cicaplast je geniální, ale na jizvy podle mě ani tak ne.
      Doufám, že ti nějaké náplast pomůže a budeš spokojená :)

      Vymazat
  7. Haničko, tak osobně mám zkušenost s mepiformem na sobě, stejně tak jsme jej účinně aplikovali v práci na jizvy. Nicméně řádně erudovaný plastický chirurg ti nebude řezat či laserovat jizvu, co není rok. Je nutné jakmile je jizva a blízké okolí rány zahojené začít mazat a pravidělně provádět tlakové masáže, každý se ale jinak dlouho hojíme, proto nelze s jistotou říci, že do měsíce budu mít nevidtelnou jizvu jako sousedka Běta ;-) Tohle mám v hlavě ze společnosti plastické chirurgie, co se týče podpůrných gelů a mastí, tak tam takový efekt nebyl...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bubi, jasné. Já mám tuhle jizvu rok a půl a mazala jsem, masírovala, mám i baňky a chodila jsi i na čísnké masáže. Baňky pomohly, ale tyhle náplasti udělaly víc.
      Na plastiku ani laser nepůjdu, bolest mi bohatě stačila a není to zas taková hrůza :)

      Vymazat
  8. ooops edit: jizva, co není rok stará.

    OdpovědětVymazat
  9. Já mám jizvy jen po ekzému a musela bych se do náplasti asi zabalit :D
    Způsob šití samozřejmě dělá hodně - intradermální steh je hezčí, než klasický "uzel vedle uzlu" , zvlášť když je řez veden tak aby jizva vedla ve směru kožních řas, vrásek a tak. Nejhezčí jsem viděla zatím po "šití" tkáňovým lepidlem, ale to se nedá použít vždy.
    Zkus rohy náplasti zastřihávat dokulata, měly by se odchlipovat méně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by asi šlo, ale je to piplačka. Já mám tu náplast v kalhotkách, takže ten vzhled neřeším. Vadí mi pouze zabarvení, které vypadá špinavě, jinak to fakt neprožívám :) Horší je to asi, pokud to někdo má na viditelném místě.

      Vymazat
  10. Já mám bohužel opravdu dost znamének a dost z nich jsem si nechávala odstraňovat, naštěstí se většina zahojila dobře, ale zbyla mi jedna narůžovělá a jemně lesklá na zádech, podobnou ťupku mám na obličeji (ta je asi půl roku stará). O silikonových náplastech jsem přemýšlela, ale jizvy mám právě hladké a někde jsem četla, že to působí hlavně na keloidy :( Hledala jsem Siltape, ale na českém internetu snad nikde není, tak možná zkusím tuhle :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na té své jizvě pozoruju hlavně změkčení a zahlazení s povrchem, takže neposoudím, zda by to bylo i pro tebe. Ale dej si do vyhledávače pojem "silikonová náplast" a vyjedou ti i další značky a tvary.

      Vymazat
    2. siltape nakupuji přes vivax.cz, je to ofiko distributor pro čr a sr, stačí napsat na "eshopový" email. jinak první balení siltapu (3m) mi vydrželo 10 měsíců...mám bohužel nehezké jizvy a hojení budu mít ještě na dlouho, takže jsem objednávala další balení...

      Vymazat
    3. Moc děkujeme! Určitě plno dam ocení tvůj tip :) Přeju ti, aby náplasti pomohly a aby ses cítila báječně :)

      Vymazat
  11. Tyhle náplasti znám, taky jsem je používala na jizvy. Ten efekt tam opravdu je,ony na jizve,, pracují", nevím jak to jinak říct, prostě dělají ten efekt, jako když doktor doporučí jizvu masírovat.

    Me bohužel kvůli mistu moc nedržely a skarede byly už za pár hodin, ale nic lepšího asi není :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mi to přišlo účinnější než masáž. Zkusím teď tu silnější :)

      Vymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)