Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

2. 1. 2014

Tvoje starosti bych fakt chtěla mít

Loni mě napadla řada zásadních myšlenek. Pravda, také těch naprosto banálních a nedůležitých. Vlastně ani nevím, do které skupiny zařadit to, o čem si dnes budeme povídat.
 
Loni, bylo tomu asi někdy hned začátkem roku, jsem se začala hodně moc zajímat o bytový design. Nerozumějte mi špatně, vždy mě to bavilo a nikdy mi nebylo lhostejné, jak bydlím a čím se obklopuji, ale teprve až loni jsem objevila řadu nádherných blogů o bydlení, a získala tak nepřebernou studnici inspirací. Do té doby mě snad ani nenapadlo, že se bloguje o bydlení. Jasné, dnes se bloguje o všem, opravdu o každém prdu, takže proč ne o bydlení? Proč si na své stránky nedávat fotky své ložnice, kuchyně či záchodu? Když může někdo dávat fotky svého oka, útlého kotníku v nových botkách, toho, co právě povečeřel, proč by jiný nedal foto nové vázy, obrazu, či pohodlné sedačky.
 
Na začátku loňského roku jsem se ještě hledala. Jelikož jsem vše teprve objevovala, byla jsem hodně přelétavá. Líbilo se mi vše (samozřejmě v určitých mezích) a každou chvíli jsem byla rozhodnutá pro jinou vlastní cestu. Trvalo pár měsíců, než jsem se vyhranila. Víte, ono je to docela těžké. Přiznám, že i nyní se mi líbí více stylů, ale pouze tehdy, pokud si je trochu osaháte, poznáte, že nejsou pro vás. Z fotky cizího to vždy tak zřejmé není. Jako u všeho, i zde je potřeba vlastní zkušenosti. Máte to jako s líčením. Než jsem zavrhla valnou většinu barevných stínů, vyzkoušela jsem si je všechny, aby zjistila, že moje cesta bude dlážděná nude kostkami. Takže jsem i u nás doma chvíli experimentovala, někdy tak často, že to doma bylo každý týden jiné a děkuju svému chlapovi, že to přežil. Ne každý by ty změny ustál v klidu a s nadhledem.
 
No a pak jsem se našla. Tím pádem se také velmi zúžil seznam blogů, které mě zajímaly a inspirovaly. A s tím přišla i moje velenedůležitá myšlenka a nápad. Co takhle si založil vlastní blog o bydlení? Opravdu jsem s tou myšlenou chvíli koketovala a převracela ji v hlavě sem a tam. Celý ten troufalý nápad měl jasný podklad. Ve svém volném čase nečtu nic jiného než blogy o bydlení. Loni byly měsíce, kdy jsem nepáchla na jediný beauty či fashion blog český či zahraniční. Absolutně mě to nebavilo, neměla jsem důvod něco na nich hledat, nezajímala mě nová rtěnka či stíny, pouze nové dekorace a umístění polštářů. A prostě jsem tomu světu chtěla dát i něco svého. Víte, jako když si člověk připadá tak strašně důležitý a myslí si, že jeho názor a pohled na věc je tak jedinečný, že ho musí za každou cenu vykřičet všem. No a pak mě to trklo. Právě tohle já neuznávám. Mám ráda ty, kteří mají opravdu co říct a jejichž "sdělení" m hlavu i patu a má něco nového k nabídnutí. Mám já vůbec na to, abych v otázce bydlení nabídla něco nového? Popravdě nemám. Jsem sebekritická. Tím pádem mi nedělá problém být zdravě sebevědomá. Moje bydlení se mi líbí, ta cesta, kterou jsem se vydala, je skvělá, a je mi jasné, že je to jiné bydlení než ve většině českých domácnostech. Takže sebevědomě říkám, že jsem strašně spokojená. Ale sebekriticky vím, že takové, jako jsem já, tu už jsou. Jsou zavedené, krásně fotí (na rozdíl ode mě, kdy já jsem ráda, že nějak vyfotím barevnou skvrnu na ksichtě doplněnou rozmazanou řasenkou a mám hotovo) a umí to. K nim také moc ráda chodím. Takže rozšiřovat tento rybníček nebudu. Není to potřeba. Samozřejmě každý se rád pochlubí fotkou něčeho, co považuje za hezké. To je přirozené, proto také většina blogů s nejrůznější tématikou existuje. A jelikož ve svém okolí nemám žádnou kamarádku, kterou by bavilo to, co baví mě, nemohu s nikým o těch nových polštářích a umístění stolu pořádně diskutovat. Proto jsem sem několikrát loni hodila nějaké mini  náznaky fotek  interiérů. A tak to i nechám. Nebudu zakládat speciální blog jen o tom, prostě sem, do našeho blogu, který je o všem, co máme rády, tedy nejen o kosmetice, někdy zas třeba hodím post o bydlení. Ne často, abych vás nezahltila, ale tak často, abych sama byla spokojená.
 
Takže to je takové mé důležitě nedůležité rozhodnutí, moje nové předsevzetí (která si běžně nedávám) a plán. Pokud bude zájem, ráda vám někdy v daleké budoucnosti ukážu inspirace, které inspirují mě. Úžasné blogy českých hole se super nápady, dokonalým vkusem a krásně zařízeným bejvákem, které umějí citlivě kombinovat a zaměřit se na detaily, které pro většinu lidí nejsou důležité. A jelikož jsem o svátcích zase měla možnost navštívit pár českých domácností, tak nějak mám dojem, že podobné inspirace by se hodily naprosté většině žen. Nějak stále nechápu, proč řešíme jen hadříky a šminečky, případně figuru, tedy pouze to, co je viditelné všem. To, co máme za dveřmi, kde jsme jen sami, mnohým nedělá žádné vrásky na čele. Neberte to jako rýpnutí, i když mě jistě už znáte a víte, že já si někdy prostě rýpnu, i když to nemyslím zle, jsem taková, jedule jedovatá, jak mě oslovuje moje nejlepší kamarádka, od níž mi to vůbec nevadí, protože ji miluju a vím, že mě zná jak nikdo jiný, a tudíž vím, že je to velmi pravdivý titul (protože jen skutečnému příteli dovolíte, aby vám nastavil zrcadlo a přijmete výsledný pohled do něj bez zbytečného rozčilování se). Takže ne, není to rýpání, jen takové povzdechnutí. Ale je mi jasné, že my ženy potřebujeme inspiraci. Nebýt beauty blogů, mnohé by se dodnes nelíčily či nějak více v této oblasti neexperimentovaly, nestaraly by se o pleť tak, jak by se starat měly. Takže i tady vím, že vše chce čas. Blogy o bydlení jsou u nás, ale i ve světě stále ještě na začátku. Takže tomu dávám pár let a těším se.

Taky vím, že zde máte mnoho prostoru pro ale, však, nemáš pravdu, protože... Vím to. Koupit si rtěnku nestojí ani zdaleka tolik jako pořídit novou postel, všechny se zabýváme tím, jak vypadáme, protože se chceme cítit fajn, nejen proto, že je to vidět. Proto ty zájmy o beauty a fashion a ne o bydlení. Jenže pokud bych zde ke každému mému "a" měla hned dopředu dopsat i vaše logické "b", nikdy bych neskončila a já se potřebuju jít nutně vysmrkat. :)
 
Krásný start do nového roku! Bez ucpaného nosu!!!!

PS: V dnešním postu je samozřejmě mnoho nadsázky. Mě to nikdy netrkne, že ji nevidíte jako já, dokud mě na to někdo neupozorní. Ale tak je to pochopitelné, autor to vždy vidí jinak než čtenář, protože se ke slovům, do nichž své myšlenky zahalí, přidá v jeho hlavě celé pozadí dalších nevyřčených myšlenek a postřehů, které jemu společně s tím, co řekne, dávají jasný obraz toho, jak na věc koukat, ale jelikož čtenář je o ono pozadí ochuzen, může mít ze všeho o dost jiný výsledný pocit. Takže asi tak. Jo a jak vidíte, libuji si v nekonečných souvětích. :)

27 komentářů:

  1. Hrozně by mě nějaký takový blog zajímal, nikdy jsem se po nich nepídila, takže jsem ani asi neměla šanci nějaký najít, každopádně jsem zvědavá. A určitě se to bude hodit, jakmile budu mít vlastní domácnost :-) Jinak líbí se mi jak píšeš, že blog zakládat nebudeš, protože ti připadá "že nemáš co předat dál" to je hezké to uznat a myslím si, že by to stejně tak mohlo udělat tak 60% fashion a beauty blogerek (a obávám se i včetně mě, ale já už jsem to také několikrát na svém blogu uznala :-D), hned by se to pročistilo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda a určitě v budoucnu ukážu pár skvělých blogů.

      Vymazat
  2. A to já bych se s tebou o tom pobavila ráda - jenže mám úplně jiný vkus a hlavně: bohužel jsem přesně ten typ, co popisuješ. Já chci mít doma čisto a útulně, ale abych všechno ladila a vymýšlela, na to nemám talent ani mě to moc nezajímá. Já už si pak toho kolem sebe ani moc nevšímám, spíš to jen užívám :) A jdu ještě dál - mě to nějak nebaví ani na těch návštěvách, vůbec neřeším, kdo co doma má :) A jako třetí průšvih zmíním to, že se mi ten moderní nejrozšířenější styl prostě ani trochu nelíbí... No, prostě jsem diletant proti tobě, to už víme :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, však mně se ta rozšířená rádoby moderna také ani trochu nelíbí. A myslím, že spolu máme spoustu jiných témat na řešení. :)

      Vymazat
  3. Doma se to snažím mít pro mě útulné a pohodlné, ale neřeším nějaké styly nebo inspirace na netu a jak píše nuf na návštěvách vůbec neřeším jak to tam vypadá, jdu přece za těma lidma, ne jim očumovat barák a pak ho hodnotit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já osobně si myslím, že člověk hodnotí vše, aniž si to uvědomuje. Malý, velký, tlustý tenký, krátká sukně, barva punčoch, prostě vše je hodnocení. :) A už to, že si řekneš jééé, tady je pěkně, je hodnocení. Nevím, proč vnímáme hodnocení z negativní stránky. :) Pochvala je taky hodnocení, ne?

      Vymazat
    2. Nevím, jak to myslela Agnes, ale já to mám tak, že bydlení ostatních neřeším. Líbí se mi bydlet stylově a pěkně, ale je mi celkem jedno, že moji přátelé tak nebydlí. Mám to asi jako s make-upem - nevadí mi, že moje kamarádky se líčí Rimmelem a Essence, ale já bych si to na obličej nedala. Nemám ale potřebu šířit osvětu a cpát jim do hlavy, že si mají koupit radši něco z parfumerky.
      Proto ráda chodím na blogy, kde jsou lidi, kdo budou nadšeně óchat nad novou rtěnkou a kde se dozvím, co a jak koupit a používat. Pokud přidáš posty o bydlení, budu moc ráda, ráda se inspiruji :-)

      Vymazat
    3. Já myslím, že to Agnes nijak špatně nemyslela, naopak si myslím, že to myslíte obě podobně a já s vámi souhlasím. Jen si myslím, že na inspiraci není nic špatného a nemá to nic společného s očumováním a následným hodnocením. Prostě tak, jako se necháváme inspirovat v líčení (jinak byste tady nebyly, ty ani Agnes) nebo v modě, tak není na škodu se nechat inspirovat i v jiných oblastech, třeba právě v bydlení. To je celé a nemyslím si, že je na tom něco špatného a není nutné pohrdat trendy v bydlení, když je hltáme v hadrech a šminkách.

      Vymazat
    4. Děkuji za shrnutí, dobře a pěkně napsáno. Rozumím a souhlasím :-)

      Vymazat
  4. Prosím o ukázku co nejdřív, ráda se inspiruji, přece jenom snad letos se s manželem dočkáme nového domu, takže vítám každou inspiraci:) A popravdě, myslím, že bys klidně mohla na tenhle blog občas hodit něco o bydlení, nebylo by to vůbec na škodu:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu se snažit nějaký souhrnný inspirativní post udělat co nejdříve.

      Vymazat
  5. Bytový design? Sem s ním :) Ale jste můj nejoblíbenější kosmetický blog, tak prosím tu kosmetiku taky, nebýt vás, dodnes jsem se nepotkala třeba s By Terry a to by byla vážně škoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkujeme! A rozhodně nehodláme ani v nejmenším nic měnit na našem zaměření, jsme i vždy budeme kosmetický blog, to ostatní je tu vždy jen velmi okrajově jednou za pár měsíců jeden post a tak to i nadále zůstane.

      Vymazat
  6. Jsem zvědavá. :)
    Krásný start do nového roku i Tobě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky a budu se snažit nezklamat. :)

      Vymazat
  7. Takyto post som teda necakala, waw, to si napisala specialne pre mna?! :-)) Hned by som sadla k tebe na "sofa" a pokecala!!!
    Manzel isiel uspavat synceka a ja som slubila, ze idem hladat na internete vypinace a zasuvky do nasho noveho domceka a este povedal "nie ze tam zas budes citat o tych svojich kremikoch" hihi, no aj tak som si otvorila vas blog….a tu toto! Az mi sanka spadla!
    Ja som teraz taka rozpoltena, ficim na kozmetickych blogoch a zaroven na byvani a neviem, co skor pozriet. Dokoncujeme dom a koncom jari by sme sa chceli nastahovat, takze je co pozerat, hladat a vymyslat. Mna to strasne bavi, zariadovanie je moje. Po nociach sedim na internete a googlim. Uz som zariadila jednu velku wellness prevadzku a uplne som tym zila, ako by som to pre seba robila. A teraz naozaj robim pre seba :-)) Velmi sa tesim, bavi ma to, ale na druhej strane aj kozmetika…len keby toho casu bolo viac.
    Ja zasa naopak, moje kamaratky sa sice licia, su pekne, upravene, ale maniacky na kozmetiku nie su a nemam sa s kym o tom bavit. No o zariadovani ano, pretoze sa stahujeme do stvrte, kde je 130 domov - same novostavby, niektor uz byvaju, teda mame spolocne temy, pozyvaju nas, posielame si vizualizacie, fotky pre inspiracie a tak… Je to super, taketo nove kamosky! Len som prave rozmyslala, ze som zatial medzi nimi nespoznala aj kozmeticku maniacku :-(
    Takze idem pozerat vypinace a dufam, ze coskoro das tie blogy, neviem sa dockat!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ti velmi přeji úspěšnou ruku při zařizování a v dobrém závidím, také bych si od podlahy ráda vše zařídila. A kosmetika tu budu vždy z 99%, to se nikdy nezmění, takže snad bude uspokojená i kosmetická maniačka v tobě. :)

      Vymazat
    2. Dakujem, velmi sa z toho tesim, zariadovat vsetko podla seba je skvele. A este aj ked mas aj podobne "postihnute" susedky, este lepsie.
      Ja ak pridem niekde na navstevu a nie je to podla mojho vkusu, nevnimam to velmi, nekritizujem, nevsimam si. Ale ked ma nieco zaujme, zapne sa vo mne radar a scanujem! :-) Vtedy vnimam kazdy detail, inspirujem sa.

      Vymazat
    3. Tak v tomto to mame dost podobne, taky se tu kazdy zarizoval a jeste zarizuje, takze jakmile nekdo udela neco noveho, hned se jdeme podivat a o inspiraci vazne neni nouze. S kosmetikou to az tak horke neni :-).

      Vymazat
  8. Já se nemůžu dočkat, až si jednou zařídím svoje vlastní bydlení, od nuly, kde si udělám vše tak, jak chci já. Sice jsem spíš ten tip "hlavně čisto a útulno", jak píše nuf, ale taky bych si to přála tak nějak estetický. Já bych si strašně přála interiér jako má blogerka Mariannan - pro někoho možná nuda, ale pro mě naprostej sen a představa a o ideálním bydlení :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, Mariannu také sleduji, líbí se mi její styl nejen v bydlení a jelikož je to Finka, tak prostě nemůže jít špatnou cestou, na severu to prostě umí. :)

      Vymazat
  9. Po novem roce vysel clanek ze snad kazdy paty? se stydi pred navstevou za to jak bydli. To je celkem smutne, na druhou stranu si myslim ze v cr to jeste neni tak strasne. Nejvetsi nesoulad jsem zazila v polsku, kdy jsem se setkala s tim, ze lidi dost dbaji na zevnejsek a znacky, ale doma maji tak akorat velkou televizi (protoze o tom se mluvi) a o zbytek se moc nestaraji. Pochopitelne to tak nema kazdy, ale setkala jsem se s tim ve vetsi mire nez jinde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně smutné, pokud se každý pátý stydí za své bydlení. To snad ani není nutné. Já stále věřím, že změna k lepšímu bydlení nemusí být nutně finančně nákladná, tak, jak jsem je ještě nedávno nesnášela, tak nyní vidím mnohé DIY projekty jako skvělou alternativu a úžasnou inspiraci.

      Vymazat
  10. Ráda vyhledávám a čtu blogy o bydlení.Ale má to jeden háček-sotva si nějaký blog o bydlení oblíbím,blogérka s psaním skončí.Takže budu ráda když budu moct nakukovat k Vám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás to bude o bydlení opravdu velmi okrajové, nerada bych zklamala vaše očekávání, ale jsme blog kosmetický. Bytový design miluju, ale zaměření blogu měnit určitě nebudeme. Nicméně pokud si počkáte, určitě sem někdy článek o bydlení přibude.

      Vymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)