Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

2. 12. 2013

mírumilovné pojednání: DRAHÉ vs. LEVNÉ

Omílané téma bych chtěla probrat pokud možno objektivně a hlavně bezkonfliktně. Už dávno před poslední bouří ve lžičce vody jsem chtěla napsat tento post. Dlouho mi ležely v hlavě detailní příklady toho, proč ve většině případů za svoji kosmetiku raději zaplatím o něco více.

Doufám, že vás moje postřehy ohledně dekorativní kosmetiky zajímají a obohatí a že z mého psaní poznáte, že jde skutečně jen o klidné a mírumilovné zamyšlení beauty blogerky.
Zjednodušeně budu používat termíny "drogerie" a "parfumerie" jako ekvivalent "levného" a "drahého". Uvozovky jsou nutné proto, že všechny pojmy jsou velmi relativní, některé značky jsou na pomezí, některé jsou třeba drahé, ale nejsou kvalitní - tohle rozhodně nemá smysl podrobně pitvat v dnešním postu. Věřím, že rámcově všechny víme, co dnes chci probrat. 

Fakta:

I v drogeriích lze najít pravé poklady! I v parfumerii se dá sáhnout ošklivě vedle!

Každá jsme jiná, každá máme jiné řasy, pleť a požadavky a životní styl! 


Moje detaily:

###  Za ta léta, která byla vyplněná milováním a zkoušením kosmetiky, již mám v jistých věcech jasno. Člověk už tak trochu ví, co ani nemá brát do ruky :) Díky tomu se moje drahé parfumerkové nákupy stávají stále úspěšnějšími. Do drogerie chodím pouze pro naprosto ověřené produkty - a v těch příkladech poslechnu názory blogerek nebo kamarádek, o kterých vím, že neberou cokoliv, jsou přísné a znají celou škálu. A ještě lepší je, když některý produkt doporučí všechny moje oblíbené :) Díky mým oblíbeným českým i světovým blogerkám jsem si koupila několik věcí v drogeriích. Vybírala jsem pečlivě, takže si myslím, že jsem se docela trefila.

Inspirováno blogovou scénou a vlastními mániemi :) Některé věci z této fotky jsou super! Některé jsou průměrné, i když jsou tak oblíbené a opěvované.
Asi to shrnu takto: 
Z deseti produktů vybraných v drogerii bude perfektní jeden. Z deseti produktů z parfumerie mě jeden neuchvátí.  
Netvrdím, že budete mít poměr úplně stejný. Zdůrazňuji, že si i v parfumeriích vybírám velmi pečlivě, že mám za sebou léta a léta testů a mánií. 

### Jde dost i o štětce. Strašně moc lidí tvrdí, že máte investovat do štětců a potom klidně matlat levné produkty. Já si to myslím trochu jinak, i když za levné nekvalitní štětce bych opravdu nehorovala. Pro dnešek se vyhnu jmenováním značek, protože chci opravdu hovořit obecně a nekonfliktně!
Můj názor je ten, že každý produkt potřebuje ten pravý štětec, aby byl efekt optimální.
Pro mne jsou dobré štětce většinou zároveň jemné. Mám citlivou pleť, takže mi na pleť nic hrubého nesmí. Preferuji syntetiku - ovšem ne plošně.
A teď to hlavní! Pokud se líčíte zásadně drogerkovými produkty, lepší službu vám udělají hrubší štětce. Pouze hrubším a těžkotonážním štětcem, takovým, který nabere i kousek asfaltu ze silnice, totiž nabere některé drogerkové pudry a stíny. Tím, že bývají často tvrdší, hruběji mleté, málo pigmentované, více zapresované, byste s jemňoulinkým, ultralehkým syntetickým štětcem neměly šanci a produkt byste hodily oknem ven.
Já mám štětce z většiny jemné, nejjemnější. Ale také mám dost vymazlené pudry. Když jemným štětcem ťupnete do pudru, stačí to. Když ťupnu do drogerkového pudru, nestane se nic pudru ani štětci. Když na drogerkový pudr vezmu hrubší vlas, konečně ho nanesu. Proto nezatracujte žádné typy štětců, spíše hleďte na to, jak je potřebujete použít. Mám jeden dokonalý pudr. Ale měla jsem potíž ho nanést lehounce. Můj pudrový štětec, který je obvykle úžasně jemný, byl moc. Vzala jsem si tedy jeden poměrně řídký štětec od Nik. Jí se nelíbil, kvalitou asi není nic moc, řekla, že je na prd, že nic nenanese. Jenže právě tím, že je tento štětec řídký, měkký, ohebný a chlupy má spíš jako lidské vlasy, parádně mi pracuje na ultrajemný a sofistikovaný produkt, kterým nechci plýtvat a nechci to s ním přehnat. Nik ten štětec chtěla vyhodit, a já ho používám pravidelně.
A naopak jsem měla tvrdou levnou tvářenku, která se mi barevně šíleně líbila. Jenže mým jemným štětcem jsem hodinu kroužila a pak se stejně nic nestalo. K vzteku! Tak jsem čapla přírodní štětec s chlupem (asi) z poníka, který je asi to nejhrubší, co vlastním. A super, jde nám to spolu. Kamarádíme...

Vyměňte štětec a jeden produkt vám udělá pokaždé zcela odlišný vzhled. Každý produkt má svůj štětcový protipól, se kterým vytvoří optimální finish. Tedy... skoro každý produkt :)

Zamyslete se, nezatracujte štětec kvůli jednomu produktu, on se šikne na jiný :) V žádném případě se ale netrapte a nenechte si drásat pleť. Nikdy a ničím. Každá jsme jiná, ale nechoďte za svůj příjemný pocit. Kamarádku to možná neškrábe, ale vás klidně může.
Nechoďte na skvělý pudr hrubým štětcem, neudělá vám tu správnou práci a budete zklamané.

### Výdrž a trvanlivost - aneb jak dlouho mohu produkt používat, dělá stále stejnou práci? Udrží můj produkt kýžený efekt celý den?
Tohle je taky důležité. Konkrétně třeba u řasenek je rozdíl monstrózní. Kupovala jsem si většinou dražší nebo drahé řasenky, používala jsem je klidně i rok. Vím, že se mají řasenky měnit po 3 měsících a je na vás, zda to skutečně kvůli hygienické prvenci uděláte. Poslední dobou mám díky blogu samé drogerkové řasenky. Na řasy ty poslední buclaté typy sedí, mají parádní kartáčky a dělají mi krásné řasy.
ALE: už po měsíci se mi s nimi hůř líčí, vysychají a večer mám pod okem opad. Nenávidím opad z řasenky! A po měsíci je to sakra brzo.
Shrnutí - řasenka zhruba za dvě stovky je sice báječná, ale měnit je ji nutné nejpozději za dva měsíce. Řasenka za šest až osm set vydrží klidně rok a líčí stále stejně. Ověřeno opakovaně.
Na tomto místě chci zopakovat, že nikomu nedoporučuji malovat se starými řasenkami a ohrožovat zdraví svého zraku. Pokud máte důvod měnit po třech měsících řasenku, věříte tomu, měňte ji. Kdo se bojíte o oči, trpíte na záněty, kupte si každé dva měsíce řasenku levnou. Určitě najdete nějakou výbornou. Já jen za sebe hlásím, že když mám oblíbenou řasenku déle a líčí stále báječně, nevyhazuju ji hned - a nikdy se mi nic nestalo. Věřím, že máme rozumné čtenáře, kteří nebudou schválně vytvářet dusno v komentářích :) 


Tyhle dvě teď používám, obě jsou báječné. Rimmelka je víc "heavy", ale dělá větší objem. Astorka je gelovější a spíš prodlouží. Rimmelku mám přes měsíc a už jde do finále. Na mě je to brzy! Astorka je nová, tam se uvidí.

A taky výdrž a chování na pleti je odlišné. Co vám spíše vydrží krásné bez úprav celý den? To je přece u aktivní ženy podstatné. Nesedíte doma u zrcadla, abyste mohla posun makeupu ihned pořešit, nebo sedíte? :)
Dejte si vedle sebe výraznou rtěnku Rimmel a ByTerry a jednou s nimi přejeďte ret. Se rtěnkou ByTerry to stačilo a můžete odejít. Rimmelem musíte rty více vykreslit a doladit líčení. Také v průběhu večera rtěnkou ByTerry jen poslepu ojedete rty, zatímco Rimmelku je lepší vzít na toalety k zrcadlu a odstranit zatuhlé kousíčky a binec v koutcích a obnovit pečlivě nátěr. Tento příklad je přímo z mého vlastního života a je týden a půl starý. Domů jsem dotáhla v pět ráno a ta ByTerry rtěnka na mě byla tím jediným, co bylo skutečně v pořádku :D Rimmelku raději vždy na toaletách úplně odlíčím a dám si jen balzám, ta se prostě v pořádném mumraji s jídlem, pitím a mluvením udržet pěkná nedá. A není to barvou, těch mám víc a je to vždy stejné :)
I o tom to je. I tohle je pro mě důležité, i když uznávám, že Kate Rimmelky jsou slušné.

Kate Rimmelky jsou slušné, ale v porovnání s highendem jsou pocitově i vzhledově stále poněkud "heavy". Přesto kouknu, zda nějakou další nepotřebuju :) Ideální poměr ceny a výkonu! Obzvlášť ve slevách! Na náročné akce nicméně Rimmelku nevezmu, tam vezmu něco lepšího, abych měla pohodlí.

### A poslední aspekt, který chci u srovnání drogerky a parfumerky zmínit, je výsledný efekt, finish a pocit z líčení. Tohle jsem si nechala na konec, protože se mi to bude hůř popisovat. Přijde mi to strašně podstatné.
Jde mi o to, že pouze a jedině parfumerkovými produkty docílím výsledku, který je perfektní a lehký zároveň. Produkty z parfumerie jsou většinou lehčí, vytvoří lehčí vrstvu, která na pleti méně výrazně vypadá. Zatímco jeden lehký dotek produktu z parfumerie vytvoří efekt přirozené, ale dokonalé tváře, drogerie jde do útoku ihned s plnou váhou a silou. Většina drogerkových produktů ihned vytváří silnější nános, vzhled i efekt. Makeupy, pudry... chcete-li ultra lehký a přirozený vzhled pleti, jděte do parfumerie. Nejde zdaleka jen o odstíny, kterých bývá v parfumerii větší škála.
Když naberu chlupatým štětcem drogerkový stín a nanesu na víčko, je to nálož a musím mnohem více pracovat se štětcem. Když naberu svůj oblíbený highendový, je efekt skvělý, ale ne hutný ihned ze startu.
Podle mého soudu je drogerka taková "těžkotonážní". Ne plošně, samozřejmě. Ale většinou ano.
Jsou ženy, které to ocení. Naproti tomu jsou ženy, které touží po vzhledu, který makeup v podstatě nepřizná. Mnoho žen je zaměstnáno v profesích, kde by výrazný makeup uškodil a znevýhodnil je. Manažerka nemůže vést jednání výrazně zmalovaná a vyzývavě oblečená, neměla by respekt. Makeup u mnoha žen zkrátka musí jen tiše dotvářet osobnost, ale nesmí být moc vidět. A vidět nesmí být ani žádný opad makeupu, žádné mapy a šmouhy.
A naopak mladší ženy nebo dívky možná ocení kosmetiku, která je pěkně vidět. Někdy si chceme hrát a s barvami se bavit, mají být na tváři vidět - samozřejmě, proč ne! Jen ať se mladé kočky učí pracovat se stíny, konturovat tvář. Chtějí, aby to bylo vidět, třeba to i posoudit s kamarádkami... Určitě je spousta žen zaměstnána v kreativních oblastech, kde si mohou hrát, makeup může nebo musí být více vidět a oděv může být velmi zajímavý.
Tohle je na každé z nás, je to tak v pořádku. Každá si za sebe posoudíte, kolik snesete a kolik si můžete dovolit. Faktory, které řeším v tomto bodě, jsou individuální. Jen je dobré vědět, že není pudr jako pudr. Není stín jako stín. Podle toho volit a používat tak, abychom se všechny cítily co nejlépe v dané situaci. A je fuk, jak drahou rtěnku si k tomu přizveme :)
K poslednímu bodu chci ještě zdůraznit jeden fakt. Není to vidět na fotce a videu. Kamery toho moc sežerou, naopak fotkám a kameře mnohdy lépe sedí těžkotonážní finish, aby byl výsledek nejhezčí. Vězte, že naše líčení taky není až tak soft, jako se na fotkách zjevuje. Uvědomte si, prosím, že kamery a foťáky nánosy lichotivě převedou do sametové pleti, ale na denním světle vše vypadá úplně jinak. Tyhle věci prostě nejsou realita! I proto je dobré zkoušet a pravidelně potom používat pouze to, s čím se cítíte ideálně :)
Pokud používáte světlé a nenápadné barvy, klidně můžete vybírat stíny a rtěnky v drogerce. S výraznými barvami buďte opatrnější, aby se vám s nimi dobře pracovalo a žilo. Nános světlého stínu se vám zvládne zkrotit lépe než těžkotonážní nános stínu tmavého. Světlá rtěnka z drogerie taky možná po čase udělá cucky, ale nebudou tak šíleně odpudivé jako cucky z ojezené tmavé rtěnky. I tohle je hledisko výběru.

Vím, že mnoho žen se nelíčí vůbec, že to skoro odsuzují. I to je samozřejmě cesta. Všechny si musíme zvolit to, co nám nejlépe odpovídá.

Já za sebe volím upravený vzhled s lichotivým makeupem. Líčení mám ráda a nějaké to zkrášlení se mi k ženám zkrátka hodí :) Osobně vidím vždy raději ženu aspoň jemně nalíčenou než ženu, která na jakýkoliv makeup rezignovala. Opakuji, je to můj názor.
Toužím o pleti nádherné, svěží, bez nánosu čehokoliv. Ráda rozjasňuji :) Makeup jako takový dost měním, trvám pouze na tom, aby seděl, kde má, a barvy se neztrácely a neputovaly mi po obličeji. Makeup nesmí zvýrazňovat póry ani linky pleti, ocením, když má i skutečně pečující a zlepšující složení. Štětce nesmí píchat ani škrábat. 
Vím o sobě, že lepší nákupy udělám v parfumerii. Jak jsem řekla, procento mé nákupní úspěšnosti hovoří jednoznačně ve prospěch parfumerie. Drogerii navštěvuji vášnivě ráda, ale počkám si, co mi doporučí dámy, co za mě tyhle vody ozkouší. Koupím potom pouze to, co pochválí více důvěryhodných žen :) Vychytralé, že?

Nikoho z vás neodsuzuji, pokud do parfumerie zásadně nechodíte a držíte se ve vodách drogerie. A naprosto věřím, že jste i v drogeriích spokojené! O tom to není - a nikdy ani nebylo. 

Jde jen o to, najít se. Být spokojená se vzhledem, umět si užít, že jsme ženy - tedy to lepší a krásnější z lidské sebranky :) Doufám, že to nezní feministicky, dnes mám jen takovou čtveráckou náladu a škádlím manžela, který mě dopoledne zlobil. Chlapy mám samozřejmě obecně moc ráda, skoro jako psy :). 

Velice doufám, že moje dnešní zamyšlení oceníte, že vám něco dalo a že se vám moje nákupy líbí! Snad bude po tomto postu poněkud více pochopitelné, proč si vybíráme a nebereme všechno. Snad bude mezi drogerkou a parfumerkou jednoho dne konečně nastolen klid a mír. 
Důležité je totiž jen jedno: PRODUKT MUSÍ PRACOVAT TAK, JAK MÁ. Bez ohledu na jeho cenu!

Mějte krásný předvánoční čas a rozhodně se netrapte přehnanými přípravami :)
Děkuji vám za podnětné komentáře a těším se na konstruktivní poznatky!

38 komentářů:

  1. Priznam sa, ze u mna je to s drogerkovou a parfumerskou tak 80:20 - je pravdou ze si ma nalakala aj tymto prispevkom na drahsie produkty - vidina prirodzenej a krasnej plety bez nanosu licidiel je samozrejme velmi velmi lakava - ale v sucastnosti tento pomer asi bude musiet ostat stale rovnaky... Navsteva parfumerky je pre mna luxus, no verim, ze v buducnosti, ked nastupim znova do prace, by sa to mohlo zmenit... Ja ale ocenujem drogeriu v inom - mozem si tam kupit 5 roznych ruzov a dam za nich tolko co by mi nestacilo na jeden drahy - mam moznost vyskusat farbu texturu a zistit co mi sedi a potom si ujasnit kriteria a ist do parfumerie "na istotu". V tom je podla mna vyhoda ruzov za 2,5€ napr. Tiez sa mi pacilo to so stetcami - nemam sice nic high-end ale mam napr. oblubene RT asi v desiatich kusoch a teda uz mozem porovnavat. Napr. fake z ebay a RT - ked zavriem oci tak tam rozdiel nerozoznam - takze nie vzdy musime davat velke ciastky za vsetko co kupujeme... - ale to uz som asi trochu mimo a o napodobeninach nebola rec, ze?
    No kazdopadne suhlasim s napisanym, zavidim zbierky a budem dalej obdivovat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pleti nie plety samozrejme - taky preklep sa mi uz davno nestal :-)

      Vymazat
    2. Samozřejmě jde o peníze. A proto bych strašně moc přála těm, co nemají peníze na to, aby kupovaly jako zběsilé, aby si třeba i díky nám našly dokonalý dražší makeup, který jim udělá skvělou pleť. A barvičky na zbytek líčení pak klidně mohou být levnější, aby byla změna a výběr. To by bylo asi i velmi rozumné :) Jen kdybych ten rozum měla... :D

      Vymazat
  2. Moc hezky napsáno, ostatně ráda se poučím od zkušenějších žen, ačkoliv na některé věci z článku už pomalu docházím sama.
    A taky velmi nemám ráda na sobě ošklivou vrstvu make-upu, což některé umí moc "hezky"... Hlavně se stíny z drogerie je to mizérie... S většinou. :)
    Jen mimochodem, o víkendu se mi zdálo, že naše Teta prodávala ByTerry, a za docela hezké ceny... (Make-up tuším za 1000... :D ) To jen tak, tematicky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky musím mít pleť nalíčenou neviditelně. Ale mám kamarádky, které naopak jdou za viditelným krytím a líbí se jim to. Takže je to asi na vkusu :)
      ByTerry v Tetě? To by bylo super, ale obávám se, že to zůstane u snů :)

      Vymazat
  3. Tak já musím říct že kromě jedných jediných stínu od Loreal mě drogerie zklamala, bohužel. Je mi už hodně roku a musím říct že prostě když něco potřebují tak jdu do parfumerii a vím že budu spokojená. Ale i přes to chodím i do drogerii kde vždy něco koupim abych následně zjistila že to stojí za prd, poslední tužky Catrice, horší jsem nidky neměla. Ovšem za mladá jsme jako chudé studentky nakupovaly šminky na trzich a byly jsme štastné. Ono také v té době parfumerii aspon u nás nebyly vůbec :) Každopádně můj názor je ten že začínát s drogerii a s věkem se dopracovat k parfumerii :) Samo ne každá žena se může dovolit drahou kosmetiku, ale prdlajc může! Když žena pracuje tak koupit jeden make-up do roka a kvalitní řasenku místo 10 řasenek a 5 make-upu z drogerii klidně může:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona taky mladá pleť snese skoro všechno. Já už si nános ani dát nemůžu - hlavně kolem oka mi to pak přidává roky...
      A souhlasím - když někomu levný makeup vydrží jen měsíc a pak koupí další, s drahým produktem by ještě ušetřil...

      Vymazat
    2. Holky, já to viděla u kamošky na koleji. Já si kupovala makeup Clinique, ona Avon. Můj byl asi 4x dražší, ale vydržel mi rok a ona kupovala po měsíci a půl nový. A pro mě navíc je ta kosmetika prostě o luxusu. Pleťovka ne, tam si koupím, co mi sedí a jsem ráda, když najdu olej za stovku, který mi funguje jako sérum za litr. Ale dekorativka ne, já ten pocit luxusu a hýčkání potřebuju, nedokážu k tomu přistupovat utilitárně. Mě to pak neba. Jsem si začala te´d lakovat nehty, koupila tři laky v drogerce a pak stejně vzala u Lidušky Chinu. Já z toho mám prostě jiný pocit, když to mám na sobě, ať to zní snobsky jak chce. A o ten pocit jde, proto to člověk dělá, že jo. Já budu mít fakt raději od každé věci jeden kus, ale bude to něco, z čeho mám radost, už když to beru do ruky.

      Vymazat
    3. Reni, zvažovala jsem, zda mám tohle hledisko přidávat do článku, ale už tak to bylo strašně dlouhé. Navíc to není to objektivní a šlo mi hlavně o to, co je vidět na tváři.
      Nicméně i já to tak mám, miluju krásné obaly pudrů, voňavé meteoritky, rtěnky v kvalitním balení :)

      Vymazat
  4. S tímto se prostě musí jen a jen souhlasit, to snad ani jinak nejde. Super jsi to vše sepsala a já se pod to už jen podepisuju.

    K řasenkám dodám, že ceny v drogerce zas tak nízké vždy nejsou, respektive moje highend Elizabeth Arden (nebo to alespoň kdysi highend byl, pamatuji Lucku Bílou, která jinou značku ani nepoužívala, a krámem EA za Kotvou) stojí na ebay necelých 300kč, což je téměř běžná cena nějakých Max Factor řasenek, o L´orealu ani nemluvě. Takže ne každý highend musí být drahý, ale přesto vám vydrží, moje EA má skvělou výdrž pohybující se fakt okolo roku, i když je měním častěji.

    U štětců jsem se dopracovala k tomu, co ty. Přesto mám svůj arzenál poněkud menší, protože preferuji texturově stejné pudy, stíny, takže mi pak stačí mít jen jednu vymazlenou štětku a použiji ji na všechny své stíny. Je to příklad, jednu teda nemám, ale rozumíme si, že. :) Ale je veliká pravda, že každý produkt potřebuju svůj typ štětce a neplatí, že jen ty jemné jsou nej, když s nimi zapečenou tvářenku od Bourjois či Chanelu prostě nenanesu.

    Ono by to dalo ještě na další článek a to není cílem komentářů, Takže opakuji, super sepsáno, taková naše mantra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, řasenky jsou i v drogerii docela drahé. Když pak koupím na ebay Clinique za 300,-, tak jsem vlastně na ceně drogerie.
      Díky :)

      Vymazat
  5. Amen! Krásně a opravdu nekonfliktně napsané, souhlasím na 100% a hlavně ten poslední bod se ti povedl a chápavě kývám, nikdy jsem to nedokázala popsat, ale to, co mě bere na drahých produktech je hlavně jejich lehkost, možnost kouzlení s efekty a u drogerky je těžkotonážnost výstižná. A u řasenek máš pravdu, tentokrát jsem dokonce vzala za 280 Lorealku a po měsíci dělá neplechy, to moje They're real nebo Rubinsteinky nikdy. Jsem poučená:-) V drogerii si beru jen rtěnky barev, kde si nejsem jistá a nechci hned kupovat drahou. Ale nikomu použití drogerie neberu.
    PS vždycky si u tutorialu na youtube představím, jaký nános to musí být na světle, když na kameře to vypadá pro mě moc a ty holky tak chodí (podle vlogů apod) běžně a půl světa je má za guru. To je mi pak jasné, že prosadit třeba neviditelný Hourglass pudr je nadlidský výkon:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, úplně přesně!!! Já prostě efekt makeupů a pudrů nedovedu ani vyfotit. Na fotce je JEN holá pleť... Díky moc :)

      Vymazat
  6. Souhlas s tou řasenkou - mám svého miláčka od EL a teď si ji po roce zase koupím ve vánočním balíčku v Sephoře a až cca do listopadu líčila skvěle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, EL mám taky moc ráda a vždycky mi vydrží úžasně. Na ty balíčky se taky podívám.

      Vymazat
  7. Takový typy článku : Levné vs drahé mám nejradši :)

    Na mém blogu probíhá giveaway budu ráda když se zapojíš :http://fashionaddiction-style.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  8. Víceméně se dá říct, že sdílím tento názor :)
    Kosmetiku se snažím vybírat dobrou a kvalitní, což ve většina případů znamená parfumérková, stojí víc, takže si nákup spíše rozmyslím, ale některé věci kupuji víceméně jen tam, třeba make-up. Dále většinou líčení, které mi prostě dlouhodobě sedne a líbí se mi. Jako studentka zas penězi nehýřím, pokud si chci v něčem zablbnout, zkusit nové barvy, tak spíše volím drogérii, i tam dám na nějaké recenze, ale většinou od toho nečekám tolik, spíše jsem pak příjemně překvapená. Určitě mám tak desítku produktů za stovku či dvě, které výborně konkurují i mnohem dražším.
    K řasenkám bych jen řekla, že efekt mi udělá skoro každá stejný, dokonce i ty drogerkové mi vydrží dlouho, ale u parfumérkových oceňuji komfort v tom, že se mohu spolehnout, že efekt vydrží, nebudu mít smetí pod očima. A řasenky od HR mají TAK krásné obaly! Jen tak na okraj :D
    Do laků takový maniak zas nejsem, takže si vystačím s mojí sadou p-shine, dala jsem nějaké peníze do podkladových a pečujícících laků specializovaných značek, myslím Nubar a OPI. I když mám pár laků Chanel nebo Dior, jako laik v tom nevidím až takový rozdíl ve srovnání s drogerkou. Myslím, že by tam mohl být rozdíl ve složení a jeho působení na lidské tělo, ale předpokládám, že i levnější laky jsou kontrolované a zdraví nezávadné.
    Ještě přidám, že sama v drtivé většina případů kupuji vše v nějaké slevě, případně akci, výhodném balíčku aj. ... jako kosmetika je věc, která není až tak podstatná, takže si klidně počkám a navíc aspoň 20% slevy bývají často a internet je můj kamarád :D Nebudu lhát, pořád je to jakože drahé, ale něco se na tom dá ušetřit. Než drahá a levná rozděluji spíše funguje/líbí se mi, co to dělá za ty peníze vs. nedoceňuji vzhledem k ceně vs. existuje levnější alternativa, která mi poskytne stejné (lepší) služby? K té poslední věci nejde jen o to si najít dupe, ale opravdu o naplnění všech mých "potřeb", i když jsou někdy iracionální nebo by jeden řekl, že i nerelevantní, klidně se přiznám, že občas je to i o obalu či marketingu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc pěkně jsi to rozepsala, děkuju za obohacení diskuse! U všeho jsem kývala, akorát ti závidím, že ti jakákoliv řasenka udělá stejný efekt. To máš asi parádní řasy :)
      A neboj se, my tacky chceme ušetřit! To snad každý, proto reagujeme na akce a slevy... :)

      Vymazat
  9. Pod tohle se ráda podepíšu, hlavně pod tu poslední myšlenku, že funkčnost je nad cenu! Ale s většinou vašich článků souhlasím :) S řasenkama je to těžká pravda - máma po mě "zdědila" Chanelku a stále funguje krásně. Prostě pak najednou odejde, ale ten půl rok, který ji má funguje stejně, žádné, že začne odcházet, prostě půl roku je ve své plné kráse a po půl roce musí do nebe. Jediná drogérková výjimka z drogérie, která mi takhle dlouho vydržela byla evropská (nebo spíše italská) verze americké Maybelline Mega plush. Přeloženo do aj se jmenovala jako Falsieska, která je dostupná i u nás, ale kartáček byl uplně jiný. A bohužel i efekt, Falsies mám teď doma a není to teda žádné terno, ale to už mluvím o něčem jiném. Jsem ráda za tenhle článek a ráda na něj budu lidi odkazovat! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc a moc děkuju, Lou! Od tebe to strašně ráda čtu :)
      Falsieska mi nesedla, neudělala mi nic falešného, jen poctivé šmouhy pod očima :) U Chanel mi nejvíc sedí Inimitable, ta je super. Akorát by nemusela stát 8 stovek a víc :)

      Vymazat
    2. Tu ma ted mamka a asi si na ni zacnu brousit zuby, vypada to, ze dela skoro az neuveritelnej efekt ;-) Falsieska mi smouhy nedela, ale je to takova ta rasenka - dopotrebuju, ale nekoupim znova ani omylem. :-/

      Vymazat
    3. Tu ma ted mamka a asi si na ni zacnu brousit zuby, vypada to, ze dela skoro az neuveritelnej efekt ;-) Falsieska mi smouhy nedela, ale je to takova ta rasenka - dopotrebuju, ale nekoupim znova ani omylem. :-/

      Vymazat
    4. Zkus ji, dá se parádně vrstvit. Ten kartáček je zajímavý, musela jsem si zvykat :) Ale asi není nic, na co bych si u Chanel nezvykla... :)

      Vymazat
  10. Ahojky, napsáno móóc výstižně !!!
    Jinak jsem ani netušila, že může být v blogosféře takový názorový (nákupčí rozkol) – spíš jsem myslela, že někdo je takový jiný zase makový… No a podle toho si vyberu co budu číst a kam na blog chodit … ( teda např. k Vám :o) nebo k Hello beauty a Rene nebo…)
    A co se mě týče, jsem odjakživa ten parfumerkový typ ( dokonce za mladí v 16ti jsem spořila kapesné a šla na brigádu abych si mohla koupit parfém Lancome /Tresor a jejich kosmetika s růžičkou byla pro mě ikonická ( teď je tam pro mě příliš chemie). No a pak mám někdy výčitky svědomí, že jsou to všechno jen hmotné statky- patlátka a že bych měla být méně marnivá a musím si vystačit s něčím cenově výhodnějším (cena=výkon třeba z drogérky) a pak mě některé produkty i v celku uspokojí, ale nemám z toho tu takovou holčičí radost, že se jsem si koupila něco „super-duper“ nebo za odměnu – „Because I Am Worth It“  Nebo podlehnu dobré recenzi/ nakupovací manii a nakoupím toho hodně, protože se to přece vyplatí a pak to nesedne a jen to posouvám dál …. No a na závěr, pro pobavení, se mi připomněl jeden hit od Republica : https://www.youtube.com/watch?v=BZ8xTugbYUE Mějte se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žanet, díky za komentář. Plno věcí mám stejně :) Marnivost si taky někdy chvilku vyčítám. Ale pak si uvědomím, že dokud mám energii na to, abych si užila matlátka, tak co by ne :) Když bude něco špatně, matlátka půjdou stranou.

      Vymazat
  11. K tomu už není co dodat. Moc hezky a pravdivě napsané..:-)

    OdpovědětVymazat
  12. asi v tom něco pravdy bude.. ale i um líčení je k tomu potřeba, ve svém okolí znám totiž krásně nalíčené ženy právě drogerkovou kosmetikou a naopak ty co používají drahé věci ale efekt vypadá jako by vytáhly šminky z tržnice, takže asi tak.. nic není černobílé...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale samozřejmě :) Se vším to jde přehnat. To je ale asi malinko mimo téma.

      Vymazat
  13. přesně tak, proč teda i profesionálové líčí Artdecem, Deramcolem apod.??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jednak profesionálové to obvykle umí, mají na to plno času narozdíl od ženy, co ráno spěchá. Mají super světlo narozdíl od té stejné ženy, co spěchá ráno v blbě osvětlené koupelně... A jednak mnohdy profíci potřebují nánosy a vrstvy, protože na focení a přehlídky jsou jiné požadavky na běžné denní světlo a aktivity :) Opravdu jsi tohle potřebovala vysvětlit nebo jsi sem přišla jenom dělat peklo?

      Vymazat
  14. nepřišla jsem sem dělat peklo, vůbec nechápu proč takto reagujete, jen jsem se zeptala, proč hned útočíte? je mi jasné, že profesionálové to umí líp, ale nevěřím prostě, že i když se někdo nalíčí diorem tak vypadá hned suprově, prostě jsem pro kvalitní pěstící kosmetiku, snad i make-up, ale u rtěnek, tvářenek apod. netrvám na highendu...Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já se přece taky jen ptám, zda se ptáš nebo jsi jeden z haterů. Co se divíš, když anonymně napíšeš kometář, který je strohý až ostrý a končí dvěma otazníky? Se sprostými anonymy, kteří záměrně ignorují argumenty, jsme se zde již potýkaly, takže se nehodláme nechat :)

      Jinak souhlas, ideální je značky kombinovat, aby byl efekt co nejlepší. Ale to jsme už nahoře všechno řekly. Zkusím to říct úplně lakonicky - jedním tahem diorem napácháš míň škody než tím stejným tahem těžkotonážní drogerkou. To si prostě musí každý vyzkoušet, potom teprve ví, co se tu píše.

      Vymazat
    2. asi jo... OK.. jdu si zřídit účet na google..ráda bych vyzkoušela nějaký ten lepší make-up, zrovna zítra jdu do parfumerie, mám začít třeba s Lancome nebo co byste mi doporučily? a ještě nemáte nějaký "úderný" přípravek na vrásky kolem očí? zřejmě se taky pozeptat v té parfumerce, co?

      Vymazat
    3. Evi, začnu od vrásek - holky chválí REN. Požádej o vzorečky, nekupuj nic jen na doporučení.
      S makeupem - Lancome má velmi dobré makeupy, já miluju Chanel Vitalumiere Aqua, více krycí má super EL. Já jsem bývala spokojená i s lehkými makeupy Clinique. Jde hlavně o požadovanou úroveň krytí a o odstín!
      Šťastnou ruku při výběru!

      Vymazat
    4. děkuji moc..:-) hezký den...

      Vymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)