Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

8. 7. 2013

Sofastars na FB ALESSANDRO ČR - bohužel tajně...

Byla jsem upozorněna na to, že se náš Blog objevil na zdi českých FB stránek Alessandra (Alessandro ČR) a moje fotky figurují ve fotogalerii. 

Mám vlastně radost, i když by mi teda nevadilo, kdyby se zástupci třeba zmínili :) Také kdyby byly u fotek poznamenány zdroje, protože moje fotky jsou tam přejmenovány pouze názvem odstínu. Nebo kdyby poslali nějakou tu drobnou pozornost... Nebo všechno dohromady.
No, nevadí. Každý se může polepšit :)



Co vy, kolegyně blogerky? Taky se někdy takhle v internetovém éteru potkáte na místech, kde jste se nečekaly? A jak to vnímáte?




25 komentářů:

  1. Dívala jsem se na FB stránky Alessandra, sice neoznačili fotografie, které použili, ale na jejich zdi jsou dva vaše články, tak alespoň tak :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však píšu, že mám radost, ALE... Profíci to nejsou, o tom jednoznačně přesvědčili :)

      Vymazat
  2. Pokud si odkudkoliv beru fotky, VŽDY uvádím zdroj, pokud to nemám přímo dovolené od autora. Cokoliv jiného je krádež a bohužel se často setkáváme s tím, že něčí fotky či dokonce články jsou odcizeny a někdo jiny je uvadi jako své.

    Každopádně ty jsi tě firmě teď udelala skvělou reklamu a zvýšila jim návštěvnost stránek :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, přesně tak. Ohledně zvýšení jejich návštěvnosti jsem to zvažovala, nicméně vím, že jen taková návštěvnost jim nepomůže vůbec k ničemu. Takže ať jim tak dočasně klidně cosi naskáče, no ne?

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. To si dělaj p*****...? No jako tím se u mně definitivně odepsali. Mínila jsem jejich striplaky po tvých článcích zkusit, ale tohle, to je prostě moc. Odkaz tam je, ale to nic neznamená. Písnout ten mail o cca 30 slovech by zabralo asi tak 2 minuty. Tak o co jde?
    Občas přemejšlím, kdo tam v tom PRku firem sedí a má tyhle záležitosti na starost. To nemůže být snad ani úspěšně odmaturovaný středoškolák, ne? Nebo...?
    Nebo jsem jen možná zbytečně přísná. Teď nevím.
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, neboj se, ty články tam jsou, jasně z nich vyplývá co a jak. Však Sofa jen počítá s tím, že se ozvou, omluví, nabídnou "odškodné" a možná i spolupráce bude...
      Omg.

      Vymazat
    2. Veru, já si myslím to stejné, co ty. Je to prostě ubohost a ukázka neschopnosti.

      Poricanko, bohužel si asi ani nemyslím, že se ozvou... :)

      Vymazat
    3. Neozvou - jejich blbá vizitka. V blogosféře platí stejná pravidla jako kdekoliv jinde, to by snad i ten maturant mohl vědět.

      Vymazat
    4. Tou druhou větou říkáš přesně to, co si myslím i já. Mě to tak nějak hlavně znechucuje, že to nejde lidsky a slušně. Jinak z toho tragédii nedělám. A když světová značka Alessandro má u nás "takové" zastoupení, člověk fakt neví, co si myslet. Nebo teda víc, ale je udiven :)

      Vymazat
  6. Já to beru jako nekorektní chování. Existují vlastnická práva přece, fotky jsi vyfotila Ty, dala sis práci s článkem a vystavila sis je na svém prostoru - blogu. Pokud kdokoliv jiný chce použít Tvoje ilustrační fotky musí o ně požádat nebo uvést zdroj. Ale zdá se mi, že v tomto si firmy myslí, že vlastně dělají bloggerce službu - když třeba uvedou i ty články, ale je tam jedno velké ALE - to blogerka dělá službu firmě a firma, když už nenabídne nějakou kompenzaci ani se nenamáhá s žádostí by korektně měla uvést zdroj fotografií. Já myslím, že přes to nejede vlak :)...Já bych jim klidně napsala, že mě neinformovali a že je sice hezké, že použili mé články či fotky ke své propagaci, ale buď uvedou zdroj nebo mi nabídnou odměnu (pokud nabídnou něco, co Tě bude zajímat) - takhle ale ne...P.S. Myslím, že Verunka přísná není ani trochu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, nedělám z toho tragedii, ale slušné a profeisonální to není :)

      Vymazat
  7. Svoje fotky potkávám na různých místech a vlastně už jsem úplně bezradná :D Né, samozřejmě se snažím je vždycky upozornit a ti rozumní fotky stáhnou nebo doplní zdroj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ty jsi, Soni, hodně jinde. Ty se musím potkávat dost často...

      Vymazat
  8. Tohle je ale pro tuhle zemi typický nešvar, duševní činnosti (neříkám, že je to popis neurologické operace, nicméně práci a čas jsi tomu dát musela) si nikdo neváží, pže to přece není "práce". Např. překladatelé, právníci a pančelky by mohli vyprávět, jak se mají sousedovi, kamarádovi, tetě "jen tak na něco mrknout, sepsat smlouvu, opravit posudek ...", vždyť to přece mají hned a ani se přitom nezapotí. Napadne někdy někoho požádat truhláře o zhotovení police zadara, páč je to jen takovej malej kus nábytku a stejně to dělá každej den a prken přece musí mít? Ne, to je manuální práce, takže zřejmě ta jediná pravá. Chápu tvý naštvání, ale jak píšu, tady to tak prostě je. Asi pozůstatek socíku či co.
    Renina Š.

    OdpovědětVymazat
  9. Lidi, neblbněte, zastavte hysterii... V době internetu je tolik dostupných zdrojů, že se prostě nedá autentifikovat všechno. Leckdy fotky kolují netem tak dlouho, že se původní autor ztratí. Autorský zákon v CZ, který e-oblast skoro nepostihuje (a dlouho postihovat nebude), ale celkem přesně specifikuje náležitosti autorského díla + rozdíl mezi právem autorským a autorsko-majetkovým. Vaše autorské právo narušeno nebylo, nikdo nepopřel, že jste autorem (ALE může se vám nelíbit, že jste nebyly uvedeny); majetkové právo by narušeno být mohlo, protože od vás uživatel nedostal majetkové právo k užití, ale je na vás, abyste prokázaly, že z toho měl prospěch a ve výši toho prospěchu by vám měl pak hradit náhrdu - pokud podáte žalobu a vyhrajete.

    Druhou stránkou věci je lidská slušnost. Nevím, kdo to v Alessandru píše, třeba nějaká mladá nezkušená kočka z marketingu, která byla nadšená z toho, že se vám to tolik líbí, přišla do práce s nápadem "ukážu to světu, jak dobré věci děláme, miluju svoji práci!" a s nadšením to překotně vrhla na net. Myslím, že v tomhle případe stačí požádat Alessandro, to není žádný nedostupný nebo nepřístupný zdroj, o úpravu označení fotek podle toho, jak si to představujete, případně o jejich odstranění, a jsem si jistá, že vám vyhoví.

    Prostě, co chci říct: jde o prkotinu. Skoro všichni, co píšeme blogy, to děláme pro radost sobě a kámoškám (jsem si jistá, že holky ze sofa to tak mají). Nečekáme profit. Jestli něco zveřejníme, musíme počítat s tím, že to někdo zneužije/použije z neznalosti. To je demokracie e-světa. Jestli se nám to nelíbí, musíme se sami bránit, dbát na prevenci. U nás na blogu je 99% fotek originálních, popisuju je v EXIF kódu a v názvu a počítám s tím, že mi je někdo ukradne, no a co, mně to stálo radostnou čtvrthodinku při jejich tvorbě (dělá mi radost psát blog, není to pro mne práce,povinnost, námaha). A když se mi zdá, že jsem pro svět vynalezla něco převratného, co by někdo mohl vydávat za svůj dobrý nápad, označím si to přímo v obrázku neodstranitelným vodoznakem. Jednak se chráním, druhak dělám blogu dobrou reklamu. Třeba takto: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/993069_506271972775835_2059926264_n.jpg
    Braňte a chraňte se taky, nikdo jiný to za nás, za vás, neudělá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, myslím že jde trochu o nepochopení - ten altruismus a sdílení s kámoškama se týká v tomhle případě jen sofa-holek. U Alessandra jde o podnikání, tudíž chtějí zisk, ne něčí dobro. Myslíš, že by si odkaz na FCB dali, i kdyby recenze od nuf byla negativní? A o to jde, v blogosféře očekávám náměty, tipy, kritiku, vše je samozřejmě subjektivní, nicméně +/- čisté (ty opačné se profláknou dříve nebo později samy).
      A ad ta "nadšená" marketérka, i kdyby, tak to je furt placený zaměstnanec, který by si práci neměl usnadňovat lapáním textů zvenčí.
      Ale nedělám si právo na absolutní názor, jen píšu, jak to vidím já.
      Renina Š.

      Vymazat
    2. Samozřejmě, o tom píšu hned v prvním odstavci. Autorovi fotek náleží satisfakce ve výši škody způsobené komerčním zneužitím fotek a může toho dosáhnout u soudu, který mu dá pravděpodobně za pravdu, pokud to autor prokáže a doloží.
      Kolik tak na tom mohlo Alessandro vydělat? Prodali čtyři, pět laků navíc? Ano, tak asi měli neoprávněný zisk a skutečně k nějakému hypotetickému poškození došlo. To dílo má reálnou, korunami vyčíslitelnou hodnotu. Nedělejte z h...a bič ani autorské dílo nedostižného uměleckého významu nebo komerčního dosahu. Jsou to malicherné drobty. Kvůli takové částce by se spousta z vás ani nezvedla ráno z postele.
      BTW: tyto moje komentáře jsou taky autorské texty, tak doufám, že je nikdo nezneužije ke svému prospěchu. ;)

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    4. Parfumerko, nedělám žádnou hysterii, to snad nemyslíš vážně :) Netvrdím, že blogem zachraňuji svět, je to můj koníček. Ale myslím si, že to dělám dobře a nevidím důvod, proč si moji práci někdo má sebrat pro sebe a za sebe. To je vše. Vypočítávat, co kdo z toho má, je v tomto případě nesmysl. I když jsou blogerky, které si blogem vydělávají - to je potom zase jinde, že ano.
      Tím spíš, že na netu se dá najít na všechny všechno, je dobré zachovávat základní pravidla slušnosti...

      Vymazat
  10. To je teda trapný, že to tam dali bez dovolení a zdroje...fuj.

    OdpovědětVymazat
  11. Já bych se teda pěkně nas**** a napsala bych jim mail, že vlastně porušili zákon a jak to hodlají řešit. Ale s kvalitou mých fotek můžu být v klidu, páč se to nikdy nestane :-D
    Ale vložit ilustrativně obrázek z jiného blogu s uvedením zdroje je ok, nebo ne?

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)