Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

20. 6. 2013

MAC štětce: 227, 217, 208, 204

Dnes budeme pokračovat v mé sbírce štětců. Nedávno jsem vám představila nějaké kousky od The Real Techniques a dnes se dostaneme k mé kdysi nejoblíbenější značce štětců - MAC. Přestože jsem přešla k jiné značce, stále mám od MACu několik oblíbenců, které bych nevyměnila. Je docela zajímavé, že všechny štětce, které  mi od MACu zůstaly, jsou určené na oči, ono to má svůj důvod a už jsme ho nakousla i v postu o RT štětcích.
 
Před pár lety jsem měla svoji sbírku poskládanou jen z MAC štětců. Ale byla to popravdě jen zaslepenost a trochu mánie. Neviděla jsem nalevo a napravo, všude na mě blikala jen ta tři magická písmenka. No naštěstí jsem zmoudřela a nyní na mě blikají zas písmenka jiná. No tak nevím, zda je to až takové zmoudření....
 

 
 
MAC 227 Large Fluff Brush
 
Někomu by se mohlo zdát, že tento štětce je až moc veliký na oči, ale chyba lávky. Je naprosto ideální pod obočí pro nanášení projasňujících stínů. Také super pro nanášení stínů na celé pohyblivé víčko. Můžete ho směle použít i pro zafixování pudru po okem či pro rozjasňovač. Takže na první pohled absolutně nepoužitelný štětec je rázem multifunkční, i když ne pouze v oblasti, na kterou je určen (přestože i sám výrobce doporučuje ten štětce i na tvář). Ale tak to u štětců dost často mám a věřím, že nejsem jediná. 227 je vyroben z přírodního vlasu a je poměrně jemný. Určitě se s ním nepoškrábete, jak se může stát u jiných značek, které používají přírodní štětiny. Pokud ale milujete jemnost RT, tak hned zapomeňte na celou značku MAC a běžte číst něco jiného, tohle se vám určitě líbit nebude.
 
MAC 217 Blending brush
 
Již z fotky je patrné, že je to miláček. Ne proto, že je zašpiněný, ale proto, že ho mám hned 2x. A asi bych ho snesla i 4x, až tak ho miluju. A opět nejsem jediná. Tohle je naprosto multifunkční štětec a nebojím se říct a stojím si za tím, že vám bohatě stačí pro perfektní nalíčení oka. Nic víc vlastně ani nepotřebujete. Opět přírodní vlas, jehož jediné negativum vidím v bílé barvě, protože je fakt hned jako čuně a nevypadá to zrovna moc hezky, pokud štětce po každém použití neperete (já to tedy nedělám). Ale abych se dostala k jeho multifunkčnosti. Lehce s ním nanesete a) stín na celé víčko, b) super se s ním blendí, protože svým tvarem krásně zapadne do crease, c) osobně s ním lehce nanesu i stín pod obočí místo linky. A to mi stačí, takto se líčím běžně a víc nepotřebuju.
 
217 je poměrně hrubá. Já to u štětců moc ráda nemám, protože mám fakt citlivou pleť a pokud mě štětec někde jen jednou píchne, nemilosrdně letí. Hrubost 217 ale vyhledávám. Ono pokud chcete stín hezky zapracovat do víčka, nemůžete mít jen super jemné štětinky. Ty se nemají rády s každou texturou stínů, ale pouze s "prášivkami". No a takové stíny zas nemám ráda já. Pokud se pohybujete někde uprostřed a máte různé stíny různých značek, musíte mít štětec hrubší. A tohle je jednička. Proč hledat jiné a kupovat něco podobného, když můžete mít jedničku. Já vím, cena je vyšší, ale tady se fakt oplatí. Ona se tedy podle mě obecně vyplatí u většiny štětců, protože kvalitní štětce jsou vždy investice na několik let, ale pokud jeden MAC štětec, rozhodně 217 (a náhražka v podobě Sigmy je prostě stále jen náhražka, která se po pár použitích rozjede a třepí, kdežto MAC bude svůj tvar držet leta letoucí, mám to vyzkoušené, není to jen takový výkřik do temnot).
 
Sice krémové stíny nepoužívám, ale určitě chci upozornit i na to, že 217 je ideální na krémové stíny, krásně se s ní nanášejí, kdysi jsem to také zkoušela s MAC Paint Poty či Benefit Creaseless poty a oboje s ním šly jako po másle právě díky již zmíněným hrubším štětinám.
 
MAC 208 Angled Brow Brush
 
MAC dělá ještě dva podobné štětce, jako je tento 208. Jsou to 263 a 266. Mám pocit, že dva poslední jsou o dost oblíbenější, ale zas tolik nechápu důvod. Oba jsem samozřejmě jednu dobu také měla a nakonec u mě vyhrál tento 208. Důvod je asi celkem prostý. Já tento štětec používám jen a jen na obočí, kdežto 263 a 266 se dají lépe použít i pro nanášení linek, která, jak už jsem tu několikrát psala, nepoužívám. 208 je oproti šedesátkám silnější, což mi pro obočí vyhovuje daleko víc, ale zase s ním nevykouzlíte tento linku. Takže určitě má své negativum, ale jelikož je to štětec na obočí, tak pro svůj účel je ideální, jen mu chybí ona multiuse vlastnost.
 
MAC 204 Lash Brush
 
204 je určená na řasy, což ale nikdy nepoužívám. Pro mě slouží opět pro obočí. Krásně ho pročeše, vyčeše silnější nános barvy a obočí je hned upravenější. Tady tedy přiznávám, že je skoro zbytečné kupovat MAC. Sice tenhle štětec je jeden z nejlevnější u MACu, ale určitě podobný štětec stačí od jakékoli levné drogerkovské značky. Já ho mám i na druhé straně své oblíbené Catrice tužky na obočí, takže ten od MACu je jen luxus, který je fakt zbytečný, ale pokud prostě máte všechny štětce jedné značky, tak si koupíte i ten, že. Ale upřímně si myslím, že kvalita je zde srovnatelná prakticky s čímkoli.
 
Z MAC štětců jsem si tedy nechala jen ty na oči. U těch na tvář mi velmi vadí právě jejich hrubost. Hodně z nich mě vyloženě štípalo a jehličky po obličeji jsem cítila ještě několik minut po nalíčení celého obličeje. RT byly zas extrémně jemné a nedokázaly zapracovat produkt do tváře. Takže nakonec jsem, jak už víte, pokud nás čtete delší dobu, zakotvila u značek Cozzette a Illamasqua a na tvář používám jen je. No a o nich zas někdy příště.

4 komentáře:

  1. Nemohu než souhlasit, už jsem na oči vyzkoušela leccos a jak píšeš, bohužel jen jemnost štětce nestačí, takže se pak vždy pokorně vrátím k Macu a hlavně tedy k miláčkovi 217.
    P.S. Taky ho mám pro jistotu dvakrát:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, zrovna u zmíněného 217 je dle mého vidět, že se fakt neplatí jen za značku. Ten štětec nemá konkurenci. :)

      Vymazat
  2. 217 i přes její oblíbenost právě pro tu pichlavost vážně nemám ráda, zato s 208 naprosto sdílím stejný názor, je to jeden z mých nejoblíbenějších štětců ever (šla jsem pro něj na jistotu po několika youtube videích, zrovna ho neměli a prodavač mi šíleně vnucoval 263, odolala jsem a počkala si. Díky Bohu!) Z MAC ale mám ráda ještě jejich pencil 219 a pak "depositer" 239.
    Díky Tobě a Nuf jsem si koupila svoje prvni dvě Cozzettky D200 a S175 a už je nikdy nedám z ruky, naopak příště si objednám snad jen již Cozzette.
    od Illamasquy mám jejich blusher brush a po pravdě jsem z něho rozpačitá...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šikovná, že jsi odolala. :) Ono se dost často vyplatí si prostě chvíli počkat.

      219 zas já osobně nemám ráda pro jeho poměrnou tuhost a pichlavost a 239, přestože je poměrně jedinečný a ani u Sigmy není jeho přesný dupe, ráda moc nemám, daleko lépe se mi vše nanáší právě pomocí 217.


      Jsem ráda, že jsme tě s Nuf na Cozzette naladily. :) A co se Ill štětce na tvářenku týče, on je zvláštní. Je docela malý a kruhový a dá se s ním nanášet tvářenka jen určitým způsobem, který nemusí být každému příjemný. Já ho proto také moc ráda nemám, ale nemám ráda ani jejich druhý štětec na tvářenku, ten zkosený. Naopak Ill štětec na pudr je geniální.

      Vymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)