Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

27. 4. 2013

...nic nového?

Na jednom blíže nespecifikovaném workshopu si vzájemně vyměňovali informace zaměstnanci a majitelé eshopů. 
Zajímavá byla především řeč dvou dam a pána, kteří po internetu prodávají kosmetiku. Dámy a pán se vzájemně předháněli s historkami o tom, kterak využívají hloupé blogerky k propagaci svých eshopů. Ono slůvko "hloupé" bylo tím nejmírnějším popisem blogerek jako plemene...

Denně prý dostávají maily se žádostmi o jakékoliv zboží zdarma výměnou za obrovskou chválu jejich eshopů i zboží samotného. Už v prvním mailu, tedy v prvním kontaktu prý blogerky slibují, že libovolný výrobek dopadne v jejich recenzi na jedničku. Myslela jsem si, že takto píší mladé a nerozumné slečny, začínající blogerky, které nejsou čtené ani známé. 

Omyl! 

Dámy vyjmenovaly i některé relativně známější blogy, jejichž nabídku dostaly nebo i využily. Pán si jména a názvy nepamatoval. Běžné prý je dokonce i to, že blogerka nepřizná, že dostala výrobek zdarma, aby byla recenze uvěřitelná. 

Naprosto chápu, že majitelé eshopů velmi rádi využívají blogy pro svoji propagaci. Vždyť je to stojí jen  pár korun až pár set oproti tisícům, které by spolkly klasické PR články nebo jiný způsob reklamy. Proč by ne, na tom není nic zlého a každý si raději přečte osobní zkušenost než strohý popis v časopise.

Nemile mě ale překvapil tón a způsob, jakým je na blogerskou komunitu z jejich strany nahlíženo. Doslova jako na tupé a zištné stádo. Nebo možná přesněji hejno, které se slétne na drobek a ještě se vzájemně poklove. 

Asi jsem naivní. Věděla jsem, že některé blogerky jsou různé. Ale nevěděla jsem, že se pravděpodobně skutečně jedná o běžnou praxi a že i významné a čtené blogerky mají toto zapotřebí.

Je pravda, že sama čtu jen velmi málo kosmetických blogů. Většinou čtu svoje kamarádky nebo jiné vyzrálejší blogerky, jejichž myšlenky mi stojí za to. Proto vlastně nevím, co všechno se v blogosféře děje. Třeba mi napíšete, že tohle všechno dávno víte a jsem opět poslední, kdo to zjistil :) To se mi stává docela často i v běžném životě.

Nechci se nikoho dotknout a jména blogerek nebudu dál šířit, tento post píšu pouze jako svoje vlastní zamyšlení, o které se chci s vámi podělit. 

Možná nám všem pomůže, když budeme brát oslavné recenze čehokoliv poněkud s rezervou. Na druhou stranu - má pak vůbec smysl nějaké recenze psát, když jim už raději nikdo neuvěří?

Co si o tom myslíte? Máte nějaké vlastní zkušenosti? Je to fakt nebo jsem pouze získala mylný dojem na základě konkrétních zástupců druhé strany? 

A na závěr - u nás se rozhodně nemusíte bát toho, že vás v recenzi obelžeme! 
My si totiž drtivou většinu výrobků, co se zde objeví, kupujeme samy. 
Takže pokud mě čtete někdo, kdo mi chcete posílat k recenzím zdarma Guerlain, Chanel a ByTerry, hrňte mi to lopatou!!! 
Kecám - klidně vyzkouším i méně luxusní výrobky, nebudu lhát, že ne. Ale abych byla zcela upřímná, ty nabídky nám tak nějak nechodí... Možná i proto, že u nás máte jistotu, že jsme rozmazlené čumáky a jakoukoliv nespokojenost moc rády vyjádříme a záporné názory děsně rády šíříme :) Kdo nás zná, tak teď kýve hlavou. Vlastně obdivuji ty, kteří nám svěří propagaci svých produktů :)

Dnes se více než jindy těším na vaše komentáře, které mi pomůžou utřídit si myšlenky. Mějte krásný víkend!

141 komentářů:

  1. Ty jo! Tak jako jo, slyšela jsem už několikrát, že blogerky samy píší eshopům, ale že až tak? To jste mě docela šokovaly! Jen doufám, že mezi něma nejsou některý holky, který ráda čtu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, když jsme měly spolupráci s bezobalu.eu, taky jim pak chodily dost podivuhodné maily a "nabídky". Je to asi fakt běžné.

      Vymazat
  2. Že se píší články na objedávku a občas to i u něketrých jde vysledovat, jsem tušila. Že se přímo k tomuto blogerky nabízejí jsem taky někde zaregistrovala, ale o takové míře jsem neměla tušení. V podstatě mě to nezaráží, naprosto věrně to zrcadlí realitu české "vyžírkovosti" a to jak ze strany blogerek, tak ze strany majitelů eshopů, kteří zrovna z tohoto duelu taky nevyšli s čistým štítem.
    Líbí se mi jakým způsobem prezentují recenze Sonidlo nebo Day, nejenže uvedou na pravou míru, že výrobek jim byl zaslán PR oddělením, článek má hlavu a patu, ale hlavně tyto články tvoří absolutní menšinu mezi všemi jejich články.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě čtu přesně tento typ blogů, co zmiňuješ. Holkám věřím a vím, že u nich tyhle praktiky nenajdu :)

      Vymazat
  3. Hodně zajímavý článek!!! No s těmi recenzemi jsem to tak nějak tušila, vím, že bloggerky dostávají výrobky zdarma - to že si o ně píšou je pro mě novinka, a taky je mi jasné, že eshopy velmi rádi využívají bloggerky zpětně, ale měli by mít tolik slušnosti a nevyjadřovat se o svých levných propagátorech jako o stádu atd.....Já jsem na tom stejně jako Vy, hrozně ráda kritizuju, takže u mě nehrozí, že by si mě někdo "koupil" za pár cukrátek :-). Mám svůj okruh bloggerek, které mě baví a které mají co říct a které ráda čtu... nemám totiž chuť číst pořád dokola ty samé nudné recenze, takže myslím, že spousta věcí propadne sítem, ale neblogerský čtenář už nemusí recenze brát s rezervou a nadhledem, jako my bloggerky a netuší, že se stává objektem jen trochu jiné marketingové strategie - a to je podle mě nejsmutnější...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tímto směrem se ubírají i moje myšlenky...

      Vymazat
  4. No..smutné, doufám, že to nejsou blogerky , které čtu a věřím jim, že zaslaný výrobek je opravdu super a pak si na něj šetřím..Dost by mě zajímalo o koho jde..jakým recenzím se vyhnout

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já stále doufám a předpokládám, že pokud máš oblíbené blogy, víš, čemu věřit a čemu ne. Protože v opačném případě nemá smysl nic číst :(

      Vymazat
  5. Me by ta jména opravdu zajímala. Ne proto, aby byly holky na pranýři- je to každého věc, ať každy děla, co uzná za vhodné. Ale nekteré oslavné recenze mi přijdou neuveritelné. Někdy o to víc, když jsem výrobek zkusila a byl vyloženě podprumerny. Nejvíc me ale naštve, když se ja nebo kdokoli jiný nechá oslavou recenzí napálit, koupi daný výrobek díky dané blogerce, které věří a ejhle, ono je to trošičku jinak. Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavli,
      já opravdu ta jména zmínit nemůžu už proto, že jsem tyto informace vyslechla. Nejsem to já osobně, kdo od nich ty maily dostává a kdo poslouchá jejich prosby o cokoliv zdarma. Takže proto opravdu nebudu žádná jméně ventilovat. Víš, jak snadno se něco poplete a podobných nicků je v blogovém světě požehnaně na to, aby se stala chyba. Ač těm informacím věřím, protože lidé, kteří to řekli, byli z úplně jiné sociální skupiny a nemají důvod jen tak někoho špinit, nebudu detaily sdělovat. Z toho bych měla vážně vítr :)

      Vymazat
    2. To úplne chápu, taky bych si nedovolila verejne sdělovat jména. Ale stejně mi to nějak nedá. Snad někdy pravda vyjde najevo? P.

      Vymazat
    3. Nevyjde. Ne najisto. Podle mě jde prostě hlavně o to, aby člověk nevěřil naprosto všemu.

      Vymazat
  6. Musím říct,že jsem zklamaná...Ne naštvaná,ale fakt zklamaná...a to nejen z toho,jak se blogování zvrhlo v profitování,ale i z chování majitelů e-shopů...Myslím si,že tohle je skoro už nad rámec mého chápání.Myslela jsem,že blogování je zábava,radost,ale v poslední době,to je jen o tom,co kdo získá a nejlépe rychle a zadarmo...Párkrát jsem na toto téma už něco zaslechla,ale takhle černé na bílém,mě to opravdu dostalo a je mi to líto.Mám pár hodně oblíbených blogů a věřím,že tohle snad nemají zapotřebí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem zpočátku měla stejný smutek. Rozhodně nechci být za krávu jen proto, že bloguju. A pokud zaměstnanci eshopů blogerky používají nebo využívají, měli by jednat více partnersky.
      JENŽE: pokud jsi osoba mimo beauty blogový svět a budou ti chodit ve velkém maily ve znění: "ahoy, jsem blogerka a nabízím spolupráci, pošlete mi cokoliw w hodnotě od 300,- Kč a napíšu kladnou recenzi", uděláš si názor.
      Bohužel jsem přesvědčená o tom, že blogerky na určité úrovni buď samy nikoho neoslovují nebo alespoň napíšou mail slušný a normální a recenze je potom kritická...

      Vymazat
  7. Tak nějak se dá vytušit, že v tom množství blogerek se najde pár těch zištných, které se nechají "uplatit". Ale, že jsou mezi nimi i ty známé a čtené....no opravdu by mě zajímalo, které to jsou.
    Je fakt, že z některých blogů něco takového už delší dobu cítím, takže čtu jen články o produktech, které mě vyloženě zajímají. Ale těžko říct, jestli jsou mé pocity správné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nikdo neví a neposoudí, ale určitě na svoje pocity a intuici dej. Koneckonců ona ta kosmetika celkově jde hodně přes pocity. Takže proč kupovat něco, u čeho si nejsi jistá, že? :)

      Vymazat
  8. O takýchto praktikách blogeriek sa pohovorilo veľa, ale netušila som, že sa to deje až v takejto miere... Najhoršie na tom je, že nám poctivým blogerkám robia zlé meno. To už aby som sa bála priznať, že som tiež blogerka, nech ma automaticky nepovažujú za predajnú šlapku...

    OdpovědětVymazat
  9. no zajímavý:D jako já si myslím, že tohle se děje úplně bežně, ale čekala bych to právě jen od takových těch třináctiletých wannabee kosme blogerek, co jim v jejich věku prostě přijde úžasný, že dostanou nějakou JAKOUKOLI kosmetiku zdarma ;)

    každopádně, když rády šíříte ty negatvní názory (jako já občas taky, o tom žádná), tak byste měli napsat asi ne ty blogerky (páč to nemůžete vědět jistě, ty emaily jste neviděly), ale co to bylo za eshop, protože to jste slyšely na vlastní uši (resp. já tohle slyšet, tak to tedy do postu napíšu)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto nepovažuju za nutné ošklivě mluvit o eshopech, jejichž zaměstnanec nebo majitel pošle dál svoji zkušenost s blogerkami. Pokud jsou to skutečně lidi, kteří tam dělají svoji práci, na blogosféru kašlou nebo ji vnímají pouze jako PR prostředek, absolutně jim nemám za zlé, když si vytvoří názor takový, jaký mají. Koneckonců si ho vytvořili na základě aktivity blogerek, ne?

      Jak už jsem zmínila, firma, která spolupracuje s námi, má po našich recenzích také špatné zkušenosti s blogerkami. Když se vidím se zaměstnanci bezobalu.eu, řeknou mi to. Taky jsou velmi udiveni některými maily a mohlo by se zdát, že si o blogerech obecně myslí svoje...

      Vymazat
    2. ále, to je nemístnej alibismus ;) však o nich nemusíte mluvit ošklivě, to že se napíše, kdo se takhle vyjadřoval snad není nic ošklivého, když to je pravda a ta vám přijde v pořádku a ještě se jim ani nedivíte

      Vymazat
    3. Vlastně se ani nedivím poté, co mi přeposlali několik mailů.
      Není to alibismus, pouze jsem schopná náhedu z obou stran - zkus to taky :)

      Vymazat
    4. no tak jinak - zveřejnit ho nechcete proč? když vám na tom vyjadřování nepřijde nic špatného, tak ho napiště ne ... jinak to vypadá, že jim taky tak trochu jdete na ruku:D

      Vymazat
    5. Mooro,
      žádné "tak jinak". Po mém to zde bude! Chtěla jsem ZAMYŠLENÍ, nikoliv pranýř. Evidentně to nedovedeš respektovat...

      Vymazat
    6. ne, to fakt nedovedu
      ale tak, nic jinýho jsem nečekala a říkám, že to celý storce ubírá věrohodnost

      Vymazat
    7. No super, nafoukaná holčička nedosáhla svého, tak bude zpochybňovat moji pravdomluvnost :)
      Víš co? Věř si, čemu chceš. A klidně si u toho ještě dupni patičkou.

      Nebo že by máslo na hlavě?

      Vymazat
    8. Já to teda chápu jako zamyšlení spíše a myslím, že svůj účel článek splnil i beze jmen. Vzhledem k tomu, že jsem se s Nuf i Nik setkala osobně a vím, že jsou to fajn baby, nemám důvod jim nevěřit...

      A víte co? upřímně, já bych ani ta jména raději vědět nechtěla, přesto že su baba zvědavá...eště bych mohla přijít o iluze :)

      Vymazat
    9. upřímně taky nechápu, proč by se mělo jmenovat. já něco takového slyšet, tak určitě neběžím na blogísek a nevybleju tam první, co mě napadne. jednak proto, že mi to přijde neslušný a jednak taky proto, že kdo má trochu rozumu, pozná, kdo píše ty články rád, pro zábavu a dá se jim věřit a kdo píše pořád jen to samé dokola jako "božíí užasnýý krééémíček, musíte ho všichni mít"..

      fakt jenom kroutím hlavou nad tím, kam je možný nechat tohle všechno zajít. místo toho aby si lidi chodili na blog pro rady, zajímavý články a tipy, tak přemýšlí nad tím, jestli ta dotyčná bloggerka není náhodou uplacená a nekecá..

      Vymazat
    10. to sice třeba jo, ale já se neptám na jména oněch údajnejch blogerek, ale na jméno toho údajnýho eshopu, co tohle rozšiřuje

      Vymazat
    11. No, to bych sice ze zajímavosti ráda věděla, ale chápu důvody, proč si to holky nechaj pro sebe.

      Ostatně, z nabídek ke spolupráci, co mi chodí, si taky o jednání některých lidí udělám obrázek :) Není to nic pikantního, ale někdy mi to přijde prostě lehce neprofesionální typu a hele Franto, prej se teďka strašně levný a in propagovat se přes blogeríny, tak řekni Máni, ať nějakejm těm pipkám napíše a něco jim pošle... :)

      Vymazat
    12. Taky by mě to ze zvědavosti zajímalo, jsem holt ženská zvědavá. Ale pokud se někdo k takové informaci dostane je čistě na něm jestli vůbec a v jaké formě to předá světu. Každý má na věci jiný pohled.

      Vymazat
    13. Tohle prostředí ale nevytvářejí jen bloggerky, ale především neprofesionální marketing e-shopů, který buď neexistuje (koncepčně), nebo nezvládá e-sociální marketing.
      E-shopy/značky si nedokáží vybrat k (placenému) partnerství renomovanou bloggerku s odpovídající skupinou čtenářek (cílovkou). Bloggerku, která by je otevřeně prezentovala a představovala jejich produkty ještě před uvedením na trh (pak se snese i nějaká neutrální recenze). Důvěryhodnost bloggerky pak zaručí důvěryhodnost recenzí, potažmo značky a čtenáři vědí, co očekávat (princip "Vendula Svobodová=Kapka naděje). Mít tým "celebritích" bloggerek je jedna cesta. Kliků je míň, ale jsou efektivnější - více nákupů, protože jde o skutečná doporučení produktů.
      Druhá možnost je zasypávat anonymními zásilkami se vzorky stovky-tisíce bloggerek. Zadarmo. Některé napíšou, některé ne, ale ve výsledku budou psát většinou ty spokojené, nikdo se moc nezabývá tím, co dostal zadarmo a stojí to za h...o (však si všimněte - negativní recenze jen na zaplacené věci - koupené produkty nebo ze zaplacených vzorkových boxů,, což vyvolává pocit křivdy a potřebu vylít si srdíčko na blogu; vzorky zdarma, co nesedí, letí do koše a jsou zapomenuty). Tady hrozí nízká kontrola nad procesem (třeba když darované vzorky OPRAVDU stojí za ....., ale moderní kosmetické produkty jsou udělané tak, aby vyvolávaly ohromný první dojem - voněly a zvláčňovaly - a jestli působí na póry, maz, vrásky...stejně ze vzorku neověříte). Výsledkem je vysoký počet kliků s menším % nákupů, ale pořád se ještě spotřebitel může spolehnout na objektivitu.
      Cest je spousta, další může být třeba lehce placená spolupráce s velkým množstvím bloggerek, kdy se jen selektují ty horší (v podstatě opačný výběr).
      ........aha, tak pardon, tady je omezený počet znaků v odpovědi, takže zbytek příspěvku je u mne na blogu.....(neodlákám vám čtenáře ke mně na blog, jako důkaz tam uvádím link na tuhle vaši diskusi).

      Vymazat
    14. Přímý link na ten zbytek je tady: http://parfumerka.wordpress.com/forum/comment-page-1/#comment-1350

      (ale případně mi odpovídejte/ptejte se tady, ne u mne)

      Vymazat
    15. Moc děkujeme za přispění k diskusi, ráda si přečtu tvůj post :)

      Vymazat
  10. No jako někde jsem už četla, že nějaká blogerka napsala firmě, ať jí něco pošlou, ale vážně nikdy by mě nenapadlo, že se to týká i nějakých známých blogerín a naopak jsem si myslela, že je se to děje jen u mladých holek. Vážně nechápu co ty holky k tomu vede. Mě by to v životě nenapadlo i kdybych neměla o čem psát, tak raději nebudu psát o ničem, než si o produkty říkat.

    OdpovědětVymazat
  11. Smutné. Ne to, že si blogerka napíše o kosmetiku. Jako proč ne, proti tomu nic nemám. Ale že pak napíše pozitivní recenzi jen proto, že to dostala gratis... To už mi přijde malinko zvrácené.

    Já takhle psala některým e-shopům, za kolik se u nich dají koupit (!!!) vzorečky kosmetiky. Přeci jen - kolikrát je lepší dražší věc nejdřív prubnout z mini vzorku, než nechat v obchodě výplatu.
    Že teď dostávám něco i gratis - tomu se nebráním. Byla bych magor :-) Ale určitě nenapíšu o kosmetice, že je supr dupr, když stojí za houby, ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě třeba nijak neuráží, pokud si blogerka napíše firmě o spolupráci. Proč by ne? Ale jde o formu a o to, jak s takovou spoluprací naloží.

      Vymazat
    2. To je pravda, Nuf. Pokud totiž "testování" vypadá stylem: dva řádky oslavných ód o tom, jak si máme jít výrobek koupit... pak je to dost zvláštní.
      Nejvíc mě ale zaráží ten přístup některých majitelek kosmetických blogů, cos tu zmiňovala v diskuzi: pošlete mi cokoliv v hodnotě 300,- a napíšu o tom kladnou recenzi :-(

      Vymazat
    3. Četla jsem jeden podobný mail, kde slečna chtěla cokoliv, ale skutečně cokoliv od firmy bezobalu.eu. Oni se zabývají příslušenstvím na mobily, počítače a já nevím, co všechno - slečně to bylo fakt jedno. Jen si vyžádala hodnotu nad 300,- kč. Její blog ani jméno si nepamatuju - než mě zase někdo nařkne z alibismu :)

      Vymazat
    4. Muheheee, škoda, že to nebyla firma Durex nebo někdo. Bych byla zvědavá na pozitivní recenzi :-D Bebe

      Vymazat
    5. :D :D :D Tak takovou recenzi bych si taky se zájmem přečetla :)

      Vymazat
  12. Tak nějak jsem si to myslela už delší dobu, ale... co je moc, to je moc..Je mi z toho smutno... jenže, on si ten člověk asi názor udělá sám... když vidí recenzi o 5 řádcích... tak to ten člověk pomalu asi ani neviděl... Mě třeba i malinko rozčiluje, když blogerka za článek dá PS že jí byl výrobek zaslán a je to tak mini písmem... se za to stydí???? Kdyby si stála za svým názorem, tak asi ne, ne? nebo já nevím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš recht, Evelin. Člověk si názor udělá sám :o)
      Mě to přijde kolikrát taky zvláštní, to "PS". Jde o názor blogerky, tak je snad jedno, jestli věc dostala, našla na chodníku, nebo koupila, ne? :-)

      Vymazat
    2. To už je pouze o tom, zda určité blogy čteme nebo nečteme. Tam, kde jsou recenze odfláknuté, kde mám pocit nepoctivosti nebo něco podobného, nelezu :)

      Vymazat
    3. K tomu mini písmu - dělám to tak, když se mi informace nehodí do textu, tak připíšu až dolů pod fotky, že jsem výrobek dostala a menší písmo používám protože jsem to odkoukala od jiných blogerek, prostě se to tak dělá, rozhodně to neznamená, že se za to stydím ;-)

      Vymazat
    4. Na mě to menší písmo působí stejně jako pidi písmo 8 ve smlouvách kde podepíšete bůhví co....
      Větší písmo by působilo serioznějí /bez ohledu na to, kolik blogerek to dělá tak a kolik onak/

      Vymazat
    5. :o)) se bavím nad tím, že to opravdu vidíme všechny podobně, nejsme naivky...to malé písmo je prostě divné:o) Nevím, proč to prostě nenapsat normálně jako poslední větu do konce článku, však to neukradly, tak o co jde..

      Vymazat
    6. Vidíš, a já jsem to naposledy napsala jako první větu postu :) Já jsem totiž byla pyšná, že jsme něco dostaly k testování! Nám se to fakt nestává. A je fakt, že produkt jsme pochválily, protože nás mile překvapil.

      Vymazat
    7. A tak to má být, ano napsat jako první dostala jsem to nebo tohle. Jenže u některých blogerek by touhle větou začínal každý článek, tak to pak chápu, že může vést k závistivým reakcím některých slaboduchých jedinců a proto to píší pidi písmenkama dolů, i když to je taky trapas, ze začátku jsem si říkala bože co to píšou za blechy, pak mi to došlo :)

      Vymazat
  13. Hm... Ačkoli se mě to nijak netýká (teda aspoň doufám, protože já mám svědomí čisté, v životě jsem sama žádný eshop ani značku nekontaktovala), tak se cítím uražená a dotčená. Nemyslím si, že bych byla hloupá jen protože bloguju o kosmetice a vadí mi, že si tohle někdo myslí a strká všechny blogerky do jednoho pytle. Jenomže ono je bohužel spoustu nanynek, které mají přesně ten přístup "dejte mi to zadarmo a já to vychválím" a to jsou ty, které do styku s eshopy přijdou nejvíc, když je samy kontaktují. A dokud to tak bude, tak si majitelé eshopů budou myslet, že jsme hloupé a prodejné všechny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně. Je to tak, že normální holky nikoho nekontaktují nebo jsou velmi slušné a na úrovni, takže bohužel lidi mimo znají jen ten neslušný a všeho schopný odpad...

      Vymazat
    2. A bude hůř, jestli vás míní v médiích ,,propagovat" takto:
      https://www.youtube.com/watch?v=CLYPgL-uIxs&list=SPE771E4D1325F2882&index=2
      Tohle jsem viděla náhodou na Óčku...a to 2x během jednoho dne, takže ví bůh kolikrát to tam pouštěli.

      Vymazat
  14. Já myslím, že to z článku jde poznat. A třeba pro mě blogy, které píšou jen články sponzorované a o 3 řádcích o věcech, které jsou drahé a neřeknou ani, v čem jsou lepší než levnější, nebaví a je to ztráta mého času. Bohužel takových znám hodně. A je pravda, že čím starší nebo vyzrálejší blogerka, tím více mě baví, dám na ní a věřím jí. V té záplavě blogů ani vše číst nejde a člověk si musí vybrat, co ho baví a k něčemu mu bude.
    A v podstatě já uražená nejsem, já jsem sama oslovila jednu firmu a hodně nabídek jsem odmítla, protože bych firmě spíš uškodila, nedokázala bych chválit třeba značku Vichy apod. A je jen na nás, zda nám za to stojí chválit věci, které nám nesedí, jen kvůli ušetřené stovce. Pro mě je to asi tak, že si svůj čas (a že článek, testování zabere času...)cením víc než jen na pár kaček, tak i když jsem dostala 3 věci zdarma a taky to tma napíšu, jsou to věci, které už znám, třeba jen v jiné verzi a sama bych je používala. Neměnila bych svou rutinu v péči o plet apod. jen kvůli článku. Tak to vidím já :-) Jinak spolupráce mi nevadí, naše věc, že to přijmeme a děláme reklamu skoro zdarma. Oni naopak zas mají risk, že jim věc spíš pomluvíme. Adrenalin:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky za názor, řekla bych, že je velmi vyrovnaný a tak nějak to vnímám i já :)

      Vymazat
    2. A jinak díky za napsaní článku, protože je dobře tohle vynést na světlo. Třeba to holky odradí od dalších podobných akcí. Jinak ještě přidám zkušenost, protože výrobek, který mi byl darován zatím nemám zrecenzovaný a plánuji ho spíš zahrnout do souhrnné recenze, ale paní z PR mi k balíčku poslala dopis, že na výrobek recenzi psát nemusím, ale bude ráda a že at hlavně výrobek pořádně nejprve vyzkouším i s návodem na použití a tipy. Tak se to podle mě má. A já určitě neplánuji skutečnost, že mi někdo k objednávce přibalil dárky jen proto, že mám blog, zamlčovat a ráda to napíšu i do recenze.

      Zahraniční blogerky obvykle mívají u PR produktu hvězdičku a kolikrát je sranda vidět jejich May/June,... favourites se samými hvězdičkami.

      Vymazat
    3. To mi přijde docela trapné, An - islovovat firmu jako bys byla nějaká odbornice /což dle Tebou předkládaných "faktů" na blogu/ opravdu nejsi. Nicméně je to Tvoje věc. Jen mě to zaráží. Moje štěstí je, že používáš často kosmetiku, která mi nesedí, čtu Tě sporadicky a neřídím se Tvými radami. Každopádně čtivost se Ti upřít nedá, ale já bych Ti k recenzování neposlala nic právě z toho důvodu, že máš v tom, jak to z hlediska chemie v přírodní kosmetice chodí, značné mezery a ještě by se Ti to mohlo do té recenze připlést. =)

      Vymazat
  15. hm, no zajímavý :D jeden ,,velký" blog mě k tomuhle napadá...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky mi to na jeden pasuje...

      Vymazat
    2. Ach jo, já jsem asi blbá nebo naivní a slepě některým blogům věřím, což bývá má vlastnost obecně (hledat ve všem to pozitivní), ale mě bohužel žádný velký nenapadá :-( (:-)) a to sleduju hodně blogů. A tak bych chtěla vědět, jaký myslíte... Ale já vím, nejmenuje se!

      Vymazat
    3. a co Ceady jako na plnou hubu o kosmetice toho vi asi jak ja o jaderne fyzice a většina recenzí obsahuje stručnou větu a pak mě napadla Mia

      Vymazat
    4. Taky mě pár známých blogů okamžitě napadlo...

      Vymazat
    5. Jojo, Lenko, když jsem o tom pak ještě přemýšlela, napadly mě přesně tato dvě slečny, ale už jejich blogy nějakou dobu nesleduju, takže mi chvilku trvalo, než jsem k nim došla :-D.

      Vymazat
  16. Tak fajn... mám doma coby nevhodný dárek Shalimar od Guerlain. Je to origiál (znám zdroj), jen nemá originální krabičku, jinak plný, nepoužívaný :D Testujte jak libo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Tak tohle mě pobavilo!
      Pokud nevíte, co s nějakou kosmetikou a nechcete ji prodat, můžete se podílet na našem Blogsale, jehož výtěžek putuje na pomoc zvířatům.

      Vymazat
    2. Aspoň něco. Kolik je za Guerlaina psích granulí?

      Vymazat
    3. Jak kterých, my posíláme přímo peníze na různá OS. Někdy přímo i na účet konkrétního zvířete. Považujeme to za optimální řešení a vybíráme podle referencí spolehlivývh obětavců. Věříme, že jsou peníze použity smysluplně a kompletně na pomoc.

      Vymazat
  17. Blog mám teprve chvíli, ale v životě by mě nenapadlo psát do nějakého PR oddělení o produkty zdarma k recenzování. Stejně ty holky ve většině případů dostanou něco co se neprodává a je to k prdu...ale reklamu udělá, bohužel. Dokud mám práci a přítel mi to nezarazí budu si kupovat věci, které mě zajímají a budu mít vnitřní potřebu je vyzkoušet. Např. každej píše jen o BB Missha a Skin79, jelikož jsou u nás k sehnání na českých e-shopech , to mě už neba. Objednám radši něco neokoukaného z e-bay a prubnu to :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A otevřeš tímhle oči spoustě spotřebitelů, kteří tak poznají i nové věci. O tom by taky blogy měli být. :-)

      Vymazat
    2. právě, v Čechách je teď in Missha - každej o ní píše, je i hodně PR článků na blozích od e-shopů, ale proč nezkusit Holiku-Holiku nebo skinfood. JInak tvůj blog čtu a je zajímavý :-)

      Vymazat
  18. Tak to je teda moc pěkný, a já si doteď myslela, že blogerky právě mají své blogy, aby psali pravdu, jsem asi pěkná najivka, já sice beru každou recenzi s rezervou, protože nikdo nemáme stejné požadavky na výrobek a taky pleť, ale teď se nad recenzema budu tuplem zamýšlet.Sice jsem pár shopům i napsala, ale nikdy bych nepsala dobře o něčem, co dobré není.To potom neni fér k lidem, co ten blog čtou.

    OdpovědětVymazat
  19. Já do toho všeho ještě něco přidám. Tohle vše je hnus, ale ani omylem to nekonkuruje tomu, co já považuju za naprosto nechutné. :) Jsou i takové blogerky, které dostávají tuny věcí zadarmo a neštítí se je pak prodávat. To považuju skorem za hyenismus. :) A některé z nich jsou hodně známé, že... No nic, jdu zas vesele ven. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ono co s tím, když to přehazují vidlema...Ne, je to taky trochu o morálce. Ale abysme nekoukali, až se tenhle článek rozšíří a všechny budeme mít zítra o 200 čtenářů méně :D

      Vymazat
    2. Já chápu, že když toho má někdo mraky, chce se toho zbavit, to chápu mnohem lépe než kdokoli, protože hromadění nesnáším. Ale moc se mi na tom nelíbí ten výdělek. Já samozřejmě taky prodám věc, co jsem dostala třeba od manžela, ale to je zcela jiná kategorie. Možná na to nahlížím až moc tvrdě, nevím.

      Vymazat
    3. Mě přijde horší prodat věc od manžela :D To je spíše osobnější dárek...

      Vymazat
    4. Tady přece vůbec nejde o osobnější dárek. :) Vydělávat na něčem, co mi někdo poslal k recenzi zdarma... snad už k tomu není nutné psát víc. :)

      Vymazat
    5. Je pravda, že takový bazar omlazení se nedávno hemžil švihadly a boxy od Clarinsu. Ale jelikož neznám přezdívky blogerek, nezkoumala jsem, kdo prodává.
      Tak dárek od manžela není jako dárek od manžela, jasně, že neprodáme náramek k výročí, ale když třeba pořídí parfém nebo blbý odstín laku na nehty cestou z práce... Tak je jedno zda to koupila manžel nebo já. A musí to z domu

      Vymazat
    6. som na tom rovnako ako Veronika tiez by som nedala prec nic co mi dal priatel,ked si predstavim ako bludi v obchode a rozmysla co by sa mi pacilo tak ma to nejako rozciti :D

      Vymazat
  20. O niečom takom som už počula a potom som si trebárs všimla na viacerých blogoch ospevnú recenziu na ten istý výrobok... Až sa mi vážne nechcelo veriť, že si to všetky kúpili samé, ale poznámku o tom, že danú vec dostali na zrecenzovanie, mala napísanú možno jedna alebo dve.

    OdpovědětVymazat
  21. Ráda bych se také k tomuto tématu vyjádřila. Osobně mám svědomí čisté a nemám pocit, že bych darované produkty účelně chválila, myslím, že jsem narazila i na nepovedené produkty a pokaždé jsem to napsala. Nevím, proč si stále někdo myslí, že co darovaná věc, to super pozitivní recenze. To je podle mě trochu zkreslená představa a ze své zkušenosti můžu říct, že je někdy úplně jedno jestli něco pochválíte nebo pohaníte, protože některá PR zastoupení pošlou blogerkám produkty k recenzi i když ten předchozí produkt jim nevyhovoval a recenze byla spíš záporná. Takže si říkám, proč něco chválit a kazit si svou "pověst" (obecně), když na tom celá ta spolupráce nestojí. Ale nejde říct, že když nějaký produkt chválí 50 holek, já si ho koupím a nevyhovuje mi, že byly všechny uplacené. Tak to u kosmetiky prostě není. Setkala jsem tedy bohužel i s tím, že mi nejmenovaná značka napsala, že jsem je tedy nešetřila a že čekali něco pochvalnějšího. Tak jsem jim doporučila, ať příště osloví někoho úplatného, kdo jim na zakázku něco pěkného napíše :) To, že si blogerky píšou o produkty k recenzi vím dávno, kdysi mi nějaký "hodný" anonym přeposlal mail, kde se dotyčná představuje jako přední česká blogerka a výměnou za jejich zboží nabízí PR článek. Je to smutné, ale tak to prostě je a je jedno, jestli váš čte 10 nebo 10 000 lidí denně. A poslední věc - spousta blogerek záměrně nepíše, že konkrétní produkt dostaly a pak my ostatní, co to přiznáme vypadáme jako vyžírky, co kývnou na všechno. Bohužel mě napadá několik "zvučných" jmen, ale nemá cenu to řešit. Dokud se tohle bude dít, tak to bude kazit "pověst" těm, co to přiznají. A myslím, že je jedno, jestli to napíšou v první nebo poslední větě nebo to označí hvězdičkou. Lepší, než tvrdit, že já jediná si to koupila a těch 49 dalších, co to dostaly neznám... :)

    Takže já mám své svědomí čisté a každý si může říkat co chce :) Za kosmetiku utrácím někdy i tisíce měsíčně, takže mě těžko uplatí někdo s krémem za stovku :) A už mlčím a omlouvám se tolik řečí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás se nikdo nemusí omlouvat za komentář, děkujeme! :)

      Vymazat
    2. Rendy a zrovna ty umíš klidně zkritizovat, když je třeba. Myslím, že to nemáš zapotřebí. :-) A taky co se pamatuju, vždy jsem u tebe četla, když bylo něco PR dárkem.

      Vymazat
  22. co si o tom myslím? no za prvé blbý kdo dává, blbější, kdo nebere:) takže pokud někdo dostane něco zadarmo, tak proč ne. žebrat o výrobky mi přijde ubohé. na druhou stranu, a to už jsem někde psala, nebaví mě blogy, na kterých se ob den objeví recenze na jakýsi produkt, který blogerka nemá vyzkoušený, jen ho nafotí, napíše jak je to skvělý výrobek a do textu, který stejně nečtu, napíše pořídíte zde a odkaz :D co si budem vykládat tyhle blogy u nás jsou, dle mě fungují už jako výdělečné stránky a ne blogy, které někdo píše, protože se chce podělit o zkušenosti z výrobku, který si koupil. nevím jestli si to firmy uvědomují, ale tyhle recenze mě fakt nepobídnou ani nedonutí si daný produkt koupit. Jenže kdyby mě někdo zásobil rtěnkama od Chanelu nebo Diora, budu psát jako divá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. teď když jsem dočetla ostatní komentáře mě docela překvapuje, že tolik z vás o tom nemělo ani ponětí nebo tomu nechce věřit :) mě totiž tenhle článek vůbec nepřekvapil, jen mě ujistil v tom, co jsem si myslela, samozřejmě jména neznám, takže nemůžu říct, že ty dvě, tři blogerky, o kterých si to myslím, to takhle mají, ale tuším, že jo

      Vymazat
    2. Děkuji za náhled. :)

      Vymazat
  23. No, v tomhle "boomu" si člověk až připadá jako blázen, když si věci z 99% procent nejen sám kupuje, ale nakonec na ně napíše i názor.
    Jinak pokud e-shopy takové maily dostanou, nijak zvlášť se nedivím, že si o blogerkách myslí, že jsou to husičky.
    Na druhou stranu si myslím, že rozumný čtenář sám (byť po čase) pozná, jak to s tou či onou blogerínou je a sám se podle toho rozhodne, co číst a co ne. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. An (Propadlo), Tebe mám ráda (Pavelcovou naopak, tak snad se to zařadí správně, kdyby ne, specifikuji, že jde o Tebe), ale tento pohled je značně naivní. Hodně lidí tyhle blogerky čte, protože zkrátka vše mají mezi prvními, ať už jsou jejich recnze vylhané, či nikoliv, je to nějaké nové zboží, informace. Pak už si člověk udělá názor sám, ale že by si nepřečetl onen článek? Přečte.

      Vymazat
    2. Hm, taky fakt.
      Nicméně v mém komentáři mi šlo hlavně o to, že si čtenář udělá svůj názor.

      Vymazat
  24. Já se rozhoupávám založit blog, protože když se tu otočím za sebe, vidím skříň narvanou produkty a v hlavě spoustu pocitů a názorů z nich. No po tomhle přečtení vlastně už takovou chuť nemám...
    ale psát mě baví a třeba bych mohla před něčím varovat a něco vychválit :) Rozhodně ne kvůli nějakému produktu zadarmo. Nakupování miluju a uspokojuje mě to :-D
    Ještě mě napadla jedna věc - ozvalo se tu tolik lidí s "čistým svědomím" -není to myšleno na nikoho konktrétně - a kde jsou ty ostatní? :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, nenech se odradit a blog založ :-)

      Vymazat
  25. Tento článek mě celkem šokoval. Já při spolupráci zatím zažila vždy velmi milou konverzaci a nenapadlo mě, že by se pak někdo za "našimi zády" mohl vyjadřovat takto...
    Každopádně když někdo dostane produkt, měl by to uvést na pravou míru a čtenářům to sdělit. Že jsou recenze vždy kladné, to bych taky neřekla. Možná se tyto blogerky o spolupráci bojí. Kdyby napsaly něco negativního, firma by jim přestala produkty zasílat. Já sama mám ale zkušenost jinou. Napsala jsem i velmi negativní recenzi na jeden produkt a firma mi přes to nabídla dlouhodobou spolupráci. Jakoby věděli, že produkt opravdu za moc nestojí :D Takže ono je to relativní.
    Podle mě se takto dokáží vyjadřovat jen burani, co si neváží práce jiných lidí. Jen otázka. Byly e-shopy dvou paní a pána známé? Nebo jen nějaké malé? To by mohlo o něčem vypovídat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já bohužel neposoudím, protože na českých eshopech nakupuju kosmetiku strašně málo. Většinou nakupuju v zahraničí. Ale později jsem na jejich weby koukala a zdály se mi podle sortimentu a nabídky hodně velké. Netuším samozřejmě, zda mají všechno skladem nebo zda nějak spolupracují s jinými shopy - to je dneska velmi běžné.

      Vymazat
  26. Skvělý článek, je dobré, že se na tohle upozorňuje. Člověk dnes bohužel neví, které blogerce vlastně může důvěřovat a které nikoliv...V životě by mne nenapadlo chtít na blogování něco "vyrejžovat" - píšu blog přeci proto, že mě to baví, nikoliv pro to, abych získala něco zdarma. Přijde mi doslova odporné obelhávat své čtenáře... Navíc to pak vhrá šptané světlo na celou blogerskou komunitu...

    OdpovědětVymazat
  27. Vite co je nejsmutnější na celé této situace? Když se tady v Čechach rodila blogosfera tak ty první blogerky byly fakt nadšenkýně, které byly schopné utratit poslední koruny za lak a nebo rtěnku, kosmetika a nebo i oblečení bylo jejích opravdovou vášní. Ted je situace taková že blog má každá druhá a každá třetí píše maily shopum aby dostala něco zadarmo a z těch blogu je to bohužel hodně citít. Z původně krásného a velice potřebnéhoo počinu se stává kšeft:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak. Ty sama přesně víš, o čem zde mluvím :)

      Vymazat
  28. Ano, blogy, kde jsou takové „předem zaručené pozitivní“ recenze nejsou fér vůči svým čtenářům. Ale zkouším se na celou tu situaci podívat trochu jinak……
    Myslím, že jelikož jsme asi tady většinou ženy, tak u čtení recenzí, stejně jako v životě je potřeba zapojit ŽENSKOU INTUICI a pak taky SELSKÝ ROZUM ;)

    Článek beru spíš skutečně jako úvahu na téma "kam směřuje vývoj českých blogů", neobsahuje totiž opravdu žádné jasné fakta a závěry, což ale i chápu a ani bych se sama do ukazování prstem nepouštěla, protože pak by bylo nutné si vše opravdu důkladně ověřit, podložit fakty a důkazy, včetně názorů a postojů druhé strany (konkrétních blogerek ze zmíněné debaty). Tohle v článku není a je dost možné, že realita může být celkem jiná. Určitě každá z vás zažila někdy, jak někteří lidé umí věci překroutit, zveličit atd. (Myslím zmíněné prodejce).
    Je dost možné, že lidé, kteří se v odvětví kosmetiky (mimochodem druhý nejvýnosnější byznys světa, hned po farmaceutickém průmyslu) primárně snaží vydělat peníze (majitelé s-hopů, poskytovatelé různých krabiček krásy, kosmetické firmy), pohlíží NĚKTEŘÍ na lidi – blogery - kteří "pracuji v oboru téměř zadarmo" jako na "méně chytré", nechápou, že blogování je koníček a tím pádem to není "ztracený čas běžné pracovní doby", ale čas, kdy se věnuji něčemu, co uspokojuje mé vnitřní touhy ;) A tak primárním cílem není výdělek.

    Jak odlišné vnímání a priority lidé mají, bylo krásně vidět na nedávném článku z ekonomického serveru s majitelem jednoho z beauty boxu, kde v debatě a komentech pod článkem ostatním čtenářům zůstával rozum stát nad „těmi blázny“, kteří si byť jedinou takovou „pochybnou“ krabičku kdy koupili!!!… a na jaké „ptákovině“ se dneska dá vydělat!! (přičemž zmíněného podnikatele kosmetika nikdy nezajímala, dělá to je pro zisk, protože mu to přišlo jako dobrý podnikatelský záměr)…..
    Njn, jsem s tím smířená, že tím pádem i já jsem pro někoho blázen a že moje jednání dotyčný nechápe ;) Je to zkrátka jen o životních prioritách a osobním pohledu na věc a taky o vzájemné toleranci a pochopení. Je dobré respektovat, že co není důležité pro mě, může být pro jiného téměř smysl života, nebo aspoň něco důležitého, co potřebuje ke štěstí.
    Ještě jste se nikdo nesetkaly s postojem, že protože vás kosmetika hodně zajímá, tak jste pro některé pouze „hloupá kikinka“, která má v hlavě jen make-up a rtěnky a navíc „mozkovou kapacitu nemá“?

    Vrátím se ale k obchodníkům z článku:
    Pokud ale tito "obchodníci" takto hanlivě a navíc veřejně mluvili o lidech (blogerech), kteří jejich firmě zajišťují další zisk, nejen, že jednají protiprávně (§ 206 trestního zákona - pomluva), ale jsou neslušní a hlavně hloupí a tak se nedá říct nic než: „Podle sebe - soudím Tebe!" (Pokud tak jednal majitel, nemyslím, že se mu bude v podnikání dlouhodobě dařit s takovým přístupem, pokud zaměstnanec, tak si zaslouží vyhazov a asi taky moc kariéru neudělá, protože není ve své práci profesionální).
    Osobně je mi ukradené, jestli blogerce produkt poslal nějaký e-shop nebo si ho pořídila jinak, jde mi jen o OBJEKTIVNÍ RECENZI, nic víc ;) Což se nevylučuje s „PR spoluprácí“. O tom, že NĚKTERÉ I ZNÁMÉ BLOGERKY SAMY ŽÁDALY MAILEM O PRODUKTY K RECENZI SE RŮZNĚ DALO PŘÍMO OD NICH SAMOTNÝCH DOČÍST UŽ PŘED CCA 1-2LETY.
    Nejen blogy a pravdivé recenze, ale CELÝ SVĚT A ŽIVOT JE JEN O LIDECH……O TOM JACÍ JSOU. Nic není jen černé. Jsou i kvalitní sponzorované recenze, jsou slušní majitélé e-shopů a je hodně dobrých blogerek …. není potřeba někoho kamenovat a zavrhovat (nejlépe celý blogerský svět) a mít pocit, že DNEŠNÍM DNEM BLOGOVÝ SVĚT ZACHVÁTIL GLOBÁLNÍ MORÁLNÍ KOLAPS ;)
    Iwi Sluníčko B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Strašně moc díky za tento komentář, Iwi Sluníčko B.!
      Souhlasím v každém bodě. Nevím přesně, zda oni konkrétní lidé, kteří se vyjadřovali, byli přímo majitelé nebo byli zaměstnanci. A osobně jim na jisté úrovni fakt rozumím - jsou to lidi, pro které to je práce, nikoliv vášeň.
      Moc se mi líbí, jak jsi napsala o tom, že nás nadšence mnohdy lidi nechápou :) Já už se o své kosmetické vášni nikde velmi nešířím. Pro hodně lidí je to nepochopitelné a považují to za zbytečnou záležitost, natož se tím opravdu nadchnout a bavit. I proto participuji na tomto blogu.
      Naprosto souhlasím s tím, že čtenář si jistě nějaký obrázek udělá sám.

      Vymazat
    2. Děkuji, jsem ráda, holky, že se shodneme ;)
      Považovala jsem za důležité napsat do debaty i jiný pohled na věc, než jen další "pátrací otázku", kdo proboha je ten "zločinec"?! ;) (mám na mysli pídění se po jménech konkrétních blogerek).

      Jak jsem už zmínila, je potřeba zapojit intuici a rozum a v poslední řadě se nejlépe spolehnout pak na vlastní racionáln úsudek, tak jako ve všem v životě, nejen v recenzích :)
      Iwi Sluníčko B.

      Vymazat
    3. ten posledni odstavec bez vyhrad podepisuju! :)

      Vymazat
  29. Tak mě tohle vůbec nepřekvapuje:) Pokud například kosmetická blogerka přidává článek po článku s produkty, které dostala darem k recenzi apod., tak je jasné, že se asi musí hodně snažit, že... Mě vadí jen jedno, že sice má pak spoustu recenzí, ale nakolik jim můžeme věřit? Přesně jak píšeš, nejsem naivní a je mi jasné, že aby k těm spolupracím docházelo, tak musí být produkt pochválen, nenápadně jedno negativum, ať to vypadá věrohodně, ale jinak DOPORUČUJI:O))
    Je časté, že pokud má blogerka přes tisíc fanoušků, tak se na tom už snaží vydělat, jde to vidět fakt celkem často.. Tohle je každého věc. Co mě ale dokáže rozesmát a přijde mi už hodně trapné je to, když nějaká taková blogerka "vykřikuje", jak z blogu nic nemá:o))
    Super článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc. Taky si to myslím. Já osobně bych byla pyšná, že mi moje vášeň nese ovoce.

      Vymazat
    2. a taky je asi moc nestíhá vyzkoušet, což je věc druhá. Některé blogerky přijmou i krmivo pro psy a testují ho na fence tety ze 4. kolena, krém na mamce spolužáka, ... no nevím, takhle ze sebě dělat veřejně škemralku. A už končím s komentováním. Jen mě tohle taky dlouho leželo v hlavě, kam to spěje a že se musí člověk složitě rozhodovat, komu může názor věřit.

      Vymazat
    3. Jasně, v těchto případěch prostě nejde o to, poskytnout svým čtenářům nějaký upřímný názor, dojem, tady jde o zisk, produkty, atd, prostě některé známější blogy pro mě už prostě nejsou blogy, ale klasické weby plné PR článků...

      Vymazat
    4. s tím krmivem pro psi jsi mi připomněla beauty box pro pejsky, v jednu dobu to bylo na blozích hodně a všude pod tím samozřejmě desítky pochvalných komentářů, tak jsem u jednoho napsala že mi to připadá trošku přitažené za vlasy jako vážně beuty box pro pejska?? ale je to každéh věc, co píše že...

      Vymazat
  30. Podle mě je škoda, když si holka piple blog a stará se o něj a je čtený aby si psala o výrobky zadarmo, že napíše super recenzi...pak to někde vyleze na povrch a celej blog je někde....

    OdpovědětVymazat
  31. komu sa to podobá napríklad na takú Ceady? :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O ní se to ví už dlouho.

      Vymazat
  32. Tak já jsem třeba taky párkrát napsala danému eshopu, jestli nemá zájem o spolupráci, ale určitě jsem jim nepsala, že jim to vychválím do nebes, to fakt ne. A navíc nevím, myslím si, že na tom neni nic špatného, když je to něco, co mě zaujalo. Samozřejmě pokud to nemá nic společnýho s blogem nebo je to totální blbost, která mě vůbec nezajímá, tak jim nepíšu ani nepřijímám, jen proto že je to zadarmo. Sama jsem se nabídla ke spolupráci značce Dr. Hauschka a teď mě mrzí, že jsem s recenzí nepočkala, protože se mi pleť totálně, fakt strašně moc zhoršila.. Jenže to jsem neveděla, testovala jsem ji cca 2 měsíce, což jsem si myslela, že stačí.. za tu dobu bylo vše ok, a pak šup, úplně se to zhoršilo, jenže recenze už byla napsaná, takže jsem nevěděla, co s tím a bála jsem se, že si to teď třeba někdo kvůli mně koupí a bude zklamanej..
    Ale mám taky zkušenost, že ač byla recenze nic moc, tak ve spolupráci dál pokračovali..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, s tou péčí se to může klidně stát. Tam je plno faktorů. Podle mě není problém napsat update a odkazovat na původní recenzi. Je to poctivé i pochopitelné.
      Každá to známe, jedno balení krému nám sedne a druhé ne.

      Vymazat
    2. Já jsem taky párkrát už psala recenze či nějaký zmínky "zpětně", teda netýkalo se to produktů poskytovaných k recenzi, ale myslím, že je úplně normální, že nám přípravek přestane z nějakýho důvodu vyhohovovat - kor když je to pleťovka. Asi každá známe to, že v zimě a v létě máme úplně jinačí pleť, mě pleť i vlasy úplně rozházela antikoncepce a její vysazení atd...

      Vymazat
    3. No já to pak psala v jinejch článcích, jakože se mi pleť zhoršila atd a že už používám úplně něco jinýho, tak snad to stačilo..

      Vymazat
    4. mě se třeba plet zhorší i po roce používání, to je v pohodě :-) A testovat něco 2 roky prostě nejde. Chytrý čtenář chápe, že plet a její nároky se mění. Btw mě Hauschka sedí jen v létě a v zimě jde jeho zázračná moc do kytek

      Vymazat
    5. Fakt jo? Tak to já ho možná ještě v létě prubnu :D

      Vymazat
  33. Teda když už mě někdo osloví, je to v recenzi přímo napsané ( poděkování ), už jen ze slušnosti...
    Nicméně sama jsem nikdy nikam nepsala a "nežebrala". Nemám na to povahu ( nebo "koule" )...

    OdpovědětVymazat
  34. Jen ještě na okraj, o někom se to prostě ví a je zajímavé, že i vy, slečny a paní, co se nad tím pohoršujete, prohlašujete, že aspoň vítě, co číst, a co ne máte tu dotyčnou v odběrech. Úsměvné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pohled pouze z jedné strany, názor nepromyšlený do hloubky.
      V odběrech tu blogerku mohly mít před nějakým časem, než ji prokoukly.
      Dále to může být sledování konkurence. Je to běžná věc. Sleduješ konkurenty a bereš si inspiraci co se ti líbí a co ne a jak chceš na čtenáře působit.
      Napadá mě další...jestli nějaká blogerka funguje takhle tak má vše mezi prvními a mezi prvními o tom taky napíše, takže se mohou ostatní holky dozvědět co je nového.

      Vymazat
  35. Tak přidám pohled na celou situaci majitele jednoho menšího e-shopu:) Každý týden mi chodí několik mailu se zajmem o spoluprace. Některé jsou napsáne velice korektně, ovšem občas mi zůstává rozum stát. Třeba když dostanu mail ve znění: jsem blogerka a pošlete mi váše zboží v hodnotě minimálně 1000Kč a já Vám za něj napíšu recenzi. Nebo slečná uděla objednávku a další den mi napíše že chce slevu a jako správná obchodnice mi nabídne několik variant "poděkování". Vzhledem k tomu že faktura už je vystavená a sleva není možná nabídnu slečně jakýkoliv produkt na recenzování a ona mi sušé odepiše že měla zájem pouze o slevu na to zboží co objednála. Nebo kliknu na blog žadatelky a tam je jeden, max dva články dle vzhledu 13 lety kočky a v těch článkách je pouze pár vět ve stylu: Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaach! Božííííííííííííí! Musite to mít! Jako myslíte že toto je normální? Já teda rozhodně to za normální nepovažují! Osobní blog by podle mě měl byt ne pro kšeft ale pro rádost.
    Třeba můžu říct že jsem s ohromnou radosti kivla na spolupráce s Jajou. Krásná myšlenka, krásný počin! A bylo mi ctí že jsem se na tom projektu mohla podílet! Také mám pocit že je přeblogováno a v tom množstvi nekvalitného "žboží" ty opravdu kvalitní blogy těžko hledají. Můj e-shop je malinký a sama sebe ani nepovažují za obchodnici ale spíš za nadšenkyně protože většínu produktu co prodávám mám osobně vyzkoušenou a běžně s těmi produkty pracují a i tak se nedivím reakci těch větších obchodniku. Prostě když pořád dostáváte podobné žádosti o spolupráce tak za chvilku můžete byt jedině naštvané.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pohled z "druhé strany"!
      Zajímavé, že máš velmi podobné zážitky, jako jsem vyslechla. A skoro bych řekla, že to muselo být od stejné obchodnice :)
      Musím kouknout k Jáje, uniklo mi, co jste vytvořily. Jsem ostuda :)

      Vymazat
    2. Sharon obdivuju tě, ještě, že nemám eshop, já bych z toho asi rostla, zvlášť, když je to taky moje vášeň a koníček a blogy sleduju, asi bych to nevydýchala jen tak...

      Vymazat
    3. Dejni, člověk vydýchá horší věci ;) Podle mě je to přirozené.

      Vymazat
  36. Dani dík!:) Já už jsem asi tak trochu imunní na podobné jevy:) Z blogu sledují hlavně blogy naších holek a tam je to vždy opravdu o té vášní:)

    OdpovědětVymazat
  37. Podle mě jste prodejné skoro všechny. SKORO :-). Absolutně nechápu a nezúčastňuji se vašich giveaway, kdy žebráte o "palečky na facebooku", či sledování blogu, například. Co si myslíte, že to je? Obchod. Pak to dopadá tak, že vás plno lidí sledovat a číst nechce, ale v nějakém tom odběru vás má, protože jinak by neměly (předpokládám ženy) šanci na dárek. Tak z toho je mi víc zle než z toho, že někdo vychválí výrobek, který mu zase až tak nesedí, protože jak víme, pleť je různá a každému sedne něco jiného, navíc negativní reklama, taky reklama, protože neznám výrobek, který by někdo jen haněl. No, popojedem. K čemu vám to sledování je, ptám se? Máte z toho radost, když je giveaway a přibydou vám 'čtenáři'? Prodejné... moralistky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "žebráte o palečky na facebooku"....?
      pokud já vím, na blozích blogerky nikoho k účasti v soutěži nenutí násilím, pokud ti pravidla nevyhovují, nech to být a najdi si takovou soutěž, kde ti vyhovují...

      Vymazat
    2. Ale já nechci soutěžit. To vůbec nebyl jaksi smysl mého příspěvku. Tam šlo o zamyšlení se nad úplně něčím jiným %)

      Vymazat
    3. že by jeden ze zástupců zmiňovaných eshopů...?
      podle tónu, jakým o blogerkách mluvíš, by to sedělo k článku...

      Vymazat
    4. Tak já souhlasím a můžu říct, že když vidím GW na nějaký produkt, kde je pak 5 odkazů (i více), k čemu všemu se člověk musí přihlásit, na co kliknout, aby se mohl účastnit, tak nemám vůbec chuť dál číst. Samozřejmě, že to je opět o reklamě (ne o tom, že blogerka chce obdarovat a potěšit svoje čtenáře), většinou ty "větší" blogerky tam mají odkaz na nějakou firmu na fcb, které "musíte" dát like a o tom to je no...

      Vymazat
    5. To už se sice dostáváme v úvahách malinko stranou, ale děkujeme i za tento názor.

      Vymazat
    6. Tak já se taky připojím k tomuto s názorem: pokud tedy tady toto"staňte se pravidelným čtenářem" není prodejnost, tak nevím. Asi se pletu, nijak se v této oblasti nepohybuju, a tak prosím tedy zkušenější, aby mi toto počínání vysvětlili - sna d by si měl nadšený čtenář kliknout dobrovolně jen proto, že se mu blog líbí a ne proto, aby si mohl zasoutěžit. Takto to lidem zvenku opravdu připadá, že si chce bloggerka upevnit pozici vůči firmám.
      Fakt nechci rýpat, jen prosím o vysvětlení tohoto jevu.

      Jitka (anonymně píšu proto, že v kolonce "Odpovědět jako" se mi nabízí jen samé neznámé věci (World Press, Live Journal...wtf???))

      Btw: někdy mě v této souvislosti napadá, že kdyby bloggerka vymazala všechny pravidelné čtenáře a poprosila je, ať si ji zpátky zařadí jen ti, co se jim blog opravdu líbí, tak si myslím, že by čísla byly poněkud tristnější.

      Vymazat
    7. Jituš, já si naprosto netroufám odhadovat, kolik lidí by se k nám vrátilo jen proto, že je bavíme. Myslím si, že by to číslo bylo obdobné, protože podle statistik, které občas s velkou chutí prolézám, je patrné, že čísla followerů a čísla skutečného čtení jsou podobná. Nebo je skutečná návštěvnost i vyšší. A popravdě já mám některé oblíbené blogy v hlavě a nesleduju je oficiálně a některé sledované zase nečtu a jen jsem je zapomněla vyřadit :)

      A proč chceme být sledované? Teď budu upřímná - mě osobně se strašně líbí, pokud nám zde to číslo malinko roste. Je to asi cosi, co má souvislost s egem. Nikdo nechce dělat něco, co nikoho nezajímá :)

      Vymazat
  38. Clanek me neprekvapil, uz dlouho jsem se divila, kolik kosmetiky nektere blogerky maji (dostavaji) a diky cemuz se jim asi nikdy nebudu moct rovnat. Sama jsem zatim odmitla vsechny nabidky spoluprace, protoze se nejednalo o nic, co bych rada vyzkousela. Souhlasila jsem jen na cocky, ktere si stejne sama kupuji. Chapu, ze nekdo nechce psat, ze dostal vec zadarmo a ma na to pravo, ale rozum mi zustava stat nad hamounstvim nekterych blogerek, ktere kosmetiku proste jen hromadi, aby ji mohly ukazovat a nezmuzou se ani na poradnou recenzi. K cemu to pak tedy je??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já si myslím, že pokud přináším na veřejnost recenzi produktu, je správné sdělit, že byl produkt poskytnut zdarma.
      Třeba u nás je to nezbytné. My s Nik bychom si samy od sebe např. asi poslední novinku Rimmel v obchodě nekoupily, protože by nás nelákala. Nicméně testovaly jsme ji rády a recenze nevyzněla špatně.
      Když chodíš dlouhodobě na nějaký blog, většinou i vnímáš, co kterou blogerku láká a čemu dává přednost. I to je důležité. Asi bychom zmátly naše věrné, kdybychom jim začaly najednou tvrdit, že po pečlivě vybíraných drahých produktech najednou obě koupíme levnou rtěnku extravagantní barvy v obalu, který nás děsí :)

      Vymazat
  39. Super clanok, vidiet, ze je to dost horuca tema, ked som si citala tu diskusiu :) Ja mam na to dva pohlady. Kazdy mame oblubenu znacku kozmetiky, ku ktorej sa spravame, mierne povedane nekriticky...jednoducho sa na nu pozerame cez zalubene ruzove okuliare :) medzi moje naj patria Chanel, Dior, Guerlain a Lancome. aj ked tieto znacky uplne zboznujem, riasenky od nich nemozem chvalit, lebo mi skratka nevyhovuju a casto mi lepia mihalnice - ale to nie je chyba tej znacky a riasenky, to je chyba aplikatoru. Preto si kupujem strednu triedu Max Factor - rokmi overena klasika :) ostatne veci ale od tychto znaciek zboznujem :) avsak niekto druhy zase moze mat zase na to nazor, ze je to vlastne kozmetika takej istej kvality ako z drogerie, len sa tam plati za znacku...ok, je to ich nazor, ja im to neberiem...preto recenzie niekedy maju a niekedy nemaju zmysel...kazda z nas ma inu kvalitu pokozky, vlasov, ma ine naroky, ine financne zazemie a preto myslim, ze by si ludia nemali zavidiet..ja mam ten pocit, ze sa oplati niektore veci kupovat drahsie a niektore zase lacnejsie a niekedy si len tak pre radost vyhodit z kopytka a kupit si lak na nechty Dior :)

    Co sa tyka produktov zadarmo...spolupracovat s eshopmi by sa malo len s tymi, s ktorymi ma bloggerka osobnu skusenost...cize aj aj je ten eshop malicky a neznamy, preco mu nespravit reklamu na svojom blogu, ked je o jeho kvalite presvedcena? to iste sa tyka aj znaciek...ak mam s nejakou znackou blbu skusenost, nebudem ju propagovat len preto, ze som dostala nieco zadarmo...to uz potom radsej na taku spolupracu nekyvnem...

    Ja mam zase opacnu skusenost, ze mi uz nejaki ludia vycitali reklamu na blogu - oni vsak nechapu, ze ten blog je moje zivobytie a nechodim do prace - cize musim z niecoho zit - z reklamy. Tak ako casopisy, radia a televizie ziju z inzercie a reklamy, musia ludia pochopit, ze blogy su na tom rovnako - a reklama tam nie je na to, aby nastvala co najviac ludi, ale aby si ten blog na seba aj zarobil...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosím? ... založiť si blog ako zdroj príjmu? máš rada drahú kozmetiku a chceš aby ti na ňu blog zarobil? si robíš prdel, nie? máš tam viac reklamy ako článkov a nemyslím si, že týmto názorom/postojom zarobíš a pri počte odberatelov, čo máš.

      Vymazat
    2. no já nevím, ale dělat blog místo práce? Přeju ti teda hodně štěstí :-D

      Vymazat
    3. A kto hovoril, ze mam iba jeden kozmeticky blog? :) Kozmetika je moje hobby a pisem o tom, lebo ma to bavi...to, ze tam mam reklamu mi nepride byt ako nic zle..kto chce si na nu klikne, kto nie, nie. Je rozdiel medzi reklamou na stranke a PR clankom (pod ktory sa podpisete), kde firma Vam ponukne sumicku penazi, aby ste spropagovali ich e shop...take proste odmietam robit.

      Vymazat
    4. Mě klasická reklama nevadí, pokud je jasné, že je to reklama. A taky na mě nesmí vyskočit sama od sebe a nesmí zařvat. Pokud jen někde jede nebo bliká, neřeším ji a ignoruju. Ale na tom nic zlého nevidím, protože je všem jasné, o co jde. Není to lež.

      Vymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)