Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

14. 3. 2013

DIPTYQUE Ofrésia

Ó, jak je snadné milovat frézie. Nic nevoní tak úžasně. Křehká a svěží květina s nezaměnitelnou vůní. Miluju ji po celý rok, ale na jaře mě umí nadchnout ještě víc. 



Kdykoliv můžu, koupím si frézie domů a pak si plnou vázu s sebou stěhuju po bytě tak, abych z té vůně vytěžila co nejvíc. 
A samozřejmě léta toužím po parfému, který by voněl stejně jako tyhle květy. Vyzkoušela jsem snad všechny dostupné vůně, o kterých se na Arome tvrdí, že jsou fréziové. Některé mi voněly, ale nebyla to frézie. Některé byly strašné! Jak někdo může pochválit Splendor, panebože!!! Omlouvám se za přirovnání, ale jakoby vám do zapomenuté skříně načurala stará a neoblíbená prateta...

Mezi ostatními tipy na skutečně fréziovou vůni nad ostatní ční Ofrésia od Diptyque. Prý nejvěrnější frézie mezi všemi fréziovými vůněmi. Jednoznačně. Jednodruhovka.


Koupila jsem ji naslepo! 
Měla jsem puzení, tlačí mě zima, moje poslední kytice frézií voněla obzvlášť omamně a podle dostupných recenzí na MUA by mě tento typ vůně neměl naštvat, ani kdyby mě přímo nenadchl. Dost důvodů, že?

Krásné balení. Jednoduché, ale přesto nenechá nikoho na pochybách. Nejde o žádnou tuctovku a je vidět, že ji vyrobili někde, kde vůním rozumí. 



I když jsem si o vůni načetla dopředu všechno, co jsem mohla, byla jsem napnutá jak kšandy. Přece jen jde o milovanou vůni, kterou je sakra těžké napodobit. 


Zadání znělo: frézie. Popis vůně zní: bílé frézie. Jaká je skutečnost?
FRÉZIE!



Naštěstí fakt. V první chvíli jsem nebyla jednoznačně nadšená. Ve vlně očekávání jsem strčila nos hned do stříkace. Takže malinko aldehydová facka. Ale ne nepříjemná, velmi svěží. Svěžest přetrvává a i když slábne a postupně je překryta kulatější a malinko hlubší květinkou, stále hovoříme o svěží vůni. Proto určitě sklopte tykadla vy, které nemáte rády svěží vůně. Ofrésia je jarní a svěží vůně, i když kvalitní, dospělá a ženská. I zaryté odpůrkyně svěženek rozhodně Ofrésii neupřou velice kvalitní složení - dobré, hladké a vyvážené. Skutečná vůně frézií je sice ještě plnější, teplejší, barevnější a kulatější, ale i tak je Ofrésia skutečně věrnou a dobrou fréziovou vůní!
Na mých fotkách vidíte jen dospělé a už plně rozvinuté květy frézie, ale představte si celou rostlinu. Tenký, křehký stonek, který je odspoda žíhaný různými odstíny světle zelené barvy. A právě té světle zelené barvy ve vůni cítím docela hodně. Možná o trochu víc, než bych si byla bývala přála, nicméně stále je mi vůně velmi příjemná. Tak trochu si v duchu rýpu, že kdyby byla vůně méně zelená a více květinová a nažloutlá, byla by perfektní. Ale víte, jak to je. Mlčeti zlato!
Výdrž je velmi dobrá, ale musím varovat ty z vás, které se rády kompletně halí do vůně a potřebují o parfému opravdu dobře vědět. To Ofrésia nedělá. Po prvním svěžím a silném dojmu zženští a zkulatí, ale zároveň dost zeslábne a zůstane už pouze v bezprostřední blízkosti těla. Žádný oblak vůně kolem nositelky. 


Můj kup naslepo vyšel a na jaro mám výbornou společnici. Cítím se v Ofrésii dobře a svoje milované květiny v ní naštěstí nacházím. Zatím ještě nevím, zda si tento parfém koupím podruhé, na to je brzy. 

Vám přeju, abyste měly kolem sebe jen milé a příjemné vůně, pachy, lidi a nálady. A napište mi, zda někdy nakupujete vůně bez vyzkoušení. 

13 komentářů:

  1. Vonu frezii milujem aj ja a tebe davam velku poklonu za odvahu, ze si kupila vonu od Diptyque naslepo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, načetla jsem si, že je to svěží vůně a podle popisů mi musela sednout, takže to byla jen poloviční partyzánština :)

      Vymazat
  2. Ty jo! Jsi mě neskutečné nahlodala! Kde se dá koupit!:) a já vůně naslepo kupuji docela často a zatím jenom jedna u mě zůstala:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Liduš, já si ji k tobě nedovedu představit! Koupila jsem na Liberty of London. Tak nějak mi za drápkem uvízlo i pár dalších věcí...

      Vymazat
    2. Myslím, že na tebe je to moc slabé a svěží. I ten fialový Del Pozzo je silnější.

      Vymazat
  3. Naslepo somkupila iba shalimmar, nemozem povedat, ze by sa mi nepacil, ale napr. Na mojej mame mi vonia, pre mna je prilis silny.

    OdpovědětVymazat
  4. Frézie vo voňavkách milujem, mojím favoritom je English Pear and Freesia od Jo Malone. Už som na ňu nalákala asi 4 kamošky, ktoré si ju utekali kúpiť tiež. Asi budem musieť otestovať aj tento DIPTYQUE :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. English Pear & Freesia od Jo Malone je podla mna stasne synteicka... ja stale hladam vonu freesie, ktora by vonala prirodne a cisto :(

      Vymazat
    2. Jo Malone nemám vyzkoušenou, až bude šance, rozhodně ovoním. Ofrésia není syntetická, toho jsem se taky bála :)

      Vymazat
  5. Gratuluju k určitě krásně zpracované vůni:) Tuto od Diptyque jsem neměla zatím tu čest vyzkoušet. Zima se ještě bohužel dostala k otěžím, ale u Tebe už vládne jaro!
    Tak před dvaceti lety byla krásná fréziová Indian Summer od Priscily Presley (chodila jsem na ni mamce). Možná, že si jen tu vzpomínku idealizuju a dnes bych na ní našla spoust chyb, ale třeba taky ne. Jarně květinová, ale ne čistě fréziová (narcisy, zimolez, ona tam frezie ani není uvedená, ale já ji tam cítím) je Le Chevrefeuille od Annick Goutal, to je nefalšované něžné, čisté a trochu jiskřivé jaro ve flakonu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Indian Summer jsem měla a rozhodně byla dospělejší a silnější. Ale krásná byla, to je teda fakt!

      Vymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)