Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

24. 1. 2013

Wishlist a styl, kterým nakupuju

V příštím postu, který jsme s Nuf pojaly jako další z našich duelových rozhovorů, se dozvíte o našich wishlistech. K tomu svému bych dnes něco dodala. Wishlisty si zásadně nedělám. Nefungují na mě stejně jako stopstavy, mám to oboje lety praxe odzkoušené. Takže si zásadně neplánuji, co si ten daný rok, měsíc koupím. Platí to samozřejmě v případě, pokud toužím po nějaké konkrétní věci, která je již na trhu k mání. Pokud toužím po něčem nekonkrétním, pak svým způsobem plánuju. Takže můj "wishlist" pro tuto chvíli by byl asi takovýto:

Kosmetika

rtěnka - barva světlejší s nějakou příměsí růžové, nepřikláním se k žádné značce, až mi prostě někde něco cvrnkne o nos
tvářenka - ta by na wishlistu byla ještě včera, ale nakonec jsem svoji touhu úspěšně večer uspokojila
štětce - platí totéž co pro tvářenku, přesto se nějakému přírustku nebráním, ale ani netuším, na co bych ho využila
konec :)

Na to, že jsem hrdou spolumajitelkou kosmetického blogu, je to dost tristní pohled, vážení. Beuaty bloggerka má přece stále po něčem toužit. No když já ta správná beauty bloggerka prostě nejsem.

Oblečení

Tak tady se pobavíte asi ještě víc než u kosmetiky, ale zde mi budiž omluvou, že nevedu fashionblog. Netoužím po ničem, mám vše. Jasně, v létě pořídím nějaké šaty, nějaká trika. V zimě si zas pořizuju zimní boty a nějakou bundu. Je tohle wishlist? Těžko, Nik. No nedá se nic dělat, víc ze mě nedostanete, protože já fakt hadrové nákupy neplánuju.

Doplňky

Kabelek mám dost, šál mám dost. Mám vše, co chci. Nemám pořádné psaníčko, ale to já prostě nepotřebuju, už jsem ho dva roky nepotřebovala, věřím, že to nejméně další dva tak zůstane. Šperky mi kupuje chlap, navíc mi ty briloše, co mám, bohatě stačí a stejně chodím ven bez jediné příkrasy, jsem až tak minimalistická. :)

Ach jo, čím já bych vás tak zabavila, vždyť přece každý po něčem touží. Tak jo, je to tak, i já nyní po něčem toužím a jsou to položky na mém posledním wishlistu

Bytový design

To je téma, které již dlouhá léta žeru daleko víc než stíny a krémy. Problém je, že nemám kolem sebe spřízněnou duši, kterou by to bavilo tak jako mě. Poslední desetiletí mám jasně vyhraněnou představu, co se mi líbí, tedy lépe řečeno, líbí se mi více věcí, ale žít dokážu jen v určitém stylu. Miluju klasický, elagantní minimalismus bez studenosti industriální moderny. Jinými slovy, mám ráda vzdušné a nepřeplněné prostory v elegantních barvách a beton kolem sebe nevyhledávám. Čisté linie, jemné barvy, to je moje. Dost často a velmi ráda obměňuji v malé míře doplňky kolem sebe a plánuji předělávky. To mě strašně baví. Před několika měsíci jsem se ale zamilovala i do jiných stylů, než jaké kolem sebe v současnosti mám. Zaujal mě nordic styl a a starofrancouzský šarm, styly, které se úplně neslučují, ale přesto si je dokážu oba představit zakomponované do mého současného bydlení. Moje klasické já mi velí nakoupit vše hned a mít to hotové a vše najednou ikrásné a nové. Moje nové já si ale řeklo, že tudy cesta tentokrát nepovede. Rozhodla jsem se nakupovat věci až tehdy, pokud si jimi budu stopro jistá. Ono je přecijen daleko jednodušší vyhodit do koše rtěnku za stovku, tudíž její nákup nemusím promýšlet absolutně vůbec, ale vyhodit lampu za pár tisíc zas tak milé není. Proto tady opravdu plánuji a pokud si vyberu věc, která mě zaujme, přemýšlím o ní klidně i několik dnů či týdnů, představuji si ji na několika místech v interieru, ladím ji s dalšími doplňky a snad poprvé po dlouhé době používám při nákupu rozum a rozvahu. Pokud mi změna interieru bude trvat 5 měsíců či 10, je mi rázem úplně jedno. Každý měsíc si pořídím několik vysněných kousků a vím, že budou ty pravé. Pár kousků už mám doma, velkou část na cestě a zbytek ve svých představách, nebo taky ještě hluboko na houbách.

Takže tady vidíte, jak uvažuje moje nové já. Moje klasické já uvažuje ale naprosto jinak. Pokud se nejedná o bytové doplňky, které tedy nejsou nejlevnější, nakupuji v cyklech. Sama tyto cykly nazývám "zběsilým honem za nákupy z nedostatku". Čas od času se přistihnu, že stojím před skříní a zděšeně si říkám, že nemám co na sebe. Pak okamžitě běžím do města a nakupuji vše, co mi přijde pod ruku a co by se mi mohlo alespoň nějakým způsobem hodit  a zaplnit ty údajné mezery v šatníku. Když toho mám dost, na pár dnů se uklidním, abych zjistila, že dobrou polovinu z toho nosit nebudu a vše zas hezky posílám z domu. Pak si v duchu vynadám a dám pokoj. Za měsíc přijde cyklus kosmetiky. Stojím si tak před skříní, kde mám ty své plastové krabice s malovátky, a přijde další stres a beznaděj, že se dnes snad ani nenamaluju, když toho mám tak málo. Kolečko se tedy opakuju, jen beru útokem parufmerie místo Zary a Promodu. Kosmetika se mi nakupuje podstatně lépe než hadry, takže jsem docela brzy hotová, naprosto spokojená při pohledu na zaplněná šuflátka. Za pár dnů ale samozřejmě zjistím, že 20 taupe stínů nepotřebuju a k čemu budu mít 5 tvářenek totožné barvy. Takže jde zas vše šmahem z domu. No a jelikož uběhl půlrok, je zase čas, abych se zděsila nad prázdným šatníkem, že.

Druhý styl, který při nákupu používám, máme společný s Nuf a  říkáme mu "nákupy pro nákup". Někdy prostě přijde v životě ženy okamžik, kdy si něco musí koupit jen proto, aby si něco koupila. A my dvě jsme v tomto oboru přebornice. Mnoho nákupů pro nákup se již tady na blogu objevilo. :)

Tak jak jste na tom vy? Utěšíte mě, že jsem úplně normální? Nebo si už nyní ťukáte na čelo a nemáte tedy volnou ruku naťukat něco do komentu? :)

Pěkný den všem a úspěšnou ruku při nákupech!

13 komentářů:

  1. Nákup pro nákup taky dobře znám a naprosto vás chápu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítej v klubu, myslím, že má jistě tisíce členů/ členek. :)

      Vymazat
  2. Krasne zamysleni nad nakupovani jsem si precetla tu:
    http://www.durduin.com/2013/01/materialista.html

    doporucuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Článek jsem četla, celkem nic nového a převratného, klasika, ale proč vše brát hned tak vážně bez sebeironie a nadsázky...

      Vymazat
    2. Vlasti,
      co nechápeš na tom, že někdo fakt nakupuje prostě proto, že má rád ten proces a ty věci a taky proto, že na to má peníze, takže může? Proč hned samozvaná psychologie?

      Vymazat
  3. Pavli jsem na tom ted velice podobně:)A také docela dost mě baví ten bytový design a vzhledem k tomu že my se docela často stěhujeme tak je to i docela aktuální. A moc prosím i o články pravě o tom zařízení domácnosti, třeba i s typy na obchody jak s nábytkem tak i s doplnky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Liduško, velmi ráda přidám několik článků na toto téma.

      Vymazat
  4. Nákupy pro nákupy moc dobře znám. Jenomže většinou to dopadá špatně. I když musím říct, že před více jak rokem, jsem si tak koupila skvělé sako na denní nošení, které naprosto miluju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se někdy v podobných nákupech také poštěstí, ale jejich smysl vidím právě v tom samotném procesu nákupu, takže výsledek, tedy to, zda mi to k něčemu bude, je až vedlešjí produkt. :)

      Vymazat
  5. Ehm, zrovna dneska mám nějakou krizi a skoro zavařuju paypal..:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zavařeniny já tuze ráda. :) Jen nakupuj.

      Vymazat
  6. Nákupy pro nákupy taky provozuju. :-D Pak přijdu domů, vyskládám to všechno na postel a rovnou si i vynadám, že minimálně 3/4 z těch věcí absolutně nepotřebuju. :-/ No co už... ;-) Zatím jsem se tedy nenaučila posílat ty věci dál, takže mám doma 10 stejných stínů a 5 stejných tvářenek. Ale až mě to všechno jednou zavalí, tak myslím, že se naučím posílat věci dál... :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ja myslim, ze nam zenam jsou ty nakupy souzene a po tom vecnem albertovani, tescovani, lidlovani, je prece nase povinnost zajit do Sephory, MACu, Douglasu..no a pak je tu zase to albertovani...:-D

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)