Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

19. 1. 2013

Kde urvat librám nožičky

Dnešní post věnuju nakupování. Věřím, že v této době naprostá většina kosmetiky dychtivých dam, které navíc čtou beuatyblogy, běžně nakupuju ze zahraničních eshopů, ale přesto si myslím, že malé repete neuškodí. Sama mám pár oblíbených eshopů, kde nakupuji s týdenní pravidelností, a také jich mám pár, k nimž mám svoje výhrady. Podělím se s vámi o obě hromádky.

Před zavedením limitu na nákup kosmetiky ze zahraničí jsem objednávala nejvíce z www.strawberrynet.com . "Jahodu", jak se tomu shopu u nás populárně říká, asi zná většina z vás. Já tam nakupovala naposledy loni před Vánoci, a přestože zboží bylo za necelou pětistovku, bylo mi celmicí zadrženo, protože klikiháky šikmookých jahoďáků (xenofobie stranou) označující hodnotu zboží se nedaly rozluštit. Takže se mi balíček zdržel, já navíc vysolila 96kč na poplatek za uskladnění a od té doby jsem na Jahodu nepáchla. Jakkoli lákavé jejich Special Offers jsou, stejnou měrou nelákavá je pro mě podobná zkušenost s celnicí, proto se všeho dobrovolně vzdávám ve prospěch odvážnějších a odhodlanějších nákupčích.

Krom balíčků s  fialovou stužkou mi kdysi chodila hora balíčků z www.ebay.com . Tam tedy i nadále nakupuji, nicméně se počet nákupů snížil asi na desetinu předlimitové éry. Všechny svoje nákupčí touhy nyní směřuji do EU, přesně tedy do UK. Málokdy nakoupím z nějakého německého či francouzského eshopu, proto bych se dnes ráda zaměřila na ty britské, se kterými mám bohaté zkušenosti. Uvedu zde ale pouze multibrandové shopy, protože u nich často na jednom místě seženu to, co bych musela nakupovat zvlášť u jednotlivých značek, ale samozřejmě to neplatí vždy pro celý sortiment.

Ty, kde vám balíčky pošlou zdarma (v abecedním pořadí)

www.asos.com

Myslím si, že Asos je v Česku nejznámější. Krom kosmetiky, která je zde spíše okrajová, zde nakoupíte oblečení a doplňky. V době slev se dostanete opravdu na pár liber. Za expresní dodání (přes DPD) s možností sledování zásilky si připlatíte 10GBP (moje zkušenost je ale taková, že jakýkoli těžší balíček, třeba holinky Cath Kidston, které jsem si tam objendávala, a to několikrát, jde běžně přes DPD, také všechny dražší balíky tak jdou, i když si vyberete variantu pošty zdarma). Platbu lze provést přes paypal či kartou. Balíčky chodí poměrně rychle. Velké výhrady mám ale k jejich zákaznickému servisu. Zboží zásadně nikde nevarcím, když mi něco nesedí, tak to prostě dál prodám a nehodlám se zdržovat posíláním zboží zpět, takže v tomto ohledu nemohu sloužit, ale přesto jsem již několikrát s jejich zákaznickým servisem tu čest měla. Ze začátku, tedy před několika lety, bylo vše v pohodě, rychle se mi ozvali a byli poměrně vstřícní. Poslední dva roky je to ale katasrofa. Deklarovaná 1 hodina, kterou mají uvedenou na stránkách a během níž vám slibují, že se ozvou, většinou trvá celých 24hodin. S tím se dá žít, i když to člověka nakrkne. S čím se ale rozhodně smířit nehodlám, je fakt, že vaše maily ani nečtou a rovnou vám vyhodí nějakou vygenerovanou odpověď, která ale nemá absolutně nic společného s tím, na co se jich ptáte. To, že vám odpovídají na jinou vaši objednávku, než na níž se ptáte, bohužel také není vyjímkou. Loni se mi pravidelně stávalo, že jsem zaplatila přes paypal, od něj mi přišlo potvrzení, že peníze poslali a Asos je obdržel, a v zápětí mi od Asosu došlo, že bohužel transakce byla naúspěšná. Přesto jsem na paypal účtu stále měla peníze stržené. Zákaznický servis si trval na svém, že peníze nemá a já vše musela řešit přes dispute. Paypal dal samozřejmě za pravdu mně a peníze mi vrátil, ale Asos odmítal jakkoli v rámci dispute komunikovat. Arogantní jednání mi osobně příliš nevadí, přesto při obchodu uznávám heslo Náš zákazník, náš pán, zaměstnanci Asosu jistojistě ne. Podtrženo a sečteno, pokud se neobjeví problém, je Asos velmi příjemné místo pro zbavení se peněz, pokud ale nastanou jakékoli komplikace s objednávkou, obrňte se trpělivostí a klidně jim napiště něco ostřejšího, abyste si ulevili (píšu z vlastní zkušenosti:)), jim je to stejně fuk a vám bude hned trochu lépě, i když si tím nepomůžete, že.

www.beautybay.com

Dodací doba je v průměru o nějakých 5 dnů delší než v případě jiných shopů. Shop nabízí ale zajímavé značky, které jinde běžně neseženete, za všechny budu jmenovat třeba Cargo, Deborah Lippmann či Diego Dalla Palma. Za expresní dopočení do ČR opět příplatek 10 GBP.

www.feelunique.com

Můj absolutně nejoblíbenější shop. Veliký výběr zajímavých značek, rychlé vyřízení objednávky a zejména mega rychlé dodání. Nikdy jsem s nimi neměla sebemenší problém, a to se počet mých nákupů na tomto shopu jistě blíží padesátce. Za expresní dodání, které ale není doporučené, si připlatíte 2GBP, za to doporučené potom 11GBP. Ceny mimo slevové období jsou zde u téhož produktu často nižší, než u jiných shopů v době slev

www.hqhair.com

Za doporučené poštovné si i zde připlatíte 10GBP. Doporučuji ten shop zejména pro značky NARS a Urban Decay. Nemám žádné výhrady, zboží je odesláno velmi rychle a poměrně rychle i dojde, i když feelunique stále konkurovat nemůže.

www.lookfantastic.com

Poslední jmenovaný v této skupině na tom bude, co se mé kritiky týče, snad ještě hůře než prvně jmenovaný Asos. Dle mého je toto absolutně nejhorší shop, se kterým jsem měla tu čest. Sortiment je srovnatelný s feelunique, přesto ceny jsou zde často vyšší než u FU. To by ale nevadilo. Doporučené dodání je zde levnější než u konkurence, zaplatíte pouze necelých 5GBP. Zákaznický servis je ale naprosto tragický. Pokud jsou u Asosu arogantní, tady na vás kašlou úplně. Je běžné, že odeslání balíků trvá i 14 dnů a nikdo vám k tomu nenapíše ani řádku omluvy. Za vše dodán svoji nejčerstvější zkušenost: Nevím, co mě to popadlo, ale 25.12. jsem u nich objednala něco ze slev. 27.12. mi přišel mail, že balíček odeslali, a já se zaradovala, že snad tentokrát to s nimi bude dobré. Balíček zatím stále nikde, ale to mě nepřekvapuje, protože jim dodání chvíli trvá. Dnes jsem ale v mailu objevila info, že mi vrátili peníze, protože objednaná věc není skladem. WTF?????? Tak 27.12. dostanu info, že balíček odešel, v Order history mám status Dispatched a dnes zjistím, že si to celé asi vymysleli, protože objednávku ani neodeslali????? Doporučuji se tomuto shopu vyhnout kilometrovým obloukem a i kdyby tam dávali něco zadarmo, nestojí to za to, vážení.


Ty, kde si prostě za poštu chca nechca zaplatíte
www.garden.co.uk

Shop zaměřující se vesměs na highendové značky. Dior, Chanel, Clarins a jiné. Seženete zde aktuální limitky, stálé kolekce, ale někdy se poštěstí narazit i na starší limitky, které jsou v obchodech již dávno nesehnatelné. Poštovné se odvíjí dle váhy, dopředu tedy nevíte nic, nicméně před samotným zaplacením cenu samozřejmě znáte. Dodání bleskové během pár dnů (ano, pár jsou dva) a samozřejmě doporučené. Za kvalitní a bleskový servis se prostě platí.


www.gurumakeupemporium.com

Zde zmíním tři značky, kterými je tento shop zajímavý. Beauté, Embryolisse a MUFE. Sežente zde ale i Beautyblender, štětce Cozzette či houbičky The Konjac Sponge. Klasické doporučené zaslání do ČR vás přijde na 9,5GBP, expresní pak na 85GBP. Ne, opravdu jsem se nespletla, cena je správná a uvádím ji jen a jen pro pobavení, nemyslím si, že by tuto možnost doručení rozumný člověk v jejich případě využil. Osobně si myslím, že značky z tohoto shopu seženete jinde levněji, pokud např. chcete od Embryolisse jen jejich slavný Lait Crème Concentrè, vyjde rozhodně levnějí z ebay, nicméně téměř nic jiného ze sortimentu Embryolisse na ebay neseženete, takže pokud toužíte po jiných vychytávkách této značky, pak je gurumakeup dobrou volbou.


www.love-makeup.co.uk

Tady je to pro mě celé jen na jedno téma - štětce, štětce, štětce. Nic jiného zde nenakupuji. Vyberete si z nabídky Cozzette, The Real Techniques, Sigma, Becca, Daniel Sandler, ale i Everyday Minerals či OCC. Co se poštovného týče, pokud je vaše objednávka nižší než 40GBP, zaplatíte 4.5GBP a balíček půjde jako nedoporučený, nicméně vám to nemusí vadit, protože do výše 40GBP je zásilka u Royal Airmail automaticky pojištěná. Pokud hodnota vaší objednávky přesáhne 40GBP, připravte si za doporučený balík 8,5GBP.


www.zuneta.com

Na této stránce najdete opravdu lahůdkové značky Rouge Bunny Rouge, Edward Bess, Hourglass, Le Metier de Beaute a jiné. Čas od času nabízejí poštovné zdarma, ale opravdu to není pravidelná měsíční akce. :) Za klasické nedoporučené zaslání zaplatíte 5GBP (ale mám pocit, že je tam nějaký cenový limit, který musíte překročit, abyste takto levné poštovné získali, ale ruku do ohně za to nedám), za expresní pak 20GBP. Pokud toužíte po výše uvedených luxusních značkách, je Zuneta téměř jedinou možností, jak se k nim dostat a fyzicky nepřekročit hranice naší země.




Tak tohle je můj malý průvodce po UK eshopech. Doufám, že vám byl alespoň trochu užitečný a třeba i inspirativní. Budu velmi ráda, pokud mi v komentech písnete svoje zkušenosti se zmíněnými eshopy, nebo mi v rámci UK doporučíte ještě nějaký, který jsem zatím ignorovala. Mějte krásný víkend!

42 komentářů:

  1. Super, děkuju za článek, to se mi bude hodit :) Jinak já jsem z cosmetic-love.com objednávala dřív jenom kartou a balíček se mi jednou ztratil a v pohodě mi místo něj poslaly jiný, co jsem chtěla.. Ikdyž pravda, trvalo jim to skoro 4 měsíce...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cosmetic-love neznám, děkuju za tip.

      Vymazat
  2. Na Beauty Bay jde platit přes paypal, já jsem tak myslím platila před Vánoci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano na BeautyBay vždy normálně platím přes PayPal!

      Vymazat
    2. A ještě dodám, že mi balíček přišel až po 16ti dnech! Email, že je balíček odeslaný přišel den po objednávce..

      Vymazat
    3. Já si vždy zaplatím předností vyřízení, balíček je většinou do 7 dnů doma a ještě je k tomu vždy vzorek (dost štětdrý) zdarma. Doporučuju si připlatit těch pár liber.

      Vymazat
    4. Holky, máte pravdu, moc se omlouvám, napsala jsem to špatně. Mně tam nikdy, když jsem platila, ta možnost Paypalu nenaskočila, ale je to moje chyba, asi jsem špatně koukala, na stránkách ta možnost uvedená je. Takže příště budu koukat lépe. Díky za opravu!

      Vymazat
    5. Holky prosím o radu, dnes jsem poprvé nakupovala na Beauty Bay a jak píše Nik, taky mi naskočila jenom platba kartou bez nějaké možnosti výběru, jak jste si ten paypal vybraly?

      Vymazat
  3. Díky za článek, sice jsem tu neobjevila nic nového, ale je to moc pěkné shrnutí :)

    OdpovědětVymazat
  4. jj na lookfantastic jsem nakoupila jednou a naposledy. nejlepší je feelunique. s asosem tedy zatím problém nemám, je pravda, že mají jakési nevyjasněné spojení s PayPal. jednou funguje jindy nefunguje, občas funguje dost na půl, moc to nechápu, ale s jejich zákaznickým servisem problém nemám, vždycky mi odpoví, na co se ptám. i když ta odpověď do 1h... hahahaha to určitě. ale dostávají mě balíčky z asosu, které chodí občas dost nezalepené, naposledy jsem dokázala vyndat rtěnku bez toho, abych vůbec porušila tu krabici... a ta dál vypadala neotevřeně!

    jo a do seznamu bych ještě za mě doplnila
    naturisimo.com (poštovné zdarma)
    fragrancedirect.co.uk
    beingcontent.com
    cocktailcosmetics.co.uk
    ... možná ještě něco jsem zapomněla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že nejsem jediná, kdo má s LF podobné negativní zkušenosti. A o krabičkách z Asosu bych taky mohla povídat. :)

      Díky za tipy na další shopy, určitě dnes večer kouknu.

      Vymazat
  5. Parádní shrnutí, něco podobného jsem potřebovala :) Já když už nakupuju v zahraničí, tak většinou na ebay a to kvůli mé pohodlnosti :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já nejraději využívám ebay, přesněji ebay.co.uk. Je to pohodlné a je tam opravdu skoro vše. :) Vůbec se ti nedivím.

      Vymazat
  6. Taky ve výše zmíněných eshopech nakupuji, jen jestli se nepletu, tak Embryolisse se dá koupit na lovemakeup
    a za sebe bych doplnila oblíbence
    www.cultbeauty.co.uk /pošta při nákupu nad 100 GBP zdarma, jinak 5?/, bezkonkurenční zákaznický servis
    www.spacenk.co.uk /dražší pošta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dajánka, na Cultbeauty jsem debil zapomněla. :)
      O Embryolisse na lovemakeup nevím, ale jestli tam je, je to rozhodně výhodnější vzhledem k poště než na gurumakeup.

      Vymazat
  7. Tak tohle je super přehled, některé ty obchody jsem neznala, tak je prozkoumám!:) A opravdu se jedná o originální zboží? Já jsem třeba zrovna na jahodu občas četla v diskuzích komentáře, že někomu přišly padělky:( Ráda bych si objednala nějakou kosmetiku od značek, která u nás není dostupná, nebo limitované kolekce, které u nás sephora nenabízí, ale mám trochu strach objednávat ze zahraniční... M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si stopro jistá, že to originály jsou. O neoriginalitě na Jahodě jsem zatím neslyšela a moc tomu ani nevěřím, pokud tedy někdo neměl na mysli parfémy, protože ty jdou mimo mě a tam to nedokážu ani posoudit. Ale za tyto všechny UK eshopy dám ruku do ohně, nikdy mi nepřišlo nic podezřelého.

      Vymazat
  8. neee. proč? proč jsem si to šla číst? to mě zabije:D obchody neznám, takže mám přes víkend co dělat, tipuji, že můj wish list bude tak na pět stran :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, já vždy ráda pomůžu. :)))))))))))))))))))) Tak ať si něco hezkého vybereš a ať ti to pak dělá jen radost.

      Vymazat
    2. tak pro začátek jsem se rozhodla objednat nějaké paletky od Urban Decay z beautybay.com, tak doufám, že to bude ok. tys objednávala UD odkud?

      Vymazat
  9. FeelUnique je můj nejoblíbenější obchod! :)

    OdpovědětVymazat
  10. S LF jste mě teda pěkně překvapily, já u nich nakupuju často a nikdy jsem neměla problém, balíčky doma pomalu rychleji než z Čech. A Asos mě včera pěkně dostal, vždy mi od něj vše chodilo poštou, i předposlední objednávka za cca 50 liber (nevím kde mají tu hranici pro "dražsí balík"), ale včera jeden suchý šampon za asi 5 liber přivezlo DPD, tak to nechápu:-D
    BeautyBay jsem neznala a na hqhair nějak pozapomněla, tak díky za inspiraci;-)

    OdpovědětVymazat
  11. s asosem mam stejnou zkusenost, uz ho znam asi sest let, driv byly zasilky perfeknti a zadny problem, ale uz pres dva roky jsme nic nekoupila, protoze se mi taky stalo, ze mi balik udajne poslali a po trech tydnech, kdy jsem se ptala, kde je, tak mi napsali-ani se neomluvili, ze kabat uz je vyprodany!od te doby uz tam nekoukam, s look fantastic mam tedy jen pozitivni zkusenost,to same s feel unique, akorat mi rpijde, ze tam casto nemaj, co srovna potrebuju:)
    no a jahoda to je uzavrena kapitola, nejen ze taky nemam nervy se o balik hadat s celnikama, ale navic nam v italii ani stranky jahody nejdou otevrit:))asi cenzura haha
    jen mi od nich nejde odhlasit newsletter a tak to na me porad vyskakuje v mailu!

    http://sienastyle.blogspot.it/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cenzura na stránky, to je paráda. :) Ale myslím, že o nic s Jahodou nyní nepřicházíš.

      Vymazat
  12. pisu v rychlosti, omlouvam se za preklepy:/

    OdpovědětVymazat
  13. Pro mě velice užitečný článek. :-) Skvělý přehled obchodů s výší poštovného a popsanou osobní zkušeností je k nezaplacení. Díky!

    Vás už mám v "oblíbených položkách" dávno, ale tenhle článek si přidávám zvlášť coby rozcestník při lovení nezbytností a následném nakupování.

    Martina

    OdpovědětVymazat
  14. A preco uz neobjednavas z ebayu? zle skusenosti? daška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, to rozhodně ne, já s ebay mám jen pozitivní zkušenosti. Myslela jsem to tak, že už neobjednávám z ebay.com kvůli zavedení limitu, jinak z ebay.co.uk objednávám stále jako divá. :)

      Vymazat
    2. Akým limitom? ale to sa asi netýka aj SR? daška

      Vymazat
    3. Obávám se, že se to týká i Slovenska, protože to je limit v rámci celé EU. Pokud si objednáš zboží mimo EU v hodnotě vyšší než 22 Euro, musíš zaplatit 20% DPH.

      Vymazat
    4. ale to sa tyka len ebayu alebo aj inych eshopov ako napr z ciny? daška

      Vymazat
    5. To se samozřejmě netýká jen ebay, týká se to veškerých internetových nákupů mimo EU.

      Vymazat
  15. Mám naprosto stejnou zkušenost s LF. Teda už jsem jí dávno vytěsnila z hlavy, ale přišlo mi, že Nik popsala přesně tu mojí zkušenost :-) A Asos zákaznický servis taky lahůdka, kdysi jsem reklamovala boty, po dlouhém několikaměsíčním handrkování skrz maily jsem jim boty poslala zpátky, oni že mi pošlou jiný pár a poslali mi přesně ten stejnej. Od tý doby se Asosu vyhejbám obloukem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blani, na tvoje problémy s botkama z Asosu si živě vzpomínám, to byl opravdu vrchol.

      Vymazat
  16. Parádní shrnutí, to se mi bude ještě hodit! Článek si ukládám a děkuju!

    OdpovědětVymazat
  17. Krása, len som sa trošku vydesila jedného komentára, kde slečna písala, že jej balíček z BeautyBay prišiel až za 16 dní. Pred ôsmimi dňami (pracovnými) som si balíček objednala a ešte stále nechodí a ja som napnutá ako na gumičke a každý deň vyzerám poštárku a ten balík snáď nikdy nedonesie!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak já mám sdoručováním z beautybay otřesné zkušenosti - běžně doručení trvá tak cca 16 kalendářních dnů, jenže teď čekám na balíček už 22 kalendářních (16 pracovních dnů) a jsem dost vytočená, neb s reklamcí se musí čekat 20 pracovních dnů a navíc v mezičase se předmětná limitka objevila i v sephoře a ušetřila bych dobrých 300 Kč, jenže už je zas vyprodaná...

      Vymazat
  18. S Asosem mám nejlepší zkušenosti, nakupuju u nich asi 5 let a nikdy nebyl problém. Samozřejmě občas se balík zatoulal, ale vždy poslali místo něho nový. Vrácení taky bez problému. Zákaznický servis taky na jedničku, nejpružnější jsou na facebooku-doporučuju ptát se přes něj, tam odpoví opravdu do hodiny, jinak přes mail to trvá o něco déle, ale rozhodně ne 24 hodin. Jen jednou mi přišly kalhoty divného střihu, že by to neoblíkl nikdo. Dodání do 5 dnů. S kosmetikou jsem si vždycky vystačila s ebayem nebo se sortimentem v Čr, ale tenhle měsíc jsem se rozhodla koupit si něco na lookfantastic.com. No, měla jsem se na to raději vykašlat! Nejenom, že nelze hned po zaplacení stornovat objednávku(omylem jsem do košíku hodila 2ks výrobku místo jednoho, uvědomila jsem si to až po zaplacení kartou), ale zákaznický servis nefunguje vůbec! Jen nějakej robot vám odpoví univerzální odpovědí. Takže pozor na storno u lookfantastic! Nejde nic stornovat!Tohle se mi nikdy u asosu nestalo, u nich jsem stornovala objednávku už nekolikrát. A bonus do toho doba dodání, už je to přes týden a balík nikde! Nehledě na to, že vám zašle mailem číslo ke sledování balíku, který nesleduje nic. Nevím, na co to tedy posílají?! Už jen chybí, aby balík nedošel a je to dokonalý. Zlatej asos! Myslela jsem, že vsechny uk shopy fungujou na stejném principu dobře a není tomu tak. Lili

    OdpovědětVymazat
  19. Jo a mám pocit, že hqhair a lookfantastic jsou stejné shopy s akorát pár jinými produkty. Vždycky když se něco vyprodá v jednom shopu, tak v tom druhým to taky není. Dokonce když jsem zadala vyhledat "benefit" na hqhair, tak mi tam vyskočilo, že mám navštívit sesterský web lookfantastic. Na hqhair jsem zatím neobjednávala, tak mě překvapuje, že má lepší hodnocení než lookfantastic, přitom jsou to asi stejný shopy. Lili

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)