Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

2. 12. 2012

Zdobíte?

Nemyslím nyní perníčky, i když i na ně u nás dnes dojde. Myslím byt či dům. Já ano, hrozně ráda a docela dlouho před samotnými Vánocemi. Já totiž miluju Vánoce před Štědrým dnem, pak už ne. Jakmile uplynou vánoční svátky, přetrpím výzdobu do Silvestra a na Nový rok už putuje vše do krabic. Jsem Vánocemi a vším čančáním, sklem, třpytkami a jehličím naprosto přesycená. Ale v listopadu a na začátku prosince vše slavnostní miluju. Proto máme doma již vše kromě stromečku nazdobené. A na stromeček dojde rozhodně dříve než na Štědrý den, jak je u nás zvykem. Letos se tedy budu držet a nazdobím ho až týden před Štědrým dnem, ale klidně bych zdobila už dnes. :) Alespoň vidíte, že nejsem prdlá jen v oblasti osmetiky, být magor a jiná je ta nějak mým životním programem.

Tady je malá ochutnávka našeho letošního zdobení. Jak nemám ráda barvy celý rok, toto naladění se nemění ani na Vánoce, proto vše držím v neutrálních barvách a pouze u syna v pokojíčku převládá červená. Fotky bohužel nejsou zrovna nejlepší, můj foťák půjde do starobního důchodu a já doufám, že pod stromečkem bude pěkný svalnatý náhradník, který to se mnou zase pár let vydrží.













Krásný začátek Adventu!

25 komentářů:

  1. hmm musím zajít do nanu nana a nakoupit ty sklenice s baňkama, normálně to od tebe okopíruji jo? ale stromek z rossmanna už mám dýl :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chi, určitě okopíruj. Číše je za Nanu Nana, ale baňky jsou z Fantazie, jsou obrovské (tak velké bohužel v Nanu Nana nemají) a mám je v různých barvách, zbytek půjde na stromeček. A ten stromek jsem nakonec taky koupila v Nanu Nana za nějakých směšných 60kč.

      Vymazat
    2. moc se mi líbí ty stojany na svíčky skleněný, baňky mám malinké z tesca, dneska jsem koupila, mají slevu 50%, což jde. akorát ještě nemám ty číše, rozhoduji jestli v nanu nebo ikea.. jo a miluju santu a anglický nápisy a kýčovou americkou výzdobu :DD ne že bys ji snad měla ;)

      Vymazat
  2. Moc hezké! Já jsem na tom úplně stejně, včera jsem zdobila dům skoro celé odpoledne (i perníčky). Vánoční výzdobu mám z celého roku nejraději, ale taky mě to nejvíc baví takhle předem a pak tak do Silvestra. Pak už se těším až zase bude teplo. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hurá, nejsem prdlá jediná. :)))))

      Perníčky mě ale teprve za pár minut čekají.

      Vymazat
  3. Santu nesnesu a jinojazyčné nápisy nechápu. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já takto radikální určitě nejsem. Navíc cizojazyčné názvy beru jako obohacení slovní zásoby mého dítěte.

      Vymazat
    2. Kdyby Santa nebyl tak zoufale komerční produkt, tak asi ano, však Vánoce jsou řádná směska a odvolávání se na tradiční podobu Vánoc mi přijde úsměvný, protože tu tradiční podobu z toho nikdy nikdo už nevytesá (stromek je záležitost až 19. století, tedy relativně nová, navíc skandinávský import). A můžeme se přít, jestli je tradiční podoba Vánoc ta křesťanská nebo ta předkřesťanská. :-) Nápisy mi, s prominutím, přijdou jak z Mimibazaru. Proč bych měla chtít mít někde napsáno Vánoce, to snad poznám, že je to atribut Vánoc. Česky by to vypadalo, jak když nositelka zapomněla účel těch ozdob, tak se to tam práskne anglicky a francouzsky, aby to navíc bylo světové. (Pokud je dítě po rodičích bilingvní, beru zpět, jinak ne, přiznám se, nápisům nerozumím, nápis není dekorace, nápis nese významovou hodnotu. :-)

      Vymazat
    3. Já s tebou vesměs souhlasím, my tedy bilingvní nejsme, ale jako učitelka angličtiny s vystudovanou francouzštinou k tomu v případě obou rodičů mi to rozhodně nevadí. :)

      Vymazat
    4. Jasně, chápu, pokud ten jazyk pro vás doma nese ten hlubší vztah, někdo jím u vás mluví a líbí se mu a možná k němu vede i děti. Mně to jen evokuje ty lidi, co si to nalistují někde ve slovníku, mají to doma na ozdobách a ještě s pravopisnou chybou. (Protože to jsou typy, co nakonec Vánoce nenapíšou ani správně česky, akorát, že to někde viděli v cizí řeči a světově to zní.)
      Ach jo, jak z Vánoc vytesat ty svátky míru a pokoje a ne komerce, kdy máme doma nápisy ve francouzštině, protože je to IN a stromek fialový s puntíčky, protože Máňa říkala, že takhle je to moderní a pětadvacet druhů cukroví, protože sousedka je má taky, neví někdo? :-)
      Teda jako, jaké si to uděláš, takové to doma máš, my dospělí ještě pořád můžem na tohle kašlat, ale jak vysvětlit dětem, že to, že to někde "takhle viděly" není to nejdůležitější. Jak jim do těch hlavinek vsunout, že "takhle to děláme my a to je hlavní" (bez toho, aby se pak dítě samozřejmě naučilo, že smí, protože je přece svobodná osobnost, úplně všechno), jsou-li úplně malé a učí se prostě nápodobou a je pro ně přirozené nejdřív opakovat naučené vzorce, než se stanou osobitými. Ty děti místo vlastní fantazie dostávají strašně agresivní formou spoustu vjemů a nejde je od toho chránit.

      (Komentující i dalšího vánočního článku, psala jsem ti o té fialové. Hm, asi bych si měla vymyslet nějakou signifitikantní přezdívku, začínám se trochu ztrácet... :-)

      Vymazat
    5. Musíš říct, že mi fakt mluvíš z duše. Sama se potácím mezi tím, jak nechat dítěti svobodnou vůli, a tím, jak mu trochu ukázat relativně správnou cestu, tedy správnou v mých očích. Je to moc těžké asi pro každou normální mámu.

      Vymazat
  4. Taky jsem na Vánoční výzdobu vysazená. K žádné jiné příležitosti byt nezdobím (pff nějaké Velikonoce), ale loni jsme měli stromeček do začátku března 0:). Stále voněl a neopadal, bylo mi ho líto...a když už ho museli uřezat, tak posloužil pořádně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to stejně, Velikonoce taky nijak neprožívám, protože nejsem věřící, proto to pro mě ani pořádné svátky nejsou. Loni jsem byt určitě nijak nezdobila a nejspíš v tomto trendu budu pokračovat i letos.

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. Hezké! My v tom doma skoro vůbec nejedeme, máme jen stromeček a na večeři vyzdobený vánoční stůl. Stromeček máme skutečný originál - máme na něm všechny ozdoby od dětství mojí babičky po současnost. Je nostalgický, žádný vytříbený design :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to bych ráda váš stromeček viděla, nebude někdy fotka na blogu?

      Vymazat
    2. Proč ne, vyfotím, až nazdobíme :)

      Vymazat
  7. tyjo ja jsem na zdobeni hrozna :-(( vetsinou nemame moc dekorace - maximalne nejaky svicky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak on každý na to zdobení není, jak jsem psala někde výše, však já zdobím taky jen na ty Vánoce a zbytek roku nějak neprožívám.

      Vymazat
  8. máte krásně vyzdobeno, my se na to taky chystáme.. a dneska budu péct perníčky konečně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já včera udělala těsto a zítra upeču a ozdobím, už se na to docela těším.

      Vymazat
  9. Mám také uklizeno,vyzdobeno,perníčky hotové a mám i stromeček nazdobený.Užívám si tak předvánoční atmosféru,chodím na vánoční trhy,kupuji dárky,s kamarádkou na véču nebo kafe,prostě si to užívám.Pak jen zabalím dárky pár dní před Štědrým dnem.Po Silvestru také vše uklízím.

    OdpovědětVymazat
  10. zdobíme o sto šesť :) milujem tuto vianočnu atmosferu :)

    OdpovědětVymazat
  11. Moc krásná výzdoba!! Miluji Vánoce ;-)

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)