Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

6. 12. 2012

Lady Black

Ještě před dvaceti lety bych směle tvrdila, že průměrná česká žena vlastní jednu kabelku. Pro mě jako pro kabelkového nadšence, co nadšence, spíše maniaka to zní a možná už i tehdy znělo jako utopie, ale moc dobře si ty doby pamatuju. Tehdy byla v šatníku žen většinou opravdu jen jedna kabelka na celoroční použití. A ta byla povětšinou černá. Bez ozdob, praktická, koženková, strašná. Od té doby uplynulo mnoho let, ale u něterých žen se v šatníku nezměnilo prakticky nic. Ještě stále mám pocit, že mnoho žen má v šatníku právě tu jednu jedinou černou kabelku.

Já mezi tyto ženy nepatřím a nebavím se nyní o počtu kusů, mluvím jen o barvě. Černé kabelky nenosím. Sice kdysi dávno v patnácti i já začínala jedním kusem v černé barvě, ale poměrně záhy jsem tuto barvu opustila. Milovala jsem ji dlouhá léta na oblečení, ale kabelky v této barvě mě nějak neoslovovaly. Přisly mi smutné, nezajímavé, málo zdobné, nebo naopak přezdobené zlatými či stříbrnými detaily. Prostě ne můj šálek kávy.

Přesto jsem stále měla pocit, že ve své sbírce tu černou tašku potřebuju. Je to přece klasika a bez ní nemohu žít. Proto jsem také vždy kousky, které byly klasické a o nichž jsem si myslela, že mi ve sbírce vydrží nastálo, pořizovala právě v černé barvě. Myslela jsem si, že je nikdy neprodám. No ale nakonec jsem je i tak prodala. Proč? Právě proto, že byly tak klasiky...černé. Takže jsem většinou byla bez klasických kousků i bez černé barvy. A spokojeně jsem si žila. No a pak přišel ten slavný jedenáctkový tag. A tam se mě nějaká potvůrka Daška zeptala, zda po něčem netoužím. A mě to v hlavě zas nějak začalo šrotovat a vyjela z toho naše stará známá černá kabelka. Byla to první věc, která mě napadla, takže jsem ji šoupla do odpovědi a byla ráda, že jsem vůbec něco vymyslela. No a od té doby v noci nemohu spát. Prostě zas po nějaké černé můře toužím. Zapojila jsem do svých tužeb i muže a večer co večer mu brečela na rameni, že černou kabelu fakt počebuju a že ji tentokrát opravdu budu nosit. A on jednoho dne prostě nevydržel a přišel domů´s tím, že k Vánocům něco černého pod stromem bude, ale hlavně ať už dám pokoj. A já ho okamžitě dala. Na celý jeden den jsem se zklidnila a po ničem netoužila. A potom, druhý den před spaním jsem zase dostala roupíky. Nejsem z těch, které by před Vánocemi prolézaly skříně a hledaly poklady. Raději jsem si jeden kus koupila ještě před Ježíškem, abych si to čekání na ten druhý, který měl být prvním a jediným, pěkně zkrátila.

Je přesně podle mých představ - spíše menší velikost, strukturovaný tvar a elegance sama, alespoň v mých očích. No a nyní se jen modlím, že pod stromkem bude něco hodně free a ležérního, protože dva lady kousky bych fakt neunosila. Já totiž asi neunosím ani tento jeden. :) Ale manželovi ani slovo.



A co vy a černé kabelky? Podepíšete se pod má slova, nebo je váš příběh naprosto jiný?

17 komentářů:

  1. Miluju cerne kabelky!!! Naprosto a jedine :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to je dobře. Pokud ti sedí a našla jsi pro sebe ty nej, není co řešit.

      Vymazat
  2. nádherná kabelka, černá je prostě černá a tahle elegantní, úplně závidím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, mám z ní fakt (alespoň na chvilku) radost. :)

      Vymazat
  3. Hezká, eleantní:-) já jsem zase přesný opak - taková ta klasická, konzervativní ...většinu kabelek, které vlastním si pořizuji v černé... stejně jako boty..snad jen v létě se trochu odvážu barvami ...i když taky nic moc..bílá max béžová:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Béžová je super barva, sice světlé kabelky nenosím, ale pěknou nude barvičku bych někdy ráda sehnala.

      Vymazat
  4. Jsem na tom úplně stejně! :-))
    Vyhýbám se i černým botám a páskům - podle mne je to prostě nuda! ale jednu černou kabelku přeci potřebuje každá, že ano .. takže úplně stejný příběh s přítelem jsem měla loni :-) koupil černou kabelku a já byla spokojená .. chvilku. Černá opět leží ve skříni a já zvesela nosím barevné a letos si opět říkám, hmmm, černá, takovou bych přeci měla mít ;-)
    NEVERENDING STORY :-) :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Horší je spíš to, že Češky si černý kabelky pořizují ani ne tak proto, že je to univerzální, jako spíš proto, že je to praktický. (Ona černá není zas tak univerzální barva, která každýmu sluší. většině lidí naopak udělá lepší službu hnědá, od světlých po ty nejtmavší odstíny.) Čili to může být hnusný, odřený, poškrábaný otahaný a... ne, to už je téma pro Adu na Módní peklo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak s tím musím jen souhlasit, osobně si také myslím, že černá nesluší všem, naopak tmavá modrá a hnědá, to je jiné kafčo. Obě barvy miluju a černou velmi lehce nahradily a nepostrádají nic z její elegance.

      Jen na Modní peklo mám od doby, kdy člověk, který se prezentuje jako vševědoucí a neomylný guru přes styl, nerozezná od sebe Kelly a Birkin, trochu pokřivený názor, ale to je už jiná kapitola. :)

      Vymazat
  6. Ja mam vzdy jednu ciernu kabelku, ale nikdy ju neberiem ako nieco univerzalne. Som totiz maniak na kabelky a musim ich mat aspon vo vsetkych zakladnych farbach a k tomu este nejake navyse.:-) Aj cierna vzdy musi ladit, resp. byt ako solitaire. Ked som pred dvomi rokmi bola v New Yorku, jedinu vec, ktoru som bola rozhodnuta, ze si odtial priveziem, bola kabelka Juicy Couture. A kedze som narazila iba na ciernu, tak je cierna. Ale aj tak moc univerzalna, lebo ma na sebe rozne zlte a sede brmbolce. Nieco ako toto, iba v ciernom http://www.jcukk.co.uk/brown-juicy-couture-signature-embroideried-handbag-p-146.html

    OdpovědětVymazat
  7. Oprava :-) Ale aj tak moc univerzalna nie je, lebo ma na sebe rozne zlte a sede brmbolce

    OdpovědětVymazat
  8. Kabelka je moc hezká.Jen aby pod stromečkem nebyla ta samá...

    OdpovědětVymazat
  9. mám to naopak. po dlouhodobém toužení jsem si koupila jednu tělovou kabelku (protože černých už mám asi šest). bohužel se v mém případě ukázala být dost nepraktická: skoro všechno moje oblečení je černé a už ji stihlo trochu obarvit (podezření mám hlavně na koženou bundu), ke všemu se ještě ukázalo, že prodejce na ebay si vymýšlel a taška rozhodně není kožená, ačkoli to u ní bylo několikrát zdůrazněno a přišla i s takovým tím kouskem kůže na potvrzení. a tak jsem zase věrná černé:)

    OdpovědětVymazat
  10. Tak já jsem přesný opak :) kabelek mám tolik, že je mi to trapné přiznat (houby, jen se mi nechtějí počítat), ale naprostá většina z nich je černá. Občas si koupím jinou barvu, hnědou, červenou nebo bílou, ale po pár dnech se vracím k černé. Prostě se s ní cítím nejlépe.

    OdpovědětVymazat
  11. je moc hezka:)) jsem zvedava i na tu druhou!!:)
    http://sienastyle.blogspot.it/

    OdpovědětVymazat
  12. Tuhle kabelku jsem si koupila v NY v červené a miluju jí. :-)
    Mám ji i na blogu ve starém článku o kabelkách http://allthatgems.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)