Prohledat tento blog

Načítání

Počet zobrazení stránky

20. 12. 2012

...kdo s čím zachází... :) :) :) GIVEAWAY

Na začátku našeho BlogSale pro dobrou věc byla jakási neurčitá snaha nebo potřeba pomoci. Obě s Nik milujeme zvířata a pokud můžeme, rády pomůžeme, ale přesnou představu o problému jsme v žádném případě neměly. Čím víc jsem se ovšem zajímala o práci lidí - nutno říci, že většinou žen - kteří se angažují při pomoci potřebným psům a kočkám, tím víc vidím, jak jsou naše snahy malé a bezvýznamné. No, a samozřejmě se až stydím, když vidím naše psy a kočky, jak si žijí.

Mnohým z vás je to už jasné - nedalo se zůstat opodál. 

Máme Belu z útulku. Je to buď kříženec bretaňského ohaře nebo podle veterináře dokonce přímo "bretaňský ohař bez PP" od nějakého vykuka množitele - taky tuhle formuli tak nesnášíte? 



Dnes se, prosím, vyhněme zamyšlením nad chovem zvířat, nad množiteli, vyhněme se i myšlenkám o tom, zda je lepší čistokrevné nebo křížené zvíře. Dnes se s vámi dělím o to, že máme Belu. 
Samozřejmě mám pro vás několik fotek, kde je Bel v klidu, ale na férovku přiznávám, že reálný obrázek tohoto tvora je bílá šmouha. Je skutečně velmi svěží a vůbec nic neumí. Je ale jemná, inteligentní a úžasná!



 malý boj o pozici ve smečce - tohle je Belina oblíbená deka :)


Bela je poklad. Musím ale říct, že mě tahle situace strašně obohatila i o jiné věci. Zjistila jsem, že to s tou naší společností není ještě tak strašné. Skvělé dámy Šárka a Lucka mi pomohly a díky nim se Bela dostala přes celou republiku k nám domů. Do té doby zcela cizí kočka mi vyzvedne psa, nechá si kompletně pozvracet auto a riskne si ho vzít domů, aby ho po několika dnech předala do nové rodiny??? To mě neskutečně potěšilo a cítím veliký respekt a obrovský vděk :) A navíc jsem v Lucce našla milou kamarádku, se kterou máme spoustu společných témat.

tento post vám píšeme společně - Bel a nuf

Naprosto nikoho z vás nenabádám k tomu, abyste plenili/y útulky. My s manželem nepřestaneme horovat za řízený, rozumný a papírový chov čehokoliv. A taky dobře víme, že adopcí jedné psí duše se nic nemění. Ale cítili jsme potřebu to udělat a měli jsme tu možnost. 
Zamyslete se a třeba zjistíte, že máte taky nějaké to místo a pár peněz na žrádlo. Nebo mezi svátky zajděte s balíkem piškotů do útulku. Nebo se starou dekou. Možností je spousta a kdo chce, tu svoji si najde. Víte např., že můžete mít psa v tzv. dočasné péči, kdy je jeho strava a veterina hrazena a poskytujete "pouze" přístřeší a laskavou ruku?
Anebo se dnes jen koukněte na fotky a potěšte se jimi. I to má význam.

Tento předvánoční post samozřejmě nepíšu jen tak :) Chci vám strašně moc poděkovat za to, jak spolu s námi pomáháte opuštěným a mnohdy týraným zvířatům. Mnoho z vás posílá o něco více peněz za přebytky se slovy "ať mají pejsci něco navíc". I za to vám děkujeme! 
A nejen děkujeme, za to pro vás máme odměnu v podobě triček, která nám pro vás věnovala Psia duša za vaši úžasnou pomoc.



Napiště nám do komentářů cokoliv, co se týká zvířat. Napište nám, zda nějak pomáháte. Napište nám, co máte doma za zvířata. Napište nám o sobě a vašich chlupatých kamarádech. Vybereme, kdo z vás tričko dostane a požádáme o adresu. Pravděpodobně se zaměříme na ta jména, od kterých peníze chodí častěji. Trička rozešleme po svátcích, protože pošta už i tak nestíhá.

Tak šup šup, ať vám netáhne na záda :)

36 komentářů:

  1. Holky jste skvělé, co děláte.Z hloubi duše nesnáším množitele, kterým je povětšinou i naprosto jedno, co se stvořením bude a nepečují ani o vlastní psy.Ale když už se tvoreček narodí, taky potřebuje péči a lásku.Jste skvělé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme moc! Plně souhlasím. Jeden množitel staré psy, co už na nich nelze chovat, mění za pytel granulí. Je toho plný bazoš. Takové hajzly bych skutečně pověsila někam za pytel...

      Vymazat
  2. Bela je nadherna! Mne zas pripomina nasho davneho psa, bol to anglicky koker vo farbe oranzovy belos a to je presne taketo sfarbenie, ako ma ona :)
    Krasavica.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tohle zbarvení miluju, ohaři ho mají často a anglický kokr a anglický setr taky :)

      Vymazat
  3. To je krásný post! A i Bela je krásná, je to od Vás moc hezké:-)
    Na množitele mám stejný názor, ale to už asi víš i z omlazeni...
    Já tu potřebu cítila už dlouho, ale až 9.prosince jsem přesvědčila i přítele, takže od toho dne máme doma k "papírákovi" kočičku z útulku, bohužel mi radost kalí, že od té doby jsou oba nemocní a Merlin asi i uraženej, doufám, že je to brzo přejde:-(

    Ještě bych dodala, že dnes už je pomáhat opravdu snadné, například u hodně útulků jsem viděla i formu dárcovských sms, které stojí cca 30,-, takže argument, že na to někdo nemá u mě neobstojí;-)
    Mě osobně se hrozně líbí myšlenka virtuální adopce- člověk podporuje konkrétní kočičku (nebo pejska), která nemůže být z různých důvodů umístěna do nového domova a také si může samozřejmě zvolit výši příspěvku jakou chce. Takže já jsem zvolila tuto podporu, ještě v době, kdy jsem myslela, že kočičku z útulku si nebudu moct nikdy vzít, ale samozřejmě s tím teď nepřestanu, zjistila jsem,že pár oželených šminek za ten úžasný pocit prostě stojí.
    Plus bych chtěla nalákat na kočičích přání: http://www.kociciprani.cz/. Zase můžete přispět konkrétnimu zvířátku, které Vás osloví na dárek k Vánocům nebo na krmivo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo kocici prani, uz jsem taky poslala darek kočičákovi z Olomouce :-)

      Vymazat
    2. Mockrát děkuji za doplnění. Je vidět, že možností je hodně a je fajn, o nich vědět :)
      S kočkama je to vždycky těžší. U nás je taky strašně vidět, že je Bela zatím ještě nezpracovaným zásahem do jejich světa. Tom je svrchovaný vládce, hodně jí pomáhá a chodí se k ní mazlit. Ale Max ji trochu zkouší šikanovat. A oba jsou takoví zmatení, jak se chovat k nám. Mazlí se se mnou teď méně, asi mi to musí odpustit :) Za trest mi v noci shazují věci v pracovně a v kuchyni...

      Vymazat
    3. Kdyby nám tak shazoval věci! Ale on je tichá výčitka, tváří se jak deset kašpárkových hrobečků i zezadu a já tím trpím, chtěla jsem aby měl radost, že má kamaráda a teď tohle..:-( Jen doufám a modlím se, že je ještě brzo, navíc mu není dobře..jinak nevím co budu dělat:,-(

      Vymazat
    4. Vydrž, ono to může chtít delší dobu, pokud už to není kotě.

      Vymazat
  4. Bela je krásná, vypadá jako kliďaska:). Lidi jako jsi ty, mají vždy můj obdiv. Souhlasím s řízeným chovem, správnému chovateli přece není zatěžko se psem absolvovat bonitaci/výběr do chovu, popř. základní zkoušku či rtg dkk..od toho se pak částečně odvíjí cena, kterou za štěně zaplatím, je to logické, o čase, který do toho chovatel vkládá ani nemluvě.. a pak se najdou jedinci, kteří budou chytře vykládat, jak je štěně drahé a že jim stačí bezpapírák, podporují množitele a nezodpovědné chovatele, nemají jistotu, co jim ze štěněte vyroste a pak se diví, že má pes epilepsii apod. Kdyby radši také měli zdravý rozum a dali nějakému psovi z útulku nový domov..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ó, tak to fotky klamou. Je všechno možné, jen ne klidná :) A s tvým názorem jinak souhlasím a plně se s ním ztotožňuji z pohledu majitele štěněte.

      Vymazat
  5. Tento post je takové pohlazení na duši. Zatím vlastním pouze dvě kočky, upřímně tě obdivuju jak zvládáš ten zvěřinec ještě s dětmi. Já sama vím, že bych to absolutně nezvládla, děti mi dávají zabírat a vím, že bych nějakému pejskovi nedala tolik lásky a péče, jakou by si zasloužil. Takže si plánujeme vzít nějakého hlídače z útulku až budou děti "z nejhoršího ven". Moc si cením vašeho nápadu z blogsale, jste dobré dušičky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, máš docela pravdu, že je to hodně náročné. Vychází mi to tak, že skoro celé dopoledne se nezastavím, abych stihla poklidit velký dům, postupně nakrmit zvěř a udělat krátký výcvik. Mezitím se starám o děti a vláčím je s sebou i na aport... Ale třeba včera mi to labrador tak nádherně vrátil, že to stojí za to!

      Vymazat
    2. No jak jsem říkala smekám klobouk i tupé. Pro mě je sobecky důležitější duševní zdraví, protože ten bordel jen od dětí mi ubírá roky a roky života. Přeju hodně síly a lásky, jen tak dál!

      Vymazat
    3. U mě se to míchá. Rána a dopoledne, než pouklízím, je to nejhorší. To si říkám, že jsem se zbláznila. Pak to vrátím z vycházek a výcviku domů, povytírám, ono to odpočívá na pelechách a chodí se to mazlit. Pak je to už nádhera :) Ale je to kolotoč a rozhodně tě plně chápu!!!

      Vymazat
  6. Já nejsem moc duše psí, nemám na psa prostor a nějak mi nesedí psí povaha, ale jednou, až mě bude čekat vlastní domácnost, dojde na kočičáka. Můj tajný sen je sice léta Mainka, ale nezavrhuju ani pravou domácí mícu z útulku. Snad mi to přítel alergik odpustí, když ví, jak miluju zvířata. :-) (Doma mám už jednu králičí slečnu, papírovou a pravidelně je mi líto králíků ve zverimexech. Na bezpapírová zvířata a množitele mám stejný názor. Bez PP prostě člověk nemá záruku vůbec v ničem a já jsem citlivka schopná obrečet i akvarijní rybičky, takže nechci po prvním měsíci života kotěte/štěněte běhat po veterině a bát se o budoucnost toho tvorečka.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však každý nemusí mít blízko ke psům, to se přece nic neděje. Mainky jsou nádherné, ale zrovna u nich je prý povaha skoro až psí :)
      S kočkami mám zkušenosti čerstvé, dřív jsme u babiček mívali polodomácí kočky. Teď máme ty čistokrevné brity a musím říct, že bych neměnila. Jsou neskuteční, skvělí a výborní. Kdo s kočkami ještě neumí a chce kočku dovnitř domu, určitě bych volila raději nějakou čistokrevnou. Mají to víc v sobě...

      Vymazat
    2. Mno, já už jsem si právě vyzkoušela oboje. Měla jsem doma jak kočku, tak psa, sedly mi víc kočky a protože mi micina neprošla momentálně doma, tak mám králíka, je to tak nějak podobně mrchoidní povaha. :-) Bydlím teď v paneláku (a stěhovat se z města v podstatě taky ani nechci), času je taky málo, venčení několikrát denně bych nezvládala, na psa už to nevypadá. Já vím, Mainky se mi líbí vzhledem, pro jejich povahu je dobře mít alespoň dvě, pokud je člověk časově vytížený. Což uvidíme, jestli to jednou zvládnu, co se prostoru týče, třeba ano. Trápit kočku v malém panelákovém bytě mi nepřijde dobře, chce to na ni mít víc místa. A když ne Mainku, útulkový kočičák mě potěší stejně. A pokud počítám v příštích několika letech ještě s mou ušatou princeznou, tak kočka jednoznačně, ještě psa do toho, asi bych se zbláznila. :-) Byť to teda kvůli ní bude muset být rozhodně kotě, kočky jsou teritoriální a když vědí, že mají převahu, tak se ji prostě nebojí použít, jsou to šelmy.

      Vymazat
    3. Pokud bych bydlela ve městě daleko od vynčících ploch nebo byla hodně pracovně vytížená, rozhodně bych volila kočku. Je to nesrovnatelné, člověk může dojít domů v šest a nemusí letět na hodinu ven. Jen sedne a mazlí. A nemyslím si, že kočkám vadí malé byty, pokud jsou zvyklé od kotěte. Určitě u tebe budou kočky šťastné!
      Mimochodem jsem slyšela, že králíci se dovedou s kočkami i psy přátelit :)

      Vymazat
    4. Určitě jo, ale je lepší přinést králíkovi kotě než kočce malé králíče. To je v zásadě úplná pitomost, mít doma dospělou kočku a přinést si králíka s tím, že od chovatelů se králíčata berou tak na osmi týdnech. Takový králík by asi pro kočku byl v zásadě sváča. (Jako jo, zavřete prcka sice do klece, ale pak máte program na mnoho zimních večerů ty dva pod bedlivým dozorem seznámit.) Přece jen si ty pozice v domácnosti porovnají, dokud jsou si tak nějak fyzicky rovnější, respektive kotě je spíš hravé, než že by lovilo a nemá takovou sílu, sice se králík bránit umí (moje poškrábané ruce by mohly vyprávět, poněvadž je taky teritoriální, ale za "své" považuje jen klec), ale nemá víceméně proti pěti šestikilové kočce šanci, pokud se mu nepodaří zdrhnout. Je teda pravda, že socializovaná zvířata si budou rozumět určitě líp, než třeba králík a pes. Povahově má králík a kočka překvapivě mnoho společného. Jsou to trošku svéhlavé příšerky, co se dají vychovat jen do určité míry. No, jsem na to zvědavá, kdy si splním to svoje "chci kočičku". :-) Těším se na to, jenom doufám, že přítele netrefí z takového spojení šlak, neboť s ním tedy do budoucna počítám taky. :-D

      Vymazat
    5. Neboj, můj manžel byl docela odpůrce koček. Dneska je láskyplně vyčesává, kocouři spí často na něm a po příchodu z práce se s nimi vítá pomalu víc než s dětmi :)

      Vymazat
  7. Fandím vám a fandím všem, kdo poskytnou domov čtvernožcům. My jsem si naši fenku vzali téměř před osmi lety z útulku, jako odsrostlejší štěně v dost zuboženém stavu. Dnes bez sebe nedáme ránu. Letos nám sice udělala čáru přes rozpočet. V létě si na hlídání pozvala psího šamstra, teda pozval se sám a na podzim jsme měli 4 štěňata. Dalo to sice trochu práce najít jim nové domovy, ale už jsou každý u svého páníčka. Přeju si aby s námi byla co nejdéle, ale už teď vím, že až jednou nebude, půjdeme si znovu vybrat do útulku.
    Bela i ostatní zvířenau vás doma vypadají spokojeně:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) taky dobré. Já docela často všude hlásím, že jsou to všechno stejní smetáci - kočky, psi, kůň. Všichni si se mnou dělají, co chtějí! :)

      Vymazat
  8. Já si vzala postupně 4 kočičáky z ulice, na zahradě nechala plachý kočky se sousedem vykastrovat, dvou útulkům posílám každý měsíc symbolickou 100,- na kočičáky, mám vybrané další dva útulky, kam bych taky chtěla posílat, ale teď to nejde bohužel. A jednou bych byla nejšťastnější, kdybych měla útulek pro opuštěny kočičáky, protože to má smysl. Moje nejstarší Micinka mi teď umřela, dožila se krásných 17 let a 3 roky jsem ji píchala inzulín 2x denně. Vyfasovala jsem stříkačky, inzulín a bylo, ale byly jsme sehraná dvojka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi obdivuhodná! A 17 let je nádherný věk! Je vidět, že se u tebe měla krásně, když tak držela i přes nemoc.
      S kočkami je ta situace taky strašná. Nechápu, proč lidi nekastrují víc...

      Vymazat
    2. Kéž by takových lidí bylo víc! Obdivuju;-)

      Vymazat
  9. Já jsem sice od vás nakupovala jen jednou, ale tak napíšu :).Aktuálně mám doma papouška - andulku a psa (maltézského). Měli jsme i morče (umřelo na rakovinu, bohužel) a nějaké ty džungarské křečky. Andulku jsem měla už odmala, tohle je už moje čtvrtá...vždycky musela být modrá a kluk, vždy Hugo. Pejska máme asi šest let a mám někdy pocit, že je to spíš povahou kočka. Jinak včera jsem měla takovou malou příhodu s pejskem, šla jsem v noci po Národní třídě a proti mně takový roztomilý pejsek "ošklivec", nějaká šedá pouliční směska...a nebyla jsem si jistá, zda má majitele (nebyl na vodítku a ani obojek neměl), bála jsem se, že je opuštěný a bylo mi to hrozně líto...tak jsem za ním šla asi pět minut, až ho nakonec nějaká mladá paní zavolala a vzala si ho do náruče. Měla jsem z toho velkou radost a ulevilo se mi, že má domov :). Myslím, že to demonstruje dostatečně moji lásku ke zvířatům. Miluju je a přála bych si, aby všechna měla šťastný domov a láskyplného majitele.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bychom chtěli ideální svět, kde bude každé zvíře spokojené.

      Vymazat
  10. Hani, máš srdce na pravém místě. Bela je moc krásná a má velké štěstí, že se dostala do vaší rodiny. Tak ať vám to společně klape. :o) Respekt...
    V našem domě je taky veselo. Máme 3 psy. Jeden papírový, jeden bezpapírový a třetí útulkový. :D
    Ehm a taky jednoho kocoura, který nějak nechce pochopit, že není náš, ale sousedů. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verunko, ty jsi jedna z těch, které mají tričko jisté. Zasloužíš si ho za to, jak pomáháš a jak myslíš!

      Vymazat
    2. Jé, Hani, tak to moc děkuju. :) Bude mi ctí nosit právě tohle tričko. ;)

      Vymazat
  11. Tak i já se pochlubím naším malým "útůlkem". :) Máme doma cca 7 letou kočičku Trišu. Zlobí, škrábe, kouše, pere se, ale i tak je to člen rodiny. V polovině roce jsme se přestěhovali do domečku a pocítili potřebu si pořídit pejska... Od října máme fenečku německého ovčáka. Coriina maminka byla odchycena těsně před porodem lidmi z útulku (nechápu jak se někdo může zbavit březí fenky!!!!). Takže Cora je útulku. Zlobí, kouše, neposlouchá, .... ale je to náš miláček... Taky bych řekla, že máme ve stodole nějakou myš a spoustu putujících sousedovic koček. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Vidíš to, já jsem zapomněla na myš, co máme v garáži! Ta slouží jako zábava pro kočičí hochy. Ti se s ní chodí bavit, ale nechávají si ji pro zábavu neodlovenou...

      Vymazat
  12. To je krásnej post! Od té doby, co pravidelně sleduju na FB činnost x organizací a lidí, co se snaží pomáhat, si těchto lidí strašně cením....jo, je to strašný, když mám každej den "zaplácanou" zeď na FB smutnýma příběhama opuštěných/týraných zvířat, ale člověk by před tímto neměl zavírat oči. A většina lidí vůbec netuší, co za věci se děje, neví, jak se to jen hemží množitelama....Teď v zimě je mi zvířat ještě víc líto. Být to jen na mě, tak už mám doma asi menší útulek...
    Takto zatím máme doma jen jedno naše rozmazlený mimino (Angelus je vlastně taky "z ulice", máme ho už od kotěte). A další "moje" kočka je Panter z hospody :). Strašně ráda bych si ji vzala domů, ale všichni doma těžce nesouhlasí, navíc je pravda, máme strach, jak by to nesl náš kocour, kterej je přece jen bytovej jedináček a je mu skoro 11. Aby ještě nedošlo k přenosu některé z nemocí...A taky jak by si kočka, která je zvyklá žít volně venku, zvykla na bydlení v bytě s další, cizí kočkou...takže teď jí jen pravidelně nakupuju kapsičky, když už se tam kvůli práci přes týden nedostanu...Jinak vypadá naprosto zdravě a spokojeně, je hodná, mazlivá a nenažraná :)...ale docela mě to už delší dobu žere a nevím, jak to vyřešit..:(

    OdpovědětVymazat
  13. Krásný a milý článek, Bella je nádherná :-)
    Vždy jsem si říkala, že si jednou pořídím pejska z útulku. Ale život to chtěl jinak a ze dne na den jsem doma měla štěňátko bišonka. Když jsme si zvykli, zjistilo se, že má vrozenou vadu a nefungují jí játra. Šla na operaci a moc šancí jí nedávali. Ale přežila to! Dnes si život bez ní nedovedu představit, jde to zvádnout i při práci a v paneláku. Začala jsem jí psát blog a před dvěma týdny mi vyšla knížku (kterou vlastně psala Adélka) :-)
    Pokud to někoho zajímá: http://mimosa68.blogspot.cz/

    Chodím také na Okouna, na vyšívání je založený klub na podporu kočičího útulku:
    http://www.okoun.cz/boards/kocici_krizkovani_

    Přeji hezké vánoce
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, děkujeme za příspěvek, na odkazy se ihned letím podívat!

      Vymazat