Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

4. 12. 2012

FOTD adventní výzdoba a líčení

Mohla bych pokračovat ve své ódě na venkov, protože právě díky místním lidem a akcím mám pocit, že něco (rozuměj Vánoce) skutečně přijde. Zdobení nepropadám, pro mě je nejhezčí ozdobou mísa s ovocem a cukrovím. A pak samozřejmě adventní věnec a vánoční svícen. To mi stačí a dál na Štědrý den přibývá jen stromeček.
Zatím se zuby nehty snažím vyhnout červeným Santům a punčochám, protože s nimi si Vánoce nespojuju, ale cítím, že ne nadlouho. Jak máte děti, už na vás nic nezáleží... Naše děti už jsou masírovány odmala jinými symboly a je to pro ně přirozené. Nevysvětlíte, jak vypadá Ježíšek, ale Santu vidí všude...




Věnec mi letos udělala kamarádka a svícen jsem na předvánočním jarmarku udělala sama s pomocí dcerky, která navybírala komponenty v její oblíbené fialové barvě. Plán byl jiný, ale vysvětlete dítěti, že všeho moc škodí :) Málem tam byla i zelená jablíčka, berušky a růžové třpytky.



Nafotila jsem pro vás líčení s paletkou Guerlain Rue de Passy, ze které nepřestávám být nadšená. Použila jsem pouze druhý nejsvětlejší a nejtmavší stín, bázi UDPP a řasenku Clinique High Impact.
Nevím, zda je z fotek patrný efekt, ale líčení je hodně čisté. Připadá mi nevýrazně výrazné. Nic řvavého, ale rozhodně si všimnete.







Užívejte si advent v klidu a netrapte se uzávěrkami a nákupy. Třeba bude fakt konec světa a honíme se zbytečně...


...anebo nebude, vy to teď všechno vypustíte, abyste užily poslední dny..... a po novém roce vás vyhodí z práce :) 




18 komentářů:

  1. My s holka mi budeme zdobit zítra tak jsem zvědavá jak to dopadne:)
    A take ti Haničko pekne děkuji protože ted potrebuji ihned dve paletky od Guerlian :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Potřebuješ jen tuhle, tu skořicovou bys použila jen párkrát a šla by :)

      Vymazat
  2. Haha, nejsem v tom sama. Taky se mi zatím nepovedlo dětem vysvětlit, že všeho moc škodí. A jejich pohled na krásu se diametrálně rozchází s tím mým:)
    Paletka v akci je nádherná. Přesně si vystihla, že líčení je nevýrazně výrazné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás je to obdobné, ale udělala jsem kompromis. V synově pokojíčku je přesně to, co chce on. Líbí se mu Santa, má tam Santu, mně nevadí a rozhodně ho nebudu tlačit třeba do slámy jen proto, aby to nebyla komerce, když jemu by se to prostě nelíbilo. Zbytek bytu ale zdobím podle sebe. Tak jsme všichni spokojení. :)

      Vymazat
    2. Ono to není jen u výzdoby, ale i hračky bych vybírala jiné. Dcera je jak pominutá, kdykoliv vidí barvičky, třpytky, chmýříčka... Mě to připadá nevkusné. To tak je. A s tím Santou je to prostě stejné.
      Mám děcku zakázat to, co se mu líbí, aby byly Vánoce po mém? Nebo mu udělám Vánoce, na které bude vzpomínat, i za cenu toho, že bude doma kýčovitá blbost?

      Vymazat
    3. Přesně tak, raději trochu navkusu a kýče, ale spokojené dítě. A teď jdu na perníčky. :)

      Vymazat
  3. krasne nezne liceni - fakt hezky!

    OdpovědětVymazat
  4. Mozem mat jednu konstrukcitvnu poznamku? Neuvazovala si, ze by si trochu pretrhala obocie pri koreni nosa? Myslim, ze by ti to pohlad pekne otvorilo.
    Inak licenie velmi pekne, jednoduche, ale efektne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za poznámku. Máš pravdu, ale bohužel jak mám přecitlivělou pleť, dělají se mi tam potom červené mapy, které později schnou, takže to raději přežívám s touto nedokonalostí. Ono to takhle vyzní hlavně na fotce, v reálu je to trochu lepší :)

      Vymazat
  5. Malá má docela vkus, fialová je tradiční barvou Adventu. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jí to snad raději ani nevyřídím :) Ale děkuji moc! Je pravda, že neškodí, když mě někdo vytrhne z červené.

      Vymazat
    2. Marně prosazuju u nás doma fialový stromek. Nemůžu se v souvislosti s červenou zbavit konotací se Santou... Fialová je barva netradiční, ale přitom vlastně tradiční. :-) Nepátrala jsem, kde se vzala červená, s Vánoci to snad nemá společného vysloveně vůbec nic, ale tou prapůvodní barvou, která má nějaký důvod je fialová. Protože liturgické roucho má kněz během Adventu fialové. Během Vánoc je snad z hlediska této symboliky přípustná též přímo zlatá, jakožto jakási nejslavnostnější barva. (Ačkoli by se dalo spekulovat o tom, jestli z hlediska křesťanské symboliky jsou vůbec nejvýznamnější Vánoce, podle mě nikoli, spíše Velikonoce.) Když už něco dělám, ať to má důvod a pokud má ten důvod být, ač nejsem křesťan, jakýsi respekt k tomu, do jaké podoby nám zreformovali Vánoce křesťané, tak radši někde na půli cesto křesťanskopohanské, než Santu. :-) Moje děti mě jednou budou nenávidět, až budu důsledně potírat toho břichatého chlapíka. (Nemají ty děti v hlavičce trošku guláš, když se to toho zamíchá ještě Mikuláš?)

      Vymazat
    3. Moc díky za zamyšlení o barvách. Já červenou miluju odmalička na čemkoliv, takže u mě nejde o tradice. Ale ta fialová mi začíná připadat vhodnější, slavnostnější a sofistikovanější :)
      Děti mají velký guláš. Dcera je prvním rokem ve školce a dosud byly Vánoce jen symbolem pro dárky. Je strašně vidět, jak je zmatená. Plete Santu, Ježíška, čerty a anděly dohromady. Na Mikuláše si někdy vzpomene a ptá se, zda je to ten se stromečkem. Navíc když mají milion besídek, divadel, pohádek... a Mikuláše jim hraje pokaždé někdo jiný a několik dní po sobě...
      Snažím se už doma o tom nemluvit a soukromé Mikuláše jsme odřekli, protože už se tak bála všech čertů, že to nepovažuju za rozumné :)

      A docela bych chtěla recept na potírání Santy. Jedině doma zavřít děcko, vypojit televize a nic nekoupit. I v jinak skvělých dětských pořadech Santa bývá.
      Já se zatím snažím vykládat, že Santa je v Americe (daleké zemi, kde se mluví anglicky, ale nemají tam královnu) a u nás je Ježíšek.
      Sama v tom mám zmatek, protože se tak trochu snažím zmírnit dopředu dopady prozření, a říkám, že některé dárky koupím já. Nevím, co je nejlepší cesta obecně v této situaci :)

      Vymazat
    4. Já jsem na červenou citlivá, podvědomě inklinuju k určitým odstínům, protože mi sluší a tak je červená, co se mi líbí, přijde mi působivá, ale některá se mi zdá silná, výrazná. Fialová je, jak jsi napsala, sofistikovaná.
      Já teda nevím, jak teď, ale ve školkách za mě byla urputná mikulášská masáž (kolem Ježíška se kroužilo opatrně, asi aby se tak nějak neprofláklo, jak to celé vlastně je :-) a ty děti musí mít totálně popletené hlavy, když se jim všude motá vizualizace chlapíka s pytlem a dárky a domů pak přijde ještě Mikuláš. Jako, že někdo si v zimě dává ponožky nad krb, protože se mu to líbí a nelíbí se mu Betlém a na jaře nejde s dítětem na pomlázku, ale zapojí do toho velikonočního zajíce, proti tomu nic. Mě spíš děsí, jak jsou ty děti, namísto toho, aby si užívaly Vánoc, strašně pomotaný a přehlcený dojmy bez možnosti výběru. Ony z toho nemají rozum a co mají dělat rodiče. Všechno se to na ně sype. Rodič to ovlivní jen z části, může sice vysvětlovat, že Vánoce jsou svátek, který se slaví dlouho a dlouho a slaví se různě a tak my si tu bytost představujeme takhle, zatímco v Americe mají tohohle pána. Vysvětluj jim celou ježíškovskou anabázi, jako kde se ten pán vzal a co bylo dál, když Ježíš na kříži je pro tříletý děti trochu brutální výjev a navíc teda, ten problém víry, kdy jsme reálně jeden z nejateističtějších států, nevěříme, ale dětem předkládáme křesťanské idei. (To, že ani většina dospělých neví, že, přestože spousta lidí církev odsuzuje a odmítá a že se tahle instituce fakt nechovala vždy příkladně, kulturně jsme díky nim tam kde jsme, je taky další problém.)
      S tříletým prckem, co má hlavu popletenou neuděláš nic moc. Zato kdyby se ve škole dějepis neučil tak mimózně, to už by význam mělo.

      Vymazat
    5. Musím úplně souhlasit. Výsledek je ten, že raději toho řeknu málo nebo nic, abych neudělala větší zmatek a sama se v tom neztratila.
      Jsi jedna z mála anonymů, se kterými je radost se pobavit! Děkuji :)

      Vymazat
    6. Problém je asi ten, že marketing se neštítí zmotat dohromady strašnou spoustu symbolů a těm dětem už přijatelnou formou nikdo nerozplete, co je co a kde se to vzalo, protože to je pojednání na celou kulturněhistorickou přednášku a ne na dvě věty tříletému dítěti.
      No a vypněte mu televizi a ukážou mu to stejně ve školce. (A možná není ani dobrý nápad vpustit do školky dítě "nezkažené", komercí zcela nedotčené. Já třeba televizi nemám, nechybí mi, ale co udělám s dítětem, které značnou zajímat animáky šíleného ražení, protože vrstevníky na to rodiče koukat nechají. Ve školce mu kamarády nesegreguju, aby se bavilo s těmi, co jim rodiče čtou a neposadí je k televizi. :-)
      Problém je i ten, že rodič by třeba vysvětlil rád, postupně, alespoň kus, ale taky neví, než že by nešla najít ta přijatelná forma. V ideálním případě by mut to přijatelně celé měly dávkovat učitelky ve škole. Ty jsou tam od toho, aby dětičkám lily do hlav použitelné informace, navíc správnou formou tzn. tak, aby to pochopilo a tolik, aby to ještě pochopilo.
      (Debaty o tom, proč použitelní lidé ve školství nezůstávají, to je zas jiná diskuse. Jak jsi psala, jsi studovaná učitelka a vsadila bych se skoro i, že se tomu taky nevěnuješ, takže asi obě víme své. :-)

      Vymazat
    7. Učitelka je Nik, já ne. Nicméně se školstvím mám nárazově taky trochu společného a docela ráda bych měla někdy v budoucnu ještě víc. Akorát na jiné úrovni :)

      Před dětmi jsem měla taky plno ideálů a přiznávám se bez ostychu, že jsem mnohdy za pěkné pohádky a pořady v tv vděčná. Bohužel není možné se dokonale věnovat dítěti a dělat u toho moc jiných věcí. Aspoň v případě aktivních a temperamentních dětí... Navíc se snažím děti vychovat tak, aby je život ve společnosti nebolel. Kdybys vychovala děti dokonale bez konzumní masírky, asi by moc neobstály...

      Vymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)