Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

2. 11. 2012

Mé voňavé já

Víte, já o parfémech moc mluvit nemůžu. Zajímají mě tak nějak normálně, znám to, co je běžně v parfumeriích, občas si ovoním novinky, sem tam navštívím arome. Když mě nějaká vůně osloví, držím se jí a neměním. Jako u všeho, i parfémů spotřebuji hodně málo. Díky tomu všemu toho mám doma hodně, ale skutečně často používám pouze něco málo.
 
Strašně dlouho toužím najít nějakou vůni, kterou budu mít jen já, která mi bude vonět dnem i nocí, v zimě i v létě, ve které budu spát i tančit... Však víte, takovou tu ONU :) Myslím si o sobě, že s davem nechodím, ale prostě miluju první Chloé. Já vím, že je profláklá, že není považována za extra zajímavou... Ale když já se s ní cítím nejlíp. Dostala jsem i Chloé Love a kupodivu se mi taky moc líbí. Obě jsou čisté a jemné a hodí se ke mně. Když mám špatný den, napustím si vanu s parfémovaným sprchovým gelem Chloé, naliju si dvojku vína a naložím se. Spolehlivě mi to pomáhá a kašlu na to, že jsou Chloé davovky :)
 
 
Po porodu jsem se rozhodla, že proniknu hlouběji a vyzkoušela jsem mnoho vůní, které běžně k sehnání nejsou - měla jsem vzorky Fragonardu, Serge Lutense, L´Artisany, Hermés... Asi jsem si je špatně vybrala a neměla jsem se tolik řídit popisem, ale prostě nic. Orientovala jsem se podle svých oblíbených věcí - miluju vůni frézií, ale parfémy, které měly takhle vonět, mi obracely žaludek. Mám ráda hřejivou vanilku a kůži, ale trefila jsem přeslazené bolehlavy. Fialkové vůně mi připomínaly čistič na wc. Fragonard mě vysloveně zklamal, nedržela na mě ani jedna asi z 20 vůní, navíc mi nesedly. Ostatní vůně na mne byly buď moc silné nebo mne nezaujaly. Rozhodně se v budoucnu zase o nějaké to zkoušení pokusím, ale zatím jsem v těchto vodách svoji vůni nenašla.
Našla jsem ale něco jiného!
 

 
 
Chanel Beige!
 
Vůně Chanel je obvykle možné sehnat běžně v parfumeriích a na netu, ne ale všechny. Některé vůně si Chanel nechává pouze do butiků a jejich cena je taky o něco výš. Chanel Beige jsem málem minula, stačilo málo a byli bychom jeden bez druhého - já bez něho a on beze mne. Hrozná představa!!! Naštěstí jsem se vrátila a parfém si vyzkoušela. Koupila jsem ho ihned. Já vím! Není dobré kupovat vůni hned po prvním stříknutí na papírek, má se nechat rozvonět na kůži a dobře se rozmyslet. Já jsem koupila ihned, protože jsem si byla jistá. Ve vůních se moc neorientuju a nerozeznám jednotlivé složky. Poznám ale bezpečně, když ve vůni není nic, co by mi mohlo vadit, a poznám, že spadá do té "mojí" kategorie. Beige je takový, jaké je jeho jméno. Je béžový, tělový, ale přitom je to mnohem víc než nenápadná pudrovka nebo nějaká obyčejná polévačka. Někde jsem četla, že je jako když si na nahé tělo obléknete béžový kašmírový kabát. Sedí to! I když je to moje vůně kamkoliv a kdykoliv, je šmrncovní, strašně sexy a nezapadne.
Láska na první čichnutí. Myslím, že to spolu potáhneme dlouhé časy a ještě déle. Špatně se shání, ale to je vlastně i dobře :)
 
Abych nemluvila pouze v pocitech, napíšu, že má být složen z hlohu, frézie, plumérie a třpytivého medu. Náhodička, že? Samé dobré věci. Ten med na konci skutečně je! Hutný, ale nelepivý. Způsobuje to, že je vůně vysloveně hřejivá. Strašně moc mě na ní baví jakási stopa hořkosti nebo snad štiplavosti, i když je to jinak úplně hladká a kulatá květinovka. 
 
 
 
Tady je máme všechny - moje nej vůně. Jak už jsem psala, vůně střídám a mám jich víc, ale tyhle jsou tak nějak úplně moje. Na žádnou z nich jsem si nemusela navykat, tyhle vůně jsem si prostě jen oblékla. myslím, že je dělali pro mne. U ostatních oblíbených vůní to tak snadné nebylo a některé snesu pouze pro určitou příležitost, jindy mě ruší. Tyhle ne, ty kousnu vážně kdykoliv. Chodím v nich spát i cvičit, uklízím v nich i nakupuju. Zkrátka moje.
 
 
Vím, že znalkyně jsem asi nijak nepotěšila, ale nenadělám nic. Možná mi poradíte, co by mě mohlo zaujmout a chytit za nos a srdce? Těším se v komentářích a přeji krásný konec pracovního týdne!





21 komentářů:

  1. ked spominas tu kozu...a co Bottega Veneta alebo Fan di Fendi?

    Inak mne zatial nesadla ani jedna vona od Chloe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by ti možná nesedl ani Beige, i když on je rafinovanější než Chloé. Bottegu zkusím.

      Vymazat
  2. Chloe na me pusobi uplne stejne, je mi v ni hrozne dobre. Jak pise luciak, zkus Bottega Venetta, na me voni jak kuze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to jsem ráda, že nejsem jediná, kdo Chloé může :) Už jsem skoro získala pocit, že se s ní nikdo slušný nenavoní, když čtu některá fóra :D

      Vymazat
  3. Moc pěkně napsaný post :) Chloe mám taky a mám ji moc ráda. Ten Chanel budu muset vyzkoušet ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, vůně :) Není třeba se řídit oblíbeností nebo neoblíbeností. Znám lidi, kterým Chloe Love sedla jako pr... na hrnec a vyznívá na nich překrásně. A naopak jsem ji potkala i v ne zrovna příjemném provedení. Podle mě je to o tom, nakolik si nositel/ka dokáže vybrat vůni, která s ním splyne, podtrhne jeho - její osobnost, dělá mu - ji příjemou společnost a podle toho se taky nositel/ka cítí.
    A Beige, to je elegantní kráska! Ovšem věřím, že na nesprávné nositelce taky nevyzní.
    Můj zásadní problém je, že existuje spousta vůní, ve kterých se cítím dobře :))) A tak jsem se s pokorou rozloučila s myšlenkou na tu svou, jednu jedinou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš úplnou pravdu. Já si myslím, že mi prostě tento typ vůní sedí. Chloé přestane být davovka a já ji přesto budu nosit, protože já ji nenosím kvůli značce, módě..., ale proto, že ji potřebuju mít na sobě :)

      Vymazat
  5. ja som na parfemy vyslovene uchyl :) ale poradit ti neporadi asi nikto...naucila som sa, ze pri parfemoch plati dvojnasobne sto ludi sto chuti a niekomu moze rovnako vonat aj Chanel No.5 a aj lahsie Moschino I love love. Niekto zase oblubuje len svieze vone a niekto sa zase hra na strasneho znalca a hovori, ze dobre parfemy vyraba len Chanel a Guerlain, ostatne ze su tuctove :) na takych ludoch sa smejem uplne najviac...podla mna kazda vona ma nieco do seba a kazda si najde svoju cielovu skupinu...niektore lahsie a kvetinovo ovocne od Lacoste su ako stvorene pre mlade dievcence, tak preco by som ich mala odsudzovat, ked uz do tej kategorie nepatrim? :) takze uplne ta chapem v tom, ze je pre teba takze najst nejaku osudovu vonu, ale neboj, urcite taka existuje :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se musím asi ještě hodně věcmi pročichat a na některé věci si navyknout. Zatím mám život hodně hektický, takže potřebuju nekomplikované a příjemné voňavé zázemí :) Ale jednou bude víc času a prostoru i na tohle!

      Vymazat
  6. Trochu jsem se zděsila, když jsem na první fotce zmerčila Chloé, ale četla jsem dál :) Neber si to ode mě špatně. Love Chloé mi celkem voní, ale ta klasická v jakékoliv koncentraci či odnoži mi je protivná z hloubi duše. Mám k těmhle typům averzi - škrabou mě bez rozdílu v nose, soukromě jim říkám "jablečná aviváž". A krom toho mě otravuje potkávat ji na každém kroku (i když je to pořád mnohem lepší než jiné "vůně", které lze potkat třeba v MHD...).
    Chanel Beige mě ovšem potěšil! Teď si nejsem jistá, zda už ho mám odzkoušeného - musím kouknout do vzorků. Ale jinak jsou podle mě všechny exkluzivky Chanelu nádherné a vysoce nositelné každému. Zkus pár dalších - třeba 28 La Pausu, Bel Respiro, Jersey, Bois des Iles... Jsou nádherné a dokonalé všechny. Bottega Veneta je taky skvostná a můj evergreen, můžu jí prakticky kdykoliv. A pokud teda trošku kůže, tak třeba Kelly Caléche od Hermése v koncentraci EDT (EDP voní jako džem z růží).
    Btw, teďka zrovna zkouším vzorky od Tauera - ten má taky samé skvosty! Cokoliv ze série Pentachord je jedním slovem dokonalé, ale zatím se mi líbily úplně všechny, co se mi dostaly pod ruku. Neagresivní, neskutečně harmonické, nepřeplácané, dokonale sestavené. Akorát se dá hodně špatně sehnat - on sám k nám už nezasílá :( tak zbývá Aus Liebe Zum Duft a možná pár dalších e-shopů s exkluzivkami.
    Jsem zvědavá, kdy se pustíš do dalšího zkoušení a co ti sedne! ;-) A stejně jako tuttobene ti závidím, že máš jen tu jednu, jedinou, tu pravou... :)
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě na tebe, jsem, Verunko, myslela, když jsem psala, že asi postem s Chloé mnoho neoslním :D
      Já ti nevím, zda chci zkoušet další exkluzivky od Chanelu, protože bych je pak mohla zase ihned potřebovat :) Kelly Caléche asi testnu, protože mě zajímá už jen podle popisu a recenzí na arome. Když mi ho taky doporučuješ, možná to bude taky trefa...

      Vymazat
    2. Oh, tak to se asi trochu červenám, že sis vzpomněla zrovna na mě:) Asi už jsem s tím někde někdy otravovala, co? Nu, aspoň je vidět, že názor mám neměnný...
      Jestli chceš vzoreček té Kelly, aby sis ho ozkoušela v klidu doma, tak mi napiš, pošlu ti ho.

      Vymazat
  7. já sem na tom uplně stejně, leta koukám přes prsty na lidi co si kupujou davovky jako light blue a taak a chtěla bych mít nějakou svojí jednu velmi sofistikovanou vůni kterou budu mít jako jediná minimálně v celejch severních čechách no a pak přišly tyhle dvě chloe a oni mi obě voněj a mám ráda dokonce (!!!) i když kolem mě projde cizí buchta navoněná chloe a v obou flakonech už mám na dně a teď sem očichávala nějakou tu květinovou verzi love nebo jánevimjaksetomenuje a ta mi sakra taky voní takže chloe je asi firma pro mě a já nevim co s tim dělat. no co asi, asi budu nosit chloe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pod tohle se mohu pokepsat, ale úplně do posledního písmenka...

      Vymazat
  8. Ja mám Chloe rada ale na jiných, na me bohužel nevoní. Hani Kelly Caleche určitě ber! Bude se ti mooooc líbit! Jinak jsem vyzkoušela i měla docela dost netuctovych vůni a ze všech mi zbylo jenom par co mi fakt sedly. Ono na ty vůně člověk musi nějak vnitrne dospět;) a ne každy to dokáže nosit

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi tak. Protože mě některé ty exkluzivky připadaly absolutně nenositelné a neudýchatelné.

      Vymazat
  9. Chloé jako značku mám taky ráda, má super parfémy! ale Love na mně voní jako mýdlo :-/ ta slabší květinová (s hrachorem) verze je o dost lepší a dost o ní přemýšlím :)
    od Chanelu mám Mademoiselle, to je vůně, kterou miluju! ostatní jsou ale na mě hrozně silný a vyloženě mi smrdí :D

    OdpovědětVymazat
  10. Teda já se k Chloé taky přiznávám, zrovna teď ho mám na sobě. Přijde mi jako skvělý parfém do chladhnějších dní... ale je fakt, že ho často cítím i na slečnách okolo. Co už :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ha, tak to mame uplne stejne vune a stejne pocity! Ja mam jeste navic tu zde jiz zminovanou B. Venetu a Kelly Calache. :-) Opravdu doporucuju vyzkouset, neuveritelne mi sednou a okoli chvali..
    Lucie

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)