Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

20. 9. 2012

FOTD: Podzim na vsi ANEB Co mě učí venkov

Naučila jsem se na vsi:
- nechodit po domě nahá. Vskutku. To, co bylo bezproblémové v bytě velkého města, rozhodně neprojde v domě, kde se dveře netrhnou. Není dobré spoléhat na to, že je dům samostatně stojící a že vy z oken nic a nikoho nevidíte :)
 
- nedivit se ničemu, co se dozvím od dam vyššího středního věku. Ani v případě, že osoby, o nichž informace je, neznám a nikdy nepoznám. A dokonce ani v případě, že obsahem oné šokující informace jsem já nebo moji blízcí. Lépe odtušit duchaplnou repliku "no, to víte" a plynule pokračovat v chůzi.
 
- nedivit se, pokud potkám jednu z dam onoho nebezpečného věku, a ona mne laškovně pokárá, že je poslední, kdo mne potkal a že holky z kostela už mne všechny viděly. Doporučuji výše uvedenou repliku, vhodná je i stejná melodie hlasu a stejný upřímný úsměv.
 
- nebýt milá na děti a dorost. Toto je nutnost! Jinak je váš dům a zahrada denně místem, kde se pohybuje libovolný (avšak vždy příliš vysoký) počet dětí různého věku a pohlaví, všude se válí kola a batohy, boty a vůbec milion nesmyslů, které nechcete ani vidět. Branka je stále pootevřená, kočka vytřeštěná... Všichni jsou stále hladoví a žízniví, lační po jakékoliv informaci o čemkoliv, neznají osytch, oslovují vás strýcu a teto a nedají se vyhnat. Dokud nenastoupí ostrý chlap, upřímně se zasmějí, pokud od jinak milé ženy slyší "děcka, tak se už rozlučte", případně si jen vezmou další kus uzeného a řeknou, že došel chleba..... 
 
- nedivit se, když u místního podnikatele zadám práci a on se už neozve. Nedivit se, když se vymlouvá, že kolegu uštkl sršeň, že má rozbité auto v Bratislavě, ani když poradí, abych si místo dveří dala do futer korálky.
Nedivit se ale ani tomu, že jiný místní podnikatel vezme věci aktivně do svých rukou, pohybuje se na našem pozemku v různé denní i noční době, soboty či neděle, s různými kolegy a technikou, a bez velkých konzultací mi naplánuje okolí domu. S tímto bodem souvisí také můj první bod - asi vám ani nepopíšu jaké je, když s hlavou plnou myšlenek v rouše evině šlapete ze schodů proti oknu a v zahradě za domem, kde jinak není nic než širé lány a lesy, kopou dva mladíci drenáž. 
 
- když vám některá starousedlice dává radu nebo informaci o vaší zahradě, místním obecním úřadě nebo třetí osobě (jakkoliv nevyžádaná tato rada nebo informace je), není radno nesouhlasit nebo vyslovit odlišný názor!!! Ona to prostě ví líp! Je jedno, oč se jedná. I kdybyste měla z tohoto oboru doktorát a 48 let praxe, ona to ví líp - je totiž místní!
 
Zatím jsem nepochopila:
- co se tu vlastně bere opravdu vážně. Věci podružné hýbou vesnicí, věci podstatné tak nějak mile plynou vodou a vlastně nikdy o nic nejde.
 
- obrovský zájem místních lidí o soukromí druhých. Nikdy mi nebude příjemné, že mne soused dobromyslně pokárá za to, že jsme stavěli z přehnaně drahého materiálu, když pytle z levnější řady by udělaly stejnou práci. Nikdy nepochopím, že nám obyvatelé obce chodili po objektu v různých fázích stavby, aby věděli, jak to budeme mít. A už vůbec nepochopím, že se za to nestydí, naopak se o tom celkem hrdě a rádi pobaví.
 
- proč má skoro polovina vesnice stejné příjmení. Z toho mám zatím vážně strach :)
 
Je toho víc. Něco je skvělé, něco je hodně nové. V něčem bylo jednodušší anonymní město, v něčem je naše vesnice neskutečně příjemná. Jednoznačně si zde skvěle žijí děti, psi a kocouři! 
 
 
 
 
MUFE 10, MAC Cranberries, Guerlain 181

Nicole by OPI Sealed with a Kris

 
Ben je hlava pomazaná a dost často někde zapomene končetinu, případně si na ni útočí - zde zvládl obojí naráz

 
Nikoliv pivo - to burčák je tekutý chléb. A je po něm přenádherná pleť! To podepíšu klidně vlastní krví, rok co rok se o tom přesvědčuju. A teda taky je po něm pár kil navíc :) I to mohu potvrdit...

Něco lehčího zeleninového na přebití sladké chuti.

Lehounký makeup inspirovaný Sněhurkou Ginnifer Goodwin. Ona nosí kombinaci dokonale bílé pleti a jasné růžové na očích i líčkách a neskutečně jí to sluší! Růžová by mi nešla, ale nafialovělá mi sedí. Vřele doporučuji vyzkoušet i majitelkám žluté pleti - kontrast se studenou růžovou nebo lila je krásný a nečekaně výrazný! 

  
Revlon Colorburtst 01 Plum, Nicole by OPI Shoot for the Maroon
Saháte-li na modré hrozny či je hodláte dokonce konzumovat, nezapomeňte svůj makeup stylově přizpůsobit této situaci!
Vždycky jsem chtěla napsat podobný povel v duchu módních časopisů :) Schválně, kolikrát budeme číst něco podobného - jen myšleného vážně??? 
 
 
Mějte krásný začátek podzimu a tento post berte se stejným nadhledem, s jakým byl psán. Koneckonců jsem na vesnici šťastná - až se to bojím tak říct, abych to nezakřikla...
Detaily o použité kosmetice přinesou recenze následující v budoucnu.


18 komentářů:

  1. Výborný článek!
    Na vesnici nežiji, ale často do nějaké zavítám na víkend k příbuzným a přátelům. Pod všechny body se mohu podepsat:D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že plno lidí by doplnilo plno dalších bodů :)

      Vymazat
  2. Na podzim jseš připravená par excellence! A já určitě nezapomenu svůj makeup stylově přizpůsobit situaci :-o
    O životě na vesnici, to bychom mohly vyprávět hodiny. Napsalas to trefně. Ve většině situací se poznávám. Přesto bych neměnila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teda taky ne. Ono v tom všem nejde o nic podstatného a je to všechno spíš úsměvné a milé. A i t blízkost lidí je nakonec docela příjemná a občas se hodí.

      Vymazat
  3. Skvělý! :) Opravdu mě to pobavilo, jelikož sama žiji na vesnici a vím jaké to je :D Koukám, že je to na tech vesnicích všude stejné alespoň v tomhle :))

    OdpovědětVymazat
  4. Teda, při tomto článku jsem se smála od začátku do konce. Navíc se všemi tvými poznatky, které ses naučila na vsi, souhlasím. Což je ale vlastně smutné...Jímá mě tak trochu škodolibá radost z toho, že nejsem sama :) Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady to tak hodnotí taky plno holek :)

      Vymazat
  5. :)))
    Mam velke pochopenie, na vesnici sice nezijem, ale niekolko krat do roka tam chodievam a niektore zvyklosti miestnych su pre mna ako z inej planety. Ale nepochybujem o tom, ze rovnako vnimaju oni mna, takze sme 1:1...
    K liceniu: tieto farby tienov su krasne, ale je to s nimi osemetne...oci vyzeraju uplakane.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta červená je problematická, sluší jen v některých kombinacích.

      Vymazat
  6. Nakolko mam skusenosti so zivotom vo velkomeste (Moskva) a aj v prahobycajnej dedine, kde byvam teraz, dokonale chapem vsetky vyssie uvedene kuriozitky, ktore clovek zazije snad len na dedine :)

    OdpovědětVymazat
  7. Jó burčák, kéž by byl dostupný celý rok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad ani ne, bych byla jak bečka... :)

      Vymazat
  8. Really good blog. Thumbs up!
    My website > canapé cuir

    OdpovědětVymazat
  9. Ještě, že beru věci s nadhledem :-) Vidím to zase z pohledu člověka, který vyrostl na vesnici a naše rodina je s jedním místem spojená desítky, možná i stovky let. Ty body, které jsi popsala jsou pravdivé a tyto jevy asi otravné, ovšem dokud bydlíš na vesnici, kde jsou fajn lidi, tak postupem času se to sdílení nastaví( nebo si ho nastavíš ty viz. ta děcka) na správnou míru a nebude tě to štvát. Ovšem pokud se dostaneš do vesnice, kde jsou lidi, jak ze sovětské kontrarozvědky a nemaj nic lepšího na práci než tě blbě očumovat a kout pikle, je to pak na nic. A přesně v tomhle bodě se můžu s tebou shodnout, protože v takové ,,ideální" vesnici žiji :-) Mimochodem z druhé strany barikády to je obdobné: máme trochu děs z lidí z města, co nám tu vyvedou. Co mě osobně nejvíce vadí na přistěhovavších z města je např. NĚKTEŘÍ si myslí, že venkov je zahrada přírody ve které si mohou chodit, kde chtějí, kam chtějí, trhat a jíst, co chtějí. Nebo starousedlíky přehlíží, nezdraví. A taky hloupý, když si myslí, že usedlíci jim radí především proto, že je vidí jako blbý měšťáky. To většinou ne. Nabízejí radu zadarmo, tak toho využít a místo abych se sebral a šel shánět do lesa stromek, optám se někoho ve vsi a on už mi poradí a věř mi, že ty slušný lidi budou moc rádi, že máte k nim respekt.
    Tak jsem to zas přepískla, je to emoce vyvolávající téma. Nad tímhle vším by měla ale vždycky být slušnost pro obě strany.
    Btw. ten tmavý lak je moc pěkný ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten post je psán opravdu s nadhledem a chtěla jsem jen a jen pobavit. Nenapsala jsem, že na druhou stranu miluju, že když něco, všichni mi pohlídají dítě, dají zeleninu ze zahrádky, místní maminy nás ihned přijaly a manžel taky má s kým zajít na pivo a do sklípku. Neskutečně si cením toho, že tady můžu volně pustit dítě a psa ven - to ve městě nehrozí.
      Vidím víc pozitiv a dost si to užívám. S námi z města se tu všichni baví v klidu - je tu hodně nových přistěhovalců.
      Zkrátka blog máme s Nik pro zábavu, tak byl pojat i tento post.

      Vymazat
  10. Ten clanek me docela pobavil, at se vam tam dobre zije a libi! Verim, ze v konecnem dusledku budou tohle spis malickosti a bude vam tam fajn :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ano, ale ne kazda vesnice je stejna.. Ja na vesnici vyrostla, ale asi v Cechach mame vesnice jine, ale tady na Morave si proste musim zamykat dum, jak na me vsichni porad tukaji, dozaduji se navstev, kdyby nebylo zamceno, tak mame z domu pruchodak. Ja uz to resim tak, ze nemame zvonek, nechodim otevirat dvere, ale pouze se vyklonim z okna (tak se mi nikdo nema sanci natlacit dovnitr, kdyz o to nestojim) a na zahrade chodim zasadne naha nebo v kalhotkach a verim, ze tam nikdo nevidi a kdo ano, at si trhne nohou, po dome chodim svlecena taktez. Desim se dne, kdy budu mit deti a budou se k nam presouvat i deti cizi :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám tak napůl. Někdy mám ty davy lidí ráda, ale většinou mám potřebu soukromí vyšší. Naštěstí se dá zalézt a být o samotě.

      Vymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)