Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

28. 8. 2012

Arabský poklad...

...není zas tak úplně arabský. Je vyráběn ve francouzské vesničce Grasse, která se nachází u Azurového pobřeží a která je kromě muzea Jeana Maraise proslavená zejméně výrobou francouzských parfémů. Mně se ale do rukou nedostala ve Francii, ale právě na Djerbě. Víte, já jsem taková matka hvězda, která, když jede s malým capartem do podobných oblastí, zapomene koupit pomalu to nejdůležitější - Panthenol na spáleniny. Takže když uprostřed dovolené mému malému vyskákala na hrudníčku malá krupička (asi sluneční alergie), neměla jsem ji čím utišit. Proto jsem vyslala muže do místní lékárny a přiznám se hned, že jsem se děsila, s čím se vrátí a v duchu si říkala, že ho tím stejně nenamažu.


Vrátil se s touto krabičkou a jakmile jsem zjistila, že to není věc místní výroby, spadl mi kámem ze srdce a dítě tím ihned namazala. Do minuty bylo po pláči a do rána po krupičce. Proto tento výrobek nemohu nazvat jinak než zázrakem, který nám dovolenou velmi zpříjemnil.



Na tubě najdete francouzské, anglické i arabské názvy a vysvětlivky k použití. Gel je určen na potírání těla i obličeje a slibuje zklidnění pokožky. Co slibuje, to opravdu také dělá. Nikdo z nás tedy nebyl skutečně spálen, ale když mí chlapi jednoho dopoledne vyrazili na projížďku na koních po pláži, já za nima vlála s foťákem v ruce a krom toho, že jsem foťák vymáchala v moři a namohla si lýtka, jsem samozřejmě púplně zapomněla natřít si ramena. No, vlastně jsem se nenatřela celá, ale ramena u mě vždy nejvíce trpí. Večer byla tedy mírně červená, takže jsem i já použila tento aloe gel a pro jistotu jím přejela i nos a čelo. Ráno bylo vše hnědé a po červené barvě ani památka.


Gel je průhledný s jemně nazelenalou barvou (co byste jiného čekali od aloe, že) a voní dokonale. Nevím, zda jako aloe, pokud si pamatuji jiné produkty s výtažkem z aloe, voněly trochu jinak, ale voní velmi příjemně a svěže. Navíc při nanášení na chvilinku chladí, což je pro postižená místa vždy příjemné. Velmi rychle se vsákne a nezanechává mastné skvrny. No a pak už jen pracuje a pracuje.


Je mi jasné, že přesně tato věcička u nás není k sehnání a že se většina z vás na Djerbu asi v nejbližší době nechystá, ale nedalo mi, abych se s vámi nepodělila o super objev. Až se někdy ocitnete tam dole, nemějte předsudky jako já a apriori se nevyhýbejte všemu "místnímu". Ono to nemusí být tak úplně místní výroby a hlavně to může být sakra dobré.

3 komentáře:

  1. Ovšem s tím arabským nápisem to hnedle vypadá exotičtěji a člověk váhá co to je :). Myslíš, že místní výrobky nejsou bezpečné?

    Jinak gelík vypadá dobře, mě se osvědčil "obyčejný" čistý Aloe Gel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dajánko, já ti nevím, já mám prostě obecně respekt k jakémukoli neovropskému lékařství. :) Vím, je to chyba, ale bohužel to nějak vnitřně v sobě nedokážu změnit. Ale nemyslím si, že by místní věci byly nebezpečné, to v žádném případě, to spíš jen já jsem šáhlá ženská.

      Vymazat
    2. Chápu, já zase jakmile jsem v cizí zemi chci vyzkoušet/ochutnat všechny jejich speciality. Takže pokaždé udělám "nájezd" na místní lékárnu či drogerii.

      Vymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)