Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

12. 6. 2012

Porovnání: Payot Emulsion Reconciliante a Payot Creme Douce

Polámal se můj foťáček... vlastně se polámaly oba, které vlastním, což je vyloženě super, když za pár dnů odlétáme na dovolenou. Takže si musím pořídit nový, ale zatím jsem ve fázi hledání a vybírání, snad dnes už konečně vyberu. (V tomto jsem děsná, nerozumím tomu, na značce mi ani trochu nezáleží, barvu taky neřeším, tak vlastně ani nevím, co mi při výběru tak dlouho trvá.) Dnes se tedy musíte spokojit s recenzí a fotkami, které mám už delší dobu nafocené, přestože bych ráda psala o něčem úplně jiném.

Mám pocit, že většinu z vás tolik nezajímají posty o pečující kosmetice a raději máte ty z oblasti líčení a recenze dekorativky. Já tomu osobně moc nerozumím, ale chápu to. :)  Dle mého tedy je ve finále úplně jedno, jaký stín, rtěnku či tvářenku máte, pokud pod všemi nánosy je dehydratovaná, zanešená a šupinkatá pleť, ale je to jistě jen věc názoru, můžete namítnout, že v dnešní době se dá zakrýt téměř cokoli. To jistě, o tom nepochybuji. Ale jsme ve svém životě nalíčené 24/7? Já tedy rozhodně ne. Naopak, já jsem z těch, které jsou většinu času nenalíčené. A hlavně před člověkem, komu se chci nějvíce líbit, jsem nenalíčená prakticky nonstop, takže pro mě je pleťová kosmetika alfa a omega všeho a stíny a jiné barvičky jsou odšoupnuté až na druhé místo. Proto také poměrně často píšu o krémech a dalším "pečujícím materiálu", přestože to nemá takový ohlas. Ale osobně mi to nijak nevadí, třeba se najde byť jen jeden, kdo to vidí podobně, a proto to má pro mě smysl. Takže dnes bude zase péče o pleť. :)



A bude to zase Payot. Můj milovaný Payot, jak již jistě dobře víte. Kdybych za celý svůj mazací život měla vybrat jeden jediný krém, který byl dle mého top, bude to právě Payot Emulsion Reconciliante. Tečka. Pro mě není lepší krém a nikdy ani nebyl (do budoucnosti nevidím, tam soudit nemohu, třeba někdy najdu něco, co se mu jen trochu bude blížit). Proč jsem tedy už jen za existenci tohoto blogu nakoupila několik krémů jiných značek a nezůstala věrná tomu, co tak zbožňuju? Bohužel proto, že Payot tento krém přestal vyrábět. Už ho nikde neseženete, ani na ebay, Jahodě či podobných místech, kde se dá sehnat mnoho věcí, co se už nějaký ten pátek nevyrábějí. Taky se vám stává, že to, co milujete, vaše značka prostě přestane z nějakého nepochopitelného důvodu vyrábět? Myslím, že ano, mně se to stalo už u tolika produktů, že to snad ani nepočítám, ale musím říci, že tady mě to mrzí ze všeho nejvíc.



Emulsion Reconciliante byla přesně to, co jsem chtěla. Myslím, že jsme měla celem asi 15 balení. Naupovala jsme je většinou na Jahodě, kde se dal pořídit za slušnou cenu kolem 800kč, v obchodě byl myslím kolem 1400kč. Balení mělo 40ml, emulzi jsem používala hlavně na noc a pak kdykoli, dyž jsme měla pocit podrážděné pleti. Většinou mi vydržela necelé 3 měsíce či o něco méně, určitě jsem s ní nešetřila.



Emulze je to správné pojmenování pro tento produkt. Není to krém, protože Payot dělal i Creme Reconciliante, který ještě má v salonní velikosti Nuf a maže se s ním i její chlap, tak vám o něm třeba ještě někdy něco napíše. Emulze je jemná, našlechaná, jak peříčko, na pleti ji téměr neucítíte, opravdu je tak lehoučká. Bělostná barva jen podtrhuje onen pocit čistoty, který při jejím nanášení mám (tedy měla jsem :( , stále zapomínám, že už je moje emulze nenávratně pryč). Vůně tam nějaká je, ale tak jemná, že je to opět jen vůně čistoty, nevím, ja jinak ji popsat. Pleť je po ní naducaná. Vím, že tento výraz používám docela často a ještě častěji ve spojení s Payotem, ale tady je to stoprocentní pravda. Zklidní všechna podráždění, která jsem kdy na pleti měla, super je i na trochu spálený nos, hned se vám uleví. Byl to prostě miláček a je mi po něm smutno.




Proto jsem začala hledat náhradu u té samé značky. Přece není Payot takový idiot, že zruší něco tak dokonalého a snad i oblíbeného a nepřijde s nějakou inovovanou varinatou. No a Payot opravdu přišel. Řada Douce je opět určená na zklidnění pleti stejně tak, jako byla určená ER. Navíc v této řadě najdete oční krém, serum a další lahvičky, takže je to komplet řada, která se asi dobře doplňuje. Já osobně tedy hledala jen náhradu za krém/emulzi, takže jsem sáhla po Creme Douce.




Opět balení 40ml, narůžovělá tubička s pumpičkou, což vypadá efektně, ale pumpička zas ta skvěle nefunguje, takže se trochu nadřete, než vám něco vyteče, ale vytlačená dávka je tak akorát na jedno použití. Vykoukne na vás opět bílý krém, který o něco silněji a o něco jinak voní, ale ještě stále je to poměrně neutrální pro můj nos. Sice onen pocit čistoty nějak zmizel, ale myslím si, že je to čistě subjektivní vnímání, protože to prostě není ER, je to pro mě jen její náhrada. :) Cenově se krém pohybuje opět ve stejných relacích jako ER. Řada Doucer je dobře dostupná na různých českých eshopech narozdíl od ER, která nikdy nijak zvlášť nebyla, takže to je velké plus. Bohužel to je to jediné plus, které tady zmíním. Krém mi prostě nevyhovoval. Byl to krém, ne emulze, byl poměrně hutný, hůře se roztíral, zmizel pocit zklidnění, který se měl dle avíza dostavit, nezvláčňoval, nenaducal. Rozetřela jsem ho a měla jsem pocit, jako bych rozetřela třeba Niveu nebo jiný kréím z drogerie, byla jsme nadéle poměrně suchá, jako bych ani žádný krém nepoužila. Vše krásné zmizelo, země se zachvěla a obloha stáhla a začalo pršet... no skoro tak nějak to bylo, věřte mi. Prostě zklamání, přes veškerou lásku, kterou k Payotu chovám, to bylo veliké zklamání. Nedoporučuji ho těm, které znáte původní ER, byli byste zklamaní.




Na závěr dodám, že jsem přesto po dlouhých peripetiích našla poměrně solidní náhradu milované ER. Našla jsem ji v české lékárně u značky, kterou jsem dosud nezkusila a která v tuto chvíli moji ER dokonale supluje a já jsem opět zase trochu spokojená. Tímto děkuji Renče, která tento krém zmínila na MUB a já se nechala inspirovat, byl to super tip, Renčo. O tomto zázraku za pár korun ale zase někdy příště.


9 komentářů:

  1. Mě ten hutnější krém přijde ještě lepší než emulze - máš pravdu, je to skvělá věc. Doufám, že ho Payot vrátí do sortimentu...

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to jsem ráda, že ti sedl :-) Já vůbec nechápu, proč ty značky tohle dělají, hlavně u věcí co jsou takový nějak univerzální, že třeba pořád inovují linie proti vráskám nebo akné, to celkem chápu, ale k tomuto důvod fakt nevidím, navíc ho ničím nenahradili :-( Moje pleť tedy celkem dobře rozlišuje, jestli je něco na citlivou pleť (což je ta řada Douce) nebo na podrážděnou, tedy na zklidnění.
    A já tedy posty o pečující kosmetice ráda, ale zas je pravda, že je to daleko subjektivnější záležitost než barvičky, takže možná proto ty slabší ohlasy. Navíc nemůžeš psát koemnty typu "jé, to je krása/to ti moc sluší" :-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Naopak, já mám články o pěstící kosmetice strašně ráda. Díky blogům jsem objevila hned několik fajn věcí. Je asi pravda, jak říká Renča, že na to nemůžeš psát ohlasy typu jééé kráásná barva apod., ale mě to opravdu baví. Už jen proto, že většina lidí píše spíš o dekorativce. Je pravda, že pěstící kosmetika je daleko víc individuální, ale jak píšeš - péče o pleť je prostě základ a šminky jsou jen třešnička na dortu.

    Škoda, že ten Payot už se nedělá, mám tuto značku taky ráda a kdyby se to prodávalo, určitě bych vyzkoušela....

    OdpovědětVymazat
  4. Pavli, já mám právě články o pečující kosmetice ráda víc, než o dekorativce, ale to asi víš. ;)
    Dbám spíše na péči o pleť, než na líčení, ale to mi samozřejmě nebrání v tom, abych si kupovala různá malovátka že? :D
    Jinak je škoda, že tvého miláčka přestali vyrábět. Taková zrada. :(
    A jdu na MUB prozkoumat, co ti Renča doporučila. Chci tu super věc taky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha, tak jsem to našla a rozhodně krém vyzkouším. :o)

      Vymazat
    2. Ahoj co to je ten MUB a co ta Renča doporučila?

      Vymazat
  5. Jaký krém ta Renča doporučila?

    OdpovědětVymazat
  6. Ráda čtu tento blog, protože jako Vy všichni zde miluji kosmetiku a nechám se ráda inspirovat. Několikrát tu již bylo zmíněna zkratka MUB -prosím o vysvětlení co to je...další zajímavý blog?

    OdpovědětVymazat
  7. u nas je ešte k dostaniu, ovšem ak su to neni fake, no neviem kuknite si to sama a usudte, zda sa mi, že to je ona :) , ja som si objednala niečo z tej stranky a je to v pohode a tuto emulziu mi dali dokonca zadarmo k nakupu :D... len mi to tak napadlo ked som objavila nedavno Vaš blog, že Vam to prepošlem... http://www.parfumeria-orion.sk/PAYOT-Emulsion-Reconciliante-/ s pozdravom Ika...

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)