Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

24. 6. 2012

PEL-MEL: péče o vlasy a voňavý domov

Strašně moc jste mě potěšily reakcemi na můj poslední post. Jsem opravdu ráda, že jste na tom podobně a že jsme tak nějak vespolek schopny podobné sebeironie :) Děkuji vám a určitě se zase někdy zamyslím nad podobně hlubokým tématem.

Nik mi psala z dovolené a můj už tak vybičovaný pocit závisti povylezl ještě malinko výš. To víte, psala, že je to tam lepší než loni - a loni básnila až až. Já jsem si při čtení její sms hověla ve vlastní šťávě s nějakými těmi 15 kily nahoře na dvoře, hlídala jsem dvě docela divoké a značně špinavé děti a o břicho jsem měla opřenou sklenici s vodou. Nic extra... Rozhodně jí to vrátím alespoň tím, že ji budu ještě intenzivněji popichovat k nákupům kosmetiky. To je to nejmenší :)

Dnes se chci krátce zmínit o dvou věcech, které mám velmi ráda, ale samostatně by na vlastní post asi nestačily.

Jako první vám představím naprosto skvělý kondicionér na vlasy Elixir 79. Přesněji má jít o rekonstrukční balzám na vlasy.
Zmiňovala jsem se zde už několikrát, že mám aktuálně kratinké vlasy a kondicionéry vlastně nepotřebuju. Koupila jsem ho v dobách dlouhých vlasů a musím říct, že je jedinouvlasovou péčí, co jsem si ze své poměrně bohaté vlasaté výbavy nechala.


Od výrobce se dozvíte toto: ELIXIR 79 rekonstrukční balzám. Jemný balzám, který rekonstruje vlasové vlákno. Sametový vzorec, který pomáhá hydratovat a obnovit chemicky poškozené vlasové vlákno. Jeho sametová textura bohatá na mastné kyseliny, které dodávají vlasům pevnost, pružnost a usnadňují rozčesávání. Orientální vůně dodává pocit uvolnění a relaxace. Použití: Po umytí šamponem Elixir 79 jemně vymačkat přebytečnou vodu z vlasů. Použít balzám od pokožky hlavy až po konečky vlasů. Nechat působit 1 až 2 minuty a poté důkladně opláchnout.

Takže sametová textura platí, s tím naprosto souhlasím. Poměrně hustý krémový kondicionér, kterého stačí půlka pumpnutí na vlasy pod lopatky. Vůně je opravdu malinko silnější, ale zase bych neřekla vysloveně silná - ten popis jí podle mě trochu škodí. Rozhodně jde vymýt z vlasů a neobtěžuje. Ale s vůněmi je to individuální a raději se nehádám. 
Vlasy jsou po použití o poznání vyživěnější, měkké a příjemné. Přitom ale stačí použít malé množství, takže nezatížíte ani tak hladké vlasy, jako mám např. já. Jak z fotky vidíte, mám už lahvičku malinko jetou. Balení kondiciéru už mám fakt docela dlouho a ještě chvilku mi vydrží, i když používám skoro po každém mytí vlasů.  
Za sebe doporučuju - a to já si v oblasti vlasovky opravdu dávám velký pozor na to, co komu doporučuji, protože mám vlasy zdravé a hladké a obvykle nepoznám efekt žádného přípravku.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Druhá věc dnešního postu je parfém do bytu Crabtree and Evelyne z kolekce Iris. O značce samotné nemá smysl moc vykládat, jsou jí plné blogy a kompletní informace najdete na českém webu.
Já jsem je objevila už před nějakou dobou v anglických eshopech a postupně občas nějaký ten kousek zkouším. Měla jsem několik sprchových gelů, mýdlo a tělová mléka. A rozhodně si myslím, že je velmi příjemné se občas nechat hýčkat nějakou opravdu voňavou tělovou kosmetikou. Víc bych ovšem nehodnotila, prostě dražší tělovka - když se trefíte do vaší oblíbené vůně, je to super. Jinak ale naprosto nepoznám rozdíl mezi těmito výrobky a výrobky mnohem levnějšími a běžně dostupnými - obecně vzato.

Iris Room Spray je pro mě ale trochu jiná záležitost. Vůně do domu mám obecně ráda. ALE: nesmí to být dryáky, musí vonět docela dlouho a samozřejmě se mi musí líbit a ladit k nám, co zde žijeme. Obvykle používám pouze přírodní aromaoleje, ale docela mě štve způsob jejich aplikace. Takže jo - sprej by se mi líbil. Tento má navíc i moc pěkné balení, takže ho není nutné schovávat do skříně.



Na stránkách se dočtete následující:  
Lehká vůně ve spreji, která i vašemu interiéru dodá eleganci. Vůně kosatce navoní každý kout vašeho domu.

• Promění každý pokoj jedním navoněním
• Ovoní vaši šatnu a šatní skříně
• Vytvoří příjemnou atmosféru spolu s Iris svíčkou a vonnými tyčinkami

Vůně: Úchvatná vůně kosatce se získává z kořene této květiny a dále obsahuje směs santalového dřeva, patčuli a vetiveru.



Tak podle mě je hned první slovo mimo. Kdo jste trochu pročichaní a vůně vás zajímají, jistě vám je jasné podle složení vůně, že o lehké vůni nemůže být řeč. Kořen kosatce je prostě silná a pořádná vůně ostatní složky taky nepatří k těm nejlehčím. Tahle vůně je prostě výrazná, skoro jako klasický parfém pro pořádnou samici. A je i v nose fialová. Pokud o sobě víte, že tohle kolem sebe cítit nechcete, nekupujte.
Takže s vůní samotnou to mám tak napůl - vysloveně mi nevadí, ale nemusím si ji nastříkat okolo sebe a v jejím obláčku si číst. To bych asi nedala! Ale dvě moje kamarádky už z ní byly úplně vedle a byly schopné ji použít i na sebe místo parfému - takže jako vždy s vůněmi - indivindi :).
Co mě ale skutečně nadchlo, je síla a výdrž výrobku. Stříknete a vůně je silná - to asi není překvapení a umí to kdejaký sprej odkudkoliv. Co ale není tak běžné - přijdete na "místo střiku" po chvíli a vůně je stále zde! A kupodivu se nijak zásadně nemění, pouze postupně ztrácí na intenzitě, ale velmi pozvolna. Opravdu to není vůně prádla, mýdla nebo něčeho jemného, která by byla jen stříknutá kosatcem. To hodnotím jako obrovské plus!

Za mne je výsledek takový, že tento Iris sprej máme na záchodě, kde skutečně netrávím kvanta času. Po úklidu a před návštěvami nastříkám a odcházím. A vím, že trapas nebude a i host se bude cítit fajn. I když kosatec už příště nevezmu (je na mne moc silný, hrubý až zemitý), určitě příště koupím nějakou skutečně lehkou vůni. Chtěla bych nějaký citrus nebo verbenu, mátu nebo jehličnan. Pokud bude mít stejnou výdrž a nebude se měnit, mám hit.

Kdyby se vám lahvička zdála poněkud pomačkaná, máte recht - Tomík ji totiž pravidelně shazuje na dlažbu a výborně se baví tím, že ji kutálí přes práh :)













Neuvařte se nám v těch vedrech :)

 


 

4 komentáře:

  1. Souhlasím s tebou, co se Kosatce týče. Zkoušela jsem toaletku a fakt to slabota nebyla, ale zato moc pěkná! Dostat ho jako dárek, určitě bych ho s radostí nosila :) A sprej na doma může být taky fajn, minimálně to není tak ohrané jaké všechny spreje od Brise, Airwick a spol.
    Kondicionér neznám, kde se to kupuje? Na orientální vůně mám slabost, úplně se vidím, jak k němu chodím čichat jen tak (jako třeba teď k olejíčku Macadamia) :-)
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verunko,
      kondicionér mám od kadeřnice, ale viděla jsem ho i na netu, vyhledá ti ho seznam. Všechno na vlasy beru od kadeřnice nebo z hairbeauty.cz a nechávám si doporučit, protože vlasových produktů je strašně moc a je lepší vybrat podle konkrétního vlasu.

      Vymazat
  2. Tak ten kondicioner urcite vyskusam, lebo mam podobne vlasy ako ty, ze mam ich v dobrom stave a nemusim si ich nejako specialne osetrovat, ale rada im doprajem nejaku vynimocnu starostlivost.

    http://znackovakozmetika.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. Tomíka chápu, když se to tak hezky kutálí:-D
    A díky za tip, jdu jejich vůně prozkoumat.

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)