Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

6. 6. 2012

Oblíbenci od Estée Lauder

K Estée Lauder jsem jednu dobu měla mírnou averzi, protože mi jejich rtěnky z klasické řady a některé krémy svojí silnou parfemací zvedaly žaludek. Už jsem to poněkud překonala, i když si u této značky stále vybírám velmi obezřetně, nicméně dnes se chci zmínit o dvou produktech Estée Lauder, které nekriticky zbožňuju a považuju je za geniální. Rozhodně nejde o žádné novinky a sama mám už několikáté balení obou z nich.

Jako první je na řadě Spotlight Skin Perfector. Nevím, kdy s tímto výrobkem EL vystoupila, já jsem jej zaregistrovala cca. před 12 i více lety, kdy jsem dostala malé balení jako dárek k nákupu krémů. Tehdy jsem tak nějak nevěděla, o co jako má jít a nač je to dobré :) Dnes, kdy se roztrhl pytel s různými bázemi různého účelu a druhu, je všem jasné, že hovoříme o rozjasňující bázi pod/do makeupu.



Nevím, zda jsem se zde již přiznala, ale miluju rozjasňovače a rozjasňování pleti jako takové. Vyzkoušela jsem kdeco, ale nic jiného nemá tak krásnou barvu! Spotlight je totiž jemný, mírně tekutý krém v dokonalém mixu perleťové, smetanové a růžové. Barevně je skutečně nádherný a narozdíl od jiných podobně určených produktů není silikonový a hutný. Nikdy neroluje. A nádherně voní! Jemně a krásně, nevím, co mi připomíná. Ale rozhodně se nejedná o silnou parfemaci, které se u EL často bojím.


Obávám se, že vyfotit jeho mírně měňavý efekt je skoro nemožné. Pokuste se, prosím, rozkliknout a zvětšit si obrázky, snad uvidíte, co vidím já. Rozetřený Spotlight pouze velmi jemně a decentně chytá a odráží světlo.
Rozhodně nečekejte třpytky nebo nějaký silný highlight. Osobně preferuju právě tento jemný a sofistikovaný způsob rozjasňování pleti, protože prostě nevěřím, že kterákoliv žena vypadá dobře se silným šajnem nebo třpytkami na denní nošení. Tím spíš, že už mi skutečně není šestnáct :)




Spotlight používám buď samostatně na krém, míchám ho s makeupem nebo ho s makeupem vrstvím. Dokonce vůbec nevadí, pokud jej máznu i na hotový makeup - to je někdy problém a některé výrobky se spolu konzistencí úplně nesnesou. Spotlight je docela tekutý a kamarádí se se vším.
Jediné riziko při používání Spotlightu je takové, že ho na sobě málo uvidíte a rychle ho vyplácáte. Ale jako u všech rozjasňujících produktů je dobré před vrstvením koukat do zrcadla na denním světle, případně na sluníčku. Pak je efekt vidět moc pěkně a není nutné používat ho mnoho.
Pokud se rozhodnete Spotlight vyzkoušet, možná nastane problém. V našich končinách jsem ho strašně dlouho neviděla v parfumeriích a kupuju ho v zahraničí. Nevím, možná není příliš oblíbený a prodejci ho neberou. V každém případě je ke koupi na ebay a na letištích.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Druhým mým hitem ze stáje Estée Lauder je Day Wear Sheer Tint






Taky profláklá záležitost, taky milionkrát recenzovaná a popisovaná. Díky tomuto produktu se směju náhle vybuchlé BB krémové obsesi a nemám naprosto žádnou potřebu BB krémy testovat. Prostě to nepotřebuju, protože mám už roky tento tint. Vím, že se na mne plno z vás sesype, že je to něco jiného - vím to, protože jsem se vzdělala u Trb. Nicméně i když znám rozdíly mezi BB a tinty, necítím potřebu zkoušet BB mnohdy pochybného původu, když mi prostě sedí tohle.
Day Wear Sheer Tint pravděpodobně neslibuje tolik zázraků - "pouze" hydratuje, ošetřuje, chrání před sluncem a městem, tónuje a rozjasňuje. Oproti BB neslibuje boj s pupínky.

Na fotkách níž ho vidíte před tím, než jej rozetřete. Šedobílý krém s nazelenalými zrníčky, která naštěstí nejsou hrubá. Po rozetření se krásně vsakuje do pleti a mění barvu.





A zde musím říct něco, co bude pro plno z vás minusem. Tato nová verze tintu je tmavší. Pro vás, které nemáte zkušenost, upřesním: EL svoje oblíbené produkty neustále zlepšuje a co pár let vystřelí jejich novou verzi. Kolikrát není zlepšení jednoznačně lepší - obávám se, že v tomto případě si jistou část zákazníků naštvali. Starší verze totiž barvila méně zlatavě a jemněji. Mně osobně to je naprosto fuk a i nová verze mi sedí. Mám totiž malinko tmavší pleť. Nicméně jsem si toho napoprvé taky všimla a říkala jsem si, že jsem docela opálená. Myslím si, že na zimu je teď tento tint pouze pro tmavší z nás a rozhodně si dávám dobrý pozor při roztírání, abych nepřehlédla nějakou šmouhu nebo mapku.
Možná se ale pletu, protože nemám srovnání. Třeba i vy světlé jej zvládnete dobře rozetřít a dobře vypadat - chce to zkusit. Narozdíl od Spotlightu je tohoto tintu všude dost, takže doporučuju vyzkoušet někde na prodejně.



Jinak ale musím opravdu říct, že je to skvělý tint! Je hodně hladký a dobře se s ním pracuje, do pleti se výborně vpije a moc dobře vypadá. Velmi příjemně voní po salátové okurce - jako ostatně i krémy z řady Day Wear (to je jedna z těch pro mne snesitelnějších vůní). Netvrdím, že ho budu používat navždy, netvrdím ani, že nikdy nevyzkouším třeba právě nějaký BB krém (jeden mi kamarádka vychvaluje tak silně, až mi to cuká v klikacím prstíku...), ale prozatím ho prostě miluju!



Jak vidíte, oba mé Estée Lauder hity jsou spíše jemné a decentní, výhodou pro mne je také to, že výborně spolupracují, přičemž dělají úžasně svěží pleť. Pokud nepotřebujete krytí a máte rády zdravý a přitom decentní lesk pleti, určitě je vyzkoušejte a dejte mi vědět :)

Přeju vám krásné dny a nenechte si pokazit náladu počasím, které se skutečně zrovna letně netváří.



18 komentářů:

  1. Day wear tint mám doma a právě si ho šetřím na léto, až se trochu opálím, protože přes léto jsem neskutečně světlá (ale to mi pak nesedne ani ten nejsvětlejší make-up) takže se na něj už těším po této recenzi :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad sedne, pro mě je to fakt super věc.

      Vymazat
  2. Pavli, já měla jeden vzoreček DayWearu a moc mě nadchnul - uvažuji o koupi plného balení, ale teď mám NARS, tak nevím, jestli bych stihla obojí přes léto vypotřebovat. Jak bys tyhle dva porovnala? (potřebuju si najít argument, proč potřebuji oba ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, Pavli, omlouvám se za záměnu, tak to vidíte :) Nevím proč, ale intuitivně jsem tipla, že EL recenzuje spíš Nik. A taky mě zmátly zmínky o silné parfemaci.

      Vymazat
    2. Teri, v pohodě :) Já bych jen myslela, že se moc porovnat nedají. EL je na jiném principu. Ale nevím, NARS jsem nezkoušela :)

      Vymazat
  3. Jé, ten Spotlight vypadá dobře...no já si myslím, že BB krémy pořád taky o nic nepřicházím, konkrétně jsem testovala i ty Estée a nic extra.
    A od EL jsem měla nejradši takovej hutnej korekční makeup v tmavě modré tubičce, používala jsem lokálně jako korektor, ale je to fakt tak třeba 8 let zpátky, nevím, jak ho přebalili, ale už ho nějak nemůžu najít :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě ho pořád mají, ale jak je jejich zvykem, tak po nějaké obměně. Já jsem z té řady měla korektor a tyk super kryl.

      Vymazat
  4. Mě taky u Estee věcí vadí parfemace, která je velmi výrazná. Taky mě, jako ostatní zaujal Spotlight, ten sheer tint byl už příliš tmavý i v té světlejší variantě moc tmavý, jinak idea kuliček v krému se mi líbila moc. Obecně EL makeupy nemají variatu na velmi světlou pleť, podobně i Clinique.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš a já se právě u těchto dvou značek barevně většinou pěkně vejdu - oni mají pro nás žluťáky slušný výběr.

      Vymazat
  5. A je je, jak tam napises zdravy a decentni vzhled pleti, cuka mi to nejen v klikacim prstu. Asi to budu muset vyzkouset. Pro me zatim jediny trochu hydratacni jemny a velmi decentne leskly byl MAC Strobe cream (a to ze MAC dooost nemusim).
    Tak mi to fakt cuka. Vyborny tip!
    Netcat

    OdpovědětVymazat
  6. rovnake ako EL su aj Origins VitaZing-ten farbi asi najviac, Avon Solutions-asi najdecentnejsia farba, mam ich rada, daju zdravsiu farbu pleti

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten Avon jsem kdysi taky zkusila, ale něco na něm bylo jiné. Sice se tehdy mluvilo o tom, že je to stejná formulace a že to Avon koupil od EL, ale ta Avon byla jaksi řidší a tekutější.

      Vymazat
    2. to je fakt, z Avonu je to viac krem ako tonovaci krem. Dost podobny je aj od Loreal Nude Magique BB.

      Vymazat
  7. Tak po teto recenzi jsem tezce nahlodana, oboji se mi libi, pujdu to asi ocihnout..

    OdpovědětVymazat
  8. já ti nevím, jasně, že bb asi nepotřebuješ (i když teď mám jeden doma a není z asie... co ty na to?). a stejně tak já asi nepotřebuji tinty. tento jsem snad kdysi dávno taky zkoušela a mám jeden problém... v jakýmkoliv tónovacím krému vypadám jak debil, nezakryje to nic, moje nedokonalosti to jen zdůrazní (a že jich občas mám hodně), protože to sjednotí barvu pleti kolem té nedokonalosti a ta pak ještě vynikne. což tedy já tint jakýkoliv fakt nepotřebuji, ale potřebuji bb, protože jako toto bb krémy dokáží.

    a proto jsem si slíbila, že prostě žádný tinted daily moisturizer nebo jakoukoliv jinojazyčnou a jiněnazvanou variantu si prostě už nikdy nekoupím. domluvila jsem. zlaté bb krémy.

    OdpovědětVymazat
  9. No, já asi totiž skutečně nevím, o čem mluvím. Prostě ty BB nemám vyzkoušené - nepočítám pytlíček Garnieru z časopisu :)
    Jsem pitomý typ, mám averzi proti masovým mániím - a pro mě to, co se teď dělo okolo BBček zkrátky bylo odpuzující. Jinak bych to asi klidně zkusila :)
    Ale v posledních dnech uvažuju, že třeba i u mne BB krémy budou mít šanci. Mám teď sice úplně hladkou a krásnou pleť, ale čeká mě porod a kojení, takže je mi jasné, že změny budou. A pak by mi leskloučký tint možná taky nestačil - pokud se ovšem vůbec budu líčit :D Třeba bude jenom fučet v baráku a trpět :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jasně, naprosto chápu, taky mám odpor proti masovým mániím (proto se taky obloukem vyhýbám např. macu nebo narsu nebo podobným značkám). ale zase já jsem bb používala ještě před touto masovou mánií, takže se to asi nepočítá... a fakt to za to stojí. tím tě tedy nechci nijak navádět...

      Vymazat
    2. Až na mne dojde (a ono dojde...) a moje teď opravdu krásná a hladká pusinka se zhorší, napíšu ti o radu s výběrem :)

      Vymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)