Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

2. 5. 2012

Štětce, štětce a zase štětce

Dnes mi došlo, že je miluju. Kvalitní štětce. Zvu vás k prohlídce těch, které mám ve stojanu v současné době.

Píšu v současné době, protože i v oblasti štětců se stejně jako v případě šatníku a obsahu kosmetických skříněk situace plynule mění. Ani dva dny u mě nevydrží hrubý štětec, mám přecitlivělou pleť a navíc si jemnost dobrého štětce ráno při líčení vysloveně užívám. Tak proč se drápat a píchat? Občas se stane, že koupím dobrý štětec s jemným vlasem, se kterým prostě neumím zacházet. Případně koupím štětec, který později nevyužiju prostě proto, že konkrétní krok v líčení přeskakuju - např. málokdy rámuju oko stíny, nepoužívám štětečky na rtěnky apod.. 
Ani takové nářadí si nenechávám, ačkoliv to může být krátkozraké. Občas se stane, že s koupí nového přípravku zjistíte, že byste potřebovala konkrétní štětec, který jste už měla. Častěji se mi ale stane, že s koupí nového štětce najednou najde uplatnění i výrobek, se kterým se do té doby nedalo pracovat. Jistě jste všechny milionkrát četly poučku, že bez dobrých štětců se nikdy dobře nenalíčíte. A sama za sebe tuto poučku podepisuju. Já prostě nejsem ta, která se skvěle nalíčí prstem nebo vatovou tyčinkou. Jedině štětcem, který mi padne dobře do ruky, který dobře drží stín a který je akorát přesný si dovedu slušně nalíčit oko - je to tak. 
Navíc si štětce neskutečně užívám a kolikrát se vysloveně těším na to, až se některým ze svých skvělých kamarádů budu líčit. Jsou dny, kdy se líčím jen proto, abych se s nimi pomazlila. Jo, není to asi normální, uvědomuju si to. Na druhou stranu vás mohu ujistit, že toto stádium přišlo až ve chvíli, kdy jsem se přes laciné a příšerné štětce probojovala přes MAC do dnešního stavu. Když jsem testovala hromadu Sigma štětců, rozhodně jsem nebývala tak šťastně rozechvělá, jako bývám dnes, když si hladím tvář svými oblíbenými poklady. Dalším faktorem je určitě to, že mám ráda líčení lehounké a nechci si vytvářet nánosy. Obvykle se líčím nenápadně, výrazná očka nebo tvářenku nosím jen příležitostně. I proto prostě potřebuju jemný vlas.
Znám ale i kočky, co se nalíčí čímkoliv, hrubé a škrabavé štětce jim nevadí a naopak milují ty štětce, které u mne propadly. Takže štětcování je rozhodně velmi individuální věcí, nic se nedá odsoudit a každé ruce a tváři sedne jiná kombinace!

Tyto štětce aktuálně používám.

Jak vidíte, mám velmi ráda štětce Illamasqua. Jsou vždy syntetické, vlas je jemný, má zaoblený konec, nepíchá a skvěle si rozumí hlavně s krémovými produkty. Za obří výhodu považuju to, že jsou jejich štětce strašně univerzální. Kterýmkoliv štětcem na tvář nalíčíte makeup i pudr i tvářenku, dokonce i velkým štětcem na pudr nanesete pohodlně i makeup. Poněkud méně jsem si rozuměla s jejich štětci na oko, které jsou opět parádně jemné. U nich mi nesedl tvar, na mne jsou nepřesné a prášivé. Nejsem na ně dost šikovná. Nicméně jsou skvělé a dají se použít i na cokoliv jiného. Osobně jejich Blending brush 1 používám na korektor pod oko. Na tu nejjemnější kůžičku tváře je ideální. I větší Blending brush 2 je k tomuto účelu vhodný, oba skvěle padnou do všech záhybů tváře. Tekutý makeup nanáším na střídačku podle nálady a podle toho, co mám vyprané - klidně kulatým štětcem na tvářenku nebo štětcem na rozjasňovač. Jsem si jistá, že tyhle štětce báječně sednou těm z vás, které produkty nanášíte krouživým pohybem a hodně roztíráte. Dovedou vytvořit velmi lehký nános, skoro neviditelný a nežerou moc produktu - jejich vlas oproti hrubším štětcům skoro nepije. I malinkou kapičku makeupu dokonale spotřebujete. Jemnost těchto štětců oceňuju i u pudrových produktů, protože i velmi silně pigmentovaný pudr dovedu nanést decentně a jemně, umožňují vrstvení. Štětec na pudr Illamasqua můžete rovnou ťupnout do sypkého pudru TLC, malinko oklepat a použít - zkuste totéž se Sigmou nebo NYXem a maska je na světě. 

na makeup, pudry, rozjasňovač, korektory


Několik let zpět jsem měla veškeré štětce od MAC, považuju to za nutnou fázi v definování toho, co mi vyhovuje. Tvarově proti nim nemám ani to nejmenší, některé z nich byly naprosto geniální a neopakovatelné. Ale jsou hrubé. Bohužel. Nikdo mi to nevymluví. Samozřejmě, že syntetické štětce na krémové produkty jsou jemné, ale těch je menšina. Komu z vás hrubost a pichlavost nevadí, doporučuju jejich perfektní štětec 109, který považuju za jeden z nejuniverzálnějších a nejpříjemnějších štětců. Na pudr, tvářenku, kontury, rozjasňovač... Výborný tvar. Další geniální tvar měla jejich limitka 165. Šlo o drobný štětec s kulatým průměrem sestřižený do špičky, byl super na konturování. Co ale považuju za štětcový HG, to je štětec 217. Jak vidíte, mám 3 kousky a skutečně je používám denně. Nenašla jsem zatím nic lepšího na světlejší oční stíny na celé pohyblivé víčko, na blendění v crease a skvělý je i na blendění korektoru kdekoliv na tváři. Nepoužívám ho pod oko, na to je mi hrubý. Ale jinak mi jeho hrubost prostě nevadí - tohle prostě soudruzi z MAC zmákli a já jsem jim za to moc vděčná!

na tvářenky a bronzery


V jinak skoro černé fotce se mi fialoví štětečky Real Techniques. Jak víte, moc ráda sleduju Pixiwoo a docela se u nich inspiruju. Proto jsem musela vyzkoušet štětce, na jejichž vývoji se podílela jedna ze sester. Štětce Real Techniques na tvář mě zklamaly, jsou na mne opět hrubé a pichlavé. Set štětců na oči mě ale zaujal a pro ty z vás, které se na očích vyřádíte, bude super! Já se dvou štětečků pro líčení detailů zbavím, protože jsem je doposud (jistě přes půl roku) skoro nepoužila, ale přesto je považuju za moc dobré. Jde o ty dva drobné, které jsem umístila malinko odděleně od ostatních štětců na oči, můžete si o ně napsat na náš mail.

na linky a obočí


Louise Young. ACH! ACH! ACH! Nemám toho vyzkoušeného moc - pouze ty mé 4 vlaštovky, ale zatím musím říct toto: absolutně vymakané kousky. Do detailů. Skvěle propracované, výborně vymyšlené, usazení štětce do rukojeti je perfektní. Excelentní kvalita. V tuto chvíli vidím jedno celkem závažné úskalí - výběr. Mají širokou nabídku a není vůbec jednoduché si vybrat štětec, který bude ten ideální. Vždyť jen drobné zkosené štětečky na obočí nebo linku mají 4 různé! A s každým z nich se jinak pracuje. Vzhledem k tomu, že i s poštovným jejich pořízení nepatří mezi nejlevnější legrace, dejte při výběru dobrý pozor! Já osobně jistě zase nějaké nové vyzkouším, hned jak budu potřebovat nějaký konkrétní tvar.

štětce na líčení očí



O ostatních značkách štětců toho tolik povídat nebudu, protože mám jejich štětce v aktuální sbírce jen po jednom dvou kouscích, ale určitě by bylo možné se o štětcích bavit hodiny a hodiny. I tak jsem toho dnes už napsala až moc a pevně doufám, že jsem vás nenudila! Těším se na vaše komentáře, štětce jsou tématem, které jistě přinese plno rozporuplných názorů :)


26 komentářů:

  1. Úžasný post, podle kterého se buu řídit a hlavně asi číst opakovaně. Naprosto s Tebou souhlasím v hodnocení štětců od Illamasqui. LY budu muset prozkoumat. Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky, bála jsem se, že už moc mluvím :)

      Vymazat
  2. jeee to je hezka sbirka:)

    http://sienastyle.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. nuf, štětcům moc nerozumím (resp. vůbec), ale to tvoje vyprávění jsem zhltla na posezení k snídani :-)
    Souhlas s Day - takový článek si zaslouží číst opakovaně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bebe, co to je rozumět štětcům? Jde jen o to, co ti sedne do ruky a co máš vyzkoušené :)

      Vymazat
  4. RT mám na pláne už snáď odvtedy ako ich dali do predaja, plánovala som skúpiť všetky, avšak pri štetcoch na tvár si ma veru trochu zneistila .... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba ti sednou. Já věřím, že zdaleka ne každý vyžaduje tak strašně jemné štětce. Zas v ruce byly příjemné, moc pěkně vypadají a tvarově mi taky připadaly dobré.

      Vymazat
  5. Nenudila. :) Mám jeden štětec od Illamasqua a je skvělý. Navíc se mi líbí i vzhledově víc , něž MAC, takže předpokládám, že nezůstanu u jednoho. Rozhodně souhlasím, že 217 je vymakaná. :o)
    Super článek, Hani. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavé, co člověk to úplně jiný názor. Před pár dny má oblíbená blogerka alovetart dělala taky video na oblíbené štětce a pravila, že i když má dražší značky jako Shu Uemura nebo Kevyn Aucoin, tak Sigma stále patří mezi její oblíbené. Ja dostala celou řadu od Senna a ze začátku byly super, teď na stará kolena jsou pichlavé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nerozporuju, ona Sigma určitě má cosi do sebe. Koneckonců ve většině případů přesně kopíruje MAC, který je tvarově a typově opravdu vymakaný. Na tom si postavili živobytí. Navíc hodně záleží i na tom, na co si člověk navykne. Pak třeba ani s jinými neumí zacházet :)

      Vymazat
    2. To souhlasim, ja si navykla na beuty blender a stetce na oblicej (korme oci samozrejme) pouzivam podstatne min. O tech LY jsem nikdy neslysela.

      Vymazat
  7. Začínám litovat, že jsem zatím promarnila všechny možnosti koupit si štětce Ill, budu to muset napravit. RT mám jeden a je stále v krabičce... některé nákupy to se mnou mají těžké a čekají u mě doma i několik měsíců, než je poprvé vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vienn, tak potom udělej recenzi RT, jsem zvědavá, zda jsem ojedinělý čumák, který kňourá kvůli jemnosti :) Tak trochu to očekávám. Taky mi s RT nešly tak jemné vrstvičky, vždy mi dělaly viditelnější nános. Tak ale ony holky z Pixiwoo používají makeupů a korektorů opravdu hodně.

      Vymazat
    2. Já kvůli jemnosti taky kňourám, ale zatím mi to nebylo nic platné. Pokud jsem pořídila něco jemnějšího, tak mi s tím zas nešlo vůbec pracovat. Mluvím teda o očích, tvář mám vyřešenou... Takže zatím se musím "píchat" Macem a Sigmou, protože mají nejlepší tvar a pevnost štětin na nanášení a blendění. Neporadila bys, čím by se od RT nebo YL daly nahradit Mac 219, 217, 239 a 224?

      Vymazat
    3. Dejni,
      to je dost těžký úkol. Přijde mi, že RT a LY se nedají srovnat. Vůbec. RT jsou takoví pracanti, trochu těžkopádní občas, tvrdší a pevní. LY jsou naprosto detailně vykoumané štětce a fakt to chce vybrat si dokonale takový, na co ho chceš. Jinak taky nebudeš spokojená. MAC 217 bych osobně nenahrazovala, zde fakt nevidím důvod :) A ty ostatní - to je těžké. Záleží, proč je chceš nahradit - je např. 219 pichlavá nebo nepřesná? Pokud vím z hlavy, LY má např. 3 různě tenké/silné štětce vhodné do crease. Jde jen o to, zda chceš blendit jemnou a tenkou linii přesně umístěnou nebo zda budeš raději blendit větší plochu. To ti nikdo neporadí :) Ale pokud blbě vybereš, spokojená nebudeš, i když jsou to skutečně perfektní štětce. Pokud o sobě víš, že jsi hodně šikovná a přesná, že hlavně výraznější a tmavší stín dovedeš umístit přesně ke své spokojenosti a na obě očka stejně, klidně jdi do těch subtilnějších a líčení bude krásné. Pro ty méně zručné bych asi jistě začala s těmi většími štětci a nepokoušela bych se hned o ostré a přesné linie. 239 je taky dobrá, pokud tě nekouše, její obdobu rozhodně najdeš u skoro každé značky - já osobně tento tvar raději volím v syntetice. 224 bych u LY zaměnila snadno. Schválně zatím nebudu házet konkrétními označeními štětců, protože tvoje ruka ocení jistě něco jiného než ta moje. Já už třeba teď vím, že jsem si jeden ze štětců měla vybrat malinko jinak :) Pozdě...

      Vymazat
    4. Chci je nahradit přesně proto, že nejsou tak příjemné jak bych si představovala- třeba ta 219- trochu pichlavá a ne vždy přesná- chci jí na tenkou linku, na blendění větších ploch už používám ty 217 a 224. 239- zase "kouše", že má obdoby vím, už mi jich pár prošlo rukama, ale zase neměly tak přesný tvar jako si představuju nebo kousaly taky. Navíc si ještě představuju aby měla jakoby u špičky ty štětiny u sebe co nejvíc a nepíchací, protože když tahám štětce sebou tak jich chci mít co nejmíň a dělám s ní často i linku okolo oka. A u 224 bych si zase představovala aby byla jemnější a někdy přesnější, aby se štětiny tak neroztahovaly do šířky.. No není to se mnou jednoduchý, já vím:-D

      Vymazat
    5. Ale jo, to máš docela přesné potřeby a já je všechny chápu. Jen se obávám, že v tomto ideál podle netu nebo fotky nenajdeš. To chce mít v ruce s nějakým prověřeným stínem, o kterém víš, jak se chová.

      Vymazat
  8. Perfektní článek, úplně jsem to hltala :)
    Mně dnes přišly štětce od polské značky Hakuro, na první dotyk jsou nádherně jemné, tak jsem na ně zvědavá! :)

    A ještě se chci zeptat, ten EDM eye kabuki používáš na blendění? Já o něm uvažuju, ale bojím se, že na moje oči bude oc velký...:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :)
      značku Hakuro nemám vyzkoušenou, ono toho je hodně...
      EDM je super kousek, není nic lepšího na rozblendění stínu nad crease a jemný přechod k obočí, používám ho klidně i na korektor kamkoliv, na pudr, na pudrový rozjasňovač a na ometání případného fall outu.

      Vymazat
  9. Ach, ach *__* Taky štětce naprosto miluji a přidávám se k Verči výše, štětce Hakuro jsou velmi levné, ale dle mého obstojí dobře s většinou konkurentů v mnohem vyšší cenové relaci :) Několik z nich už mám dýl a jsou to stále ti samí jemňoučcí miláčci :D

    OdpovědětVymazat
  10. Nuf, prosímtě kde jsi sehnala štětce od Real techniques? Jinak já jsem asi fakt divná, protože já používám Sephora štětce a jsem s nimi naprosto spokojená a to nejsou nic extra. Přijde mi, že neškrábou, dobře se s nimi pracuje a... no je fakt, že nemám moc s čím srovnávat. Ale máš nějakou zkušenost se štětci od Sephory? K jakým štětcům by jsi je kvalitativně přirovnala? Já jsem ještě asi moc malý fajnšmekr na to abych dokázala tolik zhodnotit kvality štětců :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simbli,
      já jsem Sephora štětce nějaké měla a podle mě jsou o hodně lepší než Sigma :) Asi ne úplně všechny a nemají dost tvarů na výběr, ale co jsem měla třeba ten stříbrný velký na pudr nebo některé další, byly o několik tříd výš.
      RT jsem nakoupila asi hlavně na love.makeup.co.uk.

      Vymazat
  11. Zdravím, chtěla by jsem se zeptat, dají se sehnat štětce LY někdě na internetu? Nikde je nemůžu najít :) Předem děkuji :(

    OdpovědětVymazat
  12. Štětce Hakuro budou brzy k dostání i u nás. http://www.facebook.com/HakuroCZ

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)