Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

15. 5. 2012

AVENE Hydrance Optimale Riche cream a Eau Thermale

Na začátku února, kdy Čechy sevřely do své silné náruče arktické mrazy, jsem byla nucena změnit dosavadní péči. Krémy, které jsem do té doby používala, najednou nestačily plnit svoji úlohu na 100%. Popravdě, neplnily ji ani na 50%. Prostě selhaly a já nakoupila jiné. Zaměřila jsme se na značku Avene, kterou jsem do té doby docela opomíjela. Bezdůvodně. Po poradě s Nuf a konzultankou značky v lélárně jsem si koupila krém Hydrance Optimale ve variantě Riche. Běžně vše kupuji Light, hutné krémy totiž nespolupracují s mojí smíšenou (někdy až mastnou) pletí. Jenže je mi již zase o pár let víc a počasí tehdy opravdu nahrávalo velké ochraně a výživě.



Varianta Riche je určená pro suchou a velmi suchou pleť. Tu rozhodně nemám. neměla jsem ji ani tehdy v mrazech. Nicméně jsem zvolila dobře, neumím si variantu Light představit, jistě by mi nestačila, dalo by se říci, že Riche byla jen tak tak, nepohrdla bych i nějakou Extra Riche, Super Riche či Total. :)



Krém je hydratační, ale musím říci, že hydratuje tak nějak normálně. Rozhodně po něm nemám naducané tváře, což já ráda. Spíš je pleť vyrovnaná. Nemastná, nelesklá, hladká a sjednocená. Barva je sněhově bílá a textura? Nad tou se tady již chvíli zamýšlím a pořádně nevím, jak ji popsat. Je to dáno tím, že jsem zapomnětlivá. Kdysi jsem měla jeden krém a  ten měl naprosto stejnou texturu, jenže já už zapomněla, co to bylo za značku, takže vám ho nemohu přirovnat. Kupovala jsem ho v lékárně asi za dvě stovky, byl jednu dobu hitem na Omlazení a začínal na písmeno P. Ještě k němu dělali čisticí emulzi. Nemáte někdo tip, co by to mohlo být? :)



No ale zpět k textuře, protože jsem vám ji vlastně nepopsala. Takto rozhodně nevypadají krémy luxusních značek. Ty jsou vláčné a jemné, někdy našlehané, jindy ne, ale nejsou tak hutné. Tohle se hůře roztírá, trochu se táhne a musíte vynaložit více síly, abyste ho rovnoměrně roznesli. Nezní to moc dobře, ale realita není tak strašná. Co se vůně týče, je to klasická lékárna, tedy klasická vůně značek typu Bioderma, La Roche Posay. Jemná, ale ne mýdlová, vůbec mi nevadí, ale silnější parfemaci by mi vadila (třeba Bioderma Hydrabio).




Krém má 40ml, používala jsem ho hlavně na noc, někdy přes den, ne pravidelně celou dobu a za tři měsíce je pryč, takže asi normální výdrž. Nyní na léto si ho již nekoupím, ale není to z důvodu, že by byl hutný a silný, klidně bych ho používala i v teplých měsících, protože se po něm opravdu nelesknu. Mám zásobu jiných krémů, takže z toho důvodu si další balení koupím opět až na zimu a opětovné třeskuté mrazy.



Dalším přípravkem, který doma od Avene mám, je Eau Thermale, tedy termální voda. Dle fotky si asi myslíte, že velké 300ml balení používám doma a malé 50ml mám do kabelky na cesty, ale není tomu tak. Vlastně se tu tak trochu chlubím cizím peřím, neb jsem majitelkou pouze onoho velkého balení, to malé patří mému synovi, který se jím několikrát během dne rád osvěžuje. Dalo by se říci, že mnohem častěji než já, měla bych tedy asi pouvažovat o prohození lahviček...



K termální vodě jako takové nemám skoro co napsat rozhodně by to nedalo na samostatnou recenzi. Je fajn a tím to končí. Měla jsem termálky od Vichy i La Roche Posay a nevidím v nich sebemenší rozdíl, jde tady dle mého čistě jen o preferenci dané značky, já mám nyní nejraději právě Avene, proto mám i jejich termálku, ale pokud mi lahvičku v koupelně vyměníte a já na ni po tmě sáhnu, rozhodně nepoznám rozdíl. Asi bych ho nepoznala ani tehdy, pokud by v lahvičce byla jen obyčejná voda. proč to nepřiznat. termálka je dobrá na osvěžení a toho opravdu docílíte i obyčejnou vodou z kohoutku, samozřejmě pokud vám voda na obličeji nevadí, znám i takové, které si na obličej vodu v žádném případě nedají z mnoha důvodů a ani ji nepoužívají na odličování. Já mezi ně rozhodně nepatřím, bez vody bych se neodlíčila, ale to je jiná kapitola. Oproti vodě v nějakém rozprašovači u termálky vidím jediný rozdíl, a to v jemnosti spršky. Avene je opravdu velmi jemná a poprašek kapiček, které vám dopadnou na tvář, je jako pohlazení.Pproto i nadále budu kupovat tyto plechové lahvičky, vždy u mě vyhrají nad obyčejnou vodou.

11 komentářů:

  1. nebude to physiogel? ten by popisu odpovidal:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten to bohužel není, ani jsem ho ještě nezkoušela, ale chystám se.

      Vymazat
  2. Taky nepoznám rozdíl mezi termálkami, ale používám je dost pravidelně.

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem asi vidlák (ale jo, vlastně ve většině jsem, přiznávám!) takže jsem termálku zkusila párkrát a nepotřebuju ji, ale proč píšu - právě na omlazení jsem se několikrát dočetla "voda mi na obličej nesmí" a to mě úplně šokovalo! Nikoho nesoudím, ale já sama si neumim představit ráno bez pořádného šplíchance ledovky, takže by mě zajímalo, jestli micelárka nebo co to používají stačí k tomu, aby si připadaly "čisté"...
    Doufám, že jsem se tím nikoho nedotkla, jak už jsem psala, v tomhle jsem dylinka jednoduchá a všechno dělám obyčejně :-D
    andrejiinka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andri,
      já tohle teda taky nechápu. Ale vím, že kdo má potíže s pletí, tak se chlorované vodě fakt vyhýbá. někdo se myje třeba i minerálkou. Asi kdybychom měly dermatitidu nebo něco podobného, pochopily bychom :)
      Termálku osobně používám MÍSTO klasických pleťových vod, tonik nebo pro osvěžení obličeje, vlasů nebo čehokoliv. I když stříhám dcerku, vlasy jí vlhčím termálkou apod..

      Vymazat
  4. Ach jo. Termální voda se používá na jakési zklidnění nebo neutralizování pleti po vyčištění. Nahradit ji může jarischova voda, která nemá sice tak krásné balení, ale je "zahubičku" a můžeš si dovolit jí oplachovat. Pokud chceš osvěžení během dne, stačí minerálka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach jo. Jarisch je léčivo a na normální pleť nebo pravidelné denní použití je absolutně nevhodná, dokonce může až škodit.
      Rozdíl mezi minerální a termální vodou je k široké diskusi - mnohdy je termální voda zároveň minerální, jak máme takové vody používat, prosím pěkně?

      Vymazat
    2. Milý anonyme, pokud chci osvěžení během dne, použiji to, co chci právě já a já chci tuhle termálku, doufám, že ti to moc nevadí, nekazí den a nijak tě to neovlivňuje ve tvém životě.

      Vymazat
  5. rozmýšľam že by som týmto krémom nahradila mojú obľúbenú Nieva Soft, len mám zle skúsenosti s výrobkami avene, stále sa mi vyhádzali malinké vyrážky po lícach, škoda :-/
    nie je ten krém, ktorý spomínaš Cetaphil? on má podobnú textúru a tiež sa k nemu vyrába aj emulzia na čistenie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš naprostou pravdu, je to Cetaphil! Díky moc za osvěžení paměti, která evidentně neslouží už ani z 50%, když jsem si myslela, že krém začínám na P. :)

      Vymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)