Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

6. 3. 2012

Péče o pleť

O některých produktech jsem vám již v minulosti povídala, o většině budu povídat v budoucnu, protože v oblasti péče o pleť mám hodně co říct, přestože moje výbava nedosahuje obřích rozměrů. Jsem stálá a nerada experimentuju, také nákupy v této oblasti podnikám mnohem méně než v oblasti dekorativky, protože jednoduše není potřeba měnit to, co mi plně vyhovuje. Nyní v zimě jsem do svého pleťového arzenálu povolala nové bojovníky, o nichž jsem vám zběžný příspěvek přenesla zde. Naprostá většina z nich se osvědčila, pěkně se zabydlely a rozhodně se nehodlají hned tak vzdálit (ještě netuší, že budou s přicházejícím jarem a létem odsunuty do spodního šuplete ledničky, ale zatím jim to ani říkat nehodlám, tak mě neprásněte).

Z fotek asi máte pocit, že toho nemám zas tolik, ale mohu vás ujistit, že dříve jsem měla mnohem méně věcí a i tak mi to bohatě stačilo. Také je patrné, že nepoužívám žádný peeling (to ani není nutné, když máte Konjac houbičku), ani masku, což nutné je a hodlám to v budoucnu napravit (zatím jsem neustále ve fázi hledání a zkoušení).

Další věc, která je zřejmá a o níž jsem se už taky nedávno zmínila, je skutečnost, že narozdíl od mojí sbírky dekorativky, kde převládají high end značky, v mojí pleťové výbavě nic takového nenajdete (Payot za high end nepovažuji, i když cenově do této kategorie asi spadá). Přestože mám s Diorem, Lancome  a jinými značkami bohatou zkušenost, asi právě proto je u mě nyní nenajdete. Nepovažuji je za lepší než jiné značky, kvalita krémů je dle mého srovnatelná s mnohem levnějšími kousky a parfemace je jednoznačne v neprospěch high endů. Skoro s jistotou se mi chce říci, že tento trend u mě i nadále setrvá, ale u slov typu nikdy, vždy a podobně jsem již poměrně opatrná, protože se jednoduše znám a to, co bylo včera za nikdy, může být zítra součástí mojí ledničky (kde krémy skladuju). Takže podobné soudy vydávat raději nebudu, jen napíšu, že nyní rozhodně high end značky v pleťovce kupovat nehodlám.

Asi by bylo rozumné sem zařadit i péči o tělo, tedy alespoň tělové mléko a třeba mléko na pevnější poprsí, ale já nic z toho nepoužívám. Já vím, kdo maže, ten jede, ale já prostě nemažu. Asi bych si za to zasloužila a jsem si jistá, že mi to moje tělo dá v budoucnu (možná ve velmi blízké budoucnosti) hodně sežrat, ale v tomto jsem nepoučitelná. Namažu se opravdu vždy tak 2x ročně, což tedy za moc pravidelnou péči nepovažuji, takže raději mlčím a házím sem slíbené fotky...

Čištění:

Konjac sponge
Bioderma ABCDerm H2O Dermatological Wipes
L´Occitane Brightening Cleansing Foam
Bioderma Hydrobio Mousse
Bioderma ABCDerm H2O micelární voda
Avene Lotion Micellaire


Tonizace, osvěžení:

Avene Eau Thermale
ATOK levandulová voda


Speciální péče - sera:

Payot So Pure serum
Payot Hydrafluide serum


Oči:

Kiehl´s Creamy Treatment with Avocado (recenze od Nuf, já plně souhlasím se vším do posledního písmene)


Krémy:

Avene Hydrance Optimal Riche
Korres Yoghurt Moisturizing Cream
Payot Emulsion Reconciliante


Rty:

Hurraw Almond lip balm
Nuxe Reve de Miel lip balm
Hurraw Night treatment balm
Figs and Rouge balm in Rambling Rose


Fotky jasně ukázaly, na co kladu ve své péči o pleť největší důraz - je to prostě prosté odličování (ať už makeupu, nebo klasických nečistot, které se na pleti usadí během dne). Proto v mé péči o pleť také chybí další položka, a to je lokální péče na pupínky. Nepoužívám, protože je jednoduše nemám (proto ani ve sbírce mé dekorativky nenajdete korektor na tyto oblasti, mám jen tekutý pod oko). Není to tak, že bych nikdy v životě neměla na obličeji pořádné pupence, to tedy ani omylem, měla jsem jich kdysi poměrně dost, ale jednoduše jsem zestárla, změnily se mi  hormony a hlavně jsem začala důkladně (a tady pozor, nezaměňovat za razantně a agresivně) pleť čistit a opečovávat. Budu se opakovat a asi opět budu za pravidly posedlou slušňačku, ale já prostě neodlíčená spát nechodím.

A jak jste na tom vy? Máte toho víc/méně než já? Jste stálí/přelétaví, když přijde na krémíky a vodičky? Kupujete výhradně pleťovku z drogerie/lékárny/parfumerie, nebo máte na poličkách zdravý mišmaš všeho možného? Myslíte, že je nutné mít vše od jedné značky, protože se dané produkty tak lépe doplňují a podporují? Na co kladete největší důraz v této  oblasti vy? Jsem moc zvědavá a budu se těšit v komentech, protože tato oblast mě opravdu velmi zajímá a ráda prozkoumám dosud neobjevené vody vašich pleťových pomocníků.


19 komentářů:

  1. V pecujici kosmetice u me plati, ze mene je vice, mam dohromady asi 6-7 vyrobku a stejne pouzivam tak 4, 5 z nich. Jsem uchyl na cisteni pleti, ale i peelingy a ac je mi nact, tak taky nic extra proti pupinkum momentalne nemam. Pomohli mi celkove lekarenske znacky a snad i pravidelne piti cisticiho caje :)
    Kdyz se nenacpu cokoladou nebo nejim ostre jidlo, tak mam plet relativne peknou (s ohledem na tech nact :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velmi ráda čtu, že se tak hezky staráš o pleť, i když ti je náct. Někdy mám pocit, že náctileté dívky dají spíše na malovátka než na péči, i když věřím, že v dnešní době je to už lepší.

      Vymazat
  2. Kdo maže, ten jede. :D
    Já právě sháním krém na obličej a to dost akutně, takže mě hlavně zajímá předposlední fotka a jdu hnedka googlit. Pavli, mohla bys mi k těm krémům něco ve zkratce napsat? Potřebuju hydrataci a chtěla bych i SPF, tak snad něco takového najdu. Zn. Korres a Avene je mi sympatická, tak že bych lovila v těchto vodách?
    Jinak já jsme teď dopotřebovala Clinique DDML, což vlastně není krém, ale používala jsem ho tak. Měla jsem asi třetí balení, ale nějak na mě přestal účinkovat. Nejlepší bylo první balení. :)
    Krém na oči mě zaujal už z recenze Nufíka, ale na jahodě nakupovat nechci, tak asi utřu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ještě jsem chtěla dodat, že Biodermu ABCDerm už si vážně budu muset pořídit a že Konjac houbičku a slaměnkovou vodu mám taky. Skvělé záležitosti. :o)Tenhle článek je něco pro mě. Než na líčení totiž spíš kladu důraz na pleťovou kosmetiku - čištění, hydrataci atd. To mi ovšem nebrání v tom, mít plný šuplík dekorativky že? :D Super post, Pavli. ;o)

      Vymazat
    2. Verunko, začnu od konce.

      Kiehl´s seženeš na ebay, v součanosti tedy nic moc ceny, ale našla jsem ti jeden z UK, tak třeba zkus štěstí.

      http://www.ebay.com/itm/KIEHLS-CREAMY-EYE-TREATMENT-CREAM-WITH-AVOCADO-14g-0-5-oz-/280836692614?pt=UK_Health_Beauty_Skincare_PP&hash=item41632bda86

      Já ho kupovala z USA taky na ebay, ale vešla jsem se v pohodě do limitu.

      Ad krémy - pro mě je jednička Payot, to bez debat, leč bohužel tuto emulzi chytroušci u Payotu zrušili a nahradili jinou řadou, totéž by mělo být toto, ale zatím nemám vyzkoušeno, nicméně se k tomu jistě brzy dostanu:

      http://www.krasa.cz/zklidnujici-a-obnovujici-krem-creme-douce-40-ml.html

      Avene mám nově a velmi mile mě tato značka překvapila. Hydrance Optimal se dělá ve verzi riche (pro suchou a hodně suchou, což já tedy nemám a přesto ho používám a plně mi vyhovuje, dokonce mám pocit, že ho neodložím ani tehdy, až přestane zima) a ve verzi legere (pro normální a smíšenou). Obě varianty jsou buď s SPF, nebo bez něj, můžeš si vybrat, já mám bez, nějak nemám ráda SPF v krémech a na noc je to naprosto zbytečné. Pokud chceš ale na den, vem variantu s. Pro nákup Avene doporučuju stránky dermocentra, lepší ceny než v lékárnách, a to i s poštovným, stále se to vyplatí.

      Korres je miláček, je lehký, nevoní, mám už asi páté balení. Je to hodně příroda, zklidňuje a osvěží, na jaro/léto ideál. Cena kolem 640kč, koupíš v Profimedu.

      Vymazat
  3. Přimlouvám se za recenzi Payotu....dlouho po těch sérech a péči celkově pokukuju a tenhle článěk mě navnadil ještě víc =)

    OdpovědětVymazat
  4. Pavlínko, moc děkuji za vyčerpávající odpověď. Už jsem se dívala a ten Avene má vážně i SPF, takže si jej určitě pořídím. Samozřejmě ho chci na den, tak myslím, že to bude ideál.:)
    Kiehl´s bych ráda vyzkoušela, ale nevím, nevím. S ebay nemám moc zkušeností, tak trochu váhám. Ovšem zrovna v pátek jsem si říkala, že bych měla prolomit ledy a tak jsem udělala svou druhou objednávku na ebay. :D Asi to chce víc pozitivních zkušeností a pak už budu nakupovat jen tam.:D

    OdpovědětVymazat
  5. Ano, taky bych si ráda přečetla recenzi na séra, prosím. :)
    A musím vyzkoušet konečně ty ubrousky Bioderma.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj,
    u veci, ktere se mi osvedcily, jsem docela stala, ale obcas se mi chce objevovat (jestli by neco nebylo jeste lepsi :), a taky kremy se pry maji stridat, ze jo :)
    Nutno priznat, ze mam i ve svem zaslouzilem veku (38) plet celkem v poho, takze tezko rict, jestli je to zasluha opecovavadel, nebo genetiky, asi nekde mezi :)

    Takze cisteni neflakam (i kdyz se licim tak 3x za rok):
    Bioderma micelarka Sensibio, obcas Bioderma ABCDerm. To jsou stalice.
    Taky obcas na cisteni obliceje poridim do sprchy penu (slamenkova L'Ociitane, Vichy).
    Konjac houbicku jsem doted neznala! Ty blogy vazne nejsou marny!

    Uz par let jedu v serech, moc jsem si je oblibila:
    Stalici a velkym oblibencem je Hydrabio Bioderma,
    vyzkousela jsem i rozjasnujici L'Occitane (bylo OK, nekdy treba zas poridm nebo vyzkousim jine od stejne znacky)
    a Helena Rubinstein Prodigy Powercell (tez OK, jeho minusem je ale cena, nejak jsem nepozorovala rozdil mezi Hydrabiem za necelych 500 a HR za pres 2000, mam pocit, ze je hlavne fajn, ze nejake vyhovujici serum pouzivam a zaplatpambu, ze ty drahe nejsou takove zazraky, ze by to bez nich neslo :)
    Od manzela jsem dostala celou velkou sadu sera a minikremu Sisley (serum Emulsion Ecologique) a tady se mi stala zajimava vec: vsechny ty produkty voni jako kremy pro babicku/prateticku a pres to se nejak nemuzu dostat a vubec vnimat, jestli to na me nejak bezva pusobi. Samozrejme je "dojedu", ale uz NIKDY nic od Sisley nemusim.

    Nevynechavam ani krem na oci:
    Zupa byl a zas se k nemu vartim Juvena Prevent & Optimize
    Ted mam ocni SebaMed a taky fajn.
    Nicmene i tu mam pocit, ze hlavni je nejakej pricetnej krem pouzivat a zas az tolik nezalezi na tom, jakej (docela zajimavy je si na netu vygooglit ruzny testy treba zrovna ocnich kremu, jak kolikrat pomerne noname kremy valcujou ty high end znacky).

    Jinak co se dennich a nocnich kremu tyka, tu jsem trochu preletava a asi porad hledajici.
    Nicmene na den se snazim pouzivat krem se SPF a kdyz ho nemam na ten denni, kdyz jdu ven, namatlam nejakej opalovaci se SPF (jsem bledule se sklonem k pigmentovym skvrnam totiz).
    Tu se preletavam mezi Juvenou, L'Orealem, Niveou atp.

    Moc bych se taky primlouvala za recenzi na Payot - ten me zaujal!
    Dekuju a pardon za tak dlouhej komentar :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konjac určitě kup, nebudeš litovat.

      Se Sisley mám osobně docela bohatou zkušenost, měla jsem namátkou ekologickou emulzi, okurkový krém, Hydra Flash, All Day All Year, Express Floral Mask a mnohé další. Musím říci, že mi věci krásně voněly (narozdíl do tebe ty babičkovské vůně miluju), ale děsně mi ucpávaly pory a často jsem se po nich osypala, takže Sisley už více ne.

      Co se SPF týče, já právě nerada denní krémy s SPF a raději si vždy na obličej, když jdu ven, dám klasický opalovák. Jsem trochu blázen. :)

      Vymazat
  7. Super článek!

    Jsem ráda, že je taky někdo tak "divnej" jako já, že si skoro nemaže tělo....já nějak nemám tu potřebu, pleť na těle je normální, mažu se akorát v létě, kdy se opaluju...

    A už se třepu, jak dopotřebuju stávající čistící pěnu a koupím si tu Bioderma šlehačku. Zjistila jsem taky, že správný odličování a péče je základ, teď už si v žádným případě nedovolím jít spát neodlíčená, i kdybych se do té koupelny měla dokopat poslepu a v polospánku :)

    Jinak taky toho moc nemám, teď jsem ostuda a nemám ani oční krém, vím,že se to nemá, ale strašně jsem si oblíbila mazat si i oči normálním, protože mi v ničem nevadí...

    Mám ráda různý masky, peelingy a tak, teď jsem díky Dajance objevila dva naprosto perfektní výrobky od Sampar, tak plánuju brzo recenzi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, jsem skoro o desítku let starší než ty a ještě nedávno jsem oční krémy nepoužívala, brala jeme to za zbytečnost, což tedy asi není, ale stejně jako ty jsem si vždy oční okolí mazala klasickým krémem, který jsem používala na celý obličej. A vrásky kolem očí rozhodně nemám, takže si myslím, že když to budeš ještě chvíli praktikovat, tak se taky nic nestane.

      Vymazat
  8. Pavli, moc hezky píšeš. Už jsem ti to chtěla napsat dávno.Hotový balzám. Hodně informací, pěkně přehledně a ještě třefně a vtipně. Děkuji a jen tak dál.
    S kosmetikou jsem konzerva, protože se skoro po věem osypu, takže nerada zkouším nové věci. Ale krém Kiehl´s mě po recenzi od Nuf a tvém dalším doporučení hodně láká. Nposledy jsem si díky tobě na oči pořídila Payot a jsem mu zatím věrná. Ale to avokádo je výzva.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc díky.

      Jsem ráda, že jsi s Payotem tak spokojená, ale až ho dopoužíváš, určitě očkem mrkni na Kiehl´s. Je hutnější než Payot, jiné balení, rozhodně jiná barva, ale je neméně příjemný a sem tam to chce změnu. Věřím, že ti žádnou paseku dělat nebude.

      Vymazat
  9. Jé Atok:-) Tak nejsem jediná:-)
    Holky, jak vždy super:-) A stíny došly:-)
    Moc děkuji.

    OdpovědětVymazat
  10. Na noc používám Excipial U lipolotio, ve dne Bioderma Hydrabio, nebo Sensibio. Ten denní od Avene jssem zkoušela, ale zdá se mi takovej ulepenej, nebo co.A nějak moc se vsákne a tak jakoby stahoval hubu:-)
    Micelárka od Biodermy,oči mažu s celým obličejem. Tělo mažu často, asi tak 2x za měsíc:-D

    OdpovědětVymazat
  11. Recenze na Payot (emulzi i obě sera) plánuju, jsou to mé nejoblíbenější produkty vůbec.

    OdpovědětVymazat
  12. Hm, no my krémy v ledničce bohužel schraňovat nemůžem, protože máme kupu spolubydlících a lednička je většinou tak natřískaná, že se tam už nevejde ani vajíčko. Takže když je venku pařák, tak je strkáme to skříně mezi hadry, kde se udží alespoň jakž takž v chládku ;)

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)