Prohledat tento blog

Načítání

Počet zobrazení stránky

13. 2. 2012

BIOROPA

Tohle bude asi docela kontroverzní post a s nejvější pravděpodobností se se mnou ve všem (možná v ničem) neztotožníte, ale myslím si, že to ani není třeba. Za svůj život jsem přečetla mnoho knih a článků a viděla nespočet filmů, s jejichž tvůrci jsem se neztotožnila a svět se nezbořil. Stojí dál, já žiju a oni také. Prostě máme jen na pár věcí různý pohled, myslím, že se to stává i v lepší společnosti. Nebo je to tak, že v lepší společnosti nikoho nezajímá ničí názor, ale pouze potvrzení toho svého? No nevím, ale stojí to za úvahu...

Dle mého není nic rozdílnějšího (myslím v našem důležitém kosmetickém světě) než pleťová kosmetika a reakce naší pleti na ni. I když dva lidé nosí stejné stíny a rtěnku, velmi lehce, téměř jistě se může stát, že na jeden přípravek z péče o pleť zareagují odlišně a jeden ho bude adorovat, druhý zatracovat. V tom je to kouzlo, ale zároveň velká zrada. Doporučit někomu to, co sedne mně, je ošemetná věc a ne vždy nese svoje plody. Tedy plody nese vždy, jen někdy mohou být nepříjemně trpké. Proto zde nyní chci psát jen o tom, jak já tyto produkty vidím a jak na ně reaguji. Vůbec to neznamená, že vy všichni budete reagovat stejně, nebo že vám by daná věc nemohla vyhovovat. Berte následující řádky jen jako moje dva centy do hry. A vlastně tak berte vše, co se kde píše o pleťovce a věcech s ní spojených.

Nemám ráda extrémy a z názvu dnešního postu je asi patrné, o čem mluvím. Bio, které mi v minulosti skřížilo cestu, mě nikdy neoslovilo a zanechalo moji pleť v horším kondici než před jeho použitím. A ropná koupel také není na přední místě v seznamu must have věcí. Zůstávám proto někde uprostřed. Mám ráda kosmetiku, která si říká přírodní, ale v které je stále ještě dost chemie - např. Korres a L´Occitane (druhá jmenovaná značka má z přírody opravdu jen pár procent, Korres je na tom o dost lépe). Přesto čas od času neodolám a něco z těchto kategorií domů donesu, zkouším tedy hlavně bio, ropa je zde jen takový jednorázový experiment pro zasmání. Koukněme se tedy společně následujícím produktům na zoubek z čistě mého, subjektivného pohledu.


BIO

Mám někdy takový pocit, že pro některé lidi je bio jen poza a částečně přetvářka. Je to trendy a in, tak to budu taky používat. Je bohužel několik skupin "bio" jedinců, které mě nějak nedokáží přesvědčit. Nezlobte se na mě, ale já prostě nakomu, kdo jedním dechem tvrdí, že parabeny, silikony a jiné neřády obsažené v kosmetice jsou svinstvo (a já s tím souhlasím, také jsem ráda, pokud mnou používaná kosmetika tohle neobsahuje), a stejným dechem si jde do krámu pro konzervu paštiky a tři nožičky párků, jeho nadšení pro bio prostě věřit nemohu. Takový jedinec mě opravdu nedokáže přesvědčit. Chápu to tedy správně, že to, co si dávám na obličej, je dle nich strašně důležité, ale to, čím živím své tělo, je bezvýznamné, tam ten bio přístup není nutné uplatňovat...? Pak je tu skupina žen (a nyní to prosím berte opravdu teoreticky, nikoho konkrétního nyní nemyslím, protože skutečně nemám přehled o tom, co jaká žena či blogerka patlá na části svého těla), které klidně použávají např. ELF či jiné značky podobného typu a vůbec jim nevadí, že prostě nikdo ve finále netuší, co v těch čínských (ano, opět moje Čína, asi bych se měla jít léčit) produkterch skutečně je. Jak někomu takovému mohu věřit jejich bio zaujetí pro různé krémíky a vodičky, když na očích a rtech mají klidně vrstvu chemických ingrediencí kdovíjakého původu? Já jsem asi opravdu strašně militantní, ale mě dokáže přesvědčit jen někdo, kdo bio přístup uplatňuje tak nějak v rozumné míře plošně. Je mi jasné, že není moc reálné žit stopro bio život, ale tyto mnou výše popsané příklady mi přijdou jednoduše pokrytecké.

Samozřejmě je mnoho žen, kterým bio přípravky na pleti vyhuvují a já jim závidím. Milují trochu odlišnou texturu přípravků, oleje v nich obsažené, rozličné vůně. Taky bych ráda toto vše milovala. Bohužel vždy, když jsem nějakou bioznačku pustila do svého života, to nedopadlo nejlépe. Přiznám se, že já prostě nemám koule na to používat věci jen proto, že jsou bio a tedy přínosné pro moji pleť, když po nich vypadám jak puberťák. Nedokážu to. Pro mě je důležité, jak ta pleť vypadá. Ano, jsem pokrytec. :) To, jak vypadám, do jisté míry velmi ovlivňuje to, jak se pak cítím. Pokud mám běžně s "přírodní kosmetikou" hezkou pleť a pak přijde bio a jsem plná boláčků, cítím se prostě špatně. Tečka. Pro mě to tady končí a já se vracím k chemii. Když jsem čekala syna, chtěla jsem pro něj to nejepší. Nakoupila jsem tedy mnoho oblečení z biobavlny a také bio kosmetiku pro miminka. Po první biokoupeli se náš malý plaváček osypal a já poučená pokorně přešla k chemickému Hippu a Biodermě. Podobně jsmem se stejným výsledkem zaexperimentovala ještě nedávno. Nyní už experimentovat nehodám, rozhodně ne na svém synovi. Nneí to tak, že bio odmítám, vůbec ne, naopak jsem si jistá že v budoucnu opět udělám nějaký bio nákup, nemohu tomu odolat, furt tajně doufám, že se jednou trefím.

No a nyní už opravdu kontrétně k fotkám.

Melvita

Značku Mevlita znám již z doby, kdy u nás nebyla dostupná. Nikdy jsem se ale nedostala k jejímu objednání, takže jsem nakonec nedávno zavítala do obchůdku na Smíchově a udělala svůj první malý nákup. Jako v dekorativce vždy nejdřív, pokud nějakou značku neznám, kupuji stíny a tvářenky, tak v pleťovce a u bio to platí dvojnásob, kupuji nejdříve různé pleťové vody a to vždy pouze ve dvou pro mě přijatených vůních - levandule a růže. Zde jsem chvíli přemýšlela, nakonec hodila do košíku levandulovou vodu s rozprašovačem ( 200m za 229kč) a odešla. Mnoho let již používám levanduovou vodu od ATOK, je to můj miláček a záchrana vždy, když jsem nějak podrážděná, mé pleti dělá velmi dobře. Pleťovou vodu používám tak, že jí přetřu obličej po odlíčení, pak dám serum a krém a na to ještě několikrát stříknu lahvičkou s rozprašovačem. Na tuto druhou fázi použití jsem si koupila právě Melvitu. Bohužel tato voda je proti ATOKu trochu jiná. Vůně je mainko jiná (mně méně příjemná), což je pochopitené a není to podstatné. Podstatnější je fakt, že mě jednoduše lepí a to opravdu nepříjemně. Vyzkoušela jsem ji několikrát, vždy po aplikaci lepila. Proč mít tedy něco, co mi méně voní a je nepříjemnější, když mohu zůstat u osvědčeného ATOku? Takže jsem zůstala a Melvita šla z domu. Až se někdy dostanu zase do Prahy, koupím ale pro maminku růžovou vodu, snad jí bude vyhovovat na osvěžení během dne. Balení je krásné, rozprašovač velmi jemný, jako pohlazení, když vám kapičky dopadnou na tvář, a vůně fantastická.




Mulondon

O této značce jsem se nedávno dozvěděla na Omazení. Na stránkách jsem zase objevila něco z růže a prostě na zkoušku objednala. Bylo to levné, rychlé, z UK a tedy bez problémů se clem a dph, ideální obchod. Krém krásně voní. Jeho textura je pro mě ale kamenem úrazu. Já tohle fakt nemusím, ale znám ženy, které podobné věci milují ( Reni, netcat, Baru,... :)). V kalíšku tuhé, konzistence podobná máslu, při kontaktu s pokožkou po chvilce olejové a vstřebané. Holky, kupte si to, pokud vám tohe vyhovuje. Mně to na obličeji vadí ( ale neosypala jsmem se), takže já si s tím mažu suchá místa, odřené lokty, popraskanou pusu. Nabídkana stránkách je poměrně solidní, balení roztomilé, ceny přijatelné ( tento vzorek 30ml vyšel asi na 9 GBP a nějaké malé poštovné) a vzorkové množství 30ml vydrží opravdu dost douho.




ROPA

U ropičky nebudu psát žádný úvod, nemá to dle mého smysl, raději rovnou přejdu k danému výrobku.

Balea měsíčková vazelína

Zase jednou jsem se nechala inspirovat. :) Při sledování českých blogů se mi čas od času stane, že mě něco zaujme. Nemysím tím produkt, spíše třeba názor uživatelky či styl jejího popisu. A to byl přesně důvod, proč jsem nakoupila tentokrát. O této měsíčkové vazelíně jsem poprvé slyšela ve videu Petry z Lovely hair. Nezaujala mě vůbec vazelína samotná, ae spíše to, že Petra tehdy říkala, že ji dává ráda na obličej a promaštění a že by někdo mohl mít pocit, že je to jako dávat si na sebe ropu, ale že to prostě v žádném případě není pravda. Zbytek videa mě rázem přestal zajímat. Vazelína a ne ropa? Hmmm, tak to musím prozkoumat. Navíc a nyní to berte prosím s rezervou a spíše jen jako pro usmání - pokud to někomu vyhovuje na obličej, tak já to snad přežiju, pokud si s tím natřu paty. Ano, jsem natolik rýpavá a rozežraná, ale na obličej bych si vazelínu nikdy nedala. Je to mé rozhodnutí, stejně tak jako rozhodnutí kohokoli jiného ji tam dát a já to plně respektuji. Takže nákup - balení 250ml za 49kč a jde se domů. Nevím, čím začít nejdřív, ale asi složením. Na prvním místě máme petrolatum. Takže trochu ropičky tam asi tedy bude...




Pak koukneme, co se skrývá pod pokličkou. Barva ujde, vůně je dle mého strašná, ale na to moc nedejte, nejsem v tomto ten, dle něhož byste vůně měli soudit. Pojďme na konzistenci. Obrázky asi lépe napoví.





Mě tohle prostě nepromastilo. Natřela jsem si ruku a patu a ležela asi hodinu (naprostý luxus, když máte dítě, ale naštěstí dítě taky někdy spí). Po hodině byla na ruce i patě stejná vrstva jako před 60 minutami. Nic se nevsáklo, rozhodně mě nic nepromastilo a že bych to na patách potřebovala. Bohužel konal se opak -strašně mě to vysušilo. Věřím, že tato vazelína by v mrazu působila asi jako dobrá péřovka na obličeji a ochránila by mě. To, co bych ale po jejím smytí měla na obličeji, nedokážu odhadnout. Vím, jak vypadaly moje ruce a nohy. Ne, nebyl to hezké pohled. Obdivuju všechny, kteří tento produkt dávají na obličej, nejsem tak statečná.


Přesto vše, co jsem dnes napsala a že toho nebylo málo, stále věřím, že je mnoho žen, kterým ani bio ani ropa nedělají na tváři potíže. Jsou jistě i ty, které na obličej mohou dát cokoli a budou ho mít vždy krásný (stejně jako jsou ty potvory, které mohou sníst hory cukroví a nepřiberou ani deko, grrrrr)... štastné to ženy.

45 komentářů:

  1. Snad mě nebudeš kamenovat - můžu bio, ropu i tu tunu cukroví... :-)))) Ale ne, chci napsat hlavně, že děkuju za ten odkaz, zrovna dnes jsem na tenhle krém narazila a říkala si, že bych ráda zkusila :-) Já to mám s bio tak jak se vším ostatním. Pokud objevím nějaký odstín dekorativky, která mi sedí, tak prostě (nemůžu si pomict, je to ve mně :-) ) začnu pátrat, jestli bych to samé neobjevila u nějaké "lepší" (to myslím subjektivně, nemusí to být vždy high-end, ale třeba i značka, co je mi víc sympatická) to samé. Pokud to objevím, je to doma a "horší" dupe jde pryč. Jsem zlá :-) To samé s pleťovkou. Nekupuju nic programově bio, ale pokud vyzkouším, že mi na pleě něco sedí, pídím se po té nejvyšší kvalitě. Momentálně mám v plánu vyzkoušet jeden bio olej od různých značek za různé ceny, protože by mě fakt zajímalo, jestli uvidím rozdíl mezi něčím za stovku a za čtyři... A tedy vazelína (tuto neznám) je moje nej na rty a i na obličej si ji občas napatlám v podobě 8h krému od E.Arden, který je jí plný... A s těmi dětmi souhlasím, my tedy nemáme jako stálici Hipp, ale Sebamed, ale vše přírodní nebo bio zkouším veeelmi opatrně. Btw.oba dobře snášejí dětskou řadu Alverde a já jim to kradu, ale nevím, jestli by ti voněla, je to jemný, ale maličko do citrónové trávy, ani levandule ani růže... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kameny házet nebudu, slubuju. :) Citrusová vůně je další, kterou mám ráda, takže příležitostně očichám, děkuju za tip. Já právě zas miluju tu Hipp vůni, takže se sama myju Ajovým gelem a on se jen rozčiluje, proč nemám vlastní. :)A k EA krému - taky jsem ho měla, dokonce několikrát, ale ani ten jsem si nikdy v životě nedala na obličej, jen sem tam na odřeniny, případně nos po rýmě. A kupovala jsem ho vlastně hlavně pro jeho divnou vůni, kterou miluju (což je asi nepochopitené, když jiné věci, které opravdu hezky voní, odmítám a haním).

      Vymazat
  2. tedy mluvíš mi úplně z duše (dovolím si tykat, pokud Vám nevadí :-), jsem ráda, že kromě mě někdo sdílí tento názor k tomuto "přírodnímu" trendu. Jsem až v šoku, kolik je dnes lidí militantně "bio". Já se též snažím, co to jen v dnešní době jde, žít tak, abych přírodě ubližovala co nejméně - recykluji odpad, dokonce jsem pracovala i na Inspekci životního prostředí. Ale všeho s mírou. Nekupuji něco jen ze zásady. Kupuji, co mi vyhovuje a neřeším, zda je to přírodní či chemické. Skvělý článek, od té doby, co jsem, holky, Váš blog objevila, jej sleduji dennodeně. Jen tak dál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, jsem ráda, že se ti u nás líbí. A ano, prosím tykat, alespoň si nebudu připadat tak stará. :)

      Vymazat
  3. supr článek:-).
    příjemně mě to teď poránu naladilo.

    takže s tou měsíčkovou vazelínou jsem o nic nepřišla:-)

    tohle je sice možná trochu offtopic, ale mě zase drtí takové ty "přírodní". Nikde není specifikované, co to "přírodní" je, tipuji že právě proto je přírodní každý krém, který viděl krz okno nějakou tu přírodu, a výrobci to pak rádi na krém napíšou, ono totiž přírodní je děsně zdravé že atd...
    tak z tohohle zase šílím já, když to kolem sebe slyšim:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt, že pojem přírodní kosmetika je úsměvný, neb je hodně zneužívám. Je to prostě chemka jak vyšitá, proč se za to stydět. Mnoha lidem vyhovuje víc než bio, jsem jasný příklad.

      Vymazat
  4. Mě už ten trend Bio trochu leze krkem. Podle mě v dnešní době nemůže byt už nic vyloženě Bio, ale opravdové Bio. Na toto téma jsem se asi před měsícem bavila s jednou zákaznici které je "z oboru" a její odpověd byla že pokud je třeba krém na 100% bio tak jeho doba spotřeby je zhruba týden a měl by byt skladovat v lednici. A další info jen tak pro zajímavost. Voda kterou pijeme a kterou zalíváme zahradu je plná zbytku hormonální antikoncepce a ATB( nedá se to totiž úplně vyloučit při zpracování a očistě použité vody)takže i když je něco Bio tak úplně bio to není :) Zpátky ke kosmetice:) Mě vyloženě "Bio" na pleti vadí, úcpává mi to pory a tvoří se mi pupínky a ráda použiju něco s chemii protože chci jednoduše vypadat dobře a ne jako přerostla pubertačka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Liduško, já právě reaguju naprosto stejně, jsem osypaná jako puberťačka a se zacpanými pory. Navíc mi dost často nevyhovuje vůně, protože snad každý bio kousek, co jsem měla, nějak voněl, nic nebylo neutrální. Takže raději volím chemii, která je parfum free. :)

      Vymazat
  5. Moc dobrý post!
    S bio mám taky problém - obecně. Jednak malinko vidím do zemědělství, jednak se mé pleti biokosmetika bohužel nelíbí :(
    EA miluju, i když je to ropička, dávám ho někdy i na pusu a obličej. Ta konzistence tvého krému Mulondon by mi možná nevadila - máme s mamkou od Decleoru podobný typ krému-oleje-pasty, a je to skvost nad skvosty. Akorát, že se dokonale vsákne a dost rychle.
    Dítě se u nás myje v Sebamedu a Hippu, jsou spolehlivé, proto nijak neexperimentuju.

    V každém případě je to prostě individuální, já o tom vím své, když vždy končím u Lipolotia, které je postavené na syntetické urei :D

    V každém případě skutečně hodnotný post, nemusíš se vůbec omlouvat za svoje názory a postoje. Jsou totiž založené na zkušenosti a kvalitních argumentech - nikoliv pouze na vševědoucím pohledu z okna, jak je tomu mnohdy jinde :)

    OdpovědětVymazat
  6. Mně je třeba celý ten bio trend poměrně sympatický hlavně proto, že přece jen trochu modifikuje tu lidskou aroganci typu "je mi jedno, co to je a odkud, hlavně, že je to tu pro mě". Nemyslím, že bio znamená 100% čistý, ale spíš vyrobený šetrněji a s větší pokorou ke zdrojům. To mi celkem stačí a těch škodlivin tam přece jen o něco míň je (aspoň občas :-) ). Ale třeba u kosmetiky si myslím, že je potřeba to samé, co u chemické - číst ingredience. Jednak ne vše přírodní (byť v bio kvalitě) je nějak strašně super, plno věcí strašně ucpává póry (třeba včelí vosk), navíc levné bio značky (jako třeba Alverde) poměrně nadužívají alkohol jakožto "přírodní" konzervant, což je třeba pro mě daleko větší zlo než kdejaký paraben. A mezi námi se trochu bojím, že s rozmachem "bio módy" se budou ty nároky na šetrnost výroby a normy potichoučku snižovat a snižovat....

    OdpovědětVymazat
  7. Vazelínu jsem se taky odvážila dát si pouze na paty, ale bez účinku....teď v zimě je to v pohodě a stačí mi obyčejnej krém na nohy freeman, ale v létě je to horší a stále se mi nedaří najít něco, co by opravdu pomáhalo.Mimochodem, na tom krému je po vodě na prvním míste ve složení bambucký máslo a hned potom petrolatum. Tak si vyber :))

    Všeobecně ráda zkoumám složení výrobků ( i potravin) hlavně čistě ze zajímavosti. Pokud mi něco vyhovuje, tak je mi jedno, že je v tom paraben, silikon či co. Ale tohle zkoumání mi pomáhá vypozorovat, jaký výrobky mi nejspíš budou sedět. Třeba v péči na rty se mi osvědčilo používat čistě přírodní věci, kde jsou olivový oleje, včelí vosky a různý másla. Když je někde bambucký máslo, většinou mi to opravdu vyhovuje, otázka je, jaká zásluha je másla a jaká dalších tisíc chemikálií ve složení, že.

    Bio celkově mě nikdy moc nebralo, u potravin koukám na složení spíše prakticky - procenta masa, počet ztužených tuků, éčka a tak. A co je nezdravý, to mi obvykle i moc chutná, takže se toho snažím vyvarovat, ale někdy prostě ujedu :) Zajímá mě, co jím, proto vím, že ne vždy jím kvalitně :)

    Dobrej příklad za všechny - asi jako většina trpím v zimě na extrémně suchý ruce. Po všech těch neutrogenách, biodermách, excipialech jsem začala zcela náhodně používat navoněný tělový mlíko ze Sephory, dostala jsem ho a začala používat čistě proto, že zrovna jinej nebyl po ruce. A hele, mám ruce asi v nejlepším zimním stavu na několik let. Moje heslo - hlavně žádnej fanatismus, používat i selskej rozum a moc zbytečně věci nehrotit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, já myslím, že máš naprosto zdravý přístup ke všemu - jídlu i kosmetice. Tím zdravý myslím hlavně rozumný. Obávám se, že to chybí mnoha fanatikům z obou stran barikády.

      Vymazat
  8. Pravě ten fanatismus je ten největší problém podle mě. Víte kolik k nám v poslední době přijde ženských co chtějí 100% přírodní a nebo Bio barvu na vlasy? Spousta! A spousta z nich chce platinovou bio blond :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bio platinová blond - tak to mě opravdu rozseklo. Pokud mohu, taky bych si jednu prosila. :)

      Vymazat
  9. Skvělý post, opravdu! Musím jen souhlasit...V době puberty jsem začala být tak trochu posedlá tou vší kosmetikou a každý měsíc jsme směle utrácela své kapesné v drogeriích za nepřeberné množství krabiček, tubiček a kelímků a všemožných lesků na rty a světe div se, má pleť byla bez poskvrnky...Avšak problém nastal, když jsem onemocněla a bojovala jsme se svým imunitním systémem, který nejen, že oblbnul mou štítnou žlázu a další orgány, pořádnou ránu také dostala má pleť a to nejen ta na obličeji, ale i po celém těle...A v té době jsme se začala více zajímat o složení kosmetických výrobků.Nikdy jsem neměla problém se stravou, miluji ovoce a zeleninu, alkohol ani sladké limonády mi nechutnají a cigarety bych se nedotkla, takže jasným postupem, jak trochu odlehčit mému tělu, když už do něj musím cpát chemické látky obsažné v lécích, bylo zaměřit se na to, čím ho hýčkám nebo v některých případech trápím. Po všelijakých experimentech s jak drahými a luxusními přípravky tak i téměř podomácku vyrobenými přípravky s dobou trvanlivosti do dvou týdnů se mi nejvíce osvědčila lékárenská značka Avene, protože jejich termální voda je pro mou citlivou plet nejlepší a obsah krémů mi vyhovuje jak a to především účinky, tak tím, že se snaží vyhýbat kontroverzním konzervantům v podobě parabenů a na prvním místě ve složení není ani ropička, ani silikony..A co se týče té "přírodní" a bio kosmetiky tak tím, co je asi to nejlepší jsou pro mě oleje...Těm zkrátka věřím a některé si i sama míchám a především vidím výsledky nejen na pleti, ale i na psychice,protože omamná vůně éterických olejů je návyková a jejich výhodou je, že každý si najde tu svou kombinaci, která mu vyhovuje, nedráždí a voní, protože myslím, že nikdo z nás si na sebe nechce patlat něco, z čeho se mu při přičichnutí zvedá žaludek.A je jedno jestli je to bio či čistá chemie...Každopádně je to čistě individuální záležitost, je hloupost si myslet, že nový, fantastický krém kamarádky mi sedne, ano ta možnost tam je, ale stejná pravděpodobnost je i ta, že se mu něm osypu..Myslím, že je to každého věc a prosím, když mu vyhovuje je mazat ropičkou, či za každou cenu čistě přírodními látkami, ačkoliv účinky nejsou takové, jaké bychom očekávali..Protože upřímně, myslím, že nám všem jde především o účinek a to viditelným, dobrá ukamenujte mě za to, co teď hodlám říct,ale myslím, že je jen malé procento dívek a žen,co budou používat čistě bio kosmetiku jen proto, aby ušetřili či se sžili s přírodou bez ohledu na to, jestli na jejich pleti nepociťují rozdíl...
    S tím souvisí i to, co jsi zmínila, že v obchodu potkám ženu s plným košíkem bio kosmetiky a pak ji vidím spát se v "mekáči". Stav naší pleti totiž ovliňuje především to, jak se chováme ke svému tělu, jestli se cpeme jen uzeninami,d zapíjíme ho alkoholem, k tomu si zakouříme a spánku taky moc nedáme(ačkoliv co si budem povídat, někdy to prostě nejde), ani ten nejdražší a nejluxusnější přípravek nás neučiní přes noc krásnými. Je to o tom, starat se nejen o to, co dáváme na povrch těla, ale i o to, co dáváme dovnitř...
    A ještě k zmiňovaným přírodním značkám jako je Korres a Loccitane, některé jejich výrobku zbožňuji, některých jsme se hodně rychle zbavila, ale co mám na těchto značkám nejvíce ráda jsou jejich obaly, jelikož jsou zkrátka překrásné..
    No a to by mělo být všechno, předem se omlouvám za to, že jsme si tu takto "vylila srdíčko" ale opravu mě tvůj(dovolím si tykat) článek zaujal a musím s tebou souhlasit
    Ps:Váš blog mě baví!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za krásný komentář a Nufinka jistě taky. Máme velikou radost, že se lidem u nás líbí a že jsme v něčem přínosem (i když třeba jen v hezkém počtení, protože i to se počítá).

      Já na Korres a L´occitane nedám dopustit, sice ne všechny jejich věci miluju (stejně jako ty), protože co si budeme povídat, všechny jsou opět nějak parfemované a mně sedne jen něco, ale mám své stálice a těch se držím zuby nehty. :)

      A plně s tebou souhlasím, že stav naší pleti je ovlivněn především naším přístupem k tělu zevnitř, můžeme si hrát na bio nebio, ale pokud budeme žít jak prasátka, bude i naše pleť jako chlívek.

      Vymazat
  10. Jediný co užívám a je "bio" je krém od bione jak jsem dřív dávala odkaz. Neobsahuje ropu, silikony, parabeny..blabla ale hlavně mi neucpává pory..Ale i ten určitě bio není(protože vydrží x měsíců) jak bylo psáno výše. Já mám nejradši kosmetiku, kde nejsou parabeny ani silikony..momentálně mil mil kondicionér na vlasy.

    Jinak naše rodina nijak alternativně nežila a ani žít nebude a všichni jsme zdraví. Naopak mamky známá je taková biomanželka od viewegha. Biokuře, biobrambory, biochleba, biovložky(chápej látkové)..děti se nesmí dotknout ničeho co nemá na obalu bio. No a měly byste je vidět. Vypadaj jak vyblitý zelí.

    Další extrém je kamarádka, která musí mít kolem sebe všechno dokonale sterilní...ale to je zase jiná pohádka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, přehnané extremy nejsou nikdy nic dobrého. V ničem.

      Vymazat
    2. No snad si tu knížku od Viewegha přečtu... jsem od něho četla jednu věc a nějak mi ten styl psaní neseděl... ale zkusím to překousnout :-)

      Mimochodem ta "bio" známá od tvojí mamky mě docela děsí. Jakože když mám v obchodě na výběr třeba v zelenině, sáhnu automaticky po té, co má značku bio-zebry. Ale že bych nutila ostatní členy rodiny do nějaké "mé víry". No to je docela brutal představa. Máme to doma zařízené tak, že já si klidně chroupu svůj salát, a chlapovi uvařím třeba guláš nebo udělám steaky s hranolkama. U ostatních jídlo nijak neřeším, ať si jedí na co mají zrovna chuť. Navíc mě hrozně baví chystat návštěvám různé mlsky, které třeba já vůbec nejím. Jedinou podmínkou je, ať nikdo nekecá do jídla mě, to bývám občas i agresivní :-D
      PS: skoro sterilní domácnost měli bývalí sousedi v baráku... vždycky když otevřeli dveře, tak z bytu vyvanul pach desinfekce :-)

      Vymazat
  11. Na odřený nos od smrkání je jedině Borozan z lékárny, vůně dětství a krásně funguje:-). A z přírodních kosmetik bych při poměru cena - výkon - jednoznačně doporučila Sanoflore. Je z lékárny a zřejmě proto, že ho moc nikdo nekupuje, šly loni ceny na polovinu a některé věci jsou moc dobré. Na novém medovém krému na ruce mám závislost, stejně jako na zpevňujícím krému s Geránium Rosat - voní to trošku mentolově, je to dost hutné, ale jelikož je mi čtyřicet a je čas "zpevňovat", tak si tím mažu krk a občas obličej. Ta jemná vůně a jakoby pocit zahřívání jsou strašně příjemné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tak říkám, že já to, že mi většina věcí nevoní, asi zbytečně zveličuju. Protože mnoho z vás tady píše o citrusových vůních, babičkovských vůních, vůni dětství a to vše mi prostě taky voní. Tak to se mnou snad zas tak špatné v tomto směru není. :)

      Sanoflore nemám vůbec prozkoumavý, kdysi jsem od nich chtěla nějakou pleťovou vodu (jak jinak), nakonec z toho z neznámého důvodu sešlo (asi proto, že u nás Sanoflore nevedou v žádné z lékáren, kam chodím), ale docela jsi mě nahlodala a pokusím se tuto značku tady sehnat a okouknout. Díky.

      Vymazat
    2. Stojí za to si Sanoflore najít. Tím nechci dělat reklamu, ale všichni zkusí v lékarně ty ostatní a tuhle minou. Mimochodem jejich micerální květinová voda voní tak, že bych v ní měla namočený nos celý den. Úplně optimálně neodličuje, ale nějak tak si přestavuju, že voněla secese:-). A citrusová je celá řada na problematickou pleť, mimochodem...a teď zavádějí i péči o děti, tak jsem moc zvědavá:-)

      Vymazat
    3. Já jsem měla zálusk na pomerančovou vodu (doufám, že si to dobře pamatuji), takže tu ráda vyzkouším, jakmile na Sanoflore narazím.

      Vymazat
  12. bio je jeden z největších marketingových podvodů století ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tohle nechci moc posuzovat a apriori něco odsuzovat, protože stále zastávám názor, že pokud firma certifikuje svoje výrobky jako bio, je to pravda a není v tom marketing (to už spíše vidím marketingový tah v označení přírodní kosmetika, jak už jsme tady výše v komentech rozebíraly). Samozřejmě nevěřím v reklamy, které mě přesvědčují, že za 30 dnů pravidleného používání nějakého krému budu bez vrásek, ale označení bio v mých očích váhu má. Navíc něčemu věřit musím, protože si na sebe nechci patlat jen sádlo. A když jsme u sádla, kdybychom ho všechny používaly, za čas by se objevil někdo, kdo by přišel s nějakou inovací, nějakou přísadou a zlepšením a byl by za tím opět jen marketing. :)

      Vymazat
    2. Já myslím, že to, do jaké míry to člověk vnímá jako podvod nebo marketingový tah, je právě způsobem tím očekáváním. Že pokud člověk pod pojmem bio chápe 100% zdravé, čisté a chemieprosté cokoliv, tak se pak nutně cítí podvedený, bo to tak prostě není a ani to není možné. Pokud pod tím vnímá to, co to je skutečnosti je - tj. míň všemožných sajrajtů, trochu lepší kontrola, větší úcta je zdrojům, průhlednější složení (na bio párkách většinou nemůsíte půlhodiny hledat označení obsahu masa), tak dostane, co očekává a nemá důvod se cítit napálený.

      Vymazat
  13. Milá Nik, ráno jsem si přečetla tvůj článek a celý den mi leží v hlavě. Nakousla jsi pro mě ohromně zajímavé téma a já nad tím pořád přemýšlím a snažím se z toho něco vybrat.

    Založila jsem si stránky s tím, že chci psát jen o přírodní a bio kosmetice. Postupem času člověk ale zjistí, že "přírodní" je používáno takřka na všechno, ať to obsahuje přírodních složek 1%, nebo 100%. Píšu proto stránky tím stylem, že se za pochodu učím, jak to vůbec doopravdy je a jak že to v té kosmetice funguje. Zdaleka nemám přehled o všech používaných ingrediencích a jsem vděčná za každé nové info v komentářích nebo v mailu, díky kterému se zase něco přiučím.

    Lidi okolo mě si (doufám) už zvykli, že jsem trochu magor přes jídlo (od malička jsem vegetarián, rok jsem byla dokonce vegan) a jít se mnou nakupovat někdo jiný než drahá polovička, tak si pomalu ťuká na čelo. Každou věc obracím stopadesátkrát v ruce a čtu složení a nakupování jídla mi trvá jak lačnému ty_víš_co :-) Troufnu si tvrdit, že co se složení jídla týče, vyznám se dobře. Ještě bych chtěla stejně ovládat složení kosmetiky. Zatím utopie, no učit se ale dá pořád, že :-)

    Jak tu byla řeč o těch lidech, co "bio" ohromně hrotí a všechno ostatní považují za něco podřadného - to myslím, že už je extrém daný hlavně popularitou onoho slovíčka "BIO". Lidi si zafixovali, že "bio" je prostě nej a konec, přes to nejede vlak. Ale žádný extrém není dobrý. Chce to najít takovou tu střední cestu. Tu zatím hledám i já. Kolikrát si připadám skoro jako zločinec, když začnu pokukovat po kosmetickém výrobku firmy, o které tuším, že provádí třeba testy na zvířatech. Nebo když dostanu chuť na sušenku, v jejíž složení si přečtu něco, co by mě mělo přinutit tu cukrovinku zahodit jak granát daleko od sebe a utíkat :-) Není to úplně ok, takové uvažování, já vím. Takže pořád hledám "tu svou" cestu :o)

    PS: omluvuju se za zmatené myšlenky, ale když mě ten článek fakt děsně zaujal :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bebe, na tvůj blog ráda chodím a vím, že je zaměřen Bio směrem. Líbí se mi u tebe, byla jsi to ty, která mě svým článkem o vánoční Melvita akci s balíčky dokopal k prvnímu nákupu a taky jsem díky tobě nakoupila balzámky, které miluje Emma Watson. :) Mám na cestě hned 4, sice jen jeden bude můj, zbytek je určen mým blízkým, ale nevadí, těším se na ně stejně.

      Pravda je, že bio kosmetiku nevyhledávám a přiznám se, že nežiju vždy zdravě, ráda si dám kusanec masa (samozřejmě kvalitního a ne nějakou flaksu z Penny marketu), doplním ho hromadou zeleniny, která ale není vždy v biokvalitě. Takže ve všem jedu asi střední cestu a vyhovuje mi to tak.

      Hlavně ale nesnáším pokrytectví, fanatismus a dvojí metry. O tom všem jsem v článku psala, i když to tak možná nevyznělo. Naopak lidé, keří se vydali cestou jako ty, i když ti připadá, že ji stále hledáš, do mnou uvedené kategorie rozhodně nespadají a od nich se ráda nechám poučit, protože v bio oblasti nejsem vůbec kovaná.

      Vymazat
  14. Já se omlouvám, že se jdu zas vykecávat, ale nedá mi to:-) Mám pocit, že jako ve všem došlo u "bio" čehokoliv k tomu, že toho kdekdo využívá marketingově ke svému prospěchu a využívá toho, že plno lidí vůbec netuší, o co vlastně ve skutečnosti jde. Takže si pak myslí, že po bio čokoládě nepřiberou a bio víno je zdravý na játra :-) No a to samé s kosmetikou, kde je bio prostě jen trochu jiný level přírodní kosmetiky. Ale pořád jde prostě o ty ingredience, je blbost si myslet, že pokud mi vadí bambucké máslo, tak bio karité bude lepší. Taky když někdo z "normální" kosmetiky skočí rovnou na "bio", tak se může trochu divit, protože najednou na sebe dává něco, co je složením naprosto jiný a pleť na to vůbec nemusí reagovat pozitivně. A není to problém toho, že to je "bio", ale prostě těch jednotlivých složek nebo jejich poměrů, jak u "normálních" krémů. Nebo třeba ty barvy na vlasy - ona ta bio barva není až taková pitomost,protože většina berev dneska už obsahuje nějaké přírodní výtažky či složky, no a ty můžou klidně být v bio kvalitě. Pitomost je si myslet, že mi platinová blond s označením bio, neboť je v ní bio jojobový olej nebo cokoliv jinýho, neničí vlasy. Proto se mi moc líbí název článku, on totiž říká skoro vše. Protože ta ropa klidně bio být může, je to 100% přírodní produkt a pokud mi začne tryskat na zahradě a já si ji tam budu jen tak sbírat, nebudu u toho sběru ničit moc okolí a nebudu do ní nic přidávat, tak je - s trochou nadsázky - naprosto bio a mohli by mi ji z fleku ocertifikovat. Ale asi to neznamená, že bych ji pak měla pít, že :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem moc ráda, že jsem toto téma tady nakousla. Ono přiznejme si, když recenzujeme rtěnky/stíny a podobné věci, co se na to dá v komentech napsat? Jé, ta se mi líbí/blé, ta se mi nelíbí, to mám/nemám, to chci/nechci. To je asi tak všechno. Ale u tohoto tématu vidím, že vás to zajímá a máte k němu opravdu co říct a to je super.

      Jen bych chtěla říci k tomu skoku z normálu na bio a divení se - není to tak, že já osobně bych skákala z chemie typu Neostrata či Dior na bio, naopak mám dost velkou zkušenost s Korresem a třeba Dr. Hauschkou, které si rozhodně dovolím označit jako přírodní, tedy opravdu přírodní značky, nikoli přetvrářku třeba L´Occitanu. Já mám problém s bio nejenem ten, že mi neseděly na pleti, ale hlavně problém vůně, bohužel ještě žádná bioznačka nepřišla s parfumfree bio variantou pro Nik (chápu, byl by to skoro oxymoron) a pak v textuře, jak jsem už výše napsala. Například bambucké máslo od L´occitane a Institutu Karité miluje a je mi konzistencí moc příjemné, ale bambucké máslo bio značky Raw Gaia už máš doma ode mě ty, protože mi prostě konzistencí nesedělo ani trochu. Mám o tom připravený post, snad se k němu taky někdy dostanu. :)

      Vymazat
    2. To skákání jsem vůbec nemyslela na tebe, to bych si nedovolila :-) Ale už jsem to několikrát viděla - dotyčný začne mít nějaké problémy s pletí, tak automaticky sáhne po něčem "bio", protože to přece musí být nej. No a pak se diví a začne nadávat, že to bio je celé podvod a k ničemu. S jídlem to samé. Ale oni si za to často můžou ti zastánci bio sami, stačí vidět všechny ty "blind testy", jak rozpoznají bio rajče od obyč... Jako já jím bio hodně a poznala bych prd, respektive je to o kvalitě, ne o bio-nebio. I bio rajče může být nedozrálý a hnusný a i normální kuře může chutnat jako bio.
      S tím RG máš úplnou pravdu, ale myslím, jestli ta jiná konzistence nemůže být tím, že není čistý, ale je v něm přidaný ten meruňkový olej...? Nevím, já ho teď hodlám týden testovat jen samotný, protože doteď jsem měla to od Saloos, který je konzistencí úplně jiný. Tak jsem zvědavá, jestli uvidím nějaký rozdíl. Zatím mám jen pocit, že je vydatnější, to, co jsem zvyklá nabrat od Saloos na rty, si rozmažu po půlce obličeje.
      No a teda musím tu napsat jednu úsměvnou historku - první kluk začal chodit později, než synovec. Od babičky jsem pořád poslouchala, že je zpožděnej (začal chodit v roce a čtvrt :-) ) a že je to tím, že mu furt cpu "to bio". Ovšem jedním dechem dodávala, ať si přijedeme pro něco ze zahrady, že v tom není žádná chemie :-) Říkám na rovinu - neměla jsem na to žádný argument :-)))

      Vymazat
    3. Jako je fakt, že mě ta souvislost u RG mezi obsahem meruňkového oleje a jinou konzistencí taky napadla, ale nějak jsem tomu ve své hlavě nevěnovala pozornost, neb jsem si dopředu říkala (evidentně zcela blbě), že přece díky tomu oleji to bude ještě více kluzké a promašťující. No neva, člověk se furt učí. :)

      Vymazat
    4. Hele, já nevím, jen mě to napadlo... Mám ale karité balzám saloos s rakytníkovým olejem (je tam toho teda víc než jen karité a rakytník) a je to právě daleko víc olejový, strašně rychle to taje. A teda to taky může být tím zpracováním, RG to nezahřívají na víc jak 40 stupňů, aby v tom zůstala všechna ta energie. Jak velkým teplem projdou ty ostatní, nevím. Ale vliv by to mít mohlo...?

      Vymazat
    5. A taky podotýkám, že nejsem žádný expert na karité, až donedávna jsem ho prakticky nepoužívala, protože mi vůbec nevyhovovalo a jaksi mi jen "sedělo" na pleti. Nevím, kde se co změnilo, ale teď je to můj nej krém a všechny ostatní (všechny bio :-) ) sedí v lednici.
      Btw.Sanoflore je fajn, hlavně za tu cenu, ale fakt dost voní, tak vybírej opatrně.

      Vymazat
    6. Reni, myslím si, že by to vliv mít mohlo, nejsem tedy ani omylem expert, ale možná by mohla něco tušit Borůvka. Od RG bych ještě ráda zkusila kokosový olej, ale trochu se po této zkušenosti bojím oné konzistence. Vůně ne, na tu se naopak těším, kokos mám ráda.

      Vymazat
    7. Já se do toho upřímně moc zapojovat nechci. Jen - RG má celkově velmi "naturální" vůně a pro netrénované je to náročné (třeba oleje jako konopný nebo pupalkový jsou pro labužníky, ale mně to nijak neva). Sama jejich kosmetiku používám a jsem s ní spokojená jako nikdy s ničím. Pleť mám suchou, jsem atopik, citlivé rty...když vidím Excipial, tak se mi otvírá kudla v kapse, protože mi na těle extrémně vadí. A je to přesně ono - 100 lidí, 100 chutí.

      Zmíněné bambucké máslo není za studena lisované, to prostě nelze a i těch 40°C je málo. Celý proces výroby je delší a dochází k zahřátí 2x (poprvé při opékání ořechů, podruhé při procesu odpařování zbytkové vody z oleje). Ta tuhost a konzistence je způsobená tím, že krom meruňkového oleje je máslo čisté, nijak dále neupravované ;o)

      Ke kokosovému oleji - ten je "hladký". Porovnávám s kokosovým olejem 999 plan a RG má jemnější texturu. Jiné porovnání bohužel nemám.

      Vymazat
    8. Baru, díky za objasnění a já jdu objednat kokosák. :)

      Vymazat
  15. Zdravím moc pěkný blog,ráda si zde počtu:-)A dnes musím i reagovat a popsat svou osobní zkušennost kon.s onou vazelínou:-)Taky jsem se nechala inspirovat onou blogerkou,spíš mě taky opravdu zajímal ten efekt a jak to teda ve skutečnosti je,k čemu je to dobré..mno za tu cenu proč ne,že:-)Tak vazelínka si u mě užila jen jednu premieru-na suché lokty a paty mi nepomohla ani trochu,ale nános zbyl po ní dobrý bez nulového efektu..A co bylo nejhorší,se zbytekem vazeliny na rukách jsem si letmo přejela obličej a šla spát..opravdu jsem neměla žádnou vrstvu,nenapadlo mě,že to může mít nakonec nějaký efekt..No,mělo.Ráno na postižených místech na obličeji vyrašil ekzém s kterým jsem skončilana kožním a léčila svůj obličej 3 týdny než poslední vyrážka zmizela!Nejsem žádná puberťačka a nikdy jsem kožní problémy po krémech či kosmetice neměla,ba co víc má problém byla bezproblémová,ale vazelínu na obličej už opravdu nikdy!proto je velmi důležité co píšeš/píšete na úvod v článku,že každému vyhovuje něco jiného a buďte opatrní,když si na sebe patlete cokoli:-)přece jen zhyzděný obličej nesprávnou kosmetikou je daleko horší než přetáhlá linka..Jinak moc povedný článek!Nika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si právě vzpomněla na jednu aukci, kterou jsem viděla na ebay. Dám sem link, protože to mě opravdu mega pobavilo a tak nějak to přesně vystihuje to, co jsem napsala výše.

      http://www.ebay.co.uk/itm/Vaseline-used-create-sore-lips-Great-Collectors-Item-Bits-and-Bobs-/120858949535?pt=UK_Health_Beauty_Make_Up_Cosmetics_Lip_Gloss_PP&hash=item1c23c1379f

      Vymazat
  16. Moc zajímavý článek, přemýšlím tu nad ním už pěkně dlouho. Taky mě trochu děsí ta hysterie kolem bio a zrovna s L'occitane bych si bio nikdy nespojila. Nicméně stejně radši používám šampony od Alverde než od Nivey/Elseve/cokoliv jinýho a vajíčka si taky radši koupím v bio kvalitě (zrovna na nich je to poznat).
    No a vazelína na obličeji byla má dlouholetá noční můra, ani ten 8h cream jsem si nikdy na tvář nedala. Jenže letos se moje pleť rozhodla postupně mě opustit, takový šupiny jsem nikdy neměla a nic nepomáhalo - bambucký máslo, Clinique DDML, Lush Baby face...prostě nic. Tak jsem jeden večer v zoufalosti sáhla po domácí konopné mastičce (vazelína hadr), naplácala jsem si to na obličej a ejhle, ráno jsem konečně vypadala jako člověk. A teď jsem z toho akorát zmatená, protože tohle si opravdu na obličej dávat nechci, ale evidentně je to jediný, co mi pomáhá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, Blani. Je to kolikrát zrada a pleť si sama vybere nezávisle na nás :)

      Vymazat
    2. Já si myslím, že je kolem té vazelíny zbytečná hysterie. Jako jo, je to z ropy, ale spousta naprosto běžných ingrediencí je zas živočišnýho původu a teda osobně, když si musím vybrat, tak raděj ropu na obličej a mrtvý zvíře do žaludku než naopak :-) Ona ta vazelína prostě udělá film, který se nevstřebá, co je dobře i špatně zároveň. Jasně, ucpává póry a tak, ale zas tím, že udělá ten povlak, udělá takovou ochrannou vrstvu a ta kůže se má šanci zregenerovat. Prostě trochu jako princip vlhkýho hojení. A snad ty prospěšný látky, co v ní jsou přidaný (jako třeba v těch konopných mastičkách nebo 8h)pleť vstřebává (osobně si tím nejsem až tak jistá, ale nemám důkaz ani pro ani proti :-) ). Ale prostě v momentě, kdy si ta pleť potřebuje jenom trochu odpočinout a jinak má sílu si pomoct sama, tak je vazelína na čas poměrně dobrý řešení. A právě ve vetšině těch super ochranných krémů (pokud nejsou bio :-) ) vazelína je, protože tu pleť prostě ochrání asi nejlíp.

      Vymazat
    3. Blani, a nezkoušela jsi "vazelínu" bez ropy od Lush? Jmenuje se Ultrabalm, já na ni náhodou narazila před pár dny, už ji mám na cestě. Zatím teda nemohu podat report, jaká je, ale jako tip to ráda uvedu. Renča má pravdu v tom, že vazelína určitě ochrání (jak jsem psala v článku - je to prostě péřovka na obličej), takže v tomto je asi dobrá. Ten zbytek je už na každém, jak co snese.

      Vymazat
    4. No vidíš, na to jsem úplně zapomněla, já ho mám (tedy doufám, že mám, protože ho od stěhování pohřešuju a doufám, že zůstal u našich) a je to asi ta nejmastnější věc, co jsem kdy viděla, všechny vazelíny se můžou jít zahrabat :-) Ale bohužel jsem ho právě neměla možnost zkusit v těch mrazech, ale nevím, jestli by to šlo, protože to je mastný fakt dost a strašně jsem se po tom vždycky leskla (ale já to dávala na noc, tak jsem to až tak neřešila, možná je množství, ve kterém by to bylo nositelné i mezi lidi).

      Vymazat
  17. Já jsem o Ultrabalm ještě neslyšela, takže moc děkuju za tip a zkusím, děkuju :-)

    OdpovědětVymazat