Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

6. 1. 2012

T.LeClerc Powder Blush in Orange Braisée

Do stříbrných obalů této francouzské značky jsem se zamilovala ve svých dvaceti letech (jinými slovy před 15 lety). Přenesme se nyní spolu na chvilinku na jih Francie do městečka Antibes, kam jsem s rodiči mnoho let jezdila na letní dovolenou. Jednoho krásného dne jsem vstoupila do místní lékárny a moje oči upoutal zajímavý stojan. V kruhu bylo umístěno nejméně 15 stříbných plechovek a v každé byl sypký pudr jiné barvy. Nemyslím tím rozličné odstíny béžové a hnědé, myslím opravdové baryv jako žlutá, zelená, modrá, fialová a řůzová. Opravdu jsem se na chvíli zastavila a nevěřícně zírala na tu krásu, do té doby jsem v našich končinách nikdy neviděla pohromadě tolik různých barviček použitelných jako pudr. Honem jsem okoukla název značky a také cenovku. 180 franků dělalo na naše kolem 900kč a tehdy jsem si to nemohla dovolit. Proto jsem odešla, ale obraz lékárenského stojanu mně utkvěl v paměnti. Jakmile se rok s rokem sešel, běžela jsem opět do oné lékárny a koupila si svoji první stříbrnou plechovku rýžového pudru T.LeClerc. Nesla jsem ji domů jako svátost. Od té doby jsem měla neustále jednu plechovku zázračného pudru ve svém kufříku. Balení mi vždy vydrželo rok, prostě akorát do další návštěvy Francie. Vždy jsem se velmi těšila na svůj nakupovací rituál. Jednou přišli s limitovanými zlatými obaly a já byla celkem neštastná, milovala jsem své stříbřenky, perfektně mi ladily k duši.S T.LClerc pudry jsem strávila určitě 8 let a myslím, že jsem to byla já, kdo kdysi na Makeup Boxu začal TLC mánii. :) Později jsem vyzkoušela jejich matujícíhydratační makeup a druhý jmenovaný byl dlouho mým favoritem. Je zajímavé, že mě nikdy nelákaly jejich stíny, řasenky a tužky, věděla jsem, že TLC je prostě jednička v malovátkách na pleť, a proto jsem jiným směrem neexperimentovala. Od pudru a makeupů byl jen krůček k tvářenkám. Měla jsem odstíny Peche Veloutée a Rose Sablée. První byl nádherná korálová s příměsí teplé růžové (a pokud píšu korálová, myslím tím skutečnou barvu korálů, ne pseudo korálovky jako NARS Orgasm, které ke korálům mají stejně daleko jako já k tělu jakékoli modelky), druhá zas již podle názvu studená růžová, která mi ale naprosto vůbec neseděla. Jako poslední se ke mně dostala tvářenka v barvičce Orange Braisée.



Asi bych mohla veškerý popis barvy vynechat a napsat jen tuto jednu větu - TLC Orange Braisée je barevně dokonalý dupe pro Illamasqua Lover. A můžeme skončit. Ale toto jste asi nečekali, že. Ok, trochu to rozvedu, ale u srovnání s Illamasquou zůstanu. Lover je jemně mletá, hodně pigmentovaná, matná tvářenka. Orange Braisée je hrubě mletá, málo pigmentovaná, matná tvářenka. Co se textury týče, velkou shodu tedy nenajdete. Pokud se ale jedná o barvu, jsou to obě meruňky. Obě jsou jistým způsobem "chalky" a oběma tuto vlastnost musím vytknout. (Vždy, když se na tyto dvě barvy podívám, napadá mě neustále totéž, neumím to pořádně vysvětlit a obávám se, že mi ani nemusíte rozumět, ale přesto to sem napíšu. Obě mi připadají, jako kdyby byly naředěná bílou - dává to smysl? Asi ne...) Na tváři to rozhodně není slušivé. Nejsou přirozené, jsou viditelné a Orange Braisée se navíc velmi špatně nanáší a roztírá, takže tím je její nepřirozenost a viditelnost ještě znásobená. O Orange Braisée toho na netu a blogách moc nenajdete, nicméně o Loveru bylo napsáno již mnoho románů. Bohužel nechápu, kde se ten hype bere. Obě jsme tuto barvu s Nuf nakoupily a obě ji velmi rychle poslaly z domu. A troufám si říci, že i v případě Nuf to nebylo jen proto, že prostě posíláme pryč většinu věcí, že to bylo dáno tím, že je Lover vlastně neslušivý.



Veridkt: Pokud zatoužíte vyzkoušet nějakou TLC tvářenku, vydejte se jiným směrem, než jsem se vydala s Orange Braisée já. Naprosto tento odstín ignorujte a mrkněte na Peche Veloutée. Nebo na cokoli jiného. A pokud vám právě došel váš milovaný Lover, kupte si ho opět a ani nepřemýšlejte, že byste ho nahradili tímto. Textura je nesrovnatelná ve prospěch vámi milovaného Loveru, takže změna by v tomto případě byla opravdu jen k horšímu. Pokud ale milujete krásná balení, která nejsou z černého plastu jako 90% všeho kolem nás, a tvrdošíně trváte na tom, že meruňky jsou to jediné, co vašim lícím sluší, pak byste jedním očkem mrknout mohli.


10 komentářů:

  1. Jéé, přesně takhle jsem se s TLC seznámila taky :-) Akorát v Paříži, takže tam jsem byla pokaždé poblouzněna sephorami a marionnaudy a kupovat cokoliv v lékárně prostě šlo mimo mě (takže jsem, koza, třeba taky nikdy nezkusila nic od Nuxe, za což se biju do hlavy, že...). Já tvářenku nikdy neměla - jsou i ostatní odstíny takové, myslím texturou? Mě už dlouho lákají, ale tak nějak nevím, no, právě kvůli recenzím jako je tahle :-) Zrovna OB mě - podle ofiko popisu - zaujal hodně a meruňkovou jsem ještě nikdy nezkoušela ani no oči ani na tváře, takže nevím, jak s těmi informacemi naložit :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Mě ten Ill Lover zas až tak neiritoval, jen jsem ho chtěla méně barevný a méně intenzivní. Myslím si, že není vysloveně neslušivý, jen se s ním musí strašně opatrně :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já si právě pamatuju, že najana měla tu oranžovou příšernost od nars (taj mahal?) a pak psala, že po počátečním zděšení byla hodně spokojená, když vychytala množství a aplikaci...

    OdpovědětVymazat
  4. Reni, dle mého jsou všechny TLC tvářenky méně pigmentované a tvrdé, s Ill se nedá srovnat ani jedna. NARS Taj Mahal jsem taky měla a barva tedy bala na první pohled děsná, nicméně nebyla neslušivá, když se s ní umělo. Tady mi přijde, že jak OB, tak Lover jsou neslušivé barevně, že na to vliv aplikace nemá. Ale samozřejmě je to velmi subjektivní, jak tohle někdo vnímá.

    Nufí, přesně tak, na to, jak je relativně světlý, je Lover strašně barevný a intenzivní. :)

    OdpovědětVymazat
  5. To je taková slušivá barva na barák a ne na obličej, no :)

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělá a vyčerpávající recenze!! Na tvářenky od TLC se už nějaký čas chystám, tak děkuji i za tip kterému odstínu se vyhnout.
    Sama mám doma dva odstíny pudru TLV, Banana a Parmé. Jen co mi na Banane vadí jsou ty pidi třpytky, které v něm jsou...

    OdpovědětVymazat
  7. Pudr TLC je jeden z mých vysněných kosmetických výrobků, můžu se zeptat, jak přesně fungují ty různé barvy pudrů? Stejně jako u barevných korektorů? Zaujal mě právě ten fialový (Parmé, myslím)...

    OdpovědětVymazat
  8. Levandule, díky moc. Já jsem neustále měla odstín Chair Ocrée, ten mi naprosto vyhovoval, pak jsem zapoupila i Bronze, ale ten byl na mě moc tmavý a také Banana (ty pidi třpytky mi vlastně ani nevadily), ale u mě k žádnému rozjasnění nedošlo, já tento efekt na sobě nikdy nezpozoruju. Všechny tyto odstíny jsem měla jak v sypké, tak kompaktní verzi.

    Eiwen, různé barvy mají potlačovat nežádoucí zabarvení pleti či jí dodat určité "speciální efekty" např. rozjasnění. ( žlutá rozjasňuje, zelená potlačuje zarudnutí,...) Ale samozřejmě nečekej takový efekt jako u korektorů, to ani není prakticky možné. S většinou barviček nemám zkušenost, já se vždy držela osvědčené béžové klasiky asi i proto, že nakonec žádné barvy v obličeji potlačovat nepotřebuju.

    OdpovědětVymazat
  9. Jéé, pro podobné balení mám slabost :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Bebe, máš pravdu, obaly TLC jsou dokonalé, naštěstí většinou i jejich obsah. :)

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)