Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

10. 1. 2012

Edward Bess 02 Soft Smoke palette (+ porovnání s Edward Bess Dusk)

Dnešní post mohl vzniknout jen díky Renče, která byla tam moc hodná a půjčila mi na vyzkoušení svoji Edward Bess Soft Smoke paletku. Víte, já a Renča jsme naprosté protiklady, co se vizážě týče. Tedy ono i co se týče výšky a kilogramů (já jsem ta vysoká a tlustá), ale to nyní nechme stranou. Renča je tmavovlasá a snědá a já jsem světlá blondýna, nejsem tedy nijak extrémně světlá, ale proti Renče o dost světlejší budu. V recenzích na Soft Smoke paletku se píše, že prý sluší všem. Proto Renču zajímalo, zda je to pravda, protože pokud sluší jí a bude slušet i mně, pak bude mít asi Edward pravdu. A mě na této paletce nejvíce lákal prostřední stín, který má být dost podobný Dusku, na nějž jsem vám kdysi přinesla recenzi. Takže jednoduše dost důvodů, proč je mít na chvíli vedle sebe.




Hned po otevření obálky mi bylo jasné, že tahle paletka je o něčem jiném. Přestože dle Renči je její plastový obal laciný, tak v porovnání s mono stínem je to luxus. Je bytelný, se zaoblenými rohy a silný. Obal Dusku je naprostý protiklad. Mě tedy nijak neuráží, ale rozdíl je dost patrný v neprospěch mého mono stínu. Je tu ale ještě jeden zásadní rozdíl, kde naopak v mých očích vítězí Dusk na plné čáře. Vždy tady píšu, že bytostně nesnáším vše, co je vyrobené v Číně a přilehlých končínách. Vím, nemám k tomu žádný opodstatněný důvod, je to jen můj pocit, můj iracionální pohled na svět. Tak zatímco Dusk je Made in USA, SoftSmoke je Made in Taiwan. Toto by pro mě byla jasná stopka a nikdy bych si věc nekoupila. Ale jelikož většina z vás na věc nekouká mýma očima a je to jen dobře, tak se spolu pojďme podívat, co se skrývá pod víčkem.




Na první pohled je to klasická paletka pro kouřové líčení. Ale už na ten druhý je vám jasné, že je trochu jiná. Vše je dáno právě prostředním stínem, který úplně nezapadá do koncepce klasického studeného kouřového líčení, jak jsme na něj zvyklí. Samozřejmě kouřové líčení se dá udělat s jakoukoli barvou, to je jasné, ale studená šedá zůstane asi navždy klasikou. Toto není ten případ a v mých očích je to velkým plusem této paletky, protože ne všem sluší právě klasické šedé kouřovky.



Spodní barva je "milky", není to typická křídová bílá, ale rozhodně to není nic, z čeho si sednu na zadek, znám paletky s mnohem lichotivějšími highlighty (toto píšu s vědomím, že Renča tento odstín jako highlight miluje). Stín je ale jemně mletý, jak je u Edwarda zvykem, takže nepůsobí chalky a jde dobře rozblendit. Nakonec na pleti zůstane jen jemný náznak, malinký sheen a vypadá dobře (na ruce je samozřejmě nanesen v silné vrstvě). Vrchní stín není černý, jak by někdo v kouřové paletkce mohl čekat, není ani antracitový, ani ocelově šedý. Ze všech tří mi přišel nejméně pigmentovaný a přestože je na první pohled studený, na fotce na sluníčku vystrkuje svůj teplý růžek.




Až dosud mě paletka vlastně vůbec nazajímala, protože jsem se celou dobu třásla právě na prostřední stín, o němž to celé dle mého je. Zdání u něj dost klame. Nejdřív jsem si myslela, že s Duskem nemá nic společného, přišel mi šedý, nijaký, barevně plochý a nezajímavý, naprosté zklamání v mých očích.



Jenže...ono se vždy nějaké jenže, ale a avšak objeví. Po prozkoumání na sluníčku a máznutí na ruku už to začíná být to, v co jsem doufala.



Proto, vážení, nenechte se zmást prvním dojmem, ne vždy je pravdivý. Raději se podívejte na moji ruku. Vidíte na ní nějaký typicky šedý stín? Vidíte na ní obrovký rozdíl mezi stínem nahoře a dole? Drobné rozdíly možná ano, ale něco obrovského? Pochybuji. Rozhodně byste nepotřebovali mít doma oba, že. Nahoře je Soft Smoke a dole Dusk.






Ještě jendou bych ráda poděkovala Renče za půjčení a také bych jí chtěla vzkázat, že měl Edward pravdu. Tyhle barvy mi prostě sluší. Není to nic unikátního, nicméně vše spolu super ladí a když se odprostíte od vše mínusů, které jsem u textury a původu paletky vyjmenovala zde a v původním postu o Dusku, vyjde vám velmi slušivé líčení vhodné opravdu pro každého a obzvlášť pro ty, kteří mají problém s klasickým kouřovým líčením, které pro ně může být moc tvrdé a studené. Edward Bess Soft Smoke je měkký a jemný, jednoduše přesně takový, jak název říká.

Verdikt: Pokud máte několik paletek neutrálních stínů a jen toužíte po rozšížření svého arzenálu, Edward Bess Soft Smoke rozhodně není špatná volba a jistě vám nějaké prázdné místečko (hlavně díky prostřednímu stínu) zaplní. Pokud ale chce mít jen jednu jedinou neutrální paletku, tato paletka rozhodně není ta cesta, kterou bych se vydala. Když o tom tak přemýšlím, moje volba by byla celkem jasná. Pokud bych mohla mít jen jednu paletku neutrálů, jasně by vyhrála čtyřka od MACu, kterou jsem si sama sestavila a o níž vám napíšu někdy příště. (Tento výsledek je pro mě celkem překvapující, protože ještě v době, kdy jsem po Bessovi jen toužila, by mě ani ve snu nenapadlo, že ho na celé čáře může porazit nějaký MAC. A on prostě může.)


2 komentáře:

  1. Tak jsem hodně ráda, že jsem tehdy neobjednala to, co jsem původně chtěla - Soft smoke a Dusk :-) To by mě asi kleplo. Sice tam ten náznak khaki vidím, ale řekla bych, že jen proto, že o něm vím :-) S tím mac úplně souhlasím, pokud tam je člověk schopný najít vhodné barvy, tak není co řešit. Já mám prostě problém s tou šedou, kterou jsem tam pro sebe nenašla, na mě je o dost víc šedá, než vypadá (aspoň u mě na monitoru) na tvojí ruce. Úplně souhlasím s tím, že ten název říká všechno - to je prostě pro někoho, kdo se toho klasického kouře trochu bojí nebo to až tam neumí a chce něco soft. Nedovedu si moc představit, že by někdo, kdo má aspoň minimální zkušenost s líčením, s touhle paletkou něco pokazil. A díky za recenzi, fakt mě to zajímalo. Btw.já tu zemi původu moc nesleduje, ale není to tak, že v USA jsou jen ty mono stíny (stará verze) a většina věcí od té doby už jinde? Přiznám se, že moc sympatický mi to není :-/.

    OdpovědětVymazat
  2. Reni, mám stejné podezření jako ty. Myslím si, že ta jeho základní řada, se kterou začínal, je Made in USA a vše ostatní, všechny novinky, nové odstíny (stínů - viz ten Peťulčin), paletky, štětce a spol jsou Made in kdovíkde.

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)