Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

18. 12. 2011

DUEL: Kvantita versus kvalita

Dle mého existují 4 kosmetické skupiny žen.

a) ty, které bohužel nemají mnoho finančních prostředků, a proto kupují levnou kosmetiku a to v malém množství

b) ty, které nakupují tuny levné kosmetiky

c) ty, které raději kupují málo, ale zato luxusní kosmetiku

d) Nuf a Nik

Asi víte, co se pod poslední skupinou schovává, že? Nemusím to napsat na plnou pusu, že? Nebo raději ano? Ale tak ok, proč s tím dělat tajnosti. Nuf a Nik nakupují tuny luxusní kosmetiky, protože jsou megalomanky. Tak kdo se k nám přidá a přizná barvu? Nebo nás v tom necháte samotné? :)

Ale pojďme se na to podívat ještě jinak. Proč vůbec o tomto tématu píšeme Duel. A budou naše názory tak rozdílné? Pochybuji. S Nuf máme na toto téma jednotný názor. Ve svém věku máme za sebou testování levných značek z drogerie. Některé byly fajn, jiné ne, ale v dané době jsme nic jiného kupovat nemohly. V našich teen letech prostě nebyl takový výběr a možnosti. Takže jsme prošly přes Rimmel, Miss Sporty, Dermacol až k relativně luxusní drogerkové L´Oreal. Myslím, že mluvím za obě, když napíšu, že jsme toho zkusily hodně, ale rozhodně jsme v té době nebláznily a nenakupovaly troje stíny a pět rtěnek najednou jen proto, že to bylo levné. To nikdy nebyl náš styl. Nebyl a nebude. Nekupujeme nic jen proto, že je to levné. Jsou to vyhozené peníze. V konečném důsledku je totiž levná věc, kterou nakonec stejně nepoužiju, naprostý luxus a drahá hračka.


Tak moc jsem se těšila na další DUEL a ona to spíš bude jedna velká shoda :)
Ano, ano. Mohu dlouze pohovořit o svém drogerkovém období. Vyzkoušela jsem všechno, co bylo dostupné! Ale vážně všechno. V místní nejlépe zásobené drogerii mě dobře znali a pan majitel mi ochotně ukazoval všechny novinky, sloužila jsem mu jako modelka a dokonce mi dával testery. Vrcholem tam tehdy byly značky Max factor a L´Oreal, ale samozřejmě jsem vyzkoušela i naprosto nejlevnější a bezejmenné skvosty. Postupně jsem se dostala i k dalším značkám. A říkám to na férovku: ne všechno drogerkové je špatné, ale dražší dekorativka znělých jmen prostě JE lepší. Někdy texturou a složením, někdy výdrží nebo odstíny, někdy třeba "jen" provedením a balením a někdy vším dohromady. A vždycky pocitem, který se při koupi a použití produktu dostavuje. Je to tak.

Kdyby neexistovala kategorie D, jsem jasné C. Raději si koupím málo. Nejsem zastánce hromadění, nesnáším přeplněné poličky a kosmetický kufřík. Nesnáším ani přeplněné skříně, botník a vitrínu v obýváku (pomyslnou, protože žádnou doma nemám, neholduji výstavkám, na něž usedá prach, skutečné vzpomínky na cesty a lidí mám v hlavě, nepotřebuji k tomu panáčka z Tunisu a vázičku z Řecka). Mám ráda volný a vzdušný prostor všude kolem sebe, v kosmetickém kufříku taktéž. Asi vás hned napadne, jak může někdo takový psát blog. Chápu vás, ale jak vidíte, může. Myslím, že zde nedostatkem postů zatím rozhodně netrpíme.:)

Zde plně souhlasím. Nenechávám si věci, co nevyužiju. A nenechávám si ani to, co se mi sice děsně líbí, ale dostane se to ke slovu jen dvakrát do roka. Kupuju kdeco, ale obsah mé kosmetické skříňky je pravidelně relativně skromný. Sice nestabilní, ale na počet rozhodně neohromuje :)

S kvalitou a kvantitou souvisí jedna věc. Renča kdysi někde napsala, že nechápe, jak může někdo sám sebe pasovat do role kosmetického maniaka, když nemá srovnání. Kdo kupuje jen drogerkové značky a nikdy nezkusil nic z highendů. Kdo se o kosmetiku skutečně zajímá, přece musí chtít poznávat a srovnávat. Pokud vyzkouší dostatek z obojího a rozhodne se jen pro jednu cestu (nebo mix obojího), je to ok. Ale pokud někdo hlásá, že highend nikdy nezkusil, je na to pyšný (jen hlupák je pyšný na to, že je hloupý a bez rozhledu) a je považován či dokonce sám sebe považuje za kosmetického guru, je prostě někde chyba.
 
Další trefa. Na tuhle Renčinu větu dost často myslím při sledování některých českých blogů. Reni, ta věta je supertrefná! V tomto posuzuju situaci podle sebe samé - i jako nemajetný student jsem měla přehled i o drahé kosmetice a vždy jsem pár kousků nějak urvala. Četla jsem vše dostupné - tehdy to byly vlastně jen časopisy a pár reklamních materiálů, dnes jsou zdroje mnohem bohatší - a pravidelně jsem otravovala partnera tím, že jsem  při každé cestě na nákup musela obhlížet stojany v parfumeriích. Soudím, že tohle není až tak v penězích, které je kdo ochoten do svého hobby dát. Je možné se zajímat, mít přehled a srovnání a přitom koupit jen jednu nebo dvě věci. A taky je samozřejmě možné nakoupit 4 rtěnky, dva laky a troje stíny z každé kolekce každé značky :) 
Díky tomuto DUELU, který Nik navrhla, jsem přišla na super věc: jsem dnes mnohem menším maniakem, než jsem byla tehdy :) To je pro mě ovšem skvělé zjištění, které bych si zasloužila oslavit menším nákupem! Díky, Nikouši! Co kde koupíme? 


Chceš nakupovat, Nuf? Já jsem tedy pro,  v tomto ti vždy ráda sekunduji. Co takhle vzít čtvery stíny Essence, tři laky S-he a nejméně pět nových ELF rtěnek? Pojďme prostě na chvíli zkusit být Béčka. :)

23 komentářů:

  1. Přiznávám se! Nakupují hooodně a ráda! Ale v kufříku mám docela málo věci,drtivá část mých nákupu jde do světa :)

    OdpovědětVymazat
  2. tak nevím, zrovna jsem si uvědomila, že asi nejsem kosmetický maniak... asi bych měla zavřít blog a jít se klouzat po internetu zcela pasivně. protože abych se přiznala nemám až tak moc srovnání. kupuji vždycky podle faktoru neokoukanosti. takže něco z drogérky doma mám (ale fakt málo), něco z high endu doma taky mám (ale taky málo). spíš mám doma kosmetiku, kterou nemá nikdo jiný v okruhu tak zhruba padesáti kilometrů (možná míň, možná víc). logicky z toho ovšem vyplývá, že tuto originální kosmetiku nemůžu pořádně srovnat s high endem ani s drogérkou... tak teď nevím, jestli z toho něco plyne.

    jo a kdybych se měla zařadit do kategorií, tak zrovna teď by to bylo ac: aneb nemám finance, tak toho nakupuji málo v různých cenových kategoriích.

    OdpovědětVymazat
  3. Liduško, u tebe byl výsledek předem jasný. Ty jsi naše jasné D. :)

    trb, vidíš, to je další kategorie, na níž jsem zapomněla, takže e) ty, které nakupují převážně neokoukanou kosmetiku. Do této kategorie jsme s Hankou taky kdysi spadaly a snažily se kupovat to, co tady nebyo tak známe. Vlastně to zkoušíme i nadále. Já mám třeba nakoupený Elemis, o němž v české blogosféře není napsáno téměř nic, moje milovaná Macadamia je taky ne moc známá a rozhodně i nadále hodlám tímto směrem pokračovat. Ráda objevuji dosud "neobjevené". Ale u tebe bych se nebála, ty jsi rozhodně kosmetický maniak a to myslím jen a jen v dobrém. Nám šlo hlavně o to pasování se do role kosmetického guru, aniž bych vyzkoušela jinou cestu než tu drogerkovou. Bohužel i takové blogy u nás jsou a myslím si, že tvrdit, že není nic lepšího než (a teď prostě jen něco plácnu) třeba Essence stíny, aniž bych vyzkoušela Dior, Chanel, MAC a jiné je prostě přinejmenším dost odvážné.

    OdpovědětVymazat
  4. nik: a sakra. říkala jsem si, že když teď oficiálně nejsem ten kosmetický maniak, tak ušetřím... a zase nic.

    OdpovědětVymazat
  5. Kdyby taková otázka padla o pár let dřív, zařadila bych se do B naprosto s přehledem. Bylo to až děsivéééé...

    Dneska fakt nevím, do které skupinky se napasovat. Možná mezi C a D s kapkou A :-)

    A to hromadění mě taky nervuje. Snažím se nemít otevřených víc věcí zároveň. Největší problém je to zatím u vůní. Ale tam to snad ani jinak nejde.
    A co se srovnávání drahé a levné kosmetiky týče... myslím, že to moc zobecňovat nejde. Někdy znamenitě poslouží levná přírodní kosmetika třeba z DM, jindy člověka nadchne pleťová maska, která stojí víc než rodinný nákup v Tescu :-)

    OdpovědětVymazat
  6. to je tak hezky napsaný, uplně to má tu atmosféru kvůli který to tu mám ráda. a chce se mi něco napsat ale nevim co, něco jako že se mi přesně tenhle přístup líbí, ale vlastně sem eště moc malý kosmetický máslo na to aby to bylo o mně. ale prostě chápu jak to máte. třeba kvůli tomu by mě asi jeblo z těch všech beautyboxů, krabice levnejch věcí který nepotřebuju. to bych měla uplně zanesenej životní prostor.

    OdpovědětVymazat
  7. Nik: jak to tu tak čtu, tak se mi fakt nechce věřit, že by někdo měl až takové sebevědomí, aby tvrdil, že takové a makové šminky jsou nejlepší na světě a přitom nevyzkoušel fakt ty "top class" bo jak to nazvat :-)
    Třeba já bych se neodvažovala o sobě říct, že mám přehled v kosmetice. Ano, mám svůj mini kosmetický internetový zápisníček, ale ani zdaleka se nepřibližuje nějakému většímu srovnání. Popisuju zkušenosti s tím, co se mi v obchodě zalíbilo a co jsem si pro sebe koupila. Ale tím to asi tak začíná i končí :-)
    A ve šminkách se nevyznám už vůbec. Proto mě baví chodit číst sem k vám "na gauč" :-)

    OdpovědětVymazat
  8. trb: služebníček :)

    bebe: já s tebou naprosto souhlasím a také se mi nechce věřit, že by měl někdo až takové sebevědomí, aby toto tvrdil. Proto pevně doufám, že pokud to někomu někdy v české blogo/ YT vlogosféře vyšlo z úst, měl jen slabou chvilku. :)

    Annie, moc děkujeme, jsme opravdu strašně rády, že se ti tu líbí a že ti mluvíme z duše. Samy se také rozhodně za nějaké maniačky a znalce nepovažujeme, jsme jen konzumentky v trochu větším než malém množství. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Já nevím, co jsem....asi nic nejsem. Existuje něco mezi a), b) a c)? Nebo jsem prostě zatím jen zmatená a nevím, která ta kosmetika je pro mě a podle mě lepší. Ale srovnávám...a třeba i zcestně?! Nevím, počkám až mě za to někdo vezme přes prsty.
    Článek jinak moc pěkný, jsem se nad sebou aspoň zamyslela :)

    OdpovědětVymazat
  10. No nevim, jsem asi céčko...ovšem za ty roky jsem toho stihla už vcelku dost nasyslit :) Jsem už delší dobou maximálně spokojená se svým arsenálem a dokupuju jen drobnosti, rtěnky, lesky, sem tam nějakej stín nebo tvářenka, případně to, co mi dojde. A tak nějak jsem se ustálila na high endu, tak sem asi tím pádem to céčko :)

    Jinak s vaším přístupem souhlasím, ale asi se nikdy neshodnem na tom přebytkování - já když se do něčeho zamiluju, tak bych to nikdy nedala pryč a netoužím po obdobným přípravku :))

    OdpovědětVymazat
  11. Baru, já myslím, že každý někdy srovnává zcela zcestně. Nebojím se toho, že zrovna třeba mně by se to vyhlo. :)

    Dáši, třeba já mám taky pár věcí, do nichž jsem zamilovaná a které bych nedala pryč, ale jsou to zároveň věci, které používám prakticky pořád a nestane se, že bych se k nim dostala dvakrát za půl roku. To by přece také absolutně negovalo princip zamilovanosti - přece když jsme zamilovaní, chceme s objektem svého zájmu být v kontaktu co nejvíce, pokud nám stačí kontakt jednou za rok, moc velká láska to asi nebude.:)Tak to mám v hlavě alespoň já - co miluju, to používám.

    OdpovědětVymazat
  12. Moc pěkně napsané, holky. :o) Váš přístup je mi velmi sympatický a hlásím, že su zřejmě céčko. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Ještě bych něco k té lásce ráda dodala, aby to vyznělo opravdu tak, jak jsem to myslela. Když si zamiluju třeba nějaké stíny, není pro mě problém je používat fakt téměř denně, protože já si oči líčím vlastně téměř neustále stejně, protože vím (nebo si alespoň naivně myslím), že mi sluší jeden určitý typ líčení a barev. Proto mohu jeden a týž stín a barvu používat 5x v týdnu. Ale chápu, že pokud někdo miluje barvy a sluší mu neutrály, modré, zelené i fialové barvičky, pak když se do jednoho stínu zamiluje, je těžší používat ho neustále a mezi jednotlivým použitím jsou logicky větší prodlevy.

    OdpovědětVymazat
  14. A hlavně je ještě potřeba dodat, že každý má jinou představu o tom, co je pro něho nutný základ :) Mám jeden makeup, jeden pudr a jeden bronzer, ale zase asi 6 tvářenek a potřebuju je. I stínů mám víc a rtěnek taky. Zkrátka jde jen o určitý rozhled.
    A my samozřejmě taky neznáme zdaleka všechno! Jen chceme říct, že i my jsme před asi dvěma lety nakoupily balík věciček z ELF, abychom věděly, o co jde, a porovnaly si poznatky s recenzemi. A díky tomu už to prostě neuděláme... A když se pak někde doslechneme, jak je hloupé kupovat drahé věci, když existuje ELF a Essence, tak se prostě usmíváme :)

    OdpovědětVymazat
  15. Já byla napřed A, pak C a pak D :-) Teď se nějak postupně propracovávám k vlastní kategorii (mám svůj prověřený a oblíbený základ a občas doplním něco nového a něco staršího odejde - ale projekt je zatím v plenkách :-) ).
    S tím srovnáváním si myslím, že to platí obecně, pouze jsem to vztáhla na kosmetiku. Pokud někdo bude číst akorát Kafku, tak je jistě zajímavá osobnost, možná má i dost co říct, ale zcela jistě to není žádný odborník na literaturu. Nemyslím to tak, že high-end je lepší než drogerka, ale že paušálně tvrdit, že high end je jen o značce a předraženém obalu, mi přijde stejně debilní jako tvrdit, že ničím jiným než Diorem se nemůžete pěkně nalíčit.

    Trb - napadá mě hned několik tvých postů, jež tě řadí mezi maniaky par excellence :-)))

    Btw.momentálně jsou essence moje nejčastěji používané stíny, zároveň s paletkami od besse a becca (asi potřebuji, aby byly v názvu dvě souhlásky vedle sebe nebo nevím :-))) ). Mám je fakt moc ráda (ty, které mám, mám jich asi 8). Ale zrovna tak mám strašně ráda špagety s eidamem a kečupem. Ovšem nehodlám nikomu tvrdit, že jsou lepší než steak ze svíčkové nebo fois gras... :-)))

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrý článek! Řekla bych že já jsem éčko, ta co by chtěla kupovat jen kvalitu a z finančních důvodů občas kupuje levnější věci...

    Mrkněnte kdyžtak na můj Giveaway:-)
    http://levanduleodlutense.blogspot.com/2011/12/giveaway-kosmeticky-balicek.html
    Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  17. ja som bola najprv nejaka mimokategoria, nekupovala som takmer nic z dekorativky, potom som sa stala asi C, mam toho malo, ale tak tie parfumerkove , nie drogerkove znacky. hlavne makeup, puder a korektor, tam rozdiel je. inak tiene na oci mam max factor, tie gulate krabicky a par od urban decay a farby na lica mam 3, lancome, nars a benefit.jedna spirala od clinique a tusim je to vsetko.
    ale u mna je to sposobene tym, ze mam asi muzske vnimanie farieb, rozlisujem farby, ake su u pasteliek pre deti, s nejakymi odtienmi a pododtienmi na mna nemozte ist :)) o to radsej citam rozne blogy a pozeram tutorialy, co kde ako a s cim.a tu volim skor citanie o HE znackach, to vo mne vyvolava nejaky prijemny pocit, alebo co :))
    amaterka

    OdpovědětVymazat
  18. Moc vám všem děkujeme za to, že jste se pokusily zařadit do námi nastřelených kategorií :) Vaše odezva je pro nás obrovskou motivací!

    Anonymní, jak já bych chtěla vnímat barvy jako chlap! Jak já bych ušetřila :) A jak lehkou hlavu bych měla - jsou to strašné starosti, když vybírám rtěnku...

    OdpovědětVymazat
  19. Díky za tolik ohlasů, jsme rády, že jsme vás přiměly k zamyšlení. My se samy nad svými nákupy zamýšlíme dost často, proto jsme i toto téma otevřely. Budeme se společně s vámi těšit z dalších nákupů. :)

    OdpovědětVymazat
  20. Jsem něco mezi A a C :D Levnou kosmetiku kupuju když mám depku a potřebuju se vyřádit nebo když se něco objeví v kosmetické blogosféře a já to musím mít :D. Dražší kupuju, když dostanu kapesný, jelikož jsem student :D.

    OdpovědětVymazat
  21. Já jsem b i d, nakupuju tuny levných i drahých věcí. A narozdíl od vás dvou si většinu nechávám, nedokážu prostě poslat pryč něco, co mi sedí. Nevidím žádný důvod, proč to udělat, proč to se ztrátou prodat a koupit něco dalšího, třeba téměř totožného. Je to moje radost, mám ráda výběr, můžu si to dovolit, tak proč si ho nedopřát :-) Ale nepopírám, že mi to hromadění přináší jen hezké pocity, poměrně často propadám depresi, že zbytečně vyhazuju peníze a nevyužívám ty věci tak, jak by si zasloužily. Ale pak se zase objeví něco, co musím nutně vyzkoušet, depresi vystřídá euforie a sbírka je zas o něco větší...

    OdpovědětVymazat
  22. *nepřináší jen hezké pocity... tam mělo být :-)

    OdpovědětVymazat
  23. Anonymni, jako student jsem dělala totéž. Jen tehdy nebyly blogy, takže nebylo ani tolik pokušení. :)

    Peti, rozhodně neměj výčitky, nákupy jsou od toho, aby nám dělaly jen radost.

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)