Prohledat tento blog

Počet zobrazení stránky

8. 11. 2011

Červený šátečku, kolem se toč

další post na přání


Červený šátek doma nemám, protože nemám ráda červenou barvu a ač jsem blondýna, nesluší mi. Kdysi jsem ale červený šátek nosila, je to téměř 30 let zpět a svůj outfit jsem tehdy doplnila modrou košilí a tmavěmodrou sukní. Pokaždé, když jsem měla tento červený šátek, vždy jsem si k němu vzala tu samou modrou košili a sukni  a zvláštní bylo, že jsem takto vymoděných holek kolem sebe potkávala hodně. Tehdy ještě neexistovaly fashion blogy, tak dodnes nechápu, proč jsme všechny byly jak přes kopírák. Onen červený šátek však moji obsesi nenastartoval, ta začala až nedávno.

Jak už jsem tu jednou napsala, mojí filosofií je, že se vždy spokojenám s tím nejlepším ( prosím, berte to s nadhledem). A to nejlepší ve světě šátků představuje jednoznačne Hermes. Můj vztah s panem H vypadal ze začátku jako zcela nevinný flirt. Jemné oťukávání, pár společných nocí, nic vážného. O tom, že toto povyražení jednou přeroste v manželství, jsem tehdy neměla nani ponětí......Ježiš, počkat, já se nějak zasnila a zapomněla, že se bavíme o šátkách a ne o mém muži. No to víte, když oni oba začínají na H, tak kdo se má v těch vášních orientovat. Takže pěkně znovu a jinak.


Kdysi dávno jsem o existenci této značky neměla ani ponětí. Když jsem ho pak alespoň v okrajové formě získala, vytvořila jsem si v hlavě názor, že je to značka pro staré dámy, s těmi jsem si vždy hedvábné šátky spojovala. Podotýkám, že v době, kdy jsem v tomto bludu žila, mi bylo již přes 30. A pak jednou přišla Liduška s fotkou šátku, který si koupila. Byla to Zabavuška. Sice to nebyl můj styl, ale jelikož vím, že Liduška je jen o rok starší než já, začala jsem trochu prozkoumávat jejich ofiko stránky, ale po čase toho nechala, hedvábné šátky a já, to prostě stále nešlo dohromady. No a pak se přidala Nuf. Jistě, to jste asi čekali, že. Koupila si první, ten jsem nějak ignorovala a pak jí muž koupil ještě jeden. Krásný, ženský, veliký, champagne, klasický. Dokonalý v každém ohledu. Ale přesto i tehdy jsem odolala. Až letos v létě jsem prostě podlehla. Když víte, ono je to těžké. Já i před H měla hedvábné šátky jiných značek, ale nějak to furt nebylo ono. Prostě to stále byl jen hedvábný čtverec s nějakými monogramy nebo v lepším případě s hromadou kytek v nějakém sousoší. Nemělo to pro mě tu potřebnou šťávu. S H je to jiné. U H nenajdete šátek s obrovkým logem nebo mini logy všude na ploše. Ten šátek se na sebe nesnaží strhávat pozornost a nekřičí na všechny: "Halo, já jsem H, okmažitě se na mě podívej a vůbec se nedívej na tu, která mě má kolem krku, tady jsem prostě nejdůležitěšjí jen já a ta písmenka, co na sobě mám. " Tak tohle u H opravdu nehrozí. Dokonce nehrozí ani hromada kytek v nějakém sousoší a když už, tak je to krásné sousoší...




Ne, teď vážně. H šátky jsou jak malá umělecká díla. Když na ně koukáte, jako byste byli v galerii a prohlíželi si obrazy. Navozují ve mně klid a pohodu. Přestože sama kupuji spíše jednodušší motivy, protože jsem velmi minimalistická a nic příliš zdobného na sobě nesnesu, ráda se na tu nádheru koukám a závidím všem ženám, které ty busy designy dokážou nosit s grácií.






Já jsem stále na začátku své šátkové cesty, ale už nyní vím, že ta cesta bude dlouhá a posetá samou nádherou. Mám ráda své šátky. A jsem ráda, že podtrhují moji osobnost, že se mě nijak nesnaží zastínit a nehrají si na mé pány.

13 komentářů:

  1. Já dnes asi neusnu! Tolik krásy! Ale ten modrý vede!

    OdpovědětVymazat
  2. Pavli, napsala jsi to trefně - umělecká díla. Nejvíc mě tedy bere poslední, z toho se mi fakt tají dech....

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlasím s Evičkou, ten poslední je dokonalost sama :) A článeček je vtipný a milý ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Pavli moc hezky napsáno. Jsou opravdu nádherné, prostě malá umělecká díla!

    Jen mám maly dotaz. Nedávno jsem si jedem Hermes šátek šla ,,osahat" do LB, dříve jsem žádný nedržela. A ač jsem na hedvábí zvyklá, přišel mi takový tuhý, nepřizpůsobivý. Přišlo mi to zvláštní, proto se chci zeptat, jestli takové opravdu jsou všechny, nebo to bylo jen o mém pocitu?

    Časem bych si ráda nějaký pořídila, už jen proto, že jsem objevila kouzlo vázání šátků a Hermes mě zaujal už dříve ve story Příběh šátku.

    V.

    OdpovědětVymazat
  5. Ach, to je nádhera. Radost pohledět. :o) Pavlínko, krásné jsou všechny, ale ten poslední, to je vážně pecka!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Pavli, děkuji za post, je to krása pohledět, opravdu je každý kousek jedinečný a jak píšeš, jsou to malá umělecká díla.

    OdpovědětVymazat
  7. Holky, moc díky, pro mě jsou nej dva poslední.

    Veru, já myslím, že to není o tvém pocitu. Ten šátek byl skutečně asi tuhý. Když jsëm byla poprvé v Hermes a chtěla si koupit první šátek, zaujal mě vzor Reve de Corail. Nádherný bílý šátek s motivem korálů. No ale byl tak neskutečně tuhý, že snad ani nešel ohnout kolem krku. Pak jsem se na PF dočetla, že všechny barvy v tomto designu jsou takto tuhé a že čas od času má Hermes šátek, který je z tuhého hedvábí. Nevím, zda je to záměr, nebo to prostě jinak nejde, ale pro mě jsou tuhé šátky tabu. Není to příjemné a i kdyby byl vzor kdovíjaký, nekoupila bych si ho. Takže jsem si ani nekoupila Reve de Corail. Proto doporučuji vždy osobně navštívit prodejnu a šátek si nejen vyzkoušet na sobě, protože sebekrásnější vzor může na člověku vypadat blé a naopak, ale také šátek osahat, zda vám vyhovuje jeho struktura.

    OdpovědětVymazat
  8. Pavli, děkuji za info. Mě právě bylo divné, že by ty šátky byly běžně takhle tuhé, ten pocit z něj opravdu nebyl nic moc.
    Byl to tento: http://www.luxurybags.cz/Hermes-Colored%20Belts%20By%20J%20Metz%20Scarf-lbutik-5333
    Ty barvy jsou přesně dle mého, ale myslím si, že bych určitě unosila i něco decentnějšího.

    No, posbírám odvadu a zajdu to do Hermés omrknout, to už je přecejen jiná liga než LV, snad se tam neztapním :D

    V.

    OdpovědětVymazat
  9. Já musím říct, že jsem zatím do Hermesu asi nedospěla :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Dáši, to je jen a jen dobře, ve tvém věku se mi taky nelíbily. A myslím, že je třeba hodně žen, kterým se ani ve 40 nelíbí. Ne každý je stavěn na hedvábné šátky, ne každý je umí nosit, cítit se v nich fajn a mít k nim i odpovídající šatník, i když to je to nejmenší, protože se hodí téměř ke všemu.

    Veru, rozhodně zajdi do prodejny, je tam samozřejmě daleko větší výběr a obsluha je moc milá,alespoň co já mohu soudit. Četla jsem sice i negativní názory na prodavačky, ale změnilo se vedení a dle mého názporu jsou tam všichni moc vstřícní a opravdu se velmi snaží pomoci s výběrem.

    OdpovědětVymazat
  11. Pavli, ještě jednou díky za názor a zkušenosti. Třeba budu v butiku příjemně překvapená a nakonec nebudud vědět, který poklad si domů odnést dřív :D

    OdpovědětVymazat
  12. strasne krasne satky! a pradne napisane, ja som citala, ze H sa maluju rucke, a vzdys a ta farba nechava zaschnut takze trva dost dlho kym je hotovy:)

    OdpovědětVymazat
  13. ty jsou nadherny!!vsechny!!
    ja mam zatim jen jedne,ale snad se mi sbirka rozroste:)
    http://sienastyle.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat

Každý váš komentář mě těší. Diskutujme :)